Správa železnic otevřela další nástupiště v Radotíně, aktivace zabezpečovacího zařízení omezí provoz

Nové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnicNové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnic

Cestující mají v Radotíně nově tři nástupiště a pět hran.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

Pohádky.
Každopádně, až to čtyřletý patlání 10 kiláků trati skončí a jízdní doby a spolehlivost trati budou alespoň takové, jako byly před rekonstrukcí, tak si tu fakt všichni oddychnem. Než teda – tímhle tempem tak na 15 let – rozkopou zbytek.
Je to fakt čirý zoufalství, co tu Správa a její dodavatelé předváděj. Ty kdyby tu trať měli postavit celou až do Brodu nad Lesy, tak by asi někdo rychlejc postavil Cheopsovu pyramidu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pyramida trvala cca 20 let. Ale tehdy byl jinačí managment…

Doctor

Jak jsem již psal v jednom minulém příspěvku :
Pha.Radotín – Beroun (171)
Předání optimalizované tratě: rok 2040.
Můj optimistický a osobní výhled.
Děkuji za mínusy a pamatujte si rok.

Pán

Pozoruhodná zpráva v kontextu s tím, že právě u toho nádraží stojím, peron u budovy je zahrazený stavebním plotem a vlaky do Prahy odjíždí ze třetího nástupiště jako dříve za výluky. Jen bednění na nástupiště č. 2 zmizelo. V praxi změna 0. Asi předčasně vydaná oslavná TZ…

Jan Sůra

Nemohl byste poslat foto? Sura@zdopravy.cz. Diky

Pán

Když mě napadlo to zajít cvaknout, už mi jel bus. 🙁 Pokud to tam bude ještě večer, vyfotím.

Pán

Tak v pátek večer (20:00) již bylo otevřeno i nástupiště u budovy. Vlaky ale, asi kvůli zmiňované napěťové výluce, jezdily nadále jen ze třetího nástupiště.

Fučida

Momentálně je provoz omezen skrze deaktivaci zabezpečovacího zařízení, protože zase někdo šlohnul kabely (podle idnesu).

Honzík

Kolik hran má krychle?

Zesp

Neví někdo, jaká je mezi Radotínem a Smíchovem v plánu traťová rychlost, samozřejmě po aktivaci ETCS? Pro zájemce pár záběrů z Radotína, když se jezdilo k tomu provizornímu nástupišti, což už je zřejmě tím pádem taky minulostí:

https://youtu.be/bA1UaemW9Mc

Dudr.

Po aktivaci ETCS rychlost 120 km/h. Nyní 100 km/h a v krčských kolejích mezi Radotínem a Závodištěm 75 km/h.

Zesp

Díky. A v těch krčských kolejích po odbočku bude pak taky 120?

Hajnej

Já jsem tedy viděl ve starším projektu rychlostníky 140, resp 140/120 ve vnějších kolejích.

Zesp

Ale jelikož to bude jen pro ETCS, tak ty rychlostníky tam stejně fyzicky nebudou, že?

R.D.

Nebudou.

Richard

Tak ETCS tam bude až po dokončení všech úseku Praha – Beroun, takže ne dřív, jak za 7 let

Pavel

Fakt? Neplanuje se to jako soucast projektu Etcs pro zeleznicni uzel Praha? Vi nekdo jaky to bude to rozdil v jizdnich dobach Praha-Cernosice pro os a Pha-Beroun pro rychliky?

Tomáš Záruba

A tak to snad to „provizorní“ kilo bude na všech 4 kolejích, ne? Spíš je škoda, že nebude (?) i mezi odb. Závodiště a odb. Tunel, kde by se velmi výhodně použilo na rozjezd či zpomalení výběhem.

Hajnej

Jo, do těch dvou cancourů by to tu 100 chtělo, jinak je ta 75 těsně za výhybkou docela prasárna…

bvovka

Jak to bude s tím nadjezdem v Chuchli? Bez něj nebude stavba hotová a mimoto proč nástupiště v Chuchli nejsou dokončené? Chybí tam informační tabule a podchod není kompletní.

