lot
Infrastruktura Železnice

Kolín se dočká bezbariérového nádraží, na každé nástupiště bude výtah

Příchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský
Příchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský
Na nástupiště v Kolíně vedou dosud jen nákladní výtahy.

Rok po rekonstrukci výpravní budovy i přednádražního prostoru se dočká Kolín dalšího vylepšení železniční stanice. Správa železnic vypsala soutěž na bezbariérové zpřístupnění jednotlivých nástupišť. Součástí úprav bude i prodloužení podchodu až do Starokolínské ulice.

Soutěž dnes oznámila Správa železnic na profilu zadavatele. „Každé nástupiště bude nově propojeno s podchodem jedním výtahem a jedním schodišťovým ramenem,“ uvádí Správa železnic na svém webu.

Nový podchod bude vybudován v místě stávajícího technologického podchodu. Součástí stavby jsou nutné přeložky a ochrany stávajících vedení a úpravy nástupišť včetně jejich zastřešení, úprava administrativní budovy u přednádraží a vybudování nového orientačního a informačního systému v celé stanici.

Správa železnic zastropovala maximální cenu na 363 milionů korun bez DPH, původní odhad mluvil o nákladech 216 milionů korun.

Cestující s pohybovým omezením či s malými dětmi mají v Kolíně možnost dostat se na nástupiště jen s pomocí plošin, ke kterým si musí volat obsluhu a navíc jsou často poruchové. Při sanaci podchodu v roce 2010 na bezbariérový přístup nedošlo, poruchové plošiny nemají s uživatelskou přívětivostí mnoho společného. Výtahy na nástupiště už v Kolíně jsou, ale jen nákladní, do kterých cestující nesmějí.

Prodloužením podchodu bude nádraží průchozí. Ve Starokolínské ulici radnice plánuje parkoviště. Databáze staveb Správy železnic uvádí, že k zahájení by mělo dojít příští rok, hotovo má být do roku 2024.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Víťa

Cestující s pohybovým omezením či s malými dětmi mají v Kolíně možnost dostat se na nástupiště jen s pomocí plošin, ke kterým si musí volat obsluhu a navíc jsou často poruchové. Při sanaci podchodu v roce 2010 na bezbariérový přístup nedošlo, poruchové plošiny nemají s uživatelskou přívětivostí mnoho společného. Výtahy na nástupiště už v Kolíně jsou, ale jen nákladní, do kterých cestující nesmějí. Já jsem to teda nikdy nevyužil, ale co mi říkala švagrová, tak ještě cca rok a půl zpátky, když chtěla s kočárkem na nástupiště, tak když si řekla u pokladny, tak jí, byť neochotně, někdo doprovodil na… Číst vice »

ene bene

Chápu text dobře, že nově budou v Kolíně podchody dva? To by bylo slušné…!

Od lesa

Dva jsou tam léta, jen ten druhý je jaksi neveřejný.
Slušné by bylo, kdyby se to skutečně prodloužilo na Starokolínskou a hlavně se po železňáku udělala legální cesta pro pěší a cyklisty, aby tam domorodci nemuseli chodit načerno a nebo obcházet půl města. Třeba ve Svinibrodě to šlo, jenže v Kolíně se radši udělalo zbytečné zdvihání mostu, které nikdy sloužit nebude, než aby se udělalo něco pro blaho místních.

LuKo

Historicky tam byly dokonce 3 podchody. Další nákladní byl u pošty, ale při rekonstrukci stanice byl zrušen a výtahy včetně šachet demontovány. Lávka na mostě přes Labe není z toho důvodu, že o ni při projektování nikdo neprojevil zájem. Udělala se tak jen servisní.

Od lesa

Za 363 mega bude asi nová nádražní budova i s vilou pro nějakýho Dalíka nebo Janouška… ale jestli za to protáhnou stávající tunel (skladiště svinčíku všeho druhu) o pár metrů prodlouží a okachlíkují ho, tak je to tunel jako vepř domácí.

Liboros

Ale bez pr.dele Kolín je luxusní nádraží – jel jsem tudy z Kutné Hory a úplně jsem čuměl jaká to je civilizace, včetně slušného nákupáku tři minuty pěšky odtam. Po příjezdu do Brna to bylo rychlé vystřízlivění.

Kkarel

Bohužel tam stále chybí nádražka.

Od lesa

Ona ta poslední byla o ničem.
Poslal bych všechny nádražní restauratéry na exkurzi do Jablonce n. N., aby se koukli, jak se to dělá.
Tam už to funguje parádně čtvrt století!

Jiří Kocurek

Bohužel ten podchod uprostřed perónu končí ve zdi. Udělat ho zkrz by asi byl zločin srovnatelný s jízdou uhlím napřed. Jinak by byl člověk do pěti minut ve Vaňkovce, za tři minuty v Prioru/K-Mart/Tesco. Před nádražím je Sejr – obchoďák, dá se do něj dostat podchodem.

PS: Podchod uprostřed perónu je teďka zaryglovaný a prochází výměnou obložení.

DOMČA

No jo tak nemuzes srovnavat Kolin a nejaky tragicky Brno.. kam jeste civilizace nedorazila..

