Dopravci Železnice

První stadlery po DB si opraví ČD samy, nasadí je do Drahanovic

Jednotka Stadler GTW pro České dráhy. Foto: ČD
Jednotka Stadler GTW pro České dráhy. Foto: ČD

Cestující v Olomouckém kraji se měli původně už od nového jízdního řádu dočkat nasazení jednotek 646 Stadler GTW, nakonec je využijí až příští rok. Důvodem je zrušená soutěž na jejich modernizaci, do které se nikdo nepřihlásil. Podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové se dopravce nakonec rozhodl část jednotek modernizovat a upravit pro provoz v Česku ve vlastní režii.

„Dvě jednotky řady 646 plánujeme uvést do provozu v prvním čtvrtletí 2020. Další 4 jednotky by pak měly vyjet na koleje v průběhu roku 2020,“ řekla Rajnochová. Podle ní aktuálně na jednotkách provádí úpravy, které se týkají zajištění funkčnosti základních konstrukčních celků. Jednotky dostanou i modrobílý korporátní lak. Jako první se objeví na trati Olomouc – Drahanovice.

České dráhy od zrušení soutěže na dodávku vozidel v létě nevypsaly nový tendr. „Aktuálně probíhá zapracování poznatků z předběžné tržní konzultace do nové upravené zadávací dokumentace. Následně plánujeme vypsání druhé veřejné zakázky,“ dodala Rajnochová.

České dráhy koupily celkem 12 jednotek loni v lednu.  Do soutěže na modernizaci se ale nikdo nepřihlásil.

Dopravci za zpoždění nasazení lepších vlaků nehrozí žádné sankce. „Dopravce jako veřejný zadavatel je povinen opravy a dodavatele oprav soutěžit. Stejně jako v jiných odvětvích je i v tomto chování dodavatelů zcela nepředvídatelné. Z tohoto důvodu není v uzavřené smlouvě sjednána sankce, tato bude s dopravcem sjednána až po předložení harmonogramu nasazení vozidel, tento je možné sestavit až na základě úspěšně proběhlého výběrového řízení na opravárenskou společnost. Ani kraj a ani dopravce nemohou ovlivňovat průběh transparentního výběrového řízení,“ uvedla manažerka komunikace Olomouckého kraje Eva Knajblová.

Jednotky Stadler GTW chtěl původně koupit RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. V rámci opravy měly dostat jednotky nejen české zabezpečovací zařízení, ale například i nové čalounění sedaček, informační systém, wi-fi nebo elektrické zásuvky. Jde o jednotky řady 646 se 119 sedačkami a místem pro 80 stojících, vyráběly se v letech 2001 a 2002. Vozy jsou nízkopodlažní a klimatizované, jezdily původně na tratích kolem Berlína. České dráhy zaplatily za vlaky 190 milionů korun bez DPH. Modernizace měla vyjít na 300 milionů korun.
Jednotky mají jezdit na trati z Olomouce do Moravského Berouna (trať 310) a z Olomouce do Drahanovic (tratě 275,273). V kombinaci s motoráky 810 pak budou jezdit i ze Šumperka do Jeseníku a z Lipové Lázní do Javorníku ve Slezsku (tratě 292 a 295).

18
Diskuze

avatar
6 Komentáře
12 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
15 Autoři komentářů
BoHJiří Kocurekjiný PetrKazisvětJerry Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Logické rozhodnutí, do provozu je vcucne podtlak. Opravy se dají soutěžit na poněkud větší objemy než na toto.

Jerry
Host
Jerry

Záleží v jakém stavu jednotky jsou.. je to schválené? A označení 646 je německé. Jaké označení budou mít v Česku 8xx?

jiný Petr
Host
jiný Petr

Německé označení by jim mělo logicky zůstat.

Kazisvět
Host
Kazisvět

Loni v lednu?

Kazisvět
Host
Kazisvět

Někdo tu má úchylku na to dávat dislike, nebo co se mu tak urputně nelíbí na tom, že 8.1.2019 opravdu není „loni v lednu?“

Viktor
Host
Viktor

„V kombinaci s motoráky 810 pak budou jezdit i ze Šumperka do Jeseníku a z Lipové Lázní do Javorníku ve Slezsku (tratě 292 a 295).“
Chápu to spravne že ten nemeckej vlak bude tahnout BDtax nebo jak to mám chápat…?

Apollo17
Host
Apollo17

Chápej to tak,že si ten BDtax už vozí sebou( má 119 sedaček).

Kubrt
Host
Kubrt

Část vlaků poveze GTW (tusim víkendy ), část 810.

Dalibor
Host
Dalibor

sice jeto zase second hand, nové jednotky jsou v ČR vzácností, nicméně pokud to nahradí ty přestárlé x krát „oprašovaný“ vraky, co jsou tam často k vidění, tak vivat a sláva. Nicméně 12 kousků je plivnutí do moře…

Kubrt
Host
Kubrt

Nahradí 814(.2) a 810.

BoH
Host
BoH

No, ale jen někde :/ … Kdyby alespoň ty 814 dali na trať Šumperk – Zábřeh / Jeseník / Javorník místo těch 810 a nechlubili se, že všechny 810 budou modernizované :/

Jerry
Host
Jerry

841 a 844 jsou nové motory u ČD.r. 646 je pořád novější než ty krámy 845 co má Arriva.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jo, a na 844 se nadává, jaký je to šrot, že za ně musí zaskakovat stará dobrá Regoinova, protože ten krám 844 se furt kazí. Ucpané WC v motoráku 810 herozí. A podobná moudra. Ovšem když dojde na Arrivu, tak je 844 super a 845 totální šrot.

jan
Host
jan

Hoši, co se děje. ČD koupili starší vlaky, budou je modernizovat a v diskuzi ani ťuk. To kdyby udělal žlutej tak by se chválilo až do nebe.
Dneska mám rejpaci náladu.

Martin
Host
Martin

Pobavil jste 😆! Také mi chybí ono „charakteristické hýkání“: Hnus, šrot, ostuda, second hand. Dnes se někomu bude nedobře spát 🤔

bohyn
Host
bohyn

Modrá liga to prohlásí za zánovní, garážované, po důchodci co s tím jezdil jen k doktorovi.

stano
Host
stano

Chytrý kluk, náš stát bez tebe spláče.

Jirka
Host
Jirka

„Jednotky dostanou i modrobílý korporátní vlak.“

Spíš lak.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce