Dopravci Infrastruktura Železnice Železniční průmysl Zprávy

Rakouské dráhy si objednaly u Stadleru záchranné vlaky až za 240 milionů eur

Záchranný vlak Rakouských spolkových drah (ÖBB). Pramen: Feuerwehr ÖBB Infrastruktur
Vlaky budou určené k zásahům ve třech nových úpatních tunelech: Koralmbahn, Semmering a Brenner

Švýcarský výrobce Stadler získal zajímavou zakázku od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Obě strany uzavřely rámcovou smlouvu na dodávku až 20 záchranných (hasičských) vlaků za 240 milionů eur (cca 6,3 miliardy korun).

V rámci nové smlouvy ÖBB zatím závazně objednaly pět vlaků za 60 milionů eur (cca 1,6 mld. Kč). Smlouva zahrnuje vývoj, výrobu, schválení a uvedení do provozu. Do provozu by se měla první vozidla dostat nejpozději v polovině roku 2024.

Vlaky budou mít tři druhy pohonu: elektrický, dieselelektrický a bateriový. Budou se skládat ze tří vozů (trakční vůz, řídící vůz a cisterna) o celkové délce 66,5 metru. Vůz na vodu pojme 45 tisíc litrů vody, do vlaku se vejde 300 lidí (sezení + stání). Maximální rychlost bude 160 km/h.

Nové vlaky budou primárně určené k zásahům ve třech nových úpatních tunelech (Koralmbahn, Semmering a Brenner) jako náhrada za první generaci hasičských a záchranných vlaků ÖBB. Budou moci zasahovat ale v celé síti ÖBB Infrastruktur.

Záchranný vlak Švýcarských spolkových drah (SBB). Von JoachimKohlerBremen - Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46708195
Záchranný vlak Švýcarských spolkových drah (SBB). Von JoachimKohlerBremen – Eigenes Werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46708195
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bifidus

Jo, takhle se buduje infrastruktura ;-).

LiborV

Podle vizualizace má na sobě záchranný vlak v předu jakésy větráky/turbíny/…cisterna na vodu. Jistě má i další vychytávky. Jak vlastně zásah podobného vlaku vypadá/ má vypadat?

Bifidus

To bude na tlakové větrání zadýmenych tunelů při požáru.

PeterC.

Taku peknu supravu mozno budeme potrebovat na Slovensku. Ale toho sa asi osobne nedozijem.

Honza D.

Na Slovensku se připravuje stavba dlouhého tunelu? Tak trochu se o to zajímám a o ničem nevím, můžu poprosit o něco bližšího? Díky

Kalanis

Že by modernizace tratí kolem Váhu? Nebo druhá část na Košice? Nebo se hodlá (konečně) prokopat jižní větev skrz Rožňavu? Nevím, tipuji.

PeterC.

Mozno pri rekonstrukcii trate medzi Zilinou a Kralovanmi sa vyskytne novy tunel.

Kamui

Je to nutné? Tunel je k tomu, aby v něm vlaky jezdily, a ne aby v něm hořely.

Martin V.

Je nutné mít v budovách hasicí přístroje? Ty budovy jsou k tomu, aby v nich lidé bydleli, pracovali nebo se bavili, a ne aby v nich hořeli.

Martin

😀

medical_examiner

Jenom Arriva tomu před 3 hodinami zaťala drápek…

Martin V.

Nepřipomíná to poněkud nejrychlejší americký vlak Black Beetle z roku 1966? https://en.wikipedia.org/wiki/M-497_Black_Beetle

rejpal

Pokud bude někdy z Prahy tunel do Berouna, tak předpokládám, že i SŽ pořídí takovýto vlak.

Luděk S.

Klid, kvůli studiím netřeba kupovat záchranný vlak.

Petr 78

Dal jsem vám plus, i když ten příspěvek je velice smutný.

X 1

Vlak bude. Ale jedině přes prostředníka. Radši dva. Ať si každý z měšce namastí kapsu.

Luděk S.

I když teď mě napadá, kdyby teda třeba z toho něco bylo, proč bychom nemohli mít záchranný vlak? K tomu snad nemusíme stavět tunely, ne?

Jakub P

Já myslím, že vlak by měl být pro jistotu o pár desítek let dřív, než tunely, aby se dal důkladně otestovat a zaučit obsluha.

Karl vB.

Když můžeme mít od roku 2010 Dálniční oddělení policie ČR v Mikulově, tak proč ne záchranný/ kropicí vlak.

Honza D.

Samozřejmě, tunel přece není podmínkou. 😁

Jmfjv

Kdežto v Rakousku se přednosta depa s náčelníkem hasičů seberou, zajdou přímo do továrny na vlaky a tam to chlapsky, férově za hotové koupí. Ještě, že jste to všechno prokouknul.

Martin V.

Zrovna od vás bych takto zcestnou úvahu nečekal. Ke studii tunelu je třeba mít i studii záchranného vlaku.

provokatér

Studii jistě ano, ale (pak) i ten vlak v reálu?

Luděk S.

Studie je snad jasná! Ale výrobce, pokud to tedy bude správný výrobce, potřebuje taky nakrmit, ne?

BND30

300 lidí, to jsou tři Bafixy !

BND30

A co k té studii koupit i ten vlak….