Georg

nadjezd chuchle je jina stavba.
informacni tabule nejsou komplet ani v radotine, mozna by bylo dobre si precist, co vlastne clanek rika.

firon

Musím projektanty pochválit, protože cyklisté mohou přijet na perón přímo na kole, podobně jako ve Vršovicích. Za mě velký dobrý!

Kování

Tam nemají co jezdit na kole

Georg

pred chvili me jeden dement, jedouci po leve strane, ve vrsovicich malem sejmul. fakt se v podchodech na kole nejezdi,

Jelen

Na peróně nemá nikdo co jezdit na kole a tento zákaz má svůj dobrý důvod.

firon

A příjezd má plausibilní stoupání, takže se ani nemusí řadit lehké převody…

Richard

Kdy bude celá tahle akce hotová? Přece není možné, aby se 10 km trati dělalo 4 roky…

Hodně štěstí

Je.

Doctor

Pokud vezmeme v potaz ještě práce přípravné, tak je to už téměř 6 let. A konec v (ne) dohlednu ! Dobrý výkon na 9 km trati, co ? Lehce si spočítáme jak to dlouho to bude trvat do Berouna (28km).
😁

Georg

co tady byly prace pripravne? v 2019 se zacalo nekdy v pulce roku, ne?

Jiří Kocurek

Stavební harmonogram jak od zkušené projekční kanceláře, utíkejte do Sudopu, potřebují lidi.

Georg

na covid si vzpominate? to byla takova pandemie, priblizne v letech, kdy stavba probihala…

XXXD

No já jsem spíš zvědavý, jak dlouho se ještě bude po spojkách na 100 km/h jezdit 50 km/h a po vnějších kolejích 75 km/h, když na vnitřních je 100 km/h (hádám že při nejmenším tak dlouho, jako se jezdilo 50 km/h na Zahraďáku). Mimochodem by mě opravdu zajímalo, jaký je relevantní argument, že na vnějších kolejích vůbec těch 75 je. Pochopil bych, kdyby tam bylo rychlostní omezení bezprostředně po uvedení daných kolejí do provozu, ale to evidentně není tento případ.

a8n

Tipl bych si, že jde o podobnou situaci jako ve Vrškách a tedy 75 km/h je původní traťová rychlost.

XXXD

Ano 75 km/h je myslím původní rychlost, ale stále nechápu, proč se to hned po rekonstrukci nemohlo zvednout na 100 km/h.

Hajnej

Už jen dva dny v jedné resp. 10 dnů ve druhé.
A s tou 75 to bude obávám se tak nějak podobně, jako s tou 50 přes Eden – čeká se zas na nějaké papíry.

XXXD

Cestující mohou využívat nová nástupiště, ale vlaky u nich jaksi stále nezastavují.

Pavel Skládaný

Pět nástupních hran v menší stanici na pražské periférii? Má to nějaký dopravní smysl nebo jen výsledek stavu, že „my na to máme“?

Kubrt

Kdyby tam byly minimalistické tři hrany (dvě pro osobáky na 171, jedna pro uvažovanou výchozí linku směr most Inteligence), tak budete prskat, že je to málo, a co při mimořádnostech atd. V Roztokách, co se týká osobní dopravy podobné stanici, jsou 4 hrany a jsou využité. Při intenzitě provozu na 171 se mi zdá 5 hran přiměřených.

Jarda Š.

Navíc se uvažuje o tom, že v Radotíně budou obraty městské linky.

Pavel Skládaný

Ok, o záměru výchozí linky jsem nevěděl, beru zpět.

Zbynek

V Radotíně je jedna hrana sturcova.

Jinak v Adamově, kde nic nekončí, vám čtyři hrany přijdou akorát nebo už moc?

