Správa železnic prodlouží podchod v Hořovicích na III. koridoru
Stanice Hořovice. Autor: Dezidor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15823746
Součástí zakázky je i vybudování nové komunikace a parkoviště P+R pro 35 aut.
Tedy parkoviště pro 35 aut (z toho určitě 10 vyhrazeno pro vlakuchtivé invalidy) nahradí tu plochu, kde teď asi tak 35 aut parkuje… Dobrá. Spíše by mne zajímalo, zda někdy někdo obnoví třeba 6.SK, která cca 4-5x týdně na 4h citelně chybí při vlacích a obsluze vlečky Cintlovka, kdy se ze stanice stává 2kolejná výhybna (na 4.SK cisterny, na 3.SK pravidelně odstavená jednotka ČD, + prázdné cisterny z vlečky si Cargo může strčit na tu soupravu). To vše umocněno jízdou odbočkou 50km/h (to stačí), když třeba Západní expres dle GVD předjíždí osobák, který není kam uhnout… O odstavování nákladů se… Číst vice »
Západní expres jede vždy napřímo. Osobák je uhnut vždy na 3.kolej. Tak tu zase nebalamuťte.
„Podobné prodloužení se chystá například i v Holešovicích, Vsetíně, Havířově či Českých Budějovicích.“ – zajímalo by mne, jak se prodlužuje takový podchod ve Vsetíně, když tam zatím žádný není…
Hm.
Imaginárně?
Asi tak, že se začne stavět a postaví se úplně pod celým kolejištěm, což se cca před ještě 20 nedělalo, protože co kdyby tím podchodem šel náhodou člověk, který by pak nejel vlakem.
Podchod bude užitečný, zkrátí cestu na vlak lidem z Tlustice. Také lepší parkování pro auta i pro kola je v Hořovicích třeba jako sůl. Škoda, že to nevzniklo už dříve, ale lépe pozdě než nikdy.
Při té příležitosti by to tam chtělo obnovit nějaké staniční koleje, nebo aspoň na ně ponechat místo. Význam trati stále poroste a odstavovat náklady není kde. Co na to žesnad?
Náklady mají jezdit a ne se někde odstavovat.
Tohle je zvrácené myšlení, podobně jak udržet Chrást – Plzeň mimo tunel.
můžete mi vysvětlit, co je zvráceného na udržení Chrást-Plzeň mimo tunel?
naopak, jako odklonová trasa při problémech v tunelu by se to už několikrát hodilo, jasně je otázka, zda za to utrácet, ale označovat to jako zvrácenost?
Tak finanční zvrácenost, stačí?
Máte k dispozici statistiku, kolikrát byl zastaven provoz v tunelu a jak by se to asi „rentovalo“ držet v provozu trať přes les?
Nevíte nic, ale slyšel jste že by to mohlo být dobré udržet v provozu.
Ale tak já to beru, myslet si můžete co chcete, naštěstí aspoň tady zvítězil zdravý rozum a finanční rozvaha.
A fakt sem nepište , až bude hotov tunel Berounka a zadrátována domažlická…. Tak že potom určitě..
Jo a ještě ty páry, pro ně by to taky bylo dobré udržet 😀😀.
Vy tu statistiku máte?
jestli ne, tak taky nevíte nic,
každopádně už několikrát to potřeba bylo
Samozřejmě že mám.
Za dobu provozu tunelu nebylo nikdy, opakuji nikdy, potřeba přerušení provozu v obou tubusech delší jak tři hodiny.
A těch MU či zastavení provozu se dá spočítat na prstech rukou.
Ale samozřejmě šotoodbornici mají jasno. Za těžký prachy udržovat trať, po které nic nepojede..
A povím vám tajemství : V noci, když probíhá pravidelná údržba jednoho nebo druhého tubusu, se to vyjezdi úplně cajk a bez čekání.
tak tu statistiku ukažte! hoďte odkaz nebo sken
U Chrástu jde hlavně o kapacitu pro odstav vlaků a řazení před uzlem Plzeň. Ostatně proto byl Chrást tak velký… ne pro osobku. Pro nákladku.
Řazení před uzlem Plzeň? Ještě nějakou báchorku máš?
Mě fascinuje jak si tady stále žije svým životem chiméra o nějakém odstavovani atd atd. před Plzní.
Tam jsou daleko problrmatičtější věci než nějaký Chrást.
No naštěstí už tahle fantasmagorie je pase a bude se řešit to co je opravdu potřeba.
Mezi Třebovou a Zábřehem je tunelů hned několik. Přesto tan za 20-25 roků nebyl snad ani jeden problém, který by važadoval odklonění vlaků.
A co se Murphyho zákona týká, tak průšvih nastane ve chvíli, kdy na odklonové trase probíhá údržba. Viz https://zdopravy.cz/hasici-znovu-zasahuji-u-vlaku-arrivy-koridor-podel-berounky-stoji-u-labe-horely-vagony-se-drevem-122146/
Odstavovat v Hořovicích, v Berouně, kde ještě? Ten vlak potřebuje jet a ne odstavit každých 30 kilometrů.
Tak proč se to nedodělalo tenkrát a stejně v té části je většinou prumyslová zona, tak je to zbytečný dělat.
Jasně, lidi se nepotřebují dostat do práce a z práce.
tak na oběhnutí stačí pět minut
Po šichtě ve fabrice, za každého počasí a v 60. letech. Nejvíc takových řečí vedou tací, co pak jedou 1 patro do kantýny výtahem.
Kvůli tomu 0,5 km lidi cajdají přes koleje, což je dostatečný důkaz toho, že poptávka je.
2* za den, to je 10 minut. Týdně 50 minut (pokud počítám jen pracovní dny). Za měsíc to dělá +- 210 minut. Za rok už to je 250 minut, což je 42 hodin. A to je ztráta osobního času jen u jednoho člověka. A soukromej čas je to nejdražší.
V mnoha případech nyní prodlužované podchody propojí železnicí oddělené čtvrtě. Obvykle jde o místa kde si lidé často zkracovali cestu nebezpečně přes koleje.
Vědělo se už tehdy, že tam lidí chodí a tak se to mohlo udělat rovnou. Proč se tak nestalo? Asi se nechtělo.
Kdo to věděl? Ministerstvo dopravy, nebo stejně cizí plánovači?
Místní samospráva, se kterou se mělo komunikovat, na druhou stranu je klidně možný, že dostala tenkrát výzvu a vykašlali se na to
Obec nebyla účastníkem stavebního řízení? Mohli se to dozvědět stejně jako se to dozvěděli teďka.
Nemohlo.
Koridor byl definován jenom jako 2 průjezdné koleje,nic jiného nebylo z finančních důvodů povoleno.A ministr Peltrám definoval práce na IV.TŽK jako modernizaci s rozsahem optimalizace.Optimalizace znamenala razantní škrtání všech smysluplných návrhů.Rozsah škrtů určovala tzv. dietní komise.