Správa železnic: Ohlašovací povinnost vlaky na tratích D3 nezpožďuje
Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Správa železnic tvrdí, že se vlaky na lokálkách kvůli novým pravidlům nezpožďují.
Správa železnic tvrdí, že se vlaky na lokálkách kvůli novým pravidlům nezpožďují.
Samozřejmě.
Pojdmě se na to podívat z jiného úhlu pohledu. Po událostech byl mediálni prostor vyplněn vyjadřeními o pracovní zátěži strojvedoucích, ale také vypravčích a dirigujících dispečerů. Éterem se neslo vyjadření pana Votroubka z FSČR, že na strojvedoucí připadl výkon práce za zrušené pozice, jako jsou posunovači, průvodčí, vlakvedoucí, vozmistři, vyhybkáři, dozorci depa a jistě najde další. Proto se osobně divím tomu, že zrovna FSČR v tichosti přihlíži tomu, jak na je opět profesi strojvedoucí přidávána práce v podobě automatu na zabezpečení trati, namísto toho, aby byl strojvedoucí funkce dosavadního poloautomatu zbaven a byla nahrazena více méně činností zabezpečovacího zařízení které… Číst vice »
Drážní odbory nikdy nejdou proti drážním společnostem.. Maximálně proti MD
Obecné nářky, které se každoročně opakují. Chtělo by to rozbor, co kterou nehodu způsobilo. nelze to obecně hodit na SŽ.
Rozbor je ve zprávách drážní inspekce a v rozsudcích.
Nicméně dovoluji si tvrdit, že spousta průšvihů byla způsobena alibismem. U Mariánek jel vlak rychlostí na návěstidle, že v TTP měl fíra číst jinou, no jako měl no.
Lze, protože když by jí neměla, necítila, tak by nedělala opatření !
Čemu pomůže zákaz náskoku?
Zákaz náskoku pomůže tomu, že vlaky budou křižovat tam, kde jim ukládá jízdní řad. Pokud by jel s náskokem, musí dir. dispečer přeložit křižování do jiné dopravny. Pokud ale dojde ke zpoždění, stejně se tomu nevyhnou. Ledaže by vlaky čekaly na křižování,tam, kde mají určeno, jako v Africe ,třeba celý den.
To se týká hlavně vlaků nákladní dopravy. Vlak musel mít dříve hlavně číslo. Byly jen papírové pomůcky.
Dnes se počítačem vygeneruje ad hoc jízdní řád (číslo i časy).
Místo toho, aby v čase kdy je naloženo fíra hlásil „připravenost k odjezdu“ bude dopravce žádat o trasu, dostane číslo vlaku a bude moc jet. Popojede do další dopravny a tam bude o nějaké zaokrouhlení dříve, takže bude muset čekat na čas „pravidelného“ odjezdu.
Pokud se na D3 vlaky nezpožďují, paráda, Navrhuji, aby se všechny tratě okamžitě předělaly na D3, zpoždění nebude a ještě ušetříme za výpravčí a návěstidla!
Víte kolik je potřeba voličů ANO na výměnu žárovky? Žádný. Agent Bureš řekne, že žárovka je vyměněna a všichni mu po tmě zatleskají a gratulují, že dnes zase vstal dřív a pracoval 26 hodin.
Správa železnic napíše, že vlaky se nezpoždují…
Máme 21 století , rok 2020. V dnešní přetechnizované době bych si dovedl představit mnohem lepší řešení než vracení se zpět a nahlašování z každé dopravny. Stejně se nějaká podobná chyba někdy zase stane.. třeba nikoliv na straně strojvedoucího , ale na straně dispečera. O kolik % takovému dispečerovi stouplo množství telefonických hovorů za směnu ? Ten člověk z toho musí být tak hotový , že před koncem směny už nemůže ani vědět , jak se jmenuje.
Pěkný den, jaké rychlé řešení byste navrhl? Nemyslím tím vybudování radiobloku, nebo dodání zab. zář. To je bohužel akce na rok, kdyby se hodně chtělo, spíše víc.