Pavel Skládaný

Pravda, Adamov je docela luxus, leč pro občasné předjíždění osobáku se to čas od času může hodit.

Georg

a co se podivat na obrat cestujicich a pak cinit moudra?

Lukáš Chytil

V Radotíně se počítá s otáčením posilových souprav ve špičce plus možná vlaky na Krč.

Hajnej

Pátá hrana je u kusé koleje plánované pro obrat tangenty. Ty zbylé čtyři jsou běžný standard i jinde, zde navíc umocněný tím, že Os vlaky zastavující v Chuchli budou jezdit po kolejích 3 a 6, kdežto u vlaků Chuchli projíždějících dává větší smysl jezdit po kolejích 1 a 2.

Leinad

V Chuchli před rekonstrukcí byly čtyři hrany. Pokrok nezastavíš.

Aaabbb

Ano, to je celkem velké mínus celé stavby, díky kterému se budou spolu s chybějícími kolejovými spojkami v Chuchli křížit trasy nákladních vlaků od Mostu Inteligence s osobními vlaky na hlavní trati.

Hajnej

Nově je čtyřkolejka zamýšlena na předjíždění osobáků rychlíky – a rychlíky peron nepotřebují.

Hajnej

To byly, ale až daaaaleko od zástavby. Tyhle jsou skoro u nosu.

vbb

Z toho na dvou rostla pomalu džungle, protože přes Intelligence Bridge žádná pravidelná osobní doprava nebyla.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pěkné, škoda, že dalších minimálně 15 let bude problém z obou* stran.
* nesjízdná trať 171
* nesjízdný Vyšehradský most
* ukončení vlaků na rozkopaném Smíchově
* pár spojů přes Most Inteligence to nevytrhne +pojedou dlouho

David

SŽ dělá rekonstrukce zásadně tak aby vždy zablokovala veškerou dopravu jedním směrem. Nyní se dokončují výjezdy z Prahy na východ. Nyní se začnou rekonstruovat všechny výjezdy na Západ a hned jak se to nějak zprovozní, tak se určitě vrhnou na sever (pravobřežku i levobřežku).

Georg

pravobrezka vede z prahy? no to jsou mi novinky…
a jak byste to teda chtel delat, kdyz jste tak chytrej?

Leinad

Plánovat rekonstrukce dopředu. Poříčany a Lysá nad Labem určitě mohly mít každý svůj termín.
Most Inteligence a Výtoňský Most taky šlo dělat jindy (proč s druhou kolejí ma MI čekaly až na omezení Výtoně).

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Vozová hradba. Neproj(e)dou!
Since 1420

Georg

nesjizdna trat 171? muzete to nejak rozvest?
a smysl tohoto vykriku je, ze se radotin teda nemel delat vubec, nebo jak jste to racil myslet?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Samozřejmě se to dělat mělo. To jen nechápete psaný text.
Trať 171 je, co se mimořádností týká, legenda. Komplet opravená bude cca za 15 let. Větší část oprav bude jednokolejný provoz. Bude to pro dojíždění v podstatě nepoužitelné, NAD vyloučena.
Stačí to takhle?

Hajnej

To přijde na to, pro dojíždění odkud…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak jasně, pokud dojíždíte z Radotína do Chuchle, v pořádku. Teda za předpokladu, že bude vlak začínat/končit v Radotíně.
Nejsem si ale úplně jistý, že půjde o zásadní počet PAX.

Hajnej

Ona bude použitelná i z Radotína do centra…

Jiří Kocurek

Jó dřív… Dřív stačilo tu trať flikovat a do žádných větších akcí se nepouštět. Výluky se tam plánovat nemusely, ony se tam děly samy od sebe!

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/04/dobrasprava.jpg

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ano, v téhle fotce je tak nějak vše o 171 a Dobré Správě.

Georg

nechapu vami psany text o „nesjizdnosti“ trati.
snad je to z nejhorsiho venku a ani cernosicka stavba, diky vyhybnam, uz takovy pruser nebude.