Správa železnic otevřela další nástupiště v Radotíně, aktivace zabezpečovacího zařízení omezí provoz
Nové nástupiště ve stanici Praha-Radotín. Foto: Správa železnic
Cestující mají v Radotíně nově tři nástupiště a pět hran.
Pohádky.
Každopádně, až to čtyřletý patlání 10 kiláků trati skončí a jízdní doby a spolehlivost trati budou alespoň takové, jako byly před rekonstrukcí, tak si tu fakt všichni oddychnem. Než teda – tímhle tempem tak na 15 let – rozkopou zbytek.
Je to fakt čirý zoufalství, co tu Správa a její dodavatelé předváděj. Ty kdyby tu trať měli postavit celou až do Brodu nad Lesy, tak by asi někdo rychlejc postavil Cheopsovu pyramidu.
Pyramida trvala cca 20 let. Ale tehdy byl jinačí managment…
Jak jsem již psal v jednom minulém příspěvku :
Pha.Radotín – Beroun (171)
Předání optimalizované tratě: rok 2040.
Můj optimistický a osobní výhled.
Děkuji za mínusy a pamatujte si rok.
Pozoruhodná zpráva v kontextu s tím, že právě u toho nádraží stojím, peron u budovy je zahrazený stavebním plotem a vlaky do Prahy odjíždí ze třetího nástupiště jako dříve za výluky. Jen bednění na nástupiště č. 2 zmizelo. V praxi změna 0. Asi předčasně vydaná oslavná TZ…
Nemohl byste poslat foto? Sura@zdopravy.cz. Diky
Když mě napadlo to zajít cvaknout, už mi jel bus. 🙁 Pokud to tam bude ještě večer, vyfotím.
Tak v pátek večer (20:00) již bylo otevřeno i nástupiště u budovy. Vlaky ale, asi kvůli zmiňované napěťové výluce, jezdily nadále jen ze třetího nástupiště.
Momentálně je provoz omezen skrze deaktivaci zabezpečovacího zařízení, protože zase někdo šlohnul kabely (podle idnesu).
Kolik hran má krychle?
Neví někdo, jaká je mezi Radotínem a Smíchovem v plánu traťová rychlost, samozřejmě po aktivaci ETCS? Pro zájemce pár záběrů z Radotína, když se jezdilo k tomu provizornímu nástupišti, což už je zřejmě tím pádem taky minulostí:
https://youtu.be/bA1UaemW9Mc
Po aktivaci ETCS rychlost 120 km/h. Nyní 100 km/h a v krčských kolejích mezi Radotínem a Závodištěm 75 km/h.
Díky. A v těch krčských kolejích po odbočku bude pak taky 120?
Já jsem tedy viděl ve starším projektu rychlostníky 140, resp 140/120 ve vnějších kolejích.
Ale jelikož to bude jen pro ETCS, tak ty rychlostníky tam stejně fyzicky nebudou, že?
Nebudou.
Tak ETCS tam bude až po dokončení všech úseku Praha – Beroun, takže ne dřív, jak za 7 let
Fakt? Neplanuje se to jako soucast projektu Etcs pro zeleznicni uzel Praha? Vi nekdo jaky to bude to rozdil v jizdnich dobach Praha-Cernosice pro os a Pha-Beroun pro rychliky?
A tak to snad to „provizorní“ kilo bude na všech 4 kolejích, ne? Spíš je škoda, že nebude (?) i mezi odb. Závodiště a odb. Tunel, kde by se velmi výhodně použilo na rozjezd či zpomalení výběhem.
Jo, do těch dvou cancourů by to tu 100 chtělo, jinak je ta 75 těsně za výhybkou docela prasárna…
Jak to bude s tím nadjezdem v Chuchli? Bez něj nebude stavba hotová a mimoto proč nástupiště v Chuchli nejsou dokončené? Chybí tam informační tabule a podchod není kompletní.
nadjezd chuchle je jina stavba.
informacni tabule nejsou komplet ani v radotine, mozna by bylo dobre si precist, co vlastne clanek rika.
Musím projektanty pochválit, protože cyklisté mohou přijet na perón přímo na kole, podobně jako ve Vršovicích. Za mě velký dobrý!
Tam nemají co jezdit na kole
pred chvili me jeden dement, jedouci po leve strane, ve vrsovicich malem sejmul. fakt se v podchodech na kole nejezdi,
Na peróně nemá nikdo co jezdit na kole a tento zákaz má svůj dobrý důvod.
A příjezd má plausibilní stoupání, takže se ani nemusí řadit lehké převody…
Kdy bude celá tahle akce hotová? Přece není možné, aby se 10 km trati dělalo 4 roky…
Je.
Pokud vezmeme v potaz ještě práce přípravné, tak je to už téměř 6 let. A konec v (ne) dohlednu ! Dobrý výkon na 9 km trati, co ? Lehce si spočítáme jak to dlouho to bude trvat do Berouna (28km).
😁
co tady byly prace pripravne? v 2019 se zacalo nekdy v pulce roku, ne?
Stavební harmonogram jak od zkušené projekční kanceláře, utíkejte do Sudopu, potřebují lidi.
na covid si vzpominate? to byla takova pandemie, priblizne v letech, kdy stavba probihala…
No já jsem spíš zvědavý, jak dlouho se ještě bude po spojkách na 100 km/h jezdit 50 km/h a po vnějších kolejích 75 km/h, když na vnitřních je 100 km/h (hádám že při nejmenším tak dlouho, jako se jezdilo 50 km/h na Zahraďáku). Mimochodem by mě opravdu zajímalo, jaký je relevantní argument, že na vnějších kolejích vůbec těch 75 je. Pochopil bych, kdyby tam bylo rychlostní omezení bezprostředně po uvedení daných kolejí do provozu, ale to evidentně není tento případ.
