Správa železnic potřetí zrušila soutěž na úpravu kolínského nádraží, poprvé připouští i nedostatek peněz
Příchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský
Správa železnic vysvětluje zrušení zakázky úpravou rozpočtu nebo koordinací výluk.
Stačí počkat jen pár týdnů, až se pětikolák dostane k moci.
Ve světle jejich koaliční smlouvy a jejich priorit v oblasti dopravy se prakticky jedná o pouhou drobnost, která pro podřízené pana ministra Kupky (Středočecha), jistě nebude problém v náležité rychlosti a kvalitě realizovat.
Co je jeden podchod s perony na nádraží v Kolíně proti výzkumným prioritám evropského kosmického programu….
Byl jsem 3 X Kolíně hrůza jak se mám dostat po schodech Krásné opravené nádraží ale pro invalidy udělali hovno. Novák
Tak v kolíně je podle mě zapotřebí hlavně natáhnout pořádný nepřelezitelný plot. Italové to mají zmákmuté a opravdu tam není možné lozit skrz.
Například tam postavit PHS?
A to ještě teprv přídjde ods.:-)
Řekl bych, že Kolín je teď pro ANO a jim ovládanou SŽ nepřítel č.1 a žádné investice do nádraží si nezaslouží. Tedy alespoň dokud starosta nepolíbí prsten.
Pane vy jste vazne asi mimo, Babis konci, pod Svobodou se tim padem bude silne houpat zidle, myslite si ze nekdo z vedeni SZ si ted troufne delat nastupujici vladni strane naschvaly??
Odhaduji, že nejdřív za 2 roky se projeví pozitivní změny, poté co někdy v budoucnu skončí „Faltýnek pozdravuje“… Pročpak myslíte, že odneška nemáme nového premiéra/novou vládu dle výsledků voleb? Vůbec nic tomu nebránilo. Stejně jako proč dosud nepodala demisi Babišova vláda? IMHO jde o to, aby eventuelní změny vedoucích úředníků byly odloženy na příští rok, neboť tzv. „systemizace“ se může dělat jen jednou za rok. Tj. pokud Fialova vláda nebude mít dost času, aby letos stihla systemizaci, tak celý další rok budou úřadům šéfovat úředníci, které postupně dosadila Babišova vláda. viz např. pan Sixta A ještě jeden důvod proč „každý… Číst vice »
Demisi vláda podává po ustavující schůzi nové směnovny která začala právě dneska
Anebo platí možnosti, že vláda demisi podá dobrovolně. Zvlášť poté, co po skončení voleb, v sobotu 9. října vznikla vládní koalice, která jednozačným právem víc než sto hlasů poslanců/poslankyň zajišťuje, že nová vláda Naděje, získá důvěru Kdyby Babišova vláda podala demisi, hned poté, co se ukázala jako nejistá prognóza zdravotního stavu, tj. řekněme 13. října, tak by začala běžet lhůta, takže zhruba od příštího úterka 16.11. by právo jmenovat premiéra, bylo v rukou předsedy/předsedkyně Poslanecké sněmovny…. A pan prezident by se měl včas v klidu vyléčit. Zvlášť když není nezbytné, aby pan prezident něco dělal… poté co fakticky přestal vykonávat… Číst vice »
řekněme 13. října, tak by začala běžet lhůta,
lhůta čeho?
na jmenování premiéra.
Dnes víme, že během první i druhé 15-ti denní lhůty, pan prezident nebyl s to aby splnil svůj úkol, takže promarněný čas nám chybí.
Jen upřesněním – mluvím o tom, že demisi by podal premiér Babiš.
Kdyby dobrovolnou demisi podali pouze (někteří) ministři, tak by to byla jiná.
žádná lhůta na jmenování premiéra neexistuje a těch 15 dní taky nesouhlasí
15 dní je lhůta pro provedení úkonu (dle judikatury)… Tj. v případě ústavní žaloby, by podle mého obstálo, pokud by pan prezident neučinil úkon ke jmenování nové premiérky/premiéra. A to samé dalších 15 dní … jen připomenu, že nejde o součet 2x 15 dní. Nýbrž lhůta počíná běžet po dni kdy začala, tj. v praxi jde o 2x 16 dní plus protažení lhůty pokud konec lhůty připadne na svátek či víkend. Proto jsem napsal úterý, nikoliv pondělí. Samozřejmě, že pokud by pan prezident učinil úkon ke jmenování premiéra, např. přijal pravděpodobnou budoucí premiérku/premiéra premiéra, tak by to bylo jinak. Protože… Číst vice »
No jistě Vy judikaturo 🙂 Ale nějak zapoměl že jmenovaný premiér má 30 dní na to, aby Směnovnu požádal o důvěru 🙂 Takže to nemáte 2×16, ale 2x(16+30), i kdyby to tedy byla nakrásně pravda, jako že je to totální blábol.
A proč se mnou nesouhlasíte? Když já popisoval jinou situaci, než Vy.
Já popsal, realitu = že pan prezident nebyl schopen využít svoji šanci na jmenování premiérky/premiéra (neboť ochořel, doufám že se vyléčí).
Tj. pan prezident nikoho jako premiérku/premiéra nejmenoval, čili žádných 30 dní nezačalo běžet … jste totiž přeskočil předchozí fázi.
Jediné co zabránilo, aby předsedkyně/předseda poslaneckého sněmovny příští týden jmenoval premiérku/premiéra, je to, že Babiš nepodal demisi, poté, co 8. října se našla většina pro vyslovení Důvěry nové vládě.
