Stadler získal ve Švýcarsku obří zakázku na 510 jednotek pro regionální dopravu
Nové elektrické jednotky Flirt pro SBB. Foto: Stadler Rail
Objemem jde o největší zakázku v historii švýcarské železnice.
Objemem jde o největší zakázku v historii švýcarské železnice.
A kupodivu sedadla lícují s okny, takže to jde. Také tu nejsou ty nesmyslné sedačky za sebou. Jen ten průvan zůstává.
No nevím, jestli je možné zrovna podíl čtyřek brát jako kritérium kvality. Při nejběžnější rozteči 800/1750mm si v letadle můžu pohodlně natáhnout nohy pod sedačku, ale v případě čtyřky si okopávám nohy s protisedícím cestujícím, což zrovna dvakrát příjemné není. Při roztečích 1800mm a více tohle uspořádání zase ubírá neskutečného místa, což zase dost znatelně zvyšuje náklady na sedadlo. Ve vozidle vždycky vznikne přirozeně zhruba 30% čtyřek, což je podle mě dostatečný podíl. Další zvýšení tohoto podílu už má negativní vliv na kapacitu jednotky. Přesná orientace na okna je pak opravdu „nice to have“. Udělat to nějak jde, ale v… Číst vice »
Máš pravdu. Prakticky všechny vlaky SBB mají lícování sedačky/okna.
Prý na to mají předpis. 🙂
Náhrada prvních Flirtů… těžko představitelné, že tato situace jednou nastane. 😀 Jakoby to bylo včera, kdy jednotky poprvé vyjely do provozu. Pro nás tehdy jasný a v našich tehdejších podmínkách nepředstavitelný symbol západního luxusu…
Nechtějí nám je odprodat 🙂
(Vím – napájení…jen šotosen)
Motory těch jednotek po nějakých 25-30 letech provozu, no nevím.
Přesně, jednička 2+2, a navíc průchoďák …to můžou rovnou nechat barvičky druhé (nebo třetí) třídy. Jestli to někomu ekonomicky nevychází, tak ať to rovnou nedělá. Přece pokud si kupuju jedničku, tak za ty prachy očekávám víc prostoru a méně lidí. Jinak to ztrácí smysl.
Uspořádání sedaček v jedničce 2+2 je u regionální dopravy normál, vzhledem k tomu, že v té regionálce jedou v lepším případě ve čtyřce jen dva cestující, je tam více komfortu než v samostatném sedadle při uspořádání 2+1 ….
Dobře, kolik byste byl ochoten zaplatit za 1.tř.? Náklady vycházejí 2-3x vyšší oproti třídě druhé. Dovolím si pochybovat, že by byl někdo ochoten dávat v osobáku Praha – Kolín za jednosměrnou jízdenku 200-300Kč.
Vizualizace 1. třídy je pro mě zklamáním. Sedačky v uspořádání 2+2? To jako opravdu? Jinak počet souprav je ohromující, o tom žádná.
Uspořádání 1.třídy 2+2 je v regionální dopravě běžné. V případě menších vozidel tohle uspořádání ubírá zhruba stejný počet sedadel, kolik zabírá sama první třída. Např. Při kapacitě 200 míst ubere 10 míst 1. třídy dalších 10 míst celkově. Cena na sedadlo je tak v případě 1. třídy dvojnásobná oproti třídě druhé. Pak je potřeba zohlednit ještě dražší sedadla v 1, třídě a celkově její nižší obsazenost. Pokud by se měly zohlednit celé náklady do jízdného, tak by musela stát jízdenka zhruba 3x tolik, co v 2.třídě. Jízdné ve výši 1,5 násobku 2.třídy pokryje tak maximálně uspořádání 2+2, proto jej dopravci… Číst vice »
Nevěřím, že uspořádání 1.třídy 2+2 ubírá zhruba stejný počet sedadel, kolik zabírá sama první třída. A pak píšete, že proto jej dopravci v tak velké míře používají … .
No vy tomu možná nevěříte, ale praxe ukazuje něco jiného. Připomínám, že se bavíme o regionálních jednotkách, které jsou relativně malé a jsou nízkopodlažní, to znamená, že na sedačky máte tři poměrně krátké prostory – na představcích a mezi dveřmi. U jednotky pro 200 míst objednatelé zpravidla požadují 5% 1. tř., tj. 10 sedadel. Pokud nechcete 1.tř. průchozí, tak se dává zpravidla na představek za kabinu strojvedoucího. Tento krátký prostor je zpravidla optimalizovaný na rozteče druhé třídy, takže v případě větších roztečí přijdete o řadu čtyř sedadel. Z důvodů symetrie zpravidla musíte umístit u schodů a za kabinou uspořádání pouze… Číst vice »
Všechno jde, když se chce a když se chtějí získat i náročnější cestující.
Tak ja netvrdim,ze to nejde. Jenom to,ze jsou naklady oproti 2.tride vyrazne vyssi a 1,5 nasobek ceny je zdaleka nepokryje. Nevim,jestli byste byl ochoten platil za jizdenku z Prahy do Kolina 200-300Kc.
Navíc ti „jedničkáři“ mají GA, takže nula od nuly pojde …
Tak to je jiná liga
Konečně snad zmizí ta strašná Domina. Sice jsou částečně nízkopodlažní, mají uzavřená WC a jsou tak vlastně modernější než českými drahami právě modernizované Honeckry, ale v kontextu Švýcarska je to to nejhorší co tu na osobácích (na normálním rozchodu) jezdí. Snad společně s tím zmizí i poslední neklimatizované spoje na posilových IR linkách.
Ono existuje ve Švýcarsku nějaké „strašné“ vozidlo … mohl byste prosím upřesnit podle řadového označení ?
Co je to Domino – já to znám pouze jako společenskou hru – skládání podélných hracích „kostiček“ ….
https://letmegooglethat.com/?q=sbb+domino+z%C3%BCge
Škoda, že jsou na 15 kV 16,7 Hz. Oproti českým a slovenským 560 a 460 by to bylo jak z jiné planety.
👏
Takovéhle nákupy a výhody z toho, jim asi můžeme jen závidět 🙂
To jo. Nakoupili fajn vlaky a ještě se jim to vrátí na daních.
Počkat. Nemontuje Štádler ty vlaky někde v Bělorusku?
A přitom by stačilo si ten článek přečíst.
Aha. Díky.
Nj. Takže tohle konkrétní se v Bělorusku nemontuje. Hurá! 🙂
V tom případě to pro Švýcary bylo jasné rozhodnutí. Oni ty peníze co se vrátí na daních nejsou jen pár drobných….! 🙂
Ano, ale pro trh za Karpaty…
Když se naposledy v ČR dělala tak velká série regionálních vozidel, tak to byly 810, které ČSD nakoupit musely, protože řada 860 byla zrušena, vše befelem od státního plánovacícho úřadu.
Protože vyhořela (byla úmyslně zapálena) fabrika ČKD Naftové motory na Smíchově, kde se vyráběly naftové motory K6S310DR pro čmeláky do „Velké země“, takže výroba musela být přesunuta do pobočného závodu v Hradci Králové, který tak nemohl vyrábět licenční motory Pielstick pro M 860 ….
O tom požáru v ČKD naftové motory vím, že oddálil zhruba o rok konec parní trakce na síti ČSD. Neměl byste Prosím více informací, nebo odkaz na ně?
A hlavně se už nevyrabely loko r. 754