Správa železnic podepsala smlouvu na přípravu terminálu VRT v Nehvizdech

Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Pramen: Opočenský Valouch architektiPodoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Pramen: Opočenský Valouch architekti

Vedení Správy železnic věří, že po vysokorychlostní trati Polabím se projedou první cestující v roce 2028.

Správa železnic podepsala smlouvu na další přípravné kroky, které povedou ke zbudování terminálu vysokorychlostní železnice v Nehvizech východně od Prahy. Terminál ponese oficiální název Praha východ. Smlouvu získalo sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, za kterým stojí společnost Metroprojekt ze Sudop Group a architekti Jiří Opočenský a Štěpán Valouch.

Sdružení bylo už v lednu vyhlášeno vítězem architektonické soutěže, na základě nové smlouvy soutěžní návrh dopracuje, zajistí architektonickou studii a dokumentaci pro územní řízení.  Hodnota zakázky je podle registru smluv 19,9 milionu korun. Při vypisování soutěže činil předpoklad 15 milionů.

1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Rozvržení budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Opočenský Valouch architekti1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Opočenský Valouch architektiPodoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Opočenský Valouch architektiPodoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Pramen: Opočenský Valouch architekti

Terminál Praha východ umožní přestup mezi jednotlivými linkami systému vysokorychlostních tratí (VRT). Sloužit ale bude také cestujícím ze středních Čech a okolí. Terminál je projektován jako přestupní uzel, nikoliv jako cílová destinace. Spoje z něj budou dále pokračovat například na hlavní nádraží v Praze.

Správa železnic podpis smlouvy označila za důležitý krok k realizaci celého pilotního úseku VRT Polabí. „Věřím, že se nám tuto pilotní trať podaří zprovoznit již v roce 2028. Mimo jiné totiž uleví dopravou velmi zatíženému úseku mezi Poříčany a Prahou. Mám radost, že zároveň s tím budeme moci cestujícím nabídnout moderní a vzdušný terminál, ze kterého se dostanou do řady míst nejen u nás, ale i v zahraničí,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda.

Na VRT Polabí, která bude součástí tratí z Prahy na Brno a na Hradec Králové, budou vlaky jezdit až 320 km/h.

VRT Polabí Běchovice - Poříčany. Pramen: Správa železnic

VRT Polabí Běchovice – Poříčany. Pramen: Správa železnic

Tagy Běchovice - Poříčany Nehvizdy Správa železnic Terminál Praha východ VRT Polabí
189 komentářů