Správa železnic vypsala soutěž na projektanta vysokorychlostní trati v Ústí nad Labem
Součástí zakázky je projektování základny pro údržbu v Chabařovicích.
Správa železnic začala ve veřejné soutěži hledat projektanta další části vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Povede z Ústí nad Labem k portálu budoucího Krušnohorského tunelu. Jde o úsek na budoucí rychlotrati nazývané jako RS4, který je zatížen zatím největšími protesty obyvatel i některých samospráv.
V soutěži hledá Správa železnic dodavatele dokumentace pro územní rozhodnuti. Vítěz také připraví návrh údržbové základny v Chabařovicích, ze které bude zajišťován servis trati.
Práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí Krušnohorského tunelu, které zadala Správa železnic společně s německými kolegy v minulém roce, běží. DB Netze minulý týden oznámila, že řeší aktuálně dvě varianty tunelu.
„Nyní se na české straně začne projektovat napojení Krušnohorského tunelu na českou vysokorychlostní síť. Spojením těchto dvou dokumentací, které má hledaný projektant rovněž za úkol, vznikne propojení české a německé sítě ve směru Praha – Drážďany mimo údolí Labe,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Technické návrhy tunelu a samotné trati budou v rámci územního řízení schvalovány jako celek, příprava tak bude úzce koordinována. Zadávací dokumentace zároveň umožňuje vyhlášení architektonické soutěže na řešení a podobu terminálu v Ústí nad Labem.
Vedení trasy zejména v Ústí a okolí je předmětem řady sporů. Jinou trasu požaduje především město Chlumec. „Podrobnější technický návrh trati bude průběžně konzultován se samosprávami, veřejností a dalšími partnery přípravy VRT,“ dodal Nevola.
Vítěz soutěže také připraví technický návrh rekonstrukce stávající trati z Ústí do Chabařovic. Součástí veřejné zakázky je i zpracování podkladů pro posouzení vlivů záměru na životní prostředí EIA, a to až po státní hranici s Německem.