Stadler dodá až 120 bateriových jednotek pro rakouské dráhy, ÖBB jimi nahradí dieselové vlaky
Bateriový FLIRT. Foto: Stadler Rail
První jednotky se objeví na trati z údolí Dunaje k českým hranicím.
První jednotky se objeví na trati z údolí Dunaje k českým hranicím.
Zrovna jedna z tratí, kde bůhvíproč se dodnes drží 5047 namísto toho, aby tam už 10+ let jezdila Desira.
Je vůbec zajímavé, že ta náhrada 5047 Desiry tehdy nebyla dotažena na všech rakouských neelektrizovaných tratích.
Nahradily primárně 5147, pak něco z klasik a teprve potom plnější 5047.
Proč to ti rakušaci prostě nezadratujou? Elektricka „mašina“ by byla levnější a nemusela by zo být úplně funglovka.
A bude se objíždět, nebo se zaplatí fungl nový řidičáky ? A když bude mašina těžší jak vlak za ní, tak to bude energetický terno.
Má někdo tušení kolik kg baterií tam je?
To poznáme podle délky hoření.
Však jo. Plýtvání s drahými kovy do baterií jak má být! A můžou si to rakouské dráhy interiér vyzdobit obrázky dětí z Afriky, jak rubou drahé kovy, aby se evropský zadeček mohl vozit tímhle a vykřikovat, jak maluje svět na zeleno…..
Ta písnička už je opravdu ohraná. Kobalt se do baterií už nedává. Největší producent surovin na baterie je Čína. U nás máme ložisko. ale kdo chce kritizovat, tak bude kritizovat. Fakt nemá cenu na tyto žvásty reagovat.
Doporučuju přestat používat mobily, počítače a všeobecně cokoliv, co je vyrobený po roce 1950..
To je pravda mistr JODA je trochu pokrytec. Kritizuje, ale že používá počítač (nebo mobil, s hromadou vzácných kovů) aby zde mohl kritizovat, to už mu jaksi nedocvakne. Mohl by jít příkladem a tyto zlé zařízení přestat používat. Dozvěděli bychom se to nepřítomností jeho kritických komentářů.
miliony osobnich aut, desitky tisic kamionu a zrovna tech par motoracku bude nejvetsi problem k dosazeni emisnich cilu…
Snad tam v budoucnu bude možné dosadit diesel.
Mimo auta a kamiony emise produkuje snad každý sektor našeho života a všechny z nich mají nějakou možnost ty emise snižovat. Tvrdit že by se všechno muselo zaměřit směrem na auta a kamiony je docela hloupý.
Klasický český názor. Peníze ze zrušených lokálek podle všeobecného názoru mají zachránit všechny výplaty důchodů, provoz 50× více autobusů, obchvaty a nové dálnice. Motoráky a lokálky jsou největší veřejné „zlo“.
V Rakousku to bude ale trochu jinak. Tam přetížené kamiony téměř nemají.
Takže zítra jedete motorákem Mistelbach-Hohenau přes Dobermannsdorf?
#pndobřany
Do 8 let začnou auta platit emisní daně a to bude rychlý rozdíl
To je konečně zajímavá objenávka pořádných vlaků pro lokálky bez elektrifikace, místo experimentů s vodíkovým vlakem v jednotkách kusů, který vyjde daleko dráž.
Tak kdyby se ty vodíkové vlaky rozšířily, tak by jich pak už nebyly jednotky kusů.
Což nutně neznamená, že se stanou méně nákladnými.
Pořád tam bude přeměna elektřiny na vodík a zpátky. Nedá se říct, že by se s výrobou vodíkové Toyoty zastavil vývoj akumulátorů.
Toyta s tím experimentuje od roku 1997, porovnejte dnešní barterku v telefonu s Nokií 3310 z roku 2003.
Tehdy vydržely týden, 5110 s tlustou baterkou 3 týdny. Dnes den (rozdílnost technologii s úsměvem nesrovnavejme)🤫
Nedá se ani říct, že by to byl nějaký technologický skok vpřed, že akumulátory jsou pravěké…
„Princip palivového článku byl objeven už v roce 1838 švýcarským vědcem Christianem Friedrich Schönbeinem. Popsal jej v publikaci, která vyšla v lednu 1839. Na základě této teoretické práce sestavil první fungující prototyp Sir William Growe.“
„Pokazil“ to Werner Siemens vynálezem elektrického generátoru.
Chtělo by to taky nějaké malé kolejové autobusy na baterky.
Proč? Ty silniční na baterie jsou násobně levnější.
Škoda jen, že je nelze nasadit na koleje. Na všech lokálkách, kde dnes jezdí 810 provoz určitě zastaven nebude. Takže potřebujeme kolejový autobus.
Až na to, že cesta tam na 99,999 % vede, takže se tam dá dojet… na kole, nebo i dojít pěšky, což se po těch kolejích nesmí.
to mnozne cislo je tam proc? potrebuje to vas pavilon psychiatricke lecebny?
ja jako danovy poplatnik dotovat vlaky pro 5 lidi nepotrebuju. budto vylepsit-pokud se to za rozumne naklady da-nebo csad.