Rychlá řešení jsou vždy ta nejhorší. Za posledních 16 let se stalo na D3 7 závažných nehod, při nichž zemřelo 6 osob a zraněno bylo cca 100 lidí. Z toho se tři nehody 2004, 2007 a 2011 se čtyřmi mrtvými staly na jedné jediné trati Volary – Číčenice, která je taky dnes jediná, kde funguje Radioblok. Z tohoto pohledu okamžitě není nutno dělat nic a je rozumné se zamyslet, jakým způsobem zdůraznit na D3 konec povolení k jízdě, obzvláště u ne úplně typických případů, tedy třeba když se v dané dopravně ohlašujete jen jednou denně. V takovém případě, pokud tam… Číst vice »
Tak to já navrhuji zvýšení kontrolní činnosti zaměřené na nošení pantoflí ve službě a vyzvat zaměstnance k dodržování předpisů formou poučného listu. A teď vážně. Myslíte, že nemůže zapomenout, že si rozkaz sepsal? Argument, že není dement neberu. Takový omyl se může stát, třeba jednou za život. Takže já jsem pro přijaté opatření a chápu ho jako dočasné.
Co třeba řešení nějaká appka , jak o ní básnil pan Nebeský ? Nevím sice jak to plánují , ale vymyslet něco , kde bude mít na stanovišti strojvedoucí ve svém zorném poli tablet , na tabletu mapu své trati s vyznačením polohy všech vlaků na trati (včetně jeho) . Vím , že jako zab. zař to neobstojí , ale jako upamatovávací pomůcka , proč ne ?
Ještě dodám , že ta appka by mohla být naprogramovaná tak , že v případě , kdyby se dva vlaky ocitli v nějaké vzdálenosti od sebe , začala vydávat nějaké akustické znamení.
Anebo ještě trochu jinak. Po příjezdu do dopravny , vezme fira tablet do ruky , elektronicky nahlásí svoji polohu dispečerovi. Dispečer mu elektronicky buď povolí anebo nepovolí další jízdu . Možností , jak tuto problematiku řešit jsou miliony , divím se, že žádné podobné řešení se již dávno nepoužívá.
Bohužel toto řešení je funkční pouze za předpokladu kvalitních dát, tedy o poloze ostatních vlaků. Data musí být včasná a taky s nějakou úrovní zabezpečení proti možnému kyberútoku.
Problém je v tom, že tohoto pomocníka začnou brát strojvedoucí jako pojistku a spoléhat, což může být i cesta do do pekel.
Jinak proč honem opatření. Dnes je doba, kdy dotazy novinářů a čtenářů (voličů) různých periodik chtějí vědět co se bude dělat a neuspokojí je odpověď, že za pár let bude vše tak a tak. Všichni chtějí řešení hned. Takže dle mého ke to podlehnutí tomto tlaku.
Ad tlak novinářů: a že loni nikdo tlaku nepodlehl při podobné sérii. Ani ten zákaz jízdy vlaků s náskokem nenastal…
Ale to je jen jiná podoba D4, navíc u Radioblok blokuje i řízení, takže se fíra bez souhlasu dispečera opravdu nerozjede.
Řešení je prostě jednoduché, všechny D3, kde toho jezdí víc, jak jeden motorák celý den, předělat na D4, bude to furt levnější jak ETCS low cost.
Já už nevím. Každý vlak má svůj TJŘ, kde v každé stanici s ohl. povinností je značka telefonu jako kráva. A stejně to v mnoha případech nepomohlo a fíra odjel na trať aniž by k tomu měl souhlas. Tak co ještě chcete víc? Posadit vedle něj chlapa, který strhne záchranku, dá mu pěstí a řekne: „Vole, musíš se zeptat jestli smíš jet dál, protože on by taky proti mohl jet vlak!“? Nechci vůbec snižovat náročnost práce strojvedoucích, a dokážu i pochopit že člověk může nekdy udělat chybu nebo zapomenout, ale tak proč by se měli ještě navíc starat o to,… Číst vice »
Ale za jízdy vlaku musím mít otevřený TJŘ pro daný vlak a ty tablety zas tak velké nejsou, aby při rozdělení obrazovky bylo obojí čitelné.
„print“
Na silnicích se používá navigace a kolik aut skončilo v rybníku, v nízkém podjezdu, mezi domy a podobně. S vysvětlením: mně tam poslala navigace.
Tak doba zas tak pretechnizovana není, když základ je telefon.
Ano, u zkostnatělé železnice je základ telefon
Pro „dobrou zprávu“ je totiž priorita mít všude reklamy…
Lháři, normální lháři !!!!! Jezdím na D3 a realita je jiná , každý vlak min 10 minut. A to si jen dělám , co mám dle předpisu .
Bohužel pane kolego musím potvrdit to, co říká SŽ. Koukal jsem příležitostně na GRAPP od soboty a žádná zpoždění, která by mohly jít na vrub ohlašovacím povinnostem jsem nezaznamenal.
A nepředpokládám, že by to dirigující dispečeři nějak významněji ulhávali.
