Správa železnic začíná řešit elektrifikaci trati vojenské vlečky na letiště Líně kvůli zvažované gigafactory
Vlečka na letiště Líně. Foto: Google Street View
Plány počítají s využitím vlečky pro nákladní i osobní dopravu.
Vůbec nevím, jestli VW tu továrnu chce, vybrali jsme ale pro ni poměrně nevhodnou lokalitu, a za každou cenu tam rveme elektrizaci, přestože jinde chybějící dráty pomůžou už dnes.
Kde jsou priority našeho státu, prosím?
Neverim, ze by VW jeste zvazoval u nas postavit takto klicovou fabriku, v tomle nas dokazali i dokazou uz predejit prave polaci ci Slovaci, Slovaci oba jsou v tomto favorite…
Tady je vidět, jak se lidem stále lže. Mimo voleb občan je nechtěný živočich.
VW prohlašuje, že o Líně nemá zájem, ale developeři a stavební firmy už mají přislíbeno. Ono by to chtělo zveřejnit jména lidí kteří za tím stojí. Možná velké překvapení.
„Možná velké překvapení.“
Právě naopak. Budou to obvyklí podezřelí.
Tak to se zdvoukolejnění tratě 190 odloží o další dva roky..
Elektrifikaci trati do Kvasin ke Škodovce už tímto způsobem řeší jak dlouho?
Napadlo mě totéž, jak jsou daleko? Už před 10 léty se o tom mluvilo jako o jisté investici.
Mají to v zítřejším plánu. Hned po naučit se portugalsky.
Možná se nejdřív musí aktualizovat leták …
Tak o padesáti studiích proveditelnosti, třech časem propadlých EIA, hádkách kolik navezených křečků tím utrpí, odporu místních „protože to tady nikdy nebylo“, o odvolání proti rozporu v dovolání po vrácení soudu vyšší instance k nižší(*), o taokvých běžných věcech snad ani netřeba psát..
(*) je to právnický blábol, nechtělo se mi hledat přesné termíny ping-pongu mezi soudy u různých odvolávaček
Žádná fabrika nebude.
Kdyby radši řešili elektrifikaci zbytku tratě 340.
Bohužel, tahle trať je učebnicovým příkladem toho, jak to dopadne, když se čtvrt století řeší jenom zastávky a samotná trať projde jenom minimální úpravou.
Stejně mám pocit že žádnou fabriku nepostaví. Nebo jo ale kdesi v cizině. My tu sice nebudem mít peníze ani továrnu ale zato budem mít starý vojenský rozpadající se letiště. Takový pěkně český
ČR od začátku nebyla pro VW preferovanou lokalitou pro tuhle akci.
Jen někteří vlastenci to tlačí hlava nehlava.
Aneb jak vyhodit peníze. Co takhle peníze raději vrazit do modernizace tratí, kde je nějaký provoz?
Geniální marketingovy tah od VW pojmenovat vyrobu baterii Gigafactory tak, aby si ovcanstvo myslelo, ze je to neco tak cool, jako Tesla.
Pridom jde o totalni humus, chemicka vyroba baterií. To radeji dalsi utomontovnu, nez tohle. Navic v Plzni, kde je toho mraky??
Chemický průmysl je průmysl jako každý jiný. My se tradičně už 150 let upínáme na strojírenství, z valné části na automotive-strojírenství, ale trochu se více diverzifikovat by nebylo na škodu. Chemický průmysl taky umí vyrobit vysokou přidanou hodnotu.
A také dost bordelu. Ale zase lepší, než to vozit přes půl světa, z toho je venkoncem bordel ještě větší. Diverzifikace ano, třeba nemusíme vyrábět jen auta či pěstovat a chovat jen to, co nám nikdo nenabízí z dovozu (a pak řešit, že nemáme na pole hnůj, a cpát tam místo něj chemii).
„A také dost bordelu.“
Jenže na likvidaci toho bordelu má chemický průmysl z podstaty věci účinnější a mnohem déle zavedené metody než jiná průmyslová odvětví. (Jiná věc je, kde a jak se používají. Tam, kde neřvou vlády ani lidi, si instalaci těchto technologií korporace rády odpustí – s rizikem megaprůserů, viz Bhópál 1984.)
Jasne, zrušíme rovnou i mobily, tablety, notebooků, svítilny, hodinky, všechno co má baterii, proč šikanovat jen automobily? A rovnou zrušte i výrobu jednorázových rukavic, takový vinylchlorid je taky svinstvo, k čemu nějaká hygiena nebo ochrana rukou, hlavně když nebude chemie. A vubec, co výroba hnojiv, neměla by se skončit, aby byl František happy? Sice pak půlka lidí umře hlady, ale bude to dost eko pro Františka.
