Správa železnic vypsala soutěž na projektanta vysokorychlostní trati v Ústí nad Labem
Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí zakázky je projektování základny pro údržbu v Chabařovicích.
Součástí zakázky je projektování základny pro údržbu v Chabařovicích.
Jelikož jsem z Ústí. Tak by mě zajímalo pár věcí. a) Podle map je mezi Chlumcem a Strádovem 250 m. Kam to chtějí poskládat??? A upozorňuju, i když to bude prej hluboko, jsou tam samé paneláky na konci Chlumce.Takže ,jak moc to bude hluboko, aby to nenarušilo statikupaneláků??? b) I kdyby toto vyřešili a udělalo se napojení na trať nad Lučními rybníky (pochybuju, že by Chabařovičtí neřvali, že jim to za baráky bude lítat jak splašené po železném mostě), tak se nadjede a znova podjede dálnice. A tam je zatáčka, kde nelze jet rychleji, než 60 za hodinu a rovnou… Číst vice »
Chápu Chlumecké, že mají strach. Když čtu vyjádření toho spolku Nimbistů tak bych snad uvěřil i tomu, že celý Chlumec skončí v díře a jeho občani budou asimilováni v některé z bohémské ústecké čtvrti.. například v Mojžíři? 🙂 Ale ono to tak zřejmě není. Rozvoj Chlumce nic neomezí, nic jim nehrozí. Jak říká klasik: Nejhorší je smrt z vyděšení… Tunelové portály budou na úrovni silnice I/13. Stávající trať 130 mají za humny víc než 100 let. Snad ji nechtějí také zrušit. Kdyby Chlumečtí (či aktivisté z toho spolku) byli občany Prahy, protestovali by snad i proti Metru. Chudáci Pražané, že… Číst vice »
Zajimavy fakt je, ac ZUR nebyla zmenena, tak stat (SZ) zacina vyhazovat penize za projekt, ktery nemusi vubec projit….nebo snad nekdo vi vice nez ja?
Přesně, v plánech na rychlovlaky se utopí miliardy a žádná rychlodráha tu nakonec postavena nebude.
Ten Chlumec to už se nedá ani říct, že je NIMBY, to už je prostě ztráta soudnosti. Komu proboha vadí tunel pro vlaky, který je od zástavby 500m daleko. Tak hlavně, že jim nevadí ta silnice I/13, kterou mají blíž a nebo D8, kterou mají jen o 300m dál.
Tak ono se tam hlavně rozšířilo dost dezinformací. Z první ruky vím, že se tam mluví o tom, jak se má kvůli VRT vybourat půlka Stradova (část Chlumce), vlaky budou projíždět hned za baráky a podobný bláboly. Tam to chce udělat nějakou velkou informační kampaň, kde budou prezentovat i hygienický normy, o kterých asi ani většina obyvatel neví, že existují a automaticky velké části jejich obav předcházejí.
Nehctěl bych být v kůži projektanta, kterého tam pošlou změřit hloubky kanalizačních šachet kvůli rekonstrukci ulice.
Reflexní vestu projekční firmy dopravní infrastruktury nahradí vestou neutrální. 🙂
Vy si myslíte, že nas**ný hulvát se dívá, jestli máte na sobě nápisy Vodovody a Kanalizace, město?
Nikoliv, nas**ný hulvát rovnou útočí. A pak se u soudu dožaduje omilostnění, když se přece jenom spetl, že chtěl zmlátit někoho jiného…
Bydlel jsem 40 let v UL. V Chlumci u Chabařovic žijou hrozný burani nebo feťáci. Tam se asi takový dezinformace šíří úplně lehce. Do toho se tam stěhujou zbohatlíci, co nikdy vlakem nejeli a ti asi taky budou lehce zmanipulovatelní proti železnici.
mam chapat, ze tim, ze jste se odstehoval, je o jednoho fetaka v Chlumci mene? Mate nejakou studii o poctu drogove zavislych ve meste Chlumec? Muzete v klidu prijit na verejnou schuzi zastupitelstva a vsechny informovat a vasich zaverech. Buranstvi vidim hlavne ve vasem komentari. Mesto porada verejne schuze obcanu jak s krajskymi zastupiteli, tak se zastupci SZ a k zadnym inzultacim, nadavkam nedochazelo a nedochazi. Jinou veci je, zda nektera dotcena strana plni to co verejne prislibila…. A zaverem…chtel bych videt malomesto, plne „fetaku“, jak se tam stehuji „zbohatlici“. Tusim, ze mate nejaky svuj osobni problem, ktery ventilujete urazkami… Číst vice »
Dezinformaci o bourani pulka Stradova sem davate vy. Posledni nahledova mapa SZ kresli trat asi 20m od zastavby, dokonce i pres stavebni pozemek zahajene stavby….takze dle vas vsechno v poho ?
