SBB začínají s velkou modernizací naklápěcích jednotek ICN

Jednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBBJednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy SBB se pouští do největší modernizace dálkových vlaků ve své historii. Po šesti milionech najetých kilometrů čeká

Švýcarské spolkové dráhy SBB se pouští do největší modernizace dálkových vlaků ve své historii. Po šesti milionech najetých kilometrů čeká kompletní renovace a modernizace 44 jednotek RABDe 500 nazývané ICN ‚Intercity-Neigezug). Práce dopravce naplánoval na roky 2021 – 2029.

Velké úpravy v hodnotě 400 milionů švýcarských franků oznámil dopravce v tiskové zprávě. Jde o jednotky, které jezdí po švýcarských železnicích od roku 2000. Vyrobilo je sdružení firem Bombardier, SBB a Alstom. Dosahují rychlosti až 200 km/h, vozové skříně mají aktivní naklápění.

SBB slibují kompletní proměnu interiéru. Velkou opravou se má jejich životnost prodloužit o dalších dvacet let. Nové budou sedačky, osvětlení, podlahy, zásuvky či vybavení jídelního vozu. Z velké části se modernizace bude podobat proměnám soupravy IC2000, které už modernizací prochází.

Modernizace proběhne v depu SB v Yverdon-les-Bains, zaměstnáno na ní bude 110 lidí. První modernizovaná souprava bude hotová v roce 2022.

Jednotky aktuálně jezdí na několika tratích, například ze Ženevy do Basileje a St.Gallenu nebo na trasách ze severu na jih. Nesou jména významných švýcarských osobností, jejichž citáty jsou popsána okna ve velkoprostorových vozech.

Tagy ICN RABDe 500 SBB Švýcarsko Top
17 komentářů