Největší přidanou hodnotu má know-how, a to bude v Německu.
Myslel jsem to obecně na chemický průmysl, ne ta tuhle konkrétní továrnu.
Tu přidanou hodnotu to získá až v Německu nalepením štítku „Made in German“.
To je sice možné, ale pod pojmem chemický průmysl si našinec stále představí jen smrad z komína a bordel co za fabrikou teče to potoka (zdravíme do Valmezu).
Přesně tak, navíc co jsem viděl záběry z jiných podobných továren, tak jde o sterilní prostředí, kde zaměstnanci jsou oblečený v mundurech jak v první vlně covidu.Uzasny zážitek být v tomhle celou směnu.
Tady se rozpadá trať 300 a oni řeší vlečku???? 😲
Kde se rozpadá? Jiná věc je, že mohla být místy zkapacitněna a především doplněna paralelní dálkovou tratí, namísto čehož to vypadá na ‚bastl‘ nevyhovující pořádně ani jednomu.
Jedniné smysluplné zkapacitnění je vložení dvojkolejného úseky mezi všechny stanice od Blažovic až do Přerova. A když už se má děla tohle, tak je nesmysl nechat tam 70-100 km/h.
A výroba oceli vám nepřijde neekologicka?
Tam co jezdí uhlí po poli?
Tu taky řeší… už 30 let ¯\_(ツ)_/¯
Lepší byt připraven, než překvapen.
Tak, když baterkárna nebude, cyklostezka se může z vlečky udělat vždy.😄
Proč cyklostezka? Může dál sloužit jako vlečka, namísto přetěžování silnic.
Hurá, Plzeň bude mít elektrifikované vlakové spojení na letiště jako druhé město v ČR.
A co se tam bude vozit? Palivo pro vrtulníky IZS zas takové objemy nemá, aby byl potřeba vagon týdně a co jiného tam lítá?
Hm, to bychom mohli mít první elektrifikovanou cyklostezku na světě! Cyklistům s elektrokoly by stačilo natáhnout sběrač… 😅
… a nic, trolej bez napětí.
Ale dalo by se tam zavěsit nosné lano, každý by měl sedák se závěsem s kladkou, zavěsil by se a mohl by se odrážet od země holí. Jako na plantáži: https://youtu.be/j95N3A8Sk0o
Splňovalo by to i kritéria diverzity a netřeba odklízet sníh.
Jasně, sedačka s tyčí, vzadu hák na kolo – úplně živě to vidím 😃
Nemělo by se do (hypotetické) baterkárny jezdit stylově, na baterky?
Jo to by bylo nejlepší
Bez obav, jinak než na baterky SŽ ani pracovat neumí…
Vždyť i z fotky je patrno, že už mají dráty hned vedle trati. 😎😅
Jako že už začali? 😆😆😆
Jenže Číňané si akumulátory do svých aut vyrábějí sami. A jejich auta jsou srovnatelná s VW, o dost levnější a tak budou v Evropě dominovat.
O tom dost pochybuji. Většina evropanů už nechce nic čínského a je to vidět například na mobilních telefonech. Ty byly kdysi taky levné a dnes už jsou stejně drahé jako konkurence z Ameriky nebo Koreji. Stejně by to bylo i s těmi auty, ze začátku levné aby se prodávaly a postupně by zdražovaly až by dohnaly konkurenci.
Jednoduche, Evropa zvysi imporni cla.
Chcete srovnávat cenu podobně vybaveného Xiaomi se Samsungem a iPhonem? Xiaomi je na zlomku ceny. A samozřejmě i ty dvě další značky se ve finále vyrábějí v ČLR 🙂
Tak za 12 000 Kč je samsung Galaxy A54 daleko lepší než redmi note 12 Pro+ nebo Xiaomi 13 Lite. A takto můžu pokračovat i v jiných cenových kategoriích. Jinak Samsung v Číně vyrábí minimálně, většinou vyrábí ve Vietnamu a Korei. Apple vyrábí v Číně to ano, ale přesouvá výrobu do Indie.
Porad nechapu, na co ty telefony za vic jak 4000 jsou. Neumí to nic, co by tomu dávalo smysl vedle notebooku. Chapu, ze si někdo koupí notas za balík, protože tam ty peníze pozná. Ale drahé telefony, to fakt nedavam. Telefon je na jakoukoliv praci, grafiku, hry nebo foceni vzdy jen nouzová vedle skutečné počítače, monitoru, kompaktu.
