Správa železnic opraví část ostravského hlavního nádraží, chystaná modernizace nabírá zpoždění
Kromě prací na tzv. frýdlantských nástupištích se opravují rovněž nadchody jak k frýdlantským, tak k bohumínským nástupištím.
Správa železnic přistoupila k dílčím opravám nástupišť na ostravském hlavním nádraží. Investice souvisí s posunutím kompletní modernizace železničního uzlu Ostrava, která začne kvůli nutné koordinaci s navazující investicí města v prostoru před nádražím později, než se předpokládalo. V nedávné době bylo zveřejněno několik vizualizací, které ukazují, jak by se mohl přednádražní prostor proměnit. Kromě prací na tzv. frýdlantských nástupištích se opravují rovněž nadchody jak k frýdlantským, tak k bohumínským nástupištím.
„Zmíněné opravy se provádějí kvůli zajištění bezpečného přístupu a pohybu cestujících a také v reakci na aktuální priority Moravskoslezského kraje v dopravní obslužnosti, v přímé souvislosti se zvýšenou dopravní zátěží frýdlantských nástupišť. Celkové náklady činí v případě opravy nadchodů přibližně 10,5 milionu korun. Opravy frýdlantských nástupišť a kolejí pak přijdou na 16,8 milionu korun,“ řekl deníku Zdopravy.cz tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Litý asfalt na nástupištích 4 a 5 už podle Gavendy vykazoval neopravitelné nebezpečné nerovnosti, kvůli čemuž přistoupila Správa železnic k výměně jejich povrchu. Zároveň dochází k opravě hran frýdlantských nástupišť, součástí prací je i oprava kolejí podél nich.
Práce na nadchodech zahrnují výměnu okenních výplní a opravu ocelové konstrukce části schodišťových stupňů. Opravuje se také protikorozní ochrana ocelové konstrukce schodišť a jejich součástí. Rekonstruují se pochozí plochy schodišťových ramen a dochází k sanaci částí tubusu lávek.