Správa železnic omezila hlášení na zastávkách na koridoru, lidé mávají na projíždějící Pendolina

Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan SůraJednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan Sůra

Na zastávkách na hlavním koridoru už lidé uslyší jen hlášení o mimořádnostech a zpoždění.

Cestující na zastávkách na I. koridoru se musejí nově obejít bez některých hlášení. Správa železnic (SŽ) je totiž omezila kvůli větší přehlednosti a údajné hlukové zátěži. Na tu si stěžovaly některé obce na trati, jako například Hoštejn na hranicích Pardubického a Olomouckého kraje.

Tam místní už od půl páté ráno budilo hlášení příjezdu prvního vlaku.

„Došlo ke změně rozsahu poskytovaných akustických informací. Jsou poskytované informace o mimořádnostech tak, aby těmto informacím byla věnována pozornost,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Dalším důvodem změny je podle něj i postupné snižování hlukové zátěže.

„Akustické informování“ tak podle železničářů probíhá aktuálně pouze o mimořádnostech, jako jsou zpoždění či změna nástupiště. Podle SŽ cestující na zastávkách očekávají vlak na nástupišti v pravidelném čase příjezdu s pravidelným místem zastavení.

Ze získaných výpovědí však vyplývá, že lidé si podle hlášení na zastávkách řídili příchody na nástupiště, případně věděli, že mají dobíhat. Po vypnutí části hlášení jim však vlaky začaly ujíždět.

Lidé mávají na Pendolina

Ujetí spoje je ale oproti riziku srážky spíše drobností. Cestující totiž čekají i na místech, kde musejí dát strojvedoucímu vlaku znamení, že má zastavit. To se týká i zastávek mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě na hlavním koridoru. Lidé tam minuty před příjezdem vlaku vyčkávají na hranách nástupišť. Dochází k tomu ve snaze zaujmout na nástupišti takovou pozici, ve které strojvedoucí čekající cestující uvidí a včas zastaví.

V očekávání svého spoje ale lidé z hrany nástupiště mávají i na plnou rychlostí jedoucí pendolina a expresy. Večer nebo při špatném počasí se pak rozlišovací schopnosti toho, jaký vlak se do stanice blíží, ještě snižují.

Tagy I. koridor nádražní rozhlas pendolino Správa železnic
255 komentářů