Hehe. No dalo by se s Vami i souhlasit, nez jste zacal o tom foceni a kompaktech. O trhu, kterej chcipa pred ocima :)))
Tou konkurencí z Ameriky myslíte Apple vyrábějící v Číně?
Spíš ty fabriky, co se tam teď staví. USA dost investují do (alespoň částečné) nezávislosti na Číně.
To je panečku instituce, sponzorovana z našich daní?!! Postavime rychlodrahu, postavime tunel přes Koněprusy, teďka tenhle nesmysl… Tvl,kdo tam sedí?? Zatím se během těch velkohubých keců a plánu chytře vytrhaly koleje kolem chlouby, Ejpovického tunelu,například,….. my jsme fakt národ idiotů!!!
Mluvte za sebe.
Zamoreny areal letiste Milovice by byl pro tuto taskarici jak delany. Jen pozemky asi nestoji ve spravnem kraji se spravnymi sibry.
Navic.. pokud vsude zkouseji bateriove vlaky, neni prave toto ta nejlepsi prilezitost je na vlecce do baterkarny nasadit? 🙂
Přesně. Proč využít opuštěné pusté plochy, když to můžeme fláknout tam, kde něco funguje. Dokonce mohli pro dělníky nechat i pár těch paneláků, které teď bourají (pokud by je vyčistili od azbestu, asi tedy); nebo na jejich místě postavit lepší domy.
Tohle platí úplně obecně. Nevyužitých brownfieldů jsou u nás tisíce – přesný počet není znám, navíc není jednotná definice, různé instituce udávají 8,5 až 12 tisíc. Stát už měl dávno dát investorům kudlu na krk a stanovit jim povinnost, že jinde než na brownfieldech se nové fabriky, velkosklady apod. stavět nebudou.
Chceš aby vozili vlakem a pošleš je raději do areálu, kde vlečka není. Vojáků ses ptal, jestli tam náhodou necvičí?
Líně jsou taky pustá plocha.
zbytek vlecky tam stale jeste je. gumy uz tam nejsou
Není mi jasné, proč tu gigafactory plánují (nebo plánovali) postavit zrovna na ranveji. Proč ne na brownfieldu o kus vedle, kde jsou v areálu letiště desítky rozpadajících se baráků.
Že by někomu vadil letecký provoz a GigaFactory jako paka na zrušení?
Mohli by ty vyrobené baterie lifrovat elektroletadly do celého světa.
Prej Gigafactory. A co Hyperloop Praha – Cejl? Už se staví? 😀
giganesmysl v Líních stát nebude – se s tím už smiřte….k čemu se bude elektrifikovat vlečka, kde jezdí naftové posuny párkrát do roka fakt nechápu
Však je to jen „na papír“, vykazování činnosti. Zřejmě k tomu někdo dal tichý pokyn shora.
nemá SŽ na řešení důležitější projekty ?
Nemá, protože kdykoli jim kdokoli o čemkoli jiném řekne, tak to nejde. Jim jde jenom to, co si vymyslí sami.
A prozradil tomu parníku SŽ, že Gigafactory už není na plánu dne?
I když při tom jejich tempu příprav… možná dobře, že si založili desky už v tomhle desetiletí 😄
nez to do 10-20 let SZ pripravy, tak se bude treba uz uvazovat o nejakem jinem projektu
Letiště pro pár nadšenců kontra pracovní místa pro spousty lidí. V normální zemi bych vsadil na zdravý rozum, ale tady bych to viděl spíše na vítězství pár nadšenců…
V tom případě by mělo smysl tu továrnu stavět tam, kde ty spousty lidí bez práce jsou. Ale to už se tu protočilo mockrát; snaha získat do ČR tuto investici je jistě správná, ale zbytek už zavání takovým zoufalstvím, jak rychle a snadno (tedy ne v soukromém vlastnictví) najít volnou plochu a tu nabízet. Oniv tom VW nejsou hloupí a vědí, jak rychle se v ČR staví, jaká tu je situace na trhu práce atd.
Mohl by prosím váš zdravý rozum zodpovědět tyto dva dotazy:
– kde v Plzni vezmete ty spousty lidí?
– kde budou ty spousty lidí bydlet?
Za Plzeň si můžete v klidu dosadit jakékoliv město v ČR.
Mimo Karviné, Ústí nad Labem, i Ostrava by se na to hodila.
A kde vezmete teda ty spousty lidi v Karvine a Ostravě?
Dovezou je agentury z ciziny…
To je mi jasné. A uživatel AKrel má jiny názor…
… uživazel Karel … pardon za tiskovou chybu
Na sociálce? Dělám si srandu.
