Správa železnic začala hledat firmu na výkupy pozemků pro novou trať z Brna do Přerova

Vizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnicVizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnic

První úsek se má stavět nejdříve v roce 2025.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten z Brna

to je fakt výkon, ta trať měla stát nejpozději na přelomu tisíciletí…
spojení 2. a 3. největšího města v zemi je příšerné

Michal

Bohužel, momentálně žádná normální trať do Brna nevede.

Vrtak

Pokud se postavi konvenční trat do Přerova „az na200km/h“, tak muzeme na VRT na dlouhé roky zapomenout, to je asi vsem tady uplne jasne, stejne jako to, ze ta trat bude diky tomu na roky rozkopana a nepouzitena…

Jan Schmidt

Rozkopanost se hodí na prosazování víceprací, ne?

Alibaba

Tak než se postaví VRT naplánované okolo, tak se ta trať „až na 200“ bude velmi hodit. nejezdí tam jen osobní doprava, a na této trati zdvojkolejněním se zvedne kapacita i pro příměstskou dopravu.

Jarda Š.

Nebylo by lepší využít PPP na Brno – Přerov než na NeŠe? (Obecně je PPP efektivnější na dlouhé úseky než na krátké ale drahé.)

Marcel

Jak budovat rozkradení zemi?

Poudy

Běž si lehnout Marcelo a zavři za sebou dveře.

Mirvald

Což třeba najmout firmu na hledání vykupovací firmy? To by bylo ještě pružnější. Ta zaměstnanost a synergie! Ten růst HDP!

Hádej

Yes! (Na to se najímají „poradenské služby“, kdybyste někdo nevěděli…)

Kodl

Nemate nekdo informace, kde vazne priprava elektrifikace trati Zlin + vystavba noveho nadrazi? Tam se terminy take neustale odsouvaji, kde jsme prakticky kazdy rok 3 az 4 roky od zahajeni vystavby. Dekuji

Michal

O této trati tady vyšel článek před cca půl rokem https://zdopravy.cz/posun-sprava-zeleznic-ziskala-uzemni-rozhodnuti-pro-modernizaci-trate-otrokovice-zlin-107506/. Nicméně, podle mapy projektů SŽ, se má začít v roce 2025.

To mně osobně přijde v pohodě, daleko horší je trať z Veselí do Brna. Tam se mělo začít už příští rok, ale očividně se to posunulo až o 4 roky, takže až v roce 2027.

Doufám, že je to vtip, regionální trať do Brna je určitě důležitější než lokálka do Zlína.

Kodl

Zlin je krajske mesto, kam vede kolej jako vystrizena z 19. stoleti. O nadrazi a celem okoli ani nemluve. Ale chapu i vas pohled na vec. Cesko se pomalu, ale jiste meni v dopravni skanzen.

Michal

Největším problémem Zlína je, že tam fakticky vede pouze jedna trať. Žádná „odbočka“ z 341 neexistuje a 331 sice za Zlínem pokračuje, ale končí někde v ….., místo aby se napojovala na 280.

Pája

V pohodě? Na to, že úvahy o elektrifikaci byly už za bolševika a pláň pro druhou kolej v úseku Otrokovice – Zlín byla od Bati až do devadesátek mi to úplně v pohodě nepřijde…

Michal

Myslel jsem to pouze jako srovnání. Jako takové to není v pohodě. Jenže, v ČR je hromada tratí, které jsou dekády pozadu. Pokud to omezím jenom na Zlínský kraj, největším problémem je každodenní „přezouvání“ lokomotiv ve Starém Městě. A elektrifikace 341, 346 případně i části 340 v nedohlednu. Navíc, jedna kolej v úseku Veselí – Staré Město je dennodenní problém, dále tu máme nebezpečný přejezd u Ostrožské Nové Vsi, dezolátní most přes Moravu atd. Ve srovnání s tím je rekonstrukce 331 bezvýz…… mnohem méně důležitá, která navíc lidem z Hradiště (a blízkého okolí) nijak nepomůže. A hlavně, součástí rekonstrukce není… Číst vice »

Petr

Už ne

Honza D.

Pořád platí, že na trati na 200 km/h bude do Přerova kratší JD než na tratí na 320 km/h?

Hádej

Samozřejmě, to už je deset let rozhodnuto. 😀

Každopádně VRT Brno – Ostrava je ve výhledu i v tomto úseku.

JiriP

Ovšem ten výhled je zatím v nedohlednu.