Já zase píšu hlášení strojvedoucích dle reálného zpoždění . A nemám zapotřebí dělat komukoli naschvály. Jen si plníme to, co mám .
Můžete sdělit jaké vlaky to byly a v jaký den? Tím se potvrdí kdo lže.
Zde ne. Nejsem tak tak veřejně statečný a jako vy nevíte , kdo já jsem tak já nevím , kdo jste vy. Nebráním se osobnímu kontaktu. Bohužel jsem už starý na to dělat revoluci. A sice jsem na lokálkách D3 vcelku spokojený , ale od nového grafikonu se napíšu do jiného turnusu.
Zase si strojvedoucí dali vrtuli do zadku…..
Sždc by mělo mít tablo svých ikon:
Pictoriusová, Jesenčák, Svóba a další, ať víme jaké kašpary zaměstnávají.
A rovnou uvést obvod krku…
Závidím Polsku, kde neznaj D3…
Buď tam je výpravčí nebo se tam nekřižuje a to tam jedou třeba tři vlaky za den !
Ono tam také mají u jednoho přejezdu na každou závoru jednu závorářku a na dřevulínech jezdí dva maszynisti. Přesto se jim mimořádné události nevyhýbají. Vzpomeňme na vážnou nehodu poblíž obce Szczekociny v roce 2012. Uznávám, že některé pitominy si do železniční dopravy Poláci nenechali zavést, jako např. pravidelné vjezdy na obsazenou kolej. Ti, co zajíždějí do ČR tomu kolečku v tabelárním jízdním řádu říkají vjezd na katastrofu a na zhlaví se vždy pomodlí.
oni jsou katolíci tak jim to funguje
K čemu ta blbost vlastně je v jízdním řadě? Fíra vidí volno, stůj nebo přivolávačku. V posledním případě, ať mu výpravčí normálně řekne kam jede a co tam je.
Např. pravidelně se spojující ešusy na hlaváku. Fíra vidí kolečko, tak hned ví, že jede na obsazenou. Pokud by tam to kolečko nebylo, musel by v předchozí stanici dostat rozkaz – což by zpoždovalo vlaky. Další možnost je ta, že bude zpraven rádiem nebo telefonem – což nelze provést, pokud se blíží k návěstidlu zakazujícímu jízdu (nařízení vydané po několika projetých stůj, kdy se strojvedoucí obhajovali tím, že návěst přehlédli protože komunikovali s výpravčím), tedy až po zastavení u návěstidla – opět zpožďování vlaku + nárůst práce pro strojvedoucího, který musí navíc komunikovat se zaměstnancem řízení provozu. Teprve pokud se… Číst vice »
Zase zavádějící titulek – SŽ přece píše, že ke zpoždění dochází, jen to není nic významného…
Tohle se učilo na dopravních průmyslovkách. Technologické časy na pracovní úkony z hlediska bezpečnosti pro tvorbu GVD. Chůze do dopravní kanceláře 0,6 min, ohlašovací povinnost 0,3 min, chůze zpět na stanoviště strojvedoucího 0,6 min. Měl-li vlak bez ohlašovací povinnosti půlminutový pobyt v dopravně D3 pro výstup a nástup cestujících, tak s ohlašovací povinností se stání prodlouží o 1 min. Máme-li na trati 5 dopraven D3, ve kterých před opatřením SŽ nebyla ohlašovací povinnost, pak po jejím zavedení přijede vlak do koncové stanice o 5 min později. Zpoždění není na České poměry nijak významné, ale nelze tvrdit, že ohlašovací povinnost nezpožďuje… Číst vice »
Historie mobilních telefonů, z Wiki:
Přestože vynález bezdrátové telefonie spadá již do konce 19. století, první mobilní telefony pro veřejnost se začaly objevovat až od 50. let dvacátého století v USA a byly zpočátku prodávány jako vybavení automobilů. První skutečně přenosné (ale zdaleka ne kapesní) přístroje se objevily až v průběhu 70. let.
Bohužel na dráze se stále běhá k telefonu, jelikož mít telefon (vysílačku) u sebe je …
Kdyby „autor“ výše uvedeného článku napsal vše co je v tiskové zprávě, dozvěděli byste se také, že se zahájením opatření byla zároveň povolena ohlašovací povinnost přes rádiové spojení a to i na tratích, kde to povoleno nebylo. Takže dle uvedených technologických časů pobyt není třeba prodlužovat.
Ano je pravda, že ne všude je rádiové spojení, ale většina tratí to rozhodně není.
No hurá! V roce 2020 bylo na dráze rádiové spojení postaveno na stejnou úroveň jako pevný telefon.
Což je tedy zpoždění 70 let.
