Správa železnic začíná řešit elektrifikaci trati vojenské vlečky na letiště Líně kvůli zvažované gigafactory

Vlečka na letiště Líně. Foto: Google Street ViewVlečka na letiště Líně. Foto: Google Street View

Plány počítají s využitím vlečky pro nákladní i osobní dopravu.

Zvažovaná gigafactory na výrobu baterií do aut na letišti Líně u Plzně by měla mít i kvalitní železniční napojení. I když se ještě koncern Volkswagen pro stavbu u Plzně nerozhodl, Správa železnic již v předstihu řeší modernizaci současné vojenské vlečky.

Cílem má být přeprava dílů pro automobilový průmysl, v plánu je i zřízení zastávky pro návozy zaměstnanců vlakem. V zakázce s odhadovanou cenou 89,5 milionu korun hledá firmu na zpracování záměru projektu a dokumentace pro společné povolení.

Vojenská vlečka je napojena na trať Plzeň – Domažlice u Chotěšova. Ta má projít v budoucnu rovněž modernizací a elektrizací. Akce má proběhnout v koordinaci s proměnou trati do Bavorska. Současná vlečka je ze 70. let. Modernizovaná vlečka se má napojit do trati trianglem. První návrhy jsou od společnosti Sudop Praha.

Zda se vůbec bude továrna u Plzně stavět, není vůbec jasné. Proti záměru je například i Plzeň. Ta už dříve vyčíslila náklady související s infrastrukturou na 12 miliard korun, z toho dopravní projekty představují čtyři miliardy korun.

Trasa současné vojenské vlečky na letiště Líně. Foto: Správa železnic

 

Vláda továrnu považuje za klíčovou pro transformaci autoprůmyslu ČR. VW se má do června vyjádřit, zda zvolí Líně, Polsko, Slovensko, či Maďarsko. Stavět by chtěl začít koncem roku 2024 a vyrábět články do baterií od roku 2027 až 2028.

Tagy Gigafactory Letiště Líně Správa železnic
113 komentářů