Správa železnic podepsala smlouvu na přípravu terminálu VRT v Nehvizdech
Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Pramen: Opočenský Valouch architekti
Vedení Správy železnic věří, že po vysokorychlostní trati Polabím se projedou první cestující v roce 2028.
Blbost nehvizdskëho hauptterminálu spočìvá v tom že na TGV – ICE – VRT se v zásadě nepřestupuje. Vlak který nabere třistapadesátikilometrovou rychlost nestaví v polìch ! Prostě sjede na normálnì trať a pokračuje . Když někdo jede z Lyonu do Londýna. Nevystoupì na Gare de Lyon.pak na RER D na Gare du Nord, přesednout na spoj do Londýna. Trať se Pařìži vyhne. Zastaví na letišti a hurá na Londýn !!. Jestli mají být v Praze dvě nádraží na VRT . Tak jediné dalšì rozumné je na letišti. Ruzyni se ovšem trať vyhýbá. Přestože je letìště na severozápadě. Směrem na Drážďany… Číst vice »
Chápete někdo smysl přestupního terminálu v poli ve SČ kraji? Jakože pojedu VRTkou z Brna do Hradce/Wroclawi, a budu přestupovat v Nehvizdech místo na Hlaváku? Kolik ušetřím? 20-30 min cesty? Kolik procent cestujících to bude? Nějaké další výhody? Připomíná mi to Letňany na třetí.
Kolik ušetříte při přestupu směr HK/Wroclaw bude taky hodně záležet na intervalu těchto vlaků (hlavně do Wroclawi). Taky by jste mohl zajetím na Prahlavák jeden spoj potkat cestou.
Myslím si, že na tenhle přestup je hodně brzo se ptát, protože to do Hradce z Brna může být stále rychlejší přes MuN, (v návrhu je tam Ex bez přestupu).
VRT Praha – Nymburk s terminálem uprostřed polí v Nehvizdech. Nevím, jestli je to účel, ale ta mapka je opravdu pro smích a o koncepci se lze bavit asi jen stěží. Musí být terminál v polích tak velkolepý? To tam bude muzeum našich plánů na vysokorychlostní tratě?
Podle mě být tak velký nemusí, může se rozrůstat postupně, když se zvedne vytížení tohoto přestupního bodu.
Škarohlídů postupně ubývá s tím jak stavba krok za krokem se přibližuje realizaci.
Vedení Správy železnic věří.. já věřím, že se do roku 2028 budeme vozit po plánech a visualizacích, tak jako je v České republice zvykem.
A to ještě neví, že v roce 2041 bude veškerá železniční doprava znárodněna, a někteří její bývalí činovníci budou mít do smrti zajištěné zaopatření v TNP Šanov.
V tomto státě mají akorát kecy.Nepostaví vůbec nic.
Před chvílí jsem šel okolo stavby, skládali tam z náklaďáku hydraulickou rukou materiál.
Já vím…a proto se nevzrušuji…
Země železnic a studií 🙂
Je to jen další Frankfurt Flughafen a pro východní část Prahy to smysl ma
😂😂😂
nechybi Vam tam ten Flughafen? aspon nejaky, nemusi byt nutne nejvetsi v Evrope…
Jenže 2020 se ani nezačne stavět, natož, aby se tam jezdilo. Pozdravuje trať na letiště, která měla být hotova před 20ti lety a ještě větší pozdravy posílá rychle spojení na Liberec, kde byli první studie v 70. letech.
2028*
Mno tohle by se naopak podařit mohlo. Není tam v okolí Praha 6 ani jiná zástavba. Teda pokud někdo nezačne šířit bludy o tom, že bludné proudy lidem sežerou i okapy.
Jen je tam Klánovický les a jiné osídlení. Takže to bude těžké prosadit.
Okapy mají sežrané od rozvodny střední čechy.
Pokud by se do Liberce dalo dojet za 82 minut + přestup v Turnově, tak to bude už akceptovatelné?
Vypadá to velmi dobře. Jen škoda, že se na to bude tak dlouho čekat. Myslím, že to bude velmi atraktivní, kombinace auta a vlaku bude do spousta míst s tímhle terminálu rychlejší než celá cesta autem a pohodlí, že se vezete už od baráku zůstane zachováno. Kritickým sotouskum lze vzkázat jediné – lidé v příměstské oblasti už ta auta maji a používají a budou je mít i v budoucnosti. Tohle jim dá akorát nové možnosti. Kdo nebude chtít jet autem, má tam stávající tratě. Úvahy o napojení Mochova jsou úlet, je to malá obec. A Čelákovice mají vlak a jezdí… Číst vice »
zkusil jste treba v pondělí v 7:30 jet autem pres nehvizdy? a na kole? autem spolehlive chytnete 20 min zpozdeni a na kole pokud to přežijete budete ocakany a zaprášený . a na ty , jiz nyni nedostatecne silnice pribude jeste tok aut mirici z a na nádraží.
jo a proc by nas v Čechách melo zajimat kolik dopravcu v Německu vozi kola ?
Ale to není konečná stanice pro Prahu, aby tam lidi z Prahy jezdili autem.
Právě. To je jen zpomalovací stanice, aby to v Brně nebylo moc rychle. Záminkou je 10 venkovanů, co tam budou do každého spoje přistupovat. Ale což, na rozdíl od podělaného metra do Letňan nebo Motola se to bude později dát projíždět. Teda jestli tam neplánují úvrať.
Váš příspěvek nedává smysl. Ty auta přibudou tak jako tak, vlakem tam nikdo couvat nebude a pro cyklisty se dá postavit stezka. Je na to dost času.
