Správa železnic vybrala projektanty pro další část jihomoravské VRT

Vysokorychlostní jednotka TGV ve Francii. Foto: SNCF / Správa železnicVysokorychlostní jednotka TGV ve Francii. Foto: SNCF / Správa železnic

Prodloužení VRT o deset kilometrů má zlepšit napojení na stávající koridor.

Sdružení firem Valbek, Mott MacDonald a Egis Rail vyhrálo zakázku na projektování další části vysokorychlostní trati Jižní Morava. Půjde o deset kilometrů dlouhý úsek ze Šakvic do Rakvic. Cena podle smlouvy je 38 milionů korun bez DPH. Stejné firmy už připravují úsek z Modřic do Šakvic.

Vítězství sdružení oznámila Správa železnic (SŽ) v tiskové zprávě, je už také v registru smluv. Odhadovaná cena zakázky byla 45 milionů korun. Správa železnic se letos na počátku roku rozhodla původní trasu nové trati od Brna prodloužit a napojit ji do stávajícího koridoru namísto Šakvic až u Rakvic. Probíhající projekční práce ukázaly, že návrh ze studie proveditelnosti by omezoval budoucí provoz na trati.

Nové napojení u Rakvic bude mimoúrovňové, dvoukolejné a umožní vlakům využít rychlost 230 km/h. Přesunutí sjezdu bylo doporučeno a také schváleno Centrální komisí Ministerstva dopravy.

Trasa VRT Jižní Morava. Foto: Správa železnic

Projektanti připraví technický návrh trati, která má co nejvíce splynout s okolní krajinou. Správa železnic při zadání veřejné zakázky zohlednila mimo jiné podněty získané při setkáních s veřejností a samosprávami.

Oba úseky se stanou součástí nové vysokorychlostní trati z Brna do Břeclavi, která po svém dokončení zkrátí dobu jízdy oproti současné trati o 10 minut. Harmonogram prací předpokládá získání územního rozhodnutí v roce 2025. Stavba samotná by pak měla začít zhruba o dva roky později. Trať bude sloužit výhradně osobní dopravě a vlaky po ní budou jezdit rychlostí 320 km/h.

Tagy Egis Rail Mott MacDonald Správa železnic valbek VRT VRT Jižní Morava Vysokorychlostní tratě v Česku
53 komentářů