Tipl bych si, že jde o podobnou situaci jako ve Vrškách a tedy 75 km/h je původní traťová rychlost.
Ano 75 km/h je myslím původní rychlost, ale stále nechápu, proč se to hned po rekonstrukci nemohlo zvednout na 100 km/h.
Už jen dva dny v jedné resp. 10 dnů ve druhé.
A s tou 75 to bude obávám se tak nějak podobně, jako s tou 50 přes Eden – čeká se zas na nějaké papíry.
Cestující mohou využívat nová nástupiště, ale vlaky u nich jaksi stále nezastavují.
Pět nástupních hran v menší stanici na pražské periférii? Má to nějaký dopravní smysl nebo jen výsledek stavu, že „my na to máme“?
Kdyby tam byly minimalistické tři hrany (dvě pro osobáky na 171, jedna pro uvažovanou výchozí linku směr most Inteligence), tak budete prskat, že je to málo, a co při mimořádnostech atd. V Roztokách, co se týká osobní dopravy podobné stanici, jsou 4 hrany a jsou využité. Při intenzitě provozu na 171 se mi zdá 5 hran přiměřených.
Navíc se uvažuje o tom, že v Radotíně budou obraty městské linky.
Ok, o záměru výchozí linky jsem nevěděl, beru zpět.
V Radotíně je jedna hrana sturcova.
Jinak v Adamově, kde nic nekončí, vám čtyři hrany přijdou akorát nebo už moc?
Pravda, Adamov je docela luxus, leč pro občasné předjíždění osobáku se to čas od času může hodit.
a co se podivat na obrat cestujicich a pak cinit moudra?
V Radotíně se počítá s otáčením posilových souprav ve špičce plus možná vlaky na Krč.
Pátá hrana je u kusé koleje plánované pro obrat tangenty. Ty zbylé čtyři jsou běžný standard i jinde, zde navíc umocněný tím, že Os vlaky zastavující v Chuchli budou jezdit po kolejích 3 a 6, kdežto u vlaků Chuchli projíždějících dává větší smysl jezdit po kolejích 1 a 2.
V Chuchli před rekonstrukcí byly čtyři hrany. Pokrok nezastavíš.
Ano, to je celkem velké mínus celé stavby, díky kterému se budou spolu s chybějícími kolejovými spojkami v Chuchli křížit trasy nákladních vlaků od Mostu Inteligence s osobními vlaky na hlavní trati.
Nově je čtyřkolejka zamýšlena na předjíždění osobáků rychlíky – a rychlíky peron nepotřebují.
To byly, ale až daaaaleko od zástavby. Tyhle jsou skoro u nosu.
Z toho na dvou rostla pomalu džungle, protože přes Intelligence Bridge žádná pravidelná osobní doprava nebyla.
Pěkné, škoda, že dalších minimálně 15 let bude problém z obou* stran.
* nesjízdná trať 171
* nesjízdný Vyšehradský most
* ukončení vlaků na rozkopaném Smíchově
* pár spojů přes Most Inteligence to nevytrhne +pojedou dlouho
SŽ dělá rekonstrukce zásadně tak aby vždy zablokovala veškerou dopravu jedním směrem. Nyní se dokončují výjezdy z Prahy na východ. Nyní se začnou rekonstruovat všechny výjezdy na Západ a hned jak se to nějak zprovozní, tak se určitě vrhnou na sever (pravobřežku i levobřežku).
pravobrezka vede z prahy? no to jsou mi novinky…
a jak byste to teda chtel delat, kdyz jste tak chytrej?
Plánovat rekonstrukce dopředu. Poříčany a Lysá nad Labem určitě mohly mít každý svůj termín.
Most Inteligence a Výtoňský Most taky šlo dělat jindy (proč s druhou kolejí ma MI čekaly až na omezení Výtoně).
Vozová hradba. Neproj(e)dou!
Since 1420
nesjizdna trat 171? muzete to nejak rozvest?
a smysl tohoto vykriku je, ze se radotin teda nemel delat vubec, nebo jak jste to racil myslet?
Samozřejmě se to dělat mělo. To jen nechápete psaný text.
Trať 171 je, co se mimořádností týká, legenda. Komplet opravená bude cca za 15 let. Větší část oprav bude jednokolejný provoz. Bude to pro dojíždění v podstatě nepoužitelné, NAD vyloučena.
Stačí to takhle?
To přijde na to, pro dojíždění odkud…
Tak jasně, pokud dojíždíte z Radotína do Chuchle, v pořádku. Teda za předpokladu, že bude vlak začínat/končit v Radotíně.
Nejsem si ale úplně jistý, že půjde o zásadní počet PAX.
Ona bude použitelná i z Radotína do centra…
Jó dřív… Dřív stačilo tu trať flikovat a do žádných větších akcí se nepouštět. Výluky se tam plánovat nemusely, ony se tam děly samy od sebe!
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/04/dobrasprava.jpg
Ano, v téhle fotce je tak nějak vše o 171 a Dobré Správě.
nechapu vami psany text o „nesjizdnosti“ trati.
snad je to z nejhorsiho venku a ani cernosicka stavba, diky vyhybnam, uz takovy pruser nebude.