Až na to, že tenhle terminál s jistotou 99,9999999999999999999999999999999999% z různých důvodů nikdy nevznikne.
S Trvalým jízdním řádem, který bude používán od 1.1.2042, přijde pravidlo, že v ČR budou 2 ústřední terminály – Praha hl.n. a Olomouc hl.n..
Nejbližší rychlíková stanice vůči Nehvizdům bude Praha hl.n., a pak Nymburk…😀
Kolik bylo Braníků?
0, jen čistá neperlivá voda…
Co to tady placate? Pusobite na me jako vyleceny sotous. Ze vy jste si drive chodil fotit vlacky na nadrazi. To je neco jako odnauceny kurak: ty taky bejvaj nejradikalnejsi.
V polích u Prahy….? To je blbost. VTR by měla smysl z centra do centra.
Njn, to tady nevysvetlite.. holt sme si zase vzali to nejhorsi a prosazuje se to, dej co dej.. nazoz rict, ze navrh hospodarske komory o vrt na letiste a pak pletenec plzen/drazdany je vhodnejsi.. ale ja se toho uz nedoziju.. muze mi to byt jedno.. btw.inspirovat se mame japonskem..
Místo toho uděláme tunel do Berouna, tunely na Letiště, Tunel pod Letňany. Pak bude Nové spojení 2 a další tunel pod Běchovicemi až budeme jednou úplně pod zemí a zadlužený kam se podíváme.
Pokud to myslime opravdu s vrt vazne, ano, zadluzime. Ale radeji tady budu mit vysperkovany model, nez planovany paskvil.
A hlavně fungující model místo absurdního paskvilu…
Jak chcete zkapacitnit trať do Berouna jinak než tunelem?
Myslíte si, že povrchová varianta na letiště je projednatelná danou městskou částí?
Kudy chcete rychle vyjíždět směrem na sever od Prahy, když ne tunelem pod Letňany?
Máte lepší nápad jak zkapacitnit tratě skrz prahu než NS2?
Zadluženi být nemusíme, taky se nemusí rozhazovat prachy jinde a stejně na tolik staveb najednou nebudou stavební kapacity.
Vědeckotechnická revoluce rozhodně… Za mne terminál před městem rozhodně ano, bydlím na východ od Prahy a jezdit na vlak směr Asie do centra metropole je ztráta času.
Není to blbost. V okolí Prahy žije ohromné množství lidí a bude jich pravděpodobně stále přibývat vzhledem k cenám nemovitostí přímo v Praze. Před 20 lety jsem se divil v UK, že např. náš školitel dojíždí do Londýna cca 150 km každý den. Prostě pro většinu lidí, kteří nějakou nemovitost nezdědí, je nereálné si ji koupit. No a my se tomu už taky blížíme. A pro tyto lidi (včetně mě) je rychlejší a pohodlnější dojet sem, než do centra Prahy. Pro lidi přímo žijící v Praze to je samozřejmě nesmysl. Ti budou využívat nadále nádraží v centru.
No a je otazkou, zda-li vam nepostaci konvencni trat. Pokud bude vase pravidelne zamestnani v Praze.. o kolik se vam zvysi uspora casu pres vrt..? Ptam se.. nevim to.. jen predpoklad.. vrt zde nebude stavet kazda.. rekneme kazda 2./3.souprava? Jaky bude interval? 30minut? Konvencni 15minut. Vrt predpokladam, ze budete muset projit rtg atd,neco jako letiste.. cena jiste (hadam) nemuze byt stejna.. a je otazka zda vam stoji usetrenych 5-10minut a vse okolo. A kdo pojede mimo prahu.. opacny smer kamkoli.. mame nejake odhady? Placnu.. aby to nebylo cca.20lidi na soupravu.. ta zastavka je dle meho spatne.
Nestačila. Když se postaví konveční trať, tak to bude pro spojení Prahy a Brna (a dál) nanic. A v rovině je mezi VRT a konvenční tratí jenom malý rozdíl.
Ona pak přes Vysočinu by ta konvenční trať mohla být i dražší, než VRT. Teda pokud by měla být aspoň na 160-200, bez spousty propadů rychlosti na 80.
Konvenční trať max 200 km/h, VRT 320 km/h. To je značný rozdíl i na rovině.
Ta zastávka má obrovský význam pro obyvatele Mladé Boleslavi, Nymburka, Lysé nad Labem a Milovic, ale i např Liberce pro cesty do Jihlavy, Brna, Ostravy, Vídně, atd. Všichni tito lidé bez nutnosti zajíždění do centra Prahy pohodlně dojedou busem, vlakem či autem k terminálu Praha-Východ a nebudou zatěžovat již tak přetížené centrum Prahy. Nemluvě o mnohem kratší době cestování pokud pojedou odsud a ne z Prahy hl.n.
takze terminal nehvizdy podle vasi logiky bude i u kladna u berouna u mnichovic u kralup . to je totiz okoli prahy kde bydli spousta lidi
Ne protože místy které uvádíte není žádná VRT trasována.
Neboje se, regulované nájemné to dá do pořádku…😀
je to blbost . a je zajimave sledovat tendencni vysvetlovani jak je to nebo tamto jedine možné řešení. kdysi jecel hejtman usti ze bez dalnice bude usti velka vesnice . nyni jiny hejtman jeci ze vrt do mesta ne . a jini , i diskutujici tu predvadi nazorove ohybacky . vzor umisteni nadr asi ve francii , velke zemi kde je misto na tyto stavby , velke vzdalenosti , v Paříži obsluznou sit ,,rychlikoveho metra,, RER ( nebo REE , uz si nevzpomenu na presny nazev ) , v reichu proste zahrabali koleje pod zem a ICE vas doveze bez… Číst vice »
Přesně tak, smysl by měla VTR třeba do Běchovic a pak přímá konvenční trať s jízdní dobou cca do 15 min do centra. To samé v Brně a dalších velkých centrech napojených na VTR. Jestliže budeme přestupovat někde v polích a pak znovu, počítám 15 min přestup minimálně, pak tato ohromná investice nemá smysl.
