Správa železnic začala hledat firmu na výkupy pozemků pro novou trať z Brna do Přerova
Vizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnic
První úsek se má stavět nejdříve v roce 2025.
První úsek se má stavět nejdříve v roce 2025.
to je fakt výkon, ta trať měla stát nejpozději na přelomu tisíciletí…
spojení 2. a 3. největšího města v zemi je příšerné
Bohužel, momentálně žádná normální trať do Brna nevede.
Pokud se postavi konvenční trat do Přerova „az na200km/h“, tak muzeme na VRT na dlouhé roky zapomenout, to je asi vsem tady uplne jasne, stejne jako to, ze ta trat bude diky tomu na roky rozkopana a nepouzitena…
Rozkopanost se hodí na prosazování víceprací, ne?
Tak než se postaví VRT naplánované okolo, tak se ta trať „až na 200“ bude velmi hodit. nejezdí tam jen osobní doprava, a na této trati zdvojkolejněním se zvedne kapacita i pro příměstskou dopravu.
Nebylo by lepší využít PPP na Brno – Přerov než na NeŠe? (Obecně je PPP efektivnější na dlouhé úseky než na krátké ale drahé.)
Jak budovat rozkradení zemi?
Běž si lehnout Marcelo a zavři za sebou dveře.
Což třeba najmout firmu na hledání vykupovací firmy? To by bylo ještě pružnější. Ta zaměstnanost a synergie! Ten růst HDP!
Yes! (Na to se najímají „poradenské služby“, kdybyste někdo nevěděli…)
Nemate nekdo informace, kde vazne priprava elektrifikace trati Zlin + vystavba noveho nadrazi? Tam se terminy take neustale odsouvaji, kde jsme prakticky kazdy rok 3 az 4 roky od zahajeni vystavby. Dekuji
O této trati tady vyšel článek před cca půl rokem https://zdopravy.cz/posun-sprava-zeleznic-ziskala-uzemni-rozhodnuti-pro-modernizaci-trate-otrokovice-zlin-107506/. Nicméně, podle mapy projektů SŽ, se má začít v roce 2025.
To mně osobně přijde v pohodě, daleko horší je trať z Veselí do Brna. Tam se mělo začít už příští rok, ale očividně se to posunulo až o 4 roky, takže až v roce 2027.
Doufám, že je to vtip, regionální trať do Brna je určitě důležitější než lokálka do Zlína.
Zlin je krajske mesto, kam vede kolej jako vystrizena z 19. stoleti. O nadrazi a celem okoli ani nemluve. Ale chapu i vas pohled na vec. Cesko se pomalu, ale jiste meni v dopravni skanzen.
Největším problémem Zlína je, že tam fakticky vede pouze jedna trať. Žádná „odbočka“ z 341 neexistuje a 331 sice za Zlínem pokračuje, ale končí někde v ….., místo aby se napojovala na 280.
V pohodě? Na to, že úvahy o elektrifikaci byly už za bolševika a pláň pro druhou kolej v úseku Otrokovice – Zlín byla od Bati až do devadesátek mi to úplně v pohodě nepřijde…
Myslel jsem to pouze jako srovnání. Jako takové to není v pohodě. Jenže, v ČR je hromada tratí, které jsou dekády pozadu. Pokud to omezím jenom na Zlínský kraj, největším problémem je každodenní „přezouvání“ lokomotiv ve Starém Městě. A elektrifikace 341, 346 případně i části 340 v nedohlednu. Navíc, jedna kolej v úseku Veselí – Staré Město je dennodenní problém, dále tu máme nebezpečný přejezd u Ostrožské Nové Vsi, dezolátní most přes Moravu atd. Ve srovnání s tím je rekonstrukce 331 bezvýz…… mnohem méně důležitá, která navíc lidem z Hradiště (a blízkého okolí) nijak nepomůže. A hlavně, součástí rekonstrukce není… Číst vice »
Už ne
Pořád platí, že na trati na 200 km/h bude do Přerova kratší JD než na tratí na 320 km/h?
Samozřejmě, to už je deset let rozhodnuto. 😀
Každopádně VRT Brno – Ostrava je ve výhledu i v tomto úseku.
Ovšem ten výhled je zatím v nedohlednu.
Samozřejmě. 🙂
Ostatně to je celá VRT, kromě snad Poříčan, to bych řekl že je asi každému soudnému člověku jasné. 😉
Ale nebojte, i přes to vznikne samostatná divize SŽ – VRT. Nejlepší úřad je ten, který nic nespravuje. 😉
Nebylo by logický napřed udělat novou VRT a mít sjízdnou objízdnou trasu a pak teprve rozm*dat straou trať?