To by nešlo, aby se signál vysílal rádiově v reálném čase?
Přesto platí, že řádně vykonaná ohlašovací povinnost trvá přibližně minutu. Schválně si to zkuste. Pokud jdete do baráčku, tak je to v lepším případě +1 další minuta, spíše více.
Petře, stejně tu budou všichni křičet, že se pozdí. Hlavně ti, kteří nejsou schopni poznat, že je jiná doba než před 50 lety. Bohužel mnoho lidí, je naučená něco dělat 30 – 40 lte a změnit technologii práce, je pro ně nepředstavitelné ……
Pro mě je právě zarážející, že se nepozdí. To to fakt někdo dovede odrmolit za 30 vteřin včetně ostatních náležitostí pobytu v dopravně? Já tedy ne…
Však kde SŽ tvrdí, že nedochází ke zpoždění? To tvrdí autor článku v titulku!
Vysvětlete dědkovi, kterej jezdí 30 let stejnou trať, že se má hlásit, až zastaví. Ten spěchá na konečnou vařit kafe.
Kdyby se hlásil dřív než zastaví, tak se nic neděje, nebezpečné by bylo, kdyby z dopravny vyjel a až pak žádal o souhlas.
Jde o pointu, ze je to dalsi ukon navic, navic za jizdy.
Kdo se hlásí za jízdy, je pako. Navíc to půjde snadno kontrolovat. A mělo by se!
Promiňte Jardo, ale to také není dobrý nápad. Než strojvedoucí zastaví, má svoji pozornost soustředit především na řízení ŽKV a sledovat trať před sebou. Nezapomeňte, že na některých tratích D3 strojvedoucí při hovoru ještě současně vpisuje údaje do telefonního zápisníku.
Když to SŽ neumí zabezpečit lépe, není rozhodně kam spěchat! Vždyť pro některého pasažéra i cesta vlakem může být adrenalinový sport. Rychle přijatá opatření SŽ jsou v souladu s nezměněným předpisem SŽ D3. Drážní inspekce pochválí generála Svobodu, který si pak v klidu může zkoušet novou uniformu od Brudra celkem za 185 000 000 Kč.
Neříkám, že je to dobrý nápad. Mohlo by se třeba stát, že spadne cestující z peronu do kolejiště a fíra by si toho kvůli hlášení za jízdy včas nevšiml a přejel ho, ač se tomu při maximální pozornosti dalo zabránit. Ale z hlediska prevence srážky vlaků by to vliv mít nemělo.
Děje se toho hodně – dispečer má úsek A-B volnej, takže pustí vlak B-A.
Takže ten vlak A-B se ještě fláká někde před dopravnou a vlak B-A už má povoleno a rozjíždí se.
Takových expertů je tady! To byste radši, aby se neudělalo opatření žádné? Zase byste remcali. Myslím, že s ohlašovací povinností udělali okamžitě co mohli a až čas ukáže, jestli to bylo dobře, nebo špatně. Vy už máte jasno, já ještě ne.
Čekám od ,,Červených“ nějaké smysluplné konstruktivní návrhy a ono nic.
Je pro vás nic dostatečně konstruktivní? Jediný důvod proč se něco dělá je, že se daná nehoda připletla do série a na ministerstvu sedí hyperaktivní blb.
,,Nic“ pro mne není dostatečně konstruktivní! Konečně přišlo konkrétní řešení a další se chystají, ne jen stále přihlouplé řečí o zvýšené kontrolní činnosti a apelování na zaměstnance, aby dodržovali předpisy. A ta nehoda na D3 není ojedinělá. Bohužel.
Samozvaní zachránci dráhy se opět projevili v plné palbě
Ach jo kdy už lidi pochopí, že jediná možnost nátlaku je pasivní rezistence. Tj. dodržování všech nařízení do posledního puntíku. 26.10.1905 toto začali železničáři praktikovat a dosáhli svých požadavků, donutili vládu jednat. Ukončeno 13.11.1905. Výhoda erotické formy nátlaku je výhoda, že nikdo nemůže protestujícím nic vytknout. Dodržují se předpisy, kterými se dráha řídí a to se teprve ukáží nesmyslnosti.
Místo erotické má být takové. Omlouvám se autokorekce.
Je vidět, na co myslíte při účasti v této duchaplné diskusi. Ani se vám nedivím.
Naprostý souhlas. Kdyby se toho drželi vsichni ti strojvedoucí na tratích D3, kteří nedodrželi ohlašovací povinnost, a odjeli na trať proti vlaku protože si MYSLELI že „dneska náklad nejede“, že je neděle a ne úterý, atd., nikoho ze SŽ by vůbec nenapadlo na ohlašovací povinnosti něco měnit!