Vždyť bude zapojená do Běchovic, kde berete tu informaci, že ne?
A je pravděpodobné, že bude zaústěná tunelem i na Zahradní Město.
Jel jsi někdy vlakem? Za 15 minut z Běchovic do centra stíhá osobák 2x. Kromě toho, že je to jak u blbejch na dvorečku, protože pochopit, co je to nácestná zastávka je nad síly dost podstatné části diskutujících. Já vím, mezi dvěma ptákovinama se rozlišuje těžko – jak poznat, kterou skutečně navrhují.
A proč by jste měl vystupovat v Nehvizdech při cestování do Prahy? Ty vlaky co tam bude jezdit vás tam zaveze taky. Jestli se tam bude něco otáčet )takové třeba praštěné spojení Hradec – Brno), tak to bude výjimečně.
Co to melete? Nejdříve si zjistěte informace a pak komentujte. VRT bude samozřejmě odjíždět a končit v Praze hl.n. Terminál Praha- Východ bude pouze zastávkou na trase směr Hradec a Brno
Kde se bere tahle blbá informace, že vlaky co budou jezdit po VRT nebudou zajíždět do centra a bude nutný přestup (na něco)?
Podívejte se k SŽ na obrázky.
Já bych se spíš bál toho, že pokud zde budou zastavovat rychlovlaky z Prahy, tak se tím jízdní doba např. do Brna o dost prodlouží, ne?
Větší smysl by mi ten terminál dával např. u rychlovlaků Berlín – Vídeň, které by na hl. n. nemusely zajíždět a taky by tím dost času ušetřily, pak by se mohli cestující do centra dostat nějakým návazným spojem.
Jízdní doba se tím prodlouží max. o pár minut a ta nejrychlejší expresní vrstva tam zastavovat nemusí. I na VRT se počítá s různě rychlými vlaky.
A kudy by ty vlaky Berlín – Vídeň jely? Koukněte se na obrázky na SŽ jak je zaústěna trať od Ústí. Maximálně by to úvratilo na Krejcárku, kdyby jste chtěl mermomocí Prahlavák vynechat.
přes Negrellák? 😉
Ale VRT od Ústí není zaústěna na Negrelák. Podle mapek SŽ je napojena do Prahy mezi Vysočanama a Balabenkou.
Jízlivá poznámka: Možná si tu stanici naplánovali jako zásobník vlaků, které se budou postupně pouštět do zoufale přetíženého pražského uzlu podle aktuální kapacity tratí. Aby ty vlaky nemuseli štosovat na širé trati nebo v Běchovicích.
V Nehvizdech má zastavovat pomalá vrstva VRT, popřípadě některé rychlíky od Hradce, Pardubic a Nymburka. Nicméně na přestup se stanice nehodí. Od MB se pojede přes Lysou, takže jedině přestup od Hradce/ Pardubic/ Kolína směr VRT na Brno a to už je skoro rychlejší jet do Brna po stávající trati.
Potencionál pro dojíždějící do Prahy a bydlící okolo je také malý. Terminál bude mezi tratěmi na Lysou a přes Úvaly. Lidi bydlící u těchto tratí raději využijí tratě, které jim jdou obcemi než aby se harcovali někam autem do polí.
A ty tratě mají nádraží u jejich domů, nebo k němu musí dojet autem a pak si klidně mohou dojet autem k rychlejší trati?
Kdo říká, že musí dojet autem? Obce jsou relativně malé, většinou chůze do 10 minut na nádraží. A trať na Lysou zase tak pomalá nebude. Nyní po rekonstrukci by měla být 160 kmh a trať přes Úvaly je nyní koridor.
160 na Lysou ani náhodou.
Dočkejte času…
Asi víte o něčem, o čem ani SŽDC neví. Úsek Lysá-Praha právě prochází rekonstrukcí, která rozhodně na 160 není. I novostavba/přeložka (!!!) Mstětice-Čelákovice bude na 140.
Oblouk v Čelákovicích nenarovnáte, v Zelenči taky ne.
Pokud by trať do Lysé musela mermomocí vést přes Zeleneč skrz (a ne na okraj), tak toho opravdu moc zlepšit nepůjde.
Ale pokud by z Počernic do Čelákovic byla přeložka, tak by to bylo něco jiného, ne?
K čemu by potom ta trať byla? Zrovna v Zelenči by se to ještě řešit dalo (ale draze), v Čelákovicích už ne.
Každopádně ta trať je stejně předurčena pro S-bahn, a vedení mimo obec není žádoucí.
Ztráta času odpovídat dál.
Podle aktuálního návrhu tam má naopak stavět například nejrychlejší vrstva mezi Prahou a Ostravou, která nebude stavět ani v Brně na hlavním nádraží. Nedostanete se odtamtud však například na Vysočinu, neboť všechny vlaky do Jihlavy či Havlíčkova Brodu budou touto zastávkou projíždět.