Hádej

Samozřejmě. 🙂
Ostatně to je celá VRT, kromě snad Poříčan, to bych řekl že je asi každému soudnému člověku jasné. 😉

Ale nebojte, i přes to vznikne samostatná divize SŽ – VRT. Nejlepší úřad je ten, který nic nespravuje. 😉

Jan Šanda

Nebylo by logický napřed udělat novou VRT a mít sjízdnou objízdnou trasu a pak teprve rozm*dat straou trať?

Alibaba

VRT se nedá použít jako objízdná trasa pro vlaky co jezdí po trati 300. Ani pro osobní dopravu (bude tam minimum stanic) natož nákladní.

Jan Schmidt

Nedá pro dálkovou dopravu Brno – Bohumín? proč?

Alibaba

Pokud má být zachována po cestě obsluha pomocí R8 a R12, tak VRT nepomůže. A jezdilo by stejně po ní minimum vlaků. Ty začnou jezdit, až se vyplatí jezdit z Prahy do Ostravy přes Brno.

Alibaba

Vzhledem k jiné topologii zapojení VRT do Přerova (asi jen úvratí před Olomoucí) na rozdíl od tratě na 200 km/h to bude platit asi stále.
Akorát nebude logické zajíždět s vlaky co pojedou po VRT do Přerova, ani na plánku linek na SŽ žádná taková linka není.

Jan Schmidt

Tyto paradoxy časoprostoru budou platit dokud si Kupka (a následovníci jeho následovníků) budou držet Sosnu

zdydy

tak hlavně aby do toho neházeli vidle ekoteroristi, nebo majitelé pozemku nešponovaly ceny, tím zdržují stavbu. pak jim to jedině rychle vyvlastnit a dát jim minimální cenu za pozemek.

Granja

Takto jednat nelze. Cena za pozemek při vyvlastnění nesmí být trestem.

Jiří Kocurek

To ale vyplatancům z levicových stran nevysvětlíte. Pro ně je vlastnictví pozemků zločin, oni závidí i kopřivy u potoka a nejraději by majitele těch pozemků zlikvidovali. A pak by to bylo státní a tím pádem jejich.

NightmareFreddy

Máte pravdu, až uspokojíte potřeby spekulantů z pravicových stran, tak se třeba i kopne do země 🙂

Frantisek

Tohle bych připsal spíše technofanatikům, kteří chtějí co nejdříve jezdit, ať už je to postaveno účelně a s vypořádáním nebo ne.

Korytnacka

Tohle je stejna tragedie jak dalnice Brno-Rakousko.Zachvili budou jak na trase budouci dalnice ve vesnicich oslavy 90let od prvnich planu na dalnici.

David

Do roku 2030 by mely byt ve vyrazne lepsi stavu okresky pres Jihlavu a Znojmo. Pak uz si na nejakou cestu do Vidne pres Brno a na Brno samotne nikdo nevzpomene.

hoholu

do roku 2030 budou poláci na hranici s dálnicí Vídeň Vratislav, na tohle Vám ta vylepšená I/38 stejně stčit nebude :DD

Frantisek

A copak, že by tolik popíraná indukce? A opravdu to potom tolik chceme?

K.S.

A nebo že by to bylo důsledkem růstu Evropské ekonomiky a toho že to je jedna z transevropských dálnic?

Hádej

Nebo že by to bylo důsledkem chybné dopravní politiky zemí střední Evropy?

Až se doučíte, co je to indukovaná poptávka, pak se teprv vyjadřujte, ano?

K.S.

Napsal bych něco o geografii, ale nebude se snižovat na Vaši úroveň. Kvalitní silniční spojení po dálnici mezi Vratislaví a Vídní, má dnes přes 530 kilometrů, trasa +- ve stopě Hitlerovi dálnice 410 kilometrů. Vzhledem ke stavu železnice, délce EC mezi Vídní a Varšavou, neexistenci přímého vlaku do Vratislavy se dá jen těžko předpokládat že by se tato relace dnes jezdila ve větší míře vlakem, dá se tedy předpokládat že se jezdí zajížďkou po silnic. Dále, na rozdíl od Vás, nepovažuji růst dopravy za něco špatného. S mobilitou a kvalitní možností dopravy je totiž spojena možnost rozvoje ekonomiky a bohatství,… Číst vice »

Jiří Kocurek

E59 je okreska odkdy?

NightmareFreddy

On snad někdo ještě věří, že tato trať bude někdy modernizovaná? Tato tragikomedie se táhne už 15 let a před 5 lety mělo být hotovo. To dříve se ta prehistorická trať rozpadne, než bude postavena nová…

Jiří Kocurek

A vy věříte tomu, že by se to stavělo ikdyby se pozemky nevykoupily?

