Nizozemsko couvá od bateriových vlaků. Náklady jsou vyšší, než se čekalo

Bateriová jednotka Stadler Wink v Nizozemsku. Foto: Arriva NLBateriová jednotka Stadler Wink v Nizozemsku. Foto: Arriva NL

V původních nákladech se nepočítalo s infrastrukturou pro dobíjení.

Nizozemský správce železniční infrastruktury Prorail a provincie Overijssel jsou prvními v Evropě, kteří začaly brzdit všeobecné nadšení z dvouzdrojových vlaků, které kombinují provoz na elektřinu a baterie. Po několika měsících zkušebního provozu provincie oznámila, že plány na zavedení provozu bateriových jednotek (BEMU) odkládá na neurčito.

Jako první o tom informoval nizozemský server Tubantia.nl. Provincie původně plánovala nasazení bateriových vlaků v na trasách Oldenzaal-Zutphen, Almelo-Hardenberg a Enschede-Dortmund/Münster. V provozu několik měsíců testovala bateriovou jednotku Stadler Wink.

„Na poslední chvíli se ukázalo, že náklady jsou výrazně odlišné od toho, co bylo uváděno,“ řekl místní poslanec Bert Boerman. S takovými zjištěními se podle něj nelze pro nasazení takových jednotek nyní definitivně rozhodnout. Provincie chce proto raději tlačit na stát, aby financoval elektrifikaci tratí, kde měl bateriový vlak jezdit.

Pořízení jednotek mělo stát zhruba polovinu toho, co elektrifikace tras. Prorail ale uvedl, že u nákladů na bateriové jednotky se nepočítalo s budováním infrastruktury pro dobíjení bateriových vlaků, které ekonomiku celého provozu výrazně zhoršily.

V Česku se o bateriových vlacích zatím také jen mluví, jako první chce jejich provoz zavést Moravskoslezský kraj.

Tagy bateriové vlaky BEMU dvouzdrojové vlaky Nizozemsko
198 komentářů