Vlaky které tam budou zastavovat vyřeší VOLNÝ TRH. Ne nějací myslitelé z nábřeží nebo šotouši. 🙂
Vzhledem k tomu, že ministerstvo uvažuje nad zavedením koncesního modelu na linkách, které vymyslí, se obávám, že zas tak volný ten trh být nemusí.
pro ty, co to nechápou, tak koncese je zákonem povoleny a vynucovány monopol
jo to uz tu jeden takovej strejda co krade propisky propagoval . dopadlo to zalostne.
ať žiji ideologické výkřiky.
Dobře, tak tedy – Snížení daní o 90%!
to jako fakt? tak k cemu to je? cesta nyni bez prestupu nyni se dvema ? vymysli se vymyslene a jen proto ,,abychom uz taky meli vrt,, . je to paskvil
Zaplaťpánbůh za novou vrt. Ta odlehčí stávající trati a konečně se budeme moci svézt v častějším intervalu našimi osobáky po stávající trati.
Napojení na ostatní regionální síť hromadnou dopravou ale ne-e, že? Přestože je v těsné blízkosti vlečka, směřující do stanice Mstětice, kam by se trať dala napojit. To nikoho z těch géniů na odboru VRT ale nenapadne, oni jsou totiž nadlidi co staví nadvlaky. Nějaké regionální vazby je tudíž nezajímají.
Stejně jako zapojení Mochovky do Poříčan.
Tohle je fakt koncepční myšlení jak noha.
Zase byl sotovlhky sen o novych lokalkach?
Třeba Příbram – Dobříš – Sedlčany…😁
Kolik že mají ty Mstětice obyvatel? Nějakých 76.000 obyvatel jako Zlín? Celých 43 lidí. Ta osada ani nezaplní jednu 810!! Vždyť vy je odvezl jeden autobus všechny.
Zrovna ve Mstěticích se chystá velká výstavba a dneska tam obytný baráky prakticky nejsou, takže to je opravdu obec, kde se dá zcela reálně čekat, že v příštích desetiletích počet obyvatel naroste mnohonásobně. A na tý trati jsou i Horní Počernice a další větší obce včetně Prahy. Ostatně taky se na tý trati přes Mstětice chystá poměrně velká rekonstrukce a vylepšení.
Ani to samozřejmě neznamená, že to není jen šotosen, jak dodat kolejím do Mochova zdání významu, jen že aktuálních 43 lidí ve Mstěticích opravdu není ultimátní argument, proč to nedělat.
Bu bu bu…stavební uzávěra pro celou republiku…😀
mstetice je nazev dopravny , kde lze v jiz stavajici ceste napojit trat z toho nadrazi v poli bez liti betonu do ornice , a vlaky mohou pokracovat pres pocernice vysocany hl.n. kamkoli dale . s tim iracionalne uvedeny pocet obyvatel nesouvisí
Jj, totiž ten vlak by pendloval jenom Mstětice – Nehvizdy a Mochov – Poříčany, žejo.
Neobsluhoval by širší okolí po ostatních tratích a třeba i Prahu, aby se lidi z Počernic nemuseli táhnout na hlavák. Nene. To totiž nejde.
Když už, tak Čelákovice – Poříčany…
já nějak nechápu význam tohoto uzlu, přestupní uzel mezi čím? podle těch náčrtů to vypadá, jak když transit Brno-Drážďany vynechá Prahu a zastaví jen na tomhle přestupním uzlu?
Ve vzdálených plánech mezi VRT na Brno (Vídeň, Ostravu) a VRT na Hradec (a dál do Polska). V bližších plánech je to VRT zastávka pro to, aby lidi z půlky středočeskýho kraje nemuseli na VRT až do centra Prahy.
S tím, že by nějaký VRT spoj stavěl tady a vynechal Prahu se nepočítá, to jsou zřejmě jen pověsti (urputné, ale pověsti) šířené těmi, kdo hledají na VRT jakýkoli klacek…
Super by bylo, kdyby tam dokázali rozumně zapojit i městskou/příměstskou dopravu, ale to nijak jisté není. Respektive nějaké napojení tam určitě bude, ale jestli bude k něčemu se uvidí.
prvni odstavec je nesmysl. pulka lidi ze stc kraje nemusela do centra … kam vedou stavajici trate z obci stc kraje? na hl.n. nebo masarykovo n. takze opet pojedou tam . tezko bude os vlak z Benešova, kolina , rakovnika ( dosad krom nehvizd cokoli) zajizdet mezi pole . takze proste a jednoduše o prestup vic , drazsi jizdne a o 30 min dele na ceste . prave ze stc a zejmena diky neexistujici smysluplne infrastrukture , ktera ma byt ale stavena od zakladu ne od strechy ( rozumej od mistni obsluhy ne od vrt) tak prave z obci stc… Číst vice »
Tou jednou půlkou středočeského kraje se myslí východní část. Západní část bude stále jezdit a přestupovat v „centru“ Prahy.
Přesně tak. Jo, ta půlka je nadsazená, ale nějaká oblast kolem té stanice to bude. Záleží na kvalitě pokrytí busy a cenách parkování. Severozápadní část kraje pak možná podobně radši využije Roudnici, než jezdit do centra Prahy…
Podle náčrtů se Praha v žádném případě vynechávat nebude a nejrychlejší vrstva Berlín – Praha – Brno – Vídeň ani v Nehvizdech stavět nebude.
Nebude tam stavět nic, tím se to vyřeší. Můžou tam třeba vagónovat auta na autovlaky a pak je dovezou na Hlavní připojit.
Bude tam stavět téměř vše.
Už tady začali křičet pěstitelé dotované pesticidy napumpované řepky že se nenažerem? Já jen aby mi to neuniklo…:)
K tomu přidejte obyvatele vesnic, kteří budou tvrdit, že trať vedoucí okolo obce jim rozpůlí náves.
