Stadler dodá až 120 bateriových jednotek pro rakouské dráhy, ÖBB jimi nahradí dieselové vlaky

Bateriový FLIRT. Foto: Stadler RailBateriový FLIRT. Foto: Stadler Rail

První jednotky se objeví na trati z údolí Dunaje k českým hranicím.

Společnost Stadler Rail získala další velkou zakázku v Rakousku a současně dosud největší kontrakt na bateriové elektrické jednotky (BEMU). Rakouským spolkovým drahám (ÖBB) dodá až 120 jednotek FLIRT Akku. Nahradit mají stávající dieselové soupravy a jednotky na neelektrifikovaných tratích.

Podpis rámcové dohody dnes oznámily Stadler a ÖBB v tiskové zprávě. ÖBB očekává, že k první objednávce dojde letos na podzim, konkrétně na šestnáct jednotek.

„Pokud chceme splnit klimatické závazky, železniční doprava musí být udržitelnější. Proto jsme se rozhodli investovat do alternativních pohonů,“ uvedl šéf Stadleru Peter Spuhler.

Nové jednotky mají jezdit hlavně na východě země, dojezd jednotky na jedno dobití bude kolem 100 kilometrů. FLIRT Akku drží světový rekord v délce jízdy na baterii. Jednotky budou jezdit pod názvem CityJet, který dopravce používá už pro jiné jednotky v regionální dopravě.

Hodnota rámcové smlouvy je 1,3 miliardy eur. První jednotka se má objevit v provozu v roce 2028 na Kamptalbahn, tedy trati spojující Křemži (Krems) a Sigmundsherberg v Dolním Rakousku směrem k českým hranicím.

Bateriové jednotky aktuálně vybírají i České dráhy.  V Nizozemsku se místo nákupu tohoto typu jednotek naopak rozhodli jít cestou elektrizace tratí.

Tagy BEMU ÖBB Stadler Flirt Akku Stadler Rail
54 komentářů