A každý den pro ně vypraví tři páry vlaků z jakéhokoli jiného města? Proč, když jinde jsou zanedbanější a hlavně nevyužité pusté plochy?
– a ty spousty lidí nejsou jen o práci a bydlení, ale o o další infrastruktuře…
To prosím vysvětlete panu Janovi
Poukázal jsem jen na ty nejviditelnější problémy.
Pan Jan se evidentně nechce nechat přesvědčit. On tam nejspíš nebydlí, je mu to jedno, jen se mu to líbí. Na to má samozřejmě plné právo. Jiní mají zase právo mu říct, že ten nápad je to nedomyšlenost, slušně řečeno.
Já myslím, že VW se už dostatečně spálil v Kvasinách, kde stát sliboval investice do infrastruktury. Situace je taková, že továrna stojí a vyrábí, ale infrastruktura chybí a její výstavba se stále odkládá. Chápu tak investora, že raději půjde do kraje, kde již infrastruktura je a kde pracovníkům může nabídnou kvalitní život.
Spousty lidí dovezeme a dáme je do ubytoven … aby v čase kdy nejsou u pásu v montovně chlastali a dělali bordel.
Například ukacka
Tak oni laťku nastavili Poláci, Bulhaři a Rumuni.
Hlavní je, že tam manažeři cizích firem preferují nestabilní chlapy, které chtějí během lel vycucnout a pak nahradit dalšími, a tím logicky v okrese neustále narůstá nerovnováha, která musí vytvářet další a další problémy.
A až tam ta fabrika skončí, lidi skončí na ulici, protože starost agentur, které je sem vozí, končí jejich předáním fabrice a dál je nezajímají, zatímco fabriku nezajímají taky, protože to přece nejsou jejich zaměstnanci. Takže následně se o ně „postará“ třeba městská policie, která zaměstnává ty nejhorší sadistické a sociopatické dobytky (viz například Mladá Boleslav), nebo rovnou nějaká mafie.
A že zrovna plzeňská policie teď nemá problémy s případy násilí na bezdomovcích.
Ano, a nejen městská; ve svorné spolupráci s PČR se dopouští srovnatelných prasáren s těmi mladoboleslavskými. Nicméně v absurditě přece jen vede MB: Měšťáky souzené (a následně odsouzené) pro porušování zákona při zacházení s bezdomovci tamější primátor (ODS, profesí lékař!!!) v průběhu soudního procesu za věrné služby městu odměnil. Tím dal jasně najevo, jak moc mu záleží na dodržování zákonů… OT: Jediní, kdo se proti plzeňským poměrům veřejně stavějí, jsou anarchisté: https://www.afed.cz/text/7898/nasili-a-poradek. Nicméně za zmínku stojí i jedna diplomová práce, nota bene sepsaná plzeňským městským policistou: https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/49333/1/Bakalarska_prace_Bauer%20Jan.pdf A ono to zas tak úplně OT není. Vedle bezdomovců v Praze a… Číst vice »
Není žádný městský policista, jen strážník. A práce je to bakalářská.
Na to jsem právě narážel, taky jsem to zaznamenal. Před čtrnácti dny byla menší výstava na mostě u Jižního předměstí, kde byly vystavené zpovědi strážníků. Jinak, ten projekt má i vlastní webstránku: https://nasiliaporadek.tilda.ws/
„A až tam ta fabrika skončí,“
Která fabrika? Takhle se dá prorokovat o čemkoliv včetně bot.
a kdyby byli zaměstnanci tak fabriku dál zajímat budou?
Někdo dostal pěkné namazáno za tu fabriku a doufám že se nepostaví.
Kdo, od koho, a za co?
Za zničení letiště.
takovej klenot!
strategickej!
Tak uvažuje se o zprovoznění některých letišť které armáda opustila.. protože zjistila že jim chybí kapacita.schvalne kolik by dnes stalo nové letiště . A pokud vím v Plzni je letecká záchranná služba.
LZS potřebuje heliport, ne letiště. Od toho je vrtulník.
Nevím co uvažuje zprovoznit, ale F-35 nepřistane ani na těch stávajících provozovaných.
Pohádka o f-35..
Nějaké stíhačky budou potřeba. L-39 nestačí, té uletí i dopravák.
musí mu letět naproti 🙂
Armáda má l-159 a gripeny které nám nad hlavu stačí.
já si jí nevymyslel
LZS PK operuje právě z Líní, větší problém je chybějící složka v Karlovarském kraji, kam potom musí létat vrtulníky Plzeňského kraje.
z Líní ano, ale ne z letištní plochy
https://mapy.cz/s/gefarojolo
Nové letiště hlavně nikde nepostavíte.