Náves ne, jen fotbalové hřiště nebo jinou postradatelnost…
Na SŽ zas nekdo pari transport tycoon
Naopak by ho měli pařit povinně! Aby viděli, co páchá míchání jednotlivých vrstev – dálkoviny, příměsta a nákladu. Je to tam velmi hezky nasimulovatelné. Jen to chce odehrát cca století.
kdyby alespoň ten. zjistil by že prestupovani na poli moc nefunguje
Třeba já 😀
V článku se píše se o dalším přípravném kroku. Kolik přípravných kroků je potřeba, než bagr hrábne? Fakt by mne to zajímalo.
ZUR, EIA, DUR, DSP, prováděčka. A mezitím odvolání. Když stavíte garáž, tak řešíte jen stavební povolení, málokdy územní řízení.
Bude toho mnohem víc, jak píše další přispěvatel. Jen jsem si říkal, jestli si to někdo troufne spočítat 🙂
Hodně. Každý z těch velkých se skládá z mnoha malých. ÚR to má, EIA snad taky. Tohle by měla být DSP. Už je potřeba projekt. Pak ještě vybrat tu správnou firmu, co to postaví a projet trasu archeology. Pak přijedou ty hlavní bagry.
Takže než to všechno udělají, tak přijde na podzim 2041 změna režimu, a celý projekt VRT si budou moct strčit…třeba do kontejneru…
ja myslim, že začít architektonickym návrhem nádraží a ještě přesně nevědět kudy ty koleje povedou, to je krásná ukázka prace radních města kocourkova
Jj, hlavně vyplatit SUDOPu prachy za studie.
Nemůžu si pomoct, ale vize páteřní trasy VRT založené na tom, že Praha a Brno budou obsluhovány z terminálu v polích za městem, je prostě špatně. Kdyby ten pražský terminál byl alespoň někde okolo Černého mostu (metro, obchoďák, autobusy, 5x dálnice), asi by to dávalo větší smysl.
Terminál „Praha-východ“ není určen pro obsluhu Prahy, nýbrž pro dojížďku výhradně autem z jejího okolí (servis pro řidiče při ucpané dálnici), a dále pro přestup ve směru Brno – Hradec. Mně osobně tohle také přijde na hlavu postavené, dělat ve 21. století extra stanice v polích, ale holt byl vybrán francouzský model, který nadále předpokládá většinu přeprav po silnicích. Kam by přišly automobilky, kdyby byly vlaky jako systém použitelnější i samostatně…
Nebojte, oni to lidé používat budou, že nepojede vy, na tom to nestojí ani nepadá. 🙂
Výhradně autem to nebude, bude to autem nebo autobusy. Jasně, bylo by určitě možný tam dovést od některý trati z okolí i příměstskej vlak, ale je otázka, jestli by to stálo za to. Pro plošnou obsluhu území na krátké vzdálenosti, s rozptýlenými přepravními proudy jsou busy lepší, vlak má výhodu kapacity a volnějšího průjezdu do centra. Výhoda volného průjezdu do centra tu odpadá, navíc kdo už bude v příměstským vlaku, bude moct na VRT přestoupit v centru. Kapacita by nemusela být naplněna. Naopak ta plošnost busů se hodit bude. Taky ty tratě budou na konvenční síť napojený pár km od… Číst vice »
„příměstskej vlak“ …
Dotáhnout Mochovku přes dálnici?
Nebo totálně přestavět vlečku ze Mstětic. Nebo obojí a spojit je. Třeba i s dávným snem mnoha fanoušků lokálkování o prodloužení Mochovky do Českého Brodu. Asi není divu, že to člověka při pohledu na mapu napadne. Ale dost by mě překvapilo, kdyby to ve skutečnosti stálo za to a nebylo tam výrazně levnější a ve výsledku přitom lepší slušně obsloužit okolí autobusy na ten terminál.
mnoho velkych mest , pokud nema okruzni linky metra ma okruzni zeleznicni trate . odklani nakl dopravu , a svazi lidi mimo hl trat do uzlovych stanic . tady se budou resit busy s obsazenosti 52 lidi na silnickach kolem nehvizd . napr jeden z napadu spojka uvaly ( c brod) celakovice brandys kralupy kladno beroun . a busy jen na ,,posledni mili,,. . ze smouliho mestecka na zastavku . to by neslo? plno koleji uz je polozeno .
Okružní železniční tratě…ty budou jen v Praze, aby nákladní vlaky nemusely na hlavní…
panove to je jeden nesmysl vedle druheho , pisete pri ucpane dalnici ,… byl jste tam nekdy? pri ucpane dalnici je do peti minut ucpana i 1/11 , R10 silnice okolo sestajovic ujezdnl pocernice spojka brandys uvaly . to pak malo kdo stihne vrt
uz jednou jsme francouzský model převzali a dopadlo to dost nevalne
Důvod, proč dělat přestupní terminál v polích u Prahy, podobně jako terminál Brno-Vídeňská vychází ze zahraničních zkušeností, že na VRT se ve velkém stahují cestující i z okolí velkých měst. A ti jezdí především auty. Takže buď bude přestupní uzel s velkým parkovištěm před Prahou / Brnem, nebo ti lidé si prostě s těmi auty na to VRT dojedou do centra… Já si myslím, že bude lepší, kdy ty auta nechají před městem, kde budou moci rovnou nasednout na VRT a hned pokračovat do Jihlavy, do Ostravy, Zlína…
Konkrétně z jakých zkušeností? V zahraničí se takové stanice obvykle staví, když vysokorychlostní vlaky vůbec do města nezajíždějí (a ty které jedou do města naopak nestaví v „polní“ stanici), nebo se podobný terminál postaví u letiště, jako v Paříži nebo Frankfurtu. Stanice u velkého města s parkovištěm, na kterém staví jen vlaky, ketré také staví ve měste, moc typické nejsou.