Primárně protestují proti jinému umístění oproti letité územní rezervě a sekundárně proti staveništi „na 10 let“.
To druhý je podle mě horší, to první je jen zástupný problém, neb jak sám píšete, ve finále bude tunel ústit pod I/13.
Už jenom chybí boublethink o zahraničních dělnících, kteří jim seberou práci, které je tam už tak málo. A běda každému, kdo by šel na tu stavbu pracovat, přece je nemůže zradit.
Tento fenomén se vyskytuje všude možně, ameriku nevyjímaje. Radji bude brečet nad osudem, než aby vzal práci… řidiče autobusu.
premyslim, zda nekdo bude schopen napsat jeste hloupejsi komentar nez ten vas.
platna ZUR je platna ZUR a s tou ovcane Chlumce pocitaji. Stavba tunelu 10 let s vsemi pros’n’cons bude pro mnohe nocni mura, to ano. Opet zapomente na idilickou diru nekde daleko pod silnici I/13. cast tunelu se bude kopat svrchu. Bude odvoz rubaniny , vyroba betonovych skruzi, vystavba obsluznych trati, mostu a estakad. K tomuto ucelu se planuji depozity, logisticke trasy….
Ano, lepší by bylo ZUR využít. Ono vy se do toho dalo nějak pracně trefit. Bohužel někdo při návrzích těchto rezerv byl mimo realitu doby, kdy se to bude stavět.
Pro nově navrhovanou trasu bych navrhoval tunel zakopat co nejdřív, klidně ještě pod tratí 130, aby co nejméně mohla ovlivnit zástavbu nahoře.
Vyvážet rubaninu z tunelu se dá dělat i pásovými dopravníky. A pro dovoz skruží bych použil nějakou drážku po vlečce do plynárny Úžín, kam bych asi situoval betonárku (připadá mě to tam jako braunfield).
Vidim „ekspert pres fsechno“. Chtel bych videt vasi mapu, ktera hovori o tunelu 500m od zastavby. Proluka mezi zastavbou Stradova a Chlumce je ca 400m…takze jak pocitam tak pocitam, tak mi tech 500 nejak nevychazi. Asi vam mozna unika i fakt vyskovych pomeru mezi vyustinenim tunelu u I/13 a prolukou v zastavbe. Tunel se bude castecne vrtat a castecne hloubit s vrchu….rozdil nadm. vysky je ca 30m a jen geologicky pruzkum urci odkud bude treba tunel nevretat a jen kopat. V proluce 400m, kde je slozity geologicky teren ( jilove podlozi), kde panelove domy musi byt fixovany injektazi by to… Číst vice »
NIMBY v obcanske spolecnosti je relevantni. Obzvlaste, kdyz s vami stat (SZ) jedna z pozice sily. Nemecko, preci jenom jsou v necem dal, jednaji cestou „zdola“ . Pak probiha cele rizeni mnohem snadneji. U nas planovaci nekde nakresli caru a cekaji nulovou reakci ci radostne mavani vsemi zucastnenymi jak pri navsteve velkeho Kima. Opakuji, obcane Chlumce berou NIMBY jakou opravneny argument, urcite ne BANANA ( pro neznalce…Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything). Opakuji, nejsme proti VRT jako takove, ale proti VRT, ktera byla nakreslena tak, aby bylo naplneno ego nekterych lidi a ochraneny investorske plany nadotcenych a hlavne nedotcenych uzemi… Číst vice »
Dálnice D8 části obyvatel Chlumce a UL vadí!
No, pan Sůra má asi vynikající zdroje…žádná soutěž zatím viděna v oficiálních zdrojích není viděna …věstník veřejných zakázek či profil zadavatele?
Tisková zpráva SŽ. Za to, že není ještě na profilu nebo ve věstníku děkujte MMR, jaký skvělý systém pod vedením ministryně Dostálové (ANO), vymyslelo.
Jdeme projektovat. Hurá,
Proti „chimérám“ z doby ještě relativně nedávné je to příjemný posun.
A jen drobný detail, který projekt budou zpracovávat? Od tunelu oblouk a průjezd městem anebo rovné z tunelu směr +- další tunel na Prahu ?
To je v podstatě jedno, možná pro nějaké účely rozhodování by se pro začátek hodila studie obou variant.
Hlavně aby se začalo.
Pokud by to byl
Jeden dlouhý tunel s podzemní stanicí v Oustí tak byto byl v současnosti čtvrtý a po dokončení Brenneru a Frejusu šestý nejdelší tunel na světě.
Přesně tak. Dál než k těm projektům, ve kterých se utopí miliardy, se ta rychlodráha nedostane.