A pak jsou tady ještě vozidla IZS. Bylo by asi skrznaskrz pitomé, čekat s hašením, až přijedou i drážní hasiči, aby to Dráha časově vyhrála.
https://www.pozary.cz/clanek/45303-pozar-vagonu-v-hrdejovicich/
Kde jsem psal o povinnosti hasičů jezdit po kolejích? Nikde. Nejspíš opět pouze slabá chvilka.
Naprosto vám rozumím. Raději budete dotovat 10 autobusů, kde v každým pojedou 2 lidi. Tomu se říká „šetření“. Výborně, tleskám.
Místo experimentů v podobě bateriových vlaků by to bylo lepší zadrátovat jako ve Švýcarsku nebo jak to plánují v článku zmíněném Nizozemsku. Tratě, které se nevyplatí zadrátovat, jsou zralé na zrušení (mimo tratě co jsou spíš vyloženě turistické atrakce).
Jsou i takové případy, v Dánsku jsou objednané bateriové vlaky pro dopravce Midtjyske Jernbaner a drátovat se to nebude. Chtějí to bezemisní, provoz je tam celkem řídký (cca po 2 hodinách) a v okolí tratě jsou velké solární elektrárny.
Kdyby se ČD dohodly s OBB a ty místo prvních 16 objednaly prvních 18, tak s těma dvěma by u nás experimentovat šlo a ani by to nestálo majlant. Po vyhodnocení provozu na vytipovaných tratích by se pak jen někam přidělily nastálo a možná by se jejich počet i navýšil. Tad se alespoň ví, že už to existuje a že to nějak funguje.
Existuje to už přes půl století. https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_RM_class_(Edison_battery-electric
Jenže už tehdy to umřelo na potřebě nabíjení, které tomuhle stroji trvalo 4 hodiny. Dneska už to není tak zlé a tak se nabíjení zvládá za jízdy pod trolejí a na baterky se pak jede půl cesty a půl pod trolejí, takže nejsou potřeba 3 vozidla na výkon jednoho naftového.
Sem s nepotřebnými motorovými vozy.
Vozy 5047/5147 jsou velmi pohodlné, ale vysokou podlahu by dnes už asi nikdo nechtěl. Určitě by ale byly lepší než jednotky 845/628.
V počtu 120 ks s tím asi nahradí i nějaké 5022, což je Desiro.
Desiro sice splňuje současné požadavky objednatelů, ale sezení v 5×47 je neskutečně pohodlnější.
Nikdo nechtěl, jen možná těch pár států od Ukrajiny po Chorvatsko.
Šance na další ojeté mot. vozy?
určite tu šance je 🙂
Jojo, dovezeme. Nafta bude za pár korun. Nikdo ji nebude chtít…
2/3 ropy se používají jinde než v dopravě
No a? Tak se ušetřená 1/3 na výrobu paliv použije na jiné produkty a ušetří se za těžbu.
Jestli se dá z nafty vyrobit polyetylen nebo kaučuk, to netuším. Ale zcela jistě se dá nalít do petrolejky, svítit a při troše opatrnosti u toho dokonce nevyhořet. A taky se dá nacpat do kamen, ostatně LTO a nafta je chemicky totéž.
Těžbu moc neušetříte, z destilační kolony získáte složky podle toho, jakou destilujete ropu. Plusmínus nějaká procenta, takže z toho benzín a nafta vyteče vždycky.
přesně tak, říkám si, až při současném použití ropy se prostě sníží potřeba po naftě a benzínu (hodně věcí na elektro), nebudou náhodou přebytky ze samotného výrobního procesu z ropy?
no a ktera z tech frakci to tahne? 🙂 nebude to nahodou benzin?
Že by se to svedlo na řidiče?
Nebýt automobilismu, stačila by každému kolomaz vyrobená pálením mokrého dřeva, i parní lokomotivě?
A jinak asfalt na střešní krytinu používali už před založením Říma.
https://www.lehkakrytina.cz/historie-stresnich-krytin-od-pravekeho-chvoji-pres-stredoveke-sindele-az-po-moderni-plech
On se možná sníží objem destilace a kvůli nedostatku ostatních frakcí zdraží plasty, léky a polotovary se budou dovážet třeba… z Číny.
Léky z Indie, polyetylenové peletky lodí z blízkého východu, hnojiva zase například z Alžírska … což stejně znamená závislost na průmyslu v cizích zemích.
Ohledně Číny: Lihtium a další kovy vzácných zemin. Nejen EU je na Číně v tomhle zcela závislá. Pár malovýrobců to nezachrání.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%A1_rafinerie
Ropa se VŽDY těžila hlavě pro paliva. Ostatní produkty se podílí tak 10%. Prosím než vyplodíte zase nějaký komentář, doporučuji zkonzultovat s asistentem.
A na 1l nafty to chce 1,5 kWh elektrické energie, hlavně v rafinerii. Není už čas poslat Šejky i s emisemi někam a jezdit rovnou na elektřinu ? Když tu energii pro rafinerii máme