Vytvořit přestupní uzel v velkým parkovištěm, aby mohli cestující dojet na terminál autem a pokračovat vlakem, v sobě určitou logiku má. Pak je ale otázka, kam ho umístit? Tady už Nehvizdy jako nejlepší nápad nevypadají. Osobně bych viděl jako rozumnější polohu Běchovice. Je to kousek od D11 a u trasy D0. Na přestupu mezi VRT vlaky od Brna/do Hradce to udělá cca 5 minut, ale jde tu navíc zajistit přestup na osobáky (a to jak auto-osobák, tak VRT-osobák). Tím bude větší frekvence směrem do centra, ale i možnost využít např. spojení přes Malešice a Vršovice, nebo zavést autobusy do průmyslové… Číst vice »
Zní to rozumně, ale dal by se na to u Běchovic najít rozumnej prostor, kam by se to vešlo? Tím si fakt nejsem jistej. A pokud se to k Běchovivím zkrátka nevejde, přijde mi tohle jako furt lepší, než takovej terminál nemít.
Vlaky do Jihlavy ani do Zlína tam stavět nebudou a rychlovlak do Ostravy jen jednou za 2 hodiny. viz: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD+v1.3.png/2cbc0b62-1fad-4769-8061-7fcbdaa064b8?t=1618814681519
Od 1.1.2042 bude do Svinova jezdit 8 párů expresů denně.
Akorát že 5 párů bude pokračovat do Opavy, jen 3 páry do Návsí.
to je ale vzor francie bez lokalni site zeleznic . ja od Poděbrad urcite nepojedu autem do nehvizd abych jel vrt do usti . do uz to doklepnu rovnou . okolo phy je tak husta sit spoju ze jet autem do phy abych pokracoval vrt je pro obyvatele stc kraje nekomfortni . zejmena ti z jizni a zapadni casti . a z vetsi dalky nesmysl . nema byt vrt ekologicka? tak proc je nezbytne pro jeji pouziti jet padesat km autem ktere by jinak stalo doma ? nadrazi mezi poli mozna u letiste , urcite ne v zelinarskych zahonech .
z kterého okolí se na brno vídeňská kdo stáhne? prakticky celé brno to bude mít dál, i bohunice. z okolí brna tak akorát rajhrad, modrice, moravany, ořechov…ale rosice aj. pojedou zase na hlavní a odtam na vídeňskou. u brna to je debilovina na druhou. z jednoho hlavní nádraží v centru udělat dvě…jedno v horoucich peklech a druhé na hrbitove
Tam je to pravda horší, tam vlaky, které zastaví jenom tam a nedojedou na Hlavní existovat budou, ale jediné, co by mělo stavět jenom tam a ne i v „centru“, je jestli si dobře pamatuju nejrychlejší vrstva Berlín-Vídeň, kterou by bylo blbý zdržovat úvratí na Brněnském hlavním nádraží. Na většinu vlaků nebude třeba tam jezdit, pokud to člověk bude mít na Hlavní blíž.
A kde jste na tuhle vizi přišel?
Když se kouknu na vize SŽ, tak vlaky budou jezdit z Prahlaváku (všechny) do Brna. 2 linky (sprintry) pojedou mimo Rolu (ať už bude kdekoliv), ale zastaví na Vídeňský.
Jsem pro VRT, ale doufám že tato hrůza v Nehvizdech nikdy nevznikne.
Tak snad vás nenapadne lehnout si před bagr.
Stále mě nikdo nepřesvědčil o potřebnosti nádraží uprostřed pole daleko od všech sídel. Teď už však nezbývá než doufat, že si své cestující najde. Spočítal někdo kolik se předpokládá přestupujících v rámci VRT systému a kolik se předpokládá cestujících, kteří přijedou autem?
Nezbývá než doufat?
To opravdu ne, zbývá například územní řízení. Teď je to teprve ve fázi horkých snů různých architektů a developerů. V podstatě totéž, jako bych se já rozhodl postavit na Karlově mostě panelák…
Zkuste si to představit jako letiště, přijedete z kteréhokoliv města či vesnice v dosahu terminálu autem, zaparkujete a jdete na vlak namísto na ledadlo, a to můžete udělat u Nehvizd, u Roudnice n. L., Jihlavy, u Brna. Rozdíl bude akorát v tom, že na vlak nebudete muset s takovým předstihem, jako na letadlo. Tou hlavní výhodou bude to, že nebudete muset tím autem do kolon ve městě a nebude tam tedy třeba dělat pro plechovky další prostor. Stačí to tak?
Ano, „přijedete odkudkoli autem“. To je ta zásadní chyba (nebo spíše záměr) při plánování. Nebudete muset s předstihem, zato budete muset autem. Kvůli tomu se zaplácne další kus volné krajiny betonem a asfaltem. Přitom většina cestujících bude patrně jezdit takové trasy, které ani dnes letadlem nelétá.
Takže raději nové nádraží netavět, protože se na něj nenapojí lokálka z Mochova. A tak pojedou lidi autem až do cíle… Aneb jak šotouš zabil železnici.
a to je k jakemu tematu?
K nedělní chvilce poezie…😂
A tak okolo můžou jezdit i autobusy.
