224 kilometrů na jedno dobití. S jednotkou FLIRT Akku přepsal Stadler rekord v dojezdu vlaku na baterii

FLIRT Akku při zahájení testu v Berlíně. Foto: Stadler RailFLIRT Akku při zahájení testu v Berlíně. Foto: Stadler Rail

Podle výrobce je dojezd jednotky výrazně vyšší, než při vývoji plánovali.

Společnost Stadler Rail oznámila, že se svojí dvouzdrojovou jednotkou FLIRT Akku překonala světový rekord v délce jízdy vlaku na baterii na jedno dobití. Po ujetí vzdálenosti 224 kilometrů podala žádost o zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Dosavadní rekord držel Stadler: 185 km.

Rekordu dosáhla jednotka při testovací jízdě ze stanice Berlin-Gesundbrunnen do Warnemünde na pobřeží Baltského moře. Výrobce současně upozornil, že při rekordu byly teploty pod nulou a mírně sněžilo.

Jde o testovací jednotku, která má najeto již přes 15 tisíc kilometrů. Stadler má na tento typ už několik desítek objednávek, zejména z Německa. Umožňuje bezemisní provoz na neelektrifikovaných tratích.

Jednotku máme konstruovanou tak, aby zvládla bez problémů dojet 80 kilometrů na baterie. Testování ale ukazuje, že můžeme počítat s podstatně vyšší dojezdovou vzdáleností,“ řekla Evelyn Thielová, která má vývoj po technické stránce na starosti.

FLIRT Akku je novým typem jednotky vycházející z úspěšné řady Stadleru. Celkem 55 těchto jednotek bude jezdit ve Šlesvisku-Holštýnsku, dalších 44 si objednaly DB Regio.

Tagy BEMU dvouzdrojové jednotky Stadler Rail
89 komentářů