Vládě Naděje, na kterou toužebně čekáme.
Já popsal, realitu = že pan prezident nebyl schopen využít svoji šanci na jmenování premiérky/premiér
Popsal jste akorát svojí vybájenou realitu, která by snad mohla nastat v případě kdyby Babiš podal demisi hned po prohraných volbách, což se ovšem nestalo, takže prezident ani žádnou šanci co mohl promarnit neměl
Už si rozumíme…. Takže předpokládám se shodnem, že pozitivní či negativní výsledky nové vlády se pořádně neprojeví dřív než za 2 roky…. Neboť dosavadní mocipáni se moci drží „zuby nehty“
ach tak, no jestli toto mělo být jádrem sdělení tak to šlo jistě napsat i mnohem stručněji 🙂
Je to škoda, protože to nádraží by si lepší přístup na nástupiště opravdu zasloužilo. Nejen pro vozíčkáře, ale i pro rodiče s kočárky, těžšími zavazadly či starší lidi. Dnes jsou tam opravdu jen pevné schody a relativně nepoužitelné schodišťové plošiny.
inu, ještě by to chtělo omezit v kolíně přístup na nástupiště nejdále od vypravni budovy. a ideálně tam vytrhat nějaké veksle na zhlavi. pak by SZ dosáhla dokonalosti ve věci izolace Brna od jakékoliv dopravy po kolejích od Prahy.
soude podle tendence vasich prispevku se vam ta hlava horsi, pane gwanne…
pročpak?
nebo snad vyhlídková jízda přes vysočinu je něco fajné? a ještě pokud možno zneprůjezdnit kolín…ty severní koleje, které jsou zapojené na Kutnou Horu a je vymalováno. nebo ne?
Holt, ono ti pražští „cajzli“ potichoučku, polehoučku asi zavádí „mílové právo“ -:)
( ironie )
Škoda, že se před lety ten podchod neudělal pořádně. Kolínské nádraží je krásné, ale přístup s kočárkem, pro staré lidi, stačí těžký kufr, to moc pohodlné není.
Nákladní výtahy na konci nástupiště nejsou veřejnosti vůbec přístupné. Vozíčkáři mohou využít schodišťovo-zábradlovou pojízdnou plošinu. Což zrovna také není to pravé.
Prostě v té době byl názor že plošiny stačí protože je reálně nikdo nevyužije. Jo to byly doby té správné pravicové politiky. Trvalo to dlouho a stálo to hodně úsilí tohle myšlení otočit.
Pojízdné plošiny byly z nouze ctnost. I proto, že řešily jen jednu skupinu – vozíčkáře. Dnes jedině výtahy nebo nájezdové chodníky a 100% bezbariérovost až do nízkopodlažního vlaku (kočárky, cyklisté, staří, ženy s kufry, a sem tam i nějaký ten vozíčkáři).
To nebyla z nouze ctnost, ještě dlouho po roce 2000
To nebyla z nouze ctnost, ještě dlouho po roce 2000, byl názor že když teda pro ty vozíčkáře musíme něco udělat, tak jim plošina prostě stačí. Je levná, vozíčkáři stejně sedí doma a nikam nejezdí, teprve potom se názor i pod tlakem veřejnosti začal obracet a nízkopodlažnost a bezbariérovost se stala standardem teprve nedávno. A samozřejmě že bezbariérovost není jen pro vozíčkáře,ale běžně se dozvíte že já to s kočárkem taky zvládla tak proč dnešní rodiče jsou tak zpohodlnělí a vyžadují bezbariérovost.
Souhlasím…mezi nejstarším a nejmladším dítětem mám rozdíl přes 20 let takže ten vývoj bezbarierovosti vidím hodně zblízka. S prvním kočárkem prakticky nešlo cestovat, nízkopodlažní autobusy začínaly a jet s kočárkem vlakem byl pěkný opruz, v jednom to prakticky nešlo. Později to šlo lépe, jen se muselo řešit správné spojení a dnes už ani spojení neřeším a jedu s kočárkem sám. Prakticky vymizela potřeba se někde někoho doprošovat zda by mi pomohl s kočárkem.
v metru se na podobných plošinách jezdí i s kočárky, na železnici to nejde? není na to předpis?
Ale i tak se stejně všude v metru postupně staví výtahy.
Ano, ale tam kde zatím není vůbec nic. Plošiny na výtahy se nikde plošně nepředělávají.
Jak kdyby si železnice nemohla tohle vyžádat sama. Jenže tam se tehdy věřilo tomu, že lidi nemají courat po nádraží. I na ten podchod v Hulíně osožáci nadávali.
V pořádku, kolínské nádraží je ve velmi pěkném stavu, není potřeba žádná další rekonstrukce.
Určitě… Žádný výtah na nástupiště, jen stále rozbité plošiny, které jsou k hounu. Zkuste si tam přestupovat s kočárkem… Další věc je chybějící podchod na druhou stranu. Takže ano, budova opravená, nástupiště též, koleje též, ale přístup na nástupiště nejhorší z hlavních nádraží…
U Dobré správy, etalonu neschopnosti, se nedivím ničemu….
Bodejť by se SŽ nepotýkala s nedostatkem peněz, kdyż v poslední době provádí rekonstrukce někdy až nesmyslně, neprakticky, a především daleko dráž, než je nutné. Plus podstatně delší délka výluk na tratích.
A čas jsou peníze!!!
dane, vy jste hlava a kapnul jste na to.
mimochodem, cim se zivite, chovem drubeze?