A to je práce ono, mám pochybnosti o tom, že sídla v dosahu terminálu ten terminál naplní tak, že výměna cestujících bude odpovídat tomu, že tam v průměru bude zastavovat vlak každé 3 minuty. Ten terminál leží na D11 spojující Prahu, Hradec a Pardubice. V téhle oblasti jsou téměř všechna větší sídla napojena na železnici a téměř ve všech větších sídlech bude VRT zastavovat. Terminál tedy bude sloužit hlavně lidem z menších sídel a sídel, která sice nádraží mají ale tratě nebudou záměrně napojeny na tento terminál (Čelákovice, Lysá, Úvaly, Český Brod). Větší smysl by mi dával takový terminál na… Číst vice »
A co třeba naprojektovat tam nějakou regionální VHD, abych nemusel tím debilním autem po zasekané dálnici?
S tou se urcite pocita. Otazkou je samozrejme provedeni a kvalita.
No, já jsem teda v návrhu ani žádné místo pro bus neviděl, jen to parkoviště vějířovitě na všecky strany od stanice. Jestli bude bus zastavovat až za tím parkovištěm, tak to tam nemusí stavět vůbec.
O tom, že by to neměl být jen autobus, už jsem tu psal. Zjevně marně.
Když se na ten obrázek podíváte pozorně, najdete tam nápisy zastávky bus a parkoviště bus hned u budovy terminálu, mezi ní a parkovištěm pro auta (ty zastávky jsou u těch dvou listů té trojlisté vrtule, které nevedou nad kolejiště, nápisy jsou na jejich střeše). Takže s busy se počítá a zastávky budou mít na velmi slušném místě. O tom, že podle vás bus nestačí vím, ale jsem přesvědčen, že stačit může. Plus vidím jako možnost, v případě potřeby ne-VRT vlaku, aby tento přijel z Prahy ten kousek od Běchovic po jedný z těch VRT tratí. Minimálně na tu Hradeckou, u… Číst vice »
Samozřejmě, protože jakmile se bavíme o vlaku, tak najednou nemají Nehvizdy být pro předměstí Prahy, ale bude „stačit“, když přijede z té Prahy do polí rovnou.
S kufrem se tahat přeplněným busem, fakt dík! Tomu řikám dopravní plánování.
A hvězdicovitě se sjíždět z ostatních sídel v okolí? Do vlaků VRT směr Praha, aha. Takže budou z daleka jezdit vysokorychlostní vlaky ze 70 % prázdné, aby se pak naplnily těsně před Prahou?
Na cestu do Prahy bude naprosto zbytecny jezdit na VRT, kdyz budou po obou stranach slusne konvenci trate pro primesto. Zejmena kdyz se ta VRT smerem do Prahy na jednu z nich po par km napoji…
Je treba tam dostat jen lidi, kteri z okolnich obci pojedou na VRT,protoze ji pojedou nekam dal. A na to busy klidne stacit muzou.
Když voni se ti lidi těch debilních aut ne a ne vzdát, že jo. Taky tam nepojede VHD z každé prdelky a už někoho vidím, jak jede busem, pak vlakem, pak busem a pak zas vlakem na terminál a pak vlakem z terminálu, takové přestupy by nedal dohromady ani terminátor.
A protože vlakem nepokryjeme všechny zapadákovy, tak ten vlak zrušíme celej. Je jedno, že by pokryl třeba 30 %. Jo, geniální. Takhle uvažujete i ve své profesi?
nikdy jsem autem na letiste a to ani za hranicemi nejel . od toho je hromadna doprava
Kolik bylo přestupů?
V rámci VRT – 12, auto 74 včetně Trabant clubu, čtyřkolka – 9x, kolo 1, koloběžka 3.
Jednoho dne tam bude metro.
Odkud? Z Prahy podél VRT? A to nestačí protáhnout koleje z Mochova, když už?
Třeba? https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.6532326&y=50.1245770&z=13&rm=9hYrBxYDKIhDngNBiONg5AglnI1hs1Btgh0OuiQnh0Gl.1fJCgy1gRIiZ15E5hl1gxwhs0gtH5H1g3I
Ale udělat kolečko na Mochov a Mstětice by taky nebylo k zahození.
To je skoro pětina současné délky kolejí Pražskýho metra. Trasa B by se tím prodloužila o půlku. Většina z toho zcela jistě v tunelu, možná pár pidikousků po povrchu. Fakt si umíte představit, že by to za ty peníze stálo a že by na to Praha mohla v příštích sto letech mít a zároveň nemít spoustu jinejch, prioritnějších míst, kam síť metra rozšiřovat?
A kam se s ním bude jezdit? Na nákup do vedlejší vesnice? Než byste dojel do centra Prahy, tak byste vyrostl…
😂
Proč? Potřebujete větší sklep?
..a ted tu o me 🙂
Pohádkářů je zde v diskuzi hodně, dávám tomu tak pět hodin a dočkáte se.
Už se ví, k čemu to má být? V Praze se nebude smět přestupovat, takže jediná možnost přestupovat bude v poli?
Nebo je cílem ty rychlovlaky co nejvíce zpomalit nesmyslnými zastávkami, ale nemohly konkurovat D1 a stávajícím koridorům?
Cílem je poskytnout lidem možnost přestupu z auta na rychlovlak, třeba kousek před Prahou či Kolínem. V Praze samozřejmě přestoupit můžete, jen z Brna do Hradce to možná bude dražší a s delším čekáním. Viděl jste už tu reklamu? Půl země do 20 minut autem na rychlovlak. Takže asi tak. Pro lidi, kteří nechtějí použít auto, tohle moc nebude. Natož kdyby je potřebovali na obou koncích…
Jj, když už jedu 20 minut autem, tak pojedu i hodinu dvacet.
