Správa železnic otestuje v Pardubicích svítící hranu nástupiště, ukáže řazení

SŽ chce zavádět nástupištní hrany, které budou přímo indikovat, kde se třeba nachází vůz první třídy
Správa železnic (SŽ) chce na nádražích vylepšit vizuální informační systém, a to díky využití digitálních technologií. Jako jeden z cílů to tento týden uvedl na tiskové konferenci generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
„Chceme zavádět jiný vizuální systém na nádražích. Trochu jsem se zhlédl v německém modelu, co všechno se cestující dozví. Chceme to zavádět, … nástupištní hrany, které budou osvětlené a budou přímo indikovat, kde se třeba nachází vůz první třídy,“ uvedl Svoboda. Pilotním projektem bude hlavní nádraží v Pardubicích, kde nedávno začala velká modernizace. „Digitalizace už je v řadě případů vymyšlená, je to jenom o zdrojích a o vůli ty věci měnit,“ dodal manažer.
Pokud jde o podrobnosti, není ale SŽ příliš sdílná. „Prověřujeme možnost instalace svítících pásů u hlavních (průjezdných) kolejí ve stanici Pardubice. O rozšířeném použití bude rozhodnuto následně, na základě provozního ověření,“ doplnila mluvčí Nela Friebová.
Pokud jde o informování cestujících, tak se Správě železnic zatím nedaří plnit ani závazek ze září 2017, že se číslo nástupiště objeví na pražském hlavním nádraží na tabulích alespoň půl hodiny předem.