Gwann

Mizí všechny jistoty české železnice…protahuji se podchodu pod nádražím, dávají se kamery na přejezdy, ruší se zabezpečení podle virtuálních na dálku prodávaných žezel a teď taková novota – ZDVIŽ….

No kdo by si to kdy pomyslel.

Jen bych dal pozor, zda ty vlaky nejezdí moc rychle…kaštani by se mohly udusit…a pak by ta zdviž byla nepouzivana…taková škoda…

Fandík

Já bych taky uvítal eskalátory 🙂

Hodně štěstí

Tak, aby taky fungovaly.

Sitgestravel

Uf, tak jeste aby mely spravnou delku.

liposh

Zní to hezky. Ale proč mám u 99% dopravních projektů pocit, že na papíře se ocitly na přelomu tisíciletí a teprv po 20 letech se zainteresovaní začínají rozhýbávat? Kolín měl mít všude výtahy a protažení podchodu na druhou stranu tak před 20 lety.

JiP

To proto ze projekty se delaji od stolu a kdyz se nekdo z mistnich ozve tak je za potizistu. To neni jen pripad Kolina, cestou do Prahy se totez resilo az dodatecne v Ceske Brode, Poricanech, kandidatem jsou Pecky. Kdyz oni se tyto akce delaji hlavne proto, aby se „cerpalo“, cestujici a jejich potreby jsou casto az na poslednim miste a to neplati v pripade vlaku jenom o nadrazich.

Jan

To mi připomíná stanici metra Nádraží Veleslavín. Papírově tam výtah je, akorát polohou není ideální pro výstup na autobusy a kapacitou už vůbec ne. Zbytek byl pevné schodiště, ať si tam kufry tahá jak kdo chce, projekt byl splněn. Až když tam začli působit ti portýři tak už to zřejmě někoho trklo že to vypadá fakt blbě a jali se tam nainstalovat eskalátor, ale nejdřív se zdráhali, že se tam stejně nevejde. Vešel. Samozřejmě ideální by bylo projektovat ten výstup, aby se tam mohl dát plnohodnotný a ne úzký.

Alibaba

Však taky před 30 lety bylo protažení podchodu pod nádražím tabu. Ještě by tam lezli lidi co by nejeli vlakem, a to se nesmělo připustit.

Jiří Kocurek

Vstupenky na nástupiště!

Gwann

A zvlášť průchoděnky skrz podchod

Tom

Kolín teď náhodou vypadá velice pěkně. Autobusy hned u budovy, nic ušmudlanýho, pěkný zkrátka. 👍

Martin Jarath

Akorát zlbízka je dlažba před nádražím dost křivá a už i docela ušmudlaná (je na tom vidět cokoliv…).
Navíc nádražní restaurace je od rekonstrukce setrvale zavřená (původní provozovatel byl vypuzen a jiný o to asi za daných podmínek nemá zájem).

Adamgolias

Kolínské nádraží je zrekonstruováno krásně . Jen kdyby se někomu podařilo najít recept , jak vyhnat lůzu. Prostor před nádražím osídlili osoby práce se štítící , celý den popíjejí alkohol , žebrají , páchnou , močí na zdi a do záhonů , takhle to dlouho ,, hezké,, nebude. Jo a ještě něco udělat s kuřáky . Vylezu ze dveří a první nádech je smrad z cigaret. A všude vajgly . Chtělo by to něco efektivního a různého , něco jako OSOŽ . Ti co tam nyní mají hlídat pořádek jsou na parádu .

X 1

Na kuřáky bych si vzal inspiraci z Německa.
Vyhrazenej “Rauchenbereich” a šluß. Kdo kouří jinde, tak pokuta.

Tomáš

Ono to tak jak popisujete vždy nefunguje, ale můžete doufat 😀

Peeetr

Není náhodou u nás většina bezdomovců alespoň mimo Prahu z řad bílých českých mužů, kteří normálně pracovali dokud je nezlomili rozvodové soudy a lichváři?

Tomáš

Asi jste byl nepochopen.

Gwann

Mno, ženské dokáží být mrchy…ale nikdo nikdy nedonutil nikoho půjčit si a neplatit…

Problém je, že systém pocita s tím, že člověk je svepravny. A on ve většině není.

Jenže pak nastává logicky rébus…jak odůvodnit že kripl, co nechápe psaný text…Má volební právo…

Adamgolias

A kdyby ano , je to důvod pro močení do květináče?

Tomáš

Opravdu nevím proč je tam ještě máte. Na většině nádraží se podařilo problémové vytěsnit. Najatá bs ale musí být nekompromisní, a potom už se lůza nevrací. Samozřejmě, za asistence mp.

Od lesa

Najatá BS tam chodí jako primadony (tuhle jsem byl u toho, když přivedli nějakou retardovanou cikánku a přesvědčovali vlakovou četu, že ji musí odvézt do Horní Dolní – to už je vrchol, místo aby pakáž vypudili, vnucují ji nějakému dopravci do vlaku) a asistenti MP se tam chodí jen zašívat.

Víťa

Oni z nádraží jsou vypuzeni, což jim nebrání být na lavičkách pět metrů před nádražím….