VRT se nedá použít jako objízdná trasa pro vlaky co jezdí po trati 300. Ani pro osobní dopravu (bude tam minimum stanic) natož nákladní.
Nedá pro dálkovou dopravu Brno – Bohumín? proč?
Pokud má být zachována po cestě obsluha pomocí R8 a R12, tak VRT nepomůže. A jezdilo by stejně po ní minimum vlaků. Ty začnou jezdit, až se vyplatí jezdit z Prahy do Ostravy přes Brno.
Vzhledem k jiné topologii zapojení VRT do Přerova (asi jen úvratí před Olomoucí) na rozdíl od tratě na 200 km/h to bude platit asi stále.
Akorát nebude logické zajíždět s vlaky co pojedou po VRT do Přerova, ani na plánku linek na SŽ žádná taková linka není.
Tyto paradoxy časoprostoru budou platit dokud si Kupka (a následovníci jeho následovníků) budou držet Sosnu
tak hlavně aby do toho neházeli vidle ekoteroristi, nebo majitelé pozemku nešponovaly ceny, tím zdržují stavbu. pak jim to jedině rychle vyvlastnit a dát jim minimální cenu za pozemek.
Takto jednat nelze. Cena za pozemek při vyvlastnění nesmí být trestem.
To ale vyplatancům z levicových stran nevysvětlíte. Pro ně je vlastnictví pozemků zločin, oni závidí i kopřivy u potoka a nejraději by majitele těch pozemků zlikvidovali. A pak by to bylo státní a tím pádem jejich.
Máte pravdu, až uspokojíte potřeby spekulantů z pravicových stran, tak se třeba i kopne do země 🙂
Tohle bych připsal spíše technofanatikům, kteří chtějí co nejdříve jezdit, ať už je to postaveno účelně a s vypořádáním nebo ne.
Tohle je stejna tragedie jak dalnice Brno-Rakousko.Zachvili budou jak na trase budouci dalnice ve vesnicich oslavy 90let od prvnich planu na dalnici.
Do roku 2030 by mely byt ve vyrazne lepsi stavu okresky pres Jihlavu a Znojmo. Pak uz si na nejakou cestu do Vidne pres Brno a na Brno samotne nikdo nevzpomene.
do roku 2030 budou poláci na hranici s dálnicí Vídeň Vratislav, na tohle Vám ta vylepšená I/38 stejně stčit nebude :DD
A copak, že by tolik popíraná indukce? A opravdu to potom tolik chceme?
A nebo že by to bylo důsledkem růstu Evropské ekonomiky a toho že to je jedna z transevropských dálnic?
Nebo že by to bylo důsledkem chybné dopravní politiky zemí střední Evropy?
Až se doučíte, co je to indukovaná poptávka, pak se teprv vyjadřujte, ano?
Napsal bych něco o geografii, ale nebude se snižovat na Vaši úroveň. Kvalitní silniční spojení po dálnici mezi Vratislaví a Vídní, má dnes přes 530 kilometrů, trasa +- ve stopě Hitlerovi dálnice 410 kilometrů. Vzhledem ke stavu železnice, délce EC mezi Vídní a Varšavou, neexistenci přímého vlaku do Vratislavy se dá jen těžko předpokládat že by se tato relace dnes jezdila ve větší míře vlakem, dá se tedy předpokládat že se jezdí zajížďkou po silnic. Dále, na rozdíl od Vás, nepovažuji růst dopravy za něco špatného. S mobilitou a kvalitní možností dopravy je totiž spojena možnost rozvoje ekonomiky a bohatství,… Číst vice »
E59 je okreska odkdy?
On snad někdo ještě věří, že tato trať bude někdy modernizovaná? Tato tragikomedie se táhne už 15 let a před 5 lety mělo být hotovo. To dříve se ta prehistorická trať rozpadne, než bude postavena nová…
A vy věříte tomu, že by se to stavělo ikdyby se pozemky nevykoupily?
