Správa železnic už má firmy na pokračování elektrifikace z Uničova na Libinu. První výluka přijde v únoru
Všechny stanice a zastávky v úseku z Uničova do Libiny dostanou nová nástupiště
Práce na elektrifikaci trati 290, které aktuálně probíhají na úseku Olomouc – Uničov, se brzy rozšíří. Správa železnic završila tendr na firmy, které zmodernizují i navazující patnáctikilometrový úsek Uničov (mimo) – Libina (včetně).
Vítězem tendru se stalo sdružení firem OHL ŽS, Eurovia a Elektrizace železnic Praha, vysoutěžená cena činí 1,65 miliardy. Jde tak o další z řady železničních zakázek, kde cena oproti odhadům v tendru vzrostla. Odhadovaná cena byla 1,35 miliardy korun. Zvítězily fakticky stejné firmy, které od roku 2019 modernizují i úsek Olomouc – Uničov. Ve sdružení je navíc ještě Subterra. Tehdy byl odhad 3,66 miliardy a výsledek soutěže 3,88 miliardy.
Modernizace části trati od Uničova k Šumperku bude o poznání méně velkorysá než u úseku z Olomouce do Uničova, kde se bude jezdit až 160 km/h.
Dojde k navýšení traťové rychlosti převážně na stávajícím tělese dráhy až na 100 km/h, budou odstraněny propady na méně než 70 km/h. Trať bude elektrizována stejnosměrnou soustavou a připravena na přechod na střídavou soustavu. Zatímco na úseku Olomouc – Uničov bude instalováno ETCS, dál ne.
Všechny stanice a zastávky v úseku z Uničova do Libiny dostanou nová nástupiště s výškou hrany 550 milimetrů nad kolejí. V blízkosti stávajícího přejezdu v Troubelicích bude zřízena nová zastávka Troubelice střed, která bude sloužit cestujícím namísto dnešní železniční stanice. Ta se změní na výhybnu. V Libině a Troubelicích se zrekonstruují dnešní výpravní budovy pro umístění stavědlové ústředny a dalších technologií. První denní výluka je v plánu 11. února.
Mezi Olomoucí a Uničovem se plánuje zahájení provozu elektrických vlaků na letošní prosinec, na celé trati z Olomouce do Šumperka o rok později. V běhu je ještě tendr na poslední úsek Libina (mimo) – Šumperk, kde je odhadovaná cena 1,14 miliardy korun.