Aha, a jak často nastupujete v Mokré-Horákově? Že by se to tam taky zrušilo, když to není pro vás.
Tam je nějakej VRT terminál?
jo reklamy .. vy zirate my zirame . pul zeme bude mit dojezd k nadrazi vrt za 20 min? nesmite vsemu verit. nemo jsem se spatne dival a stanice vrt bude jeste v kourimi v prebozech v becvarech v malesove … … … mam to do nehvizd 50km . zvladnete to do 20 min? pristi stanice jihlava . taky tech dalsich 150 za 20 min? ze jim ty kecy tak nekriticky zerete .
A Mlada Boleslav a Liberec. A stredo cesky kraj co ma vic lidi nez praha a roste rychleji.
Stanice ven a pobliz prahy je logicke. Treba jeden den tam i neco vyroste, bakej Disney land typ parku, letiste, vystaviste, olympicke mestecko, kancelare, byty, co koliv ale udealne neco co laka hodne lidi, zabura hidne mista, a nevejde se do mesta.
Možná by bylo dobré připomenout, že do 31.12.2028 je to dnes 2776 kalendářních dní.
Stejne furt nechapu to obri parkoviste. To je jak nekde v Disneylandu.
Tak pokud bude jezdit do centra vlak, tak to bude pro plno stredočechů jasná volba bez kolony do Prahy.
To má ovšem několik praktických problémů. Do čeho ti lidé dojíždějící do Prahy nastoupí? Do expresu na Prahu? To by musel přijet přes půl republiky poloprázdný, což nechceme. Nebo bude v Nehvizdech taková výměna cestujících? Tomu nic nenasvědčuje. Anebo se jim bude vypravovat speciální vlak? Jak často by musel jezdit, aby byl atraktivní? A jak se procpe pražským uzlem, který je přetížený?
Ano, tímhle se jasně mění strategie VRT – namísto pohodlné dálkové cesty vždy z centra do centra, případně s návazností někam do okolí, je najednou mezi přínosy rychlá příměstská doprava – s podmínkou použití auta. Se všemi důsledky i na Prahu samotnou, pokud se současně rozšiřují i příjezdové silnice.
Počkejte.
Takže když lidi nechají auto v Nehvizdech a do města přijedou vlakem, tak to zaseká Prahu automobilní dopravou. Opravdu? To jako fakt??
ne prahu ne , jen ty plne silnice se presunou o 30 km pred prahu , protože bude mozna vyhodne pouzit kombinaci 30 km auto 30 km vrt misto 5 km auto 45 km os vlak
to je vybornej prispevek , a ted zastanci nadrazi v polich , jak to bude? umite p.kucerovy odpovedet?
Za každým prdolínem pojede do centra peršing s patrama :). Naklápěcí městská linka až 90 km/h.
Tak ono je to takový český Disneyland a pomníček ANOfertu.
Ne, to opravdu ne – takový je trend moderního světa a s tím současná vláda má jen pramálo společného, krom těch lacino sbíraných politických bodů…
V této podobě to rozhodně nesplňuje stanovené cíle, spíše naopak. Některé trendy by nebylo od věci nenásledovat, pokud formou provedení zadělají současně na další problémy.
trend moderniho sveta je zapomenout na individualni automobilovou dopravu . neplest s ekonomickymi zajmy ty jsou opacne
Vůbec ne. Trend moderního světa je omezovat IAD a usnadňovat přestupy mezi různými druhy dopravy tak, aby bylo jednoduché použít při delší cestě pro každou její část ten prostředek, který je pro ni nejvhodnější. A to včetně přestupů z IAD na VHD a opačně.
Trendem moderního světa rozhodně není uzavírat jednotlivé dopravní systémy tak, aby mezi nimi nešlo přestupovat a aby nešlo použít na většinu cesty vlak jen proto, že by se člověku hodilo dostat se na nádraží autobusem…
Dík za mínusy. Já chápu, že tam budou jezdit lidi autama. Prostě si jen myslím, že se dalo parkování řešit částečně v podzemí, částečně ve větším parkovacím domě a nemusela tam být tahle obří tragédie co zabírá spoustu místa, která je na obrázku.
Za Prahou jsou pozemky daleko levnější než ve městě, takže tam ekonomicky nedává smysl stavět parkovací domy nebo podzemní garáže.
Tak jeste nedavno se tady resil ten obri zabor zemedelske pudy, ktery tahle stavba prinese. A to, ze je to levnejsi (docasne, umim si predstavit, ze spolu s infrastrukturou se cena pudy bude navysovat a nakonec se v okoli postavi spousta kanclu…) jeste preci neznamena, ze budeme takhle plytvat prostorem. Ale to bychom museli prestat byt kratkozraci a myslet i trosku dopredu na budoucnost.
A máme vše posuzovat jen okleštěnou ekonomickou teorií (která neocení spoustu životně důležitých věcí odpovídajícím způsobem)?
Jděte na to idelologicky! Na vlak se smí jet pouze vlakem a nikdy jinak!
Tramvají by to nešlo?
Ta taky jezdí po kolejích…
František vždy jen napíše nějaký blabol a pak už neodpovídá. Je to jen provokatér, zbytečně mu odpovídáte. Jeho nezajímá diskuze, on jen potřebuje sdělit svou jedinou pravdu.
jasne , zabetonovat . po nas uz nic nebude ,
kdyz ono se na poli tak dobre stavi