Abych řekl pravdu, já pouze komentuji to, co daní představitelé naslibovali. A vzhledem k tomu, jak to celé probíhá (tedy neschopnost od byrokracie přes kompetence), tak nevěřím, že ta stavba někdy vznikne 🙂
Ať už raději nikdy nic neslibují. Jedná se o tragikomiskou parodii na železnici, která stejně nikdy nebude modernizována, viz…
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1411635-rekonstrukce-trati-brno-prerov-zacne-za-tri-roky-vlaky-pak-zrychli-na-200-kmh
https://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/modernizaci-trati-z-vyskova-do-brna-odlozili-o-tri-roky-20130912-qhqh.html
Koukám, že tady selhal i obvyklý vzorec, kdy se za 4 roky termín zahájení přiblíží o 1 rok…
JMK neměl platné Zásady územního rozovoje. Bez toho nebylo možné vydat územní rozhodnutí. A za tohle opravdu nemůže ani SŽDC ani realizační firma, ta se o ZÚR nesoudila. Ale jisté sdružení několik let nemělo nic jiného na práci, než blokovat D43 bez ohledu na cokoliv. Máslo na hlavě má i Jihomoravský Kraj, že tu ZÚRku nedokázal připravit pořádně.
A pro některé ještě jednou: ZÚR zpracovává krajský úřad.
Protože Brno a ODS.
Jsem rád, že se konečně objevila nějaká informace k modernizaci Brno – Přerov. Tak nějak jsem si u ní zvyknul na plíživé ticho a neustálé posouvání termínů.
velmi nedavno se objevila informace o uzemnim rozhodnuti.
Na výkupy pozemků je třeba firma?? To si stát nemůže přímo sám vyřešit? Na co potom mají svoje zaměstnance?
Část zaměstnanců dobré správy vyházet. Proti zadání zakázky soukromé firmě nic nemám, obecně to bude fungovat efektivněji.
Pokud v té firmě nebudou kamarádi těch zbylých na SŽ.
S adorací soukromé firmy bych byl opatrný. Na D35 to nedopadlo zrovna nejlépe: https://domaci.hn.cz/c1-65737160-ber-nebo-te-vyvlastnime-prodat-hektarove-pole-pod-budouci-dalnici-muze-byt-docela-veda
Přijde ti, že stát řeší výkupy pozemků nějak efektivně? Mě ne. Státu to hlavně trvá dlouho. Pošlou ti nabídku, ty jim na to odpovíš, že ne, ale že požaduješ tohle a tohle, a pošleš jim to zpátky. U nich to udělá kolečko, nikdo tu vyšší částku neodklepne, protože se bojí, že by nebyl za dobrého hospodáře, a mohl jít do kriminálu, tak ti pošlou znovu nabídku stejnou, nebo jen symbolicky vyšší.. a tak to jde třeba desetkrát, kdy každé kolečko trvá třeba půl roku, protože se čeká na nějaké ocenění,znalce, posudky (za které se často vyhodí víc peněz, než koli… Číst vice »
Soukromá firma toho úředního šimla stejně nepopožene.
Soukormá firma úředního šimla popohánět nemusí, ona předá až výsledek, a má zájem na tom, aby to netrvalo věčnost. Ale ovšem se může přihodit, že to vyhraje nově založená firma bez zkušeností, která to bude dělat ještě déle než úřad, který si to nakonec bude muset převzít, jsme přece pořád v česku.
Kolem toho je strašného papírování, na to je fakt lepší „použít“ specialisty..
Musejí organizovat návštěvu TGV.
Třeba se jedná o firmu, jejíž zaměstnanci mají naústupným vlastníkům pozemků pomocí basebalových pálek a okovaných řemenů vysvětlit, že jejich přístup není správný. Sorry jako.
To si pletete s Lidovýma Milicema ne?
film tenkrát na západě, viděl jste?
Nejste nějak postižený z minulosti? Lidové milice, StB, VB a další… zřejmě se na vás vyřadili 😂
anebo ho odmítli přijmout…
Na hovno ostatně kdyby byla sz normální má své lidi a nebudou platit cizí firmy pak se můžem divit že na nic není peníz
O tomto se mluví snad 25 let… stejně jako o trati Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí. …. Mimochodem co Zlínka? Takto by se dalo asi pokračovat ještě dlouho…
Nicméně zahájení výkupu pozemků je krok dopředu.
Zlínka furt při starém. Znáte to – slíbené I 100 roků vydrží
Tady bude člověk rád jestli se začnou stavět alespoň tyhle 2 úseky..
a přitom by potřebnější bylo úzké hrdlo Blažovice – Nezamyslice.
Ona celá trať z Brna do Přerova je úzké hrdlo
Celá trať je nevýkonná s úzkým hrdlem Bla-Nez.