NightmareFreddy

Abych řekl pravdu, já pouze komentuji to, co daní představitelé naslibovali. A vzhledem k tomu, jak to celé probíhá (tedy neschopnost od byrokracie přes kompetence), tak nevěřím, že ta stavba někdy vznikne 🙂

NightmareFreddy
JiriP

Koukám, že tady selhal i obvyklý vzorec, kdy se za 4 roky termín zahájení přiblíží o 1 rok…

Jiří Kocurek

JMK neměl platné Zásady územního rozovoje. Bez toho nebylo možné vydat územní rozhodnutí. A za tohle opravdu nemůže ani SŽDC ani realizační firma, ta se o ZÚR nesoudila. Ale jisté sdružení několik let nemělo nic jiného na práci, než blokovat D43 bez ohledu na cokoliv. Máslo na hlavě má i Jihomoravský Kraj, že tu ZÚRku nedokázal připravit pořádně.

A pro některé ještě jednou: ZÚR zpracovává krajský úřad.

Hádej

Protože Brno a ODS.

JiriP

Jsem rád, že se konečně objevila nějaká informace k modernizaci Brno – Přerov. Tak nějak jsem si u ní zvyknul na plíživé ticho a neustálé posouvání termínů.

Georg

velmi nedavno se objevila informace o uzemnim rozhodnuti.

EC104

Na výkupy pozemků je třeba firma?? To si stát nemůže přímo sám vyřešit? Na co potom mají svoje zaměstnance?

JiriP

Část zaměstnanců dobré správy vyházet. Proti zadání zakázky soukromé firmě nic nemám, obecně to bude fungovat efektivněji.

Jiri

Pokud v té firmě nebudou kamarádi těch zbylých na SŽ.

kuna

S adorací soukromé firmy bych byl opatrný. Na D35 to nedopadlo zrovna nejlépe: https://domaci.hn.cz/c1-65737160-ber-nebo-te-vyvlastnime-prodat-hektarove-pole-pod-budouci-dalnici-muze-byt-docela-veda

Jeřdno

Přijde ti, že stát řeší výkupy pozemků nějak efektivně? Mě ne. Státu to hlavně trvá dlouho. Pošlou ti nabídku, ty jim na to odpovíš, že ne, ale že požaduješ tohle a tohle, a pošleš jim to zpátky. U nich to udělá kolečko, nikdo tu vyšší částku neodklepne, protože se bojí, že by nebyl za dobrého hospodáře, a mohl jít do kriminálu, tak ti pošlou znovu nabídku stejnou, nebo jen symbolicky vyšší.. a tak to jde třeba desetkrát, kdy každé kolečko trvá třeba půl roku, protože se čeká na nějaké ocenění,znalce, posudky (za které se často vyhodí víc peněz, než koli… Číst vice »

Hádej

Soukromá firma toho úředního šimla stejně nepopožene.

Jeřdno

Soukormá firma úředního šimla popohánět nemusí, ona předá až výsledek, a má zájem na tom, aby to netrvalo věčnost. Ale ovšem se může přihodit, že to vyhraje nově založená firma bez zkušeností, která to bude dělat ještě déle než úřad, který si to nakonec bude muset převzít, jsme přece pořád v česku.

Ondra

Kolem toho je strašného papírování, na to je fakt lepší „použít“ specialisty..

Andrej Veliký

Třeba se jedná o firmu, jejíž zaměstnanci mají naústupným vlastníkům pozemků pomocí basebalových pálek a okovaných řemenů vysvětlit, že jejich přístup není správný. Sorry jako.

Jiří Kocurek

To si pletete s Lidovýma Milicema ne?

JGR

film tenkrát na západě, viděl jste?

Jumbotron

Nejste nějak postižený z minulosti? Lidové milice, StB, VB a další… zřejmě se na vás vyřadili 😂

Granja

anebo ho odmítli přijmout…

Jan pesina

Na hovno ostatně kdyby byla sz normální má své lidi a nebudou platit cizí firmy pak se můžem divit že na nic není peníz

Tom

O tomto se mluví snad 25 let… stejně jako o trati Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí. …. Mimochodem co Zlínka? Takto by se dalo asi pokračovat ještě dlouho…

Jiří Kocurek

Nicméně zahájení výkupu pozemků je krok dopředu.

Pája

Zlínka furt při starém. Znáte to – slíbené I 100 roků vydrží

hoholu

Tady bude člověk rád jestli se začnou stavět alespoň tyhle 2 úseky..

Granja

a přitom by potřebnější bylo úzké hrdlo Blažovice – Nezamyslice.

Tukan

Ona celá trať z Brna do Přerova je úzké hrdlo

Granja

Celá trať je nevýkonná s úzkým hrdlem Bla-Nez.