Ta ilustrační fotka je luxusní. Ještě někdo zpochybňuje německý šrot ?
Nevím, kdo co vyrábí, ale na ilustrační fotce vidím v popředí festovní vlak z doby, kdy se vozidla vyráběla pohodlná a měla i nějaký design. Ta nejednotnost nátěru sice žádná paráda není, ale to je z toho, že se pořád všechno zbytečně přemalovává.
Standartní ne? Než se všechny vozy barevně sjednotí máme nový nátěr a jedeme znovu.
Tak nejednotnost nátěru by mi nevadila , stejně si to pamatuji ještě v původních . Ta fotka je dokonalá i pozadím . Vzpomínám na mládí , tedy mimo to prosvítající nádraží. A držáky to teda jsou. Za mě už byli solidně zajety a teď tím budou jezdit vnoučata. A co nevidět jejich děti. A pak že nic není na věky .
Hydra a sukafon hlavně ten sukafon vystřídal dost nátěrů. Obojí polomacene, červené s krémovým pruhem a sukafon kdysi po roce 95 byl i modro šedo žlutý. Na 070 nejlepší co bylo 842 hned po vyrobení.
Zřejmě úklep…
Pohodlná? A co ta 810 tam? A jinak teda 48 sedaček v motorovém voze 854, to je fakt terno.
A při peronéch 550 mm nad kolejnicí a nízkopodlažním vozidle je i nástup o něčem jiném.
U nás bylo donedávna sypané nástupiště a máti to zvládala i s RVHP (nákupní taška na kolečkách) a to jí je 63.
Daň za nižší hlučnost. V 843 jich je víc, ale taky o větší hluk.
Ale když mrzne, v 843 si svlékají bundy…
Stejný názor má i vedení ČD, proto ohlásili, že Elefanty pošlou do šrotu a 854 a 810 se budou používat ještě několik generací
Jiříku, prosím tě, příště si čti ty notičky, které ti posílám. A zkus se už letos vyjadřovat co nejmíň. Ono už fakt není kde jinde brát. Tak si to nekaž.
kvůli lehkovážnosti jednoho hlupáka teď jsme všichni za blbce, kteří vlastně doposud neuměli správně pracovat. a ještě nám za to poděkují, že konečně správně se chováme. no opravdu lepší správa.
A teď všem děkují kvůli pokračování v ležérnosti a ojebávání předpisových ustanovení. Aneb: to co trvá minimálně minutu jsme zase udělali za půl, všichni nám tleskají a to přesně do chvíle, až to někde zase praskne…
Fakt to ohlášení trvá minutu? To nestačí říct do vysílačky „jsem ten a ten vlak a hlásím příjezd do Kotěhůlek“ ale musí se hlásit hromada blbostí?
Ano, fakt to trvá minutu a nehlásí se hromada blbostí, byť to tak vypadá.
Ne, vůbec, takže se ohlášení stihne udělat z jedoucího vlaku (nezřídka byla dopravna D3 na znamení)? Proč z nás všech tahle organizace dělá úplné idioty?
Dopravna D3 s ohlašovací povinností být zastávkou na znamení nesmí.
Já mluvil o tom, že byla.
Od roku 2016 po Rotavě už nebyla.
Chrást u Plzně zastávka – dopravna a zastávka na znamení . A pak že to nejde :)))))
A je důvod cestujiciho do toho zatahovat?
Chci vystoupit = před zastávkou zmáčknu poptávkové otevírání dveří. Chci nastoupit = jsem na nástupišti aby mě strojvedoucí viděl.
Že je kromě cestujících padesát dalších důvodů, aby vlak zastavil, mě nezajímá. A když se na to spolehnu, tak vlak zastaví mimo nástupiště nebo neodblokuje dveře.
a k těm idiotům: když se chováte jako idioti a zase jezdíte včas, jako i předtím, tak je logické, že z vás udělá Správa železnic idioty. A netrvalo jim to dlouho. Jen pouhé tři dny…
Největším nepřítelem dráhy je dráha sama. Tvrdím to dlouho a opět se to potvrdilo.
Ohlašovací povinnost nelze z jedoucího vlaku splnit , dle předpisu se musí zastavit a pak teprve ohlásit . Dopravna D3 teď už žádná na znamení není . Akorad nám nechali stejný čas příjezdu a odjezdu ( Bohumilice v Čechách ) což při kvalitě sítě SRV je někdy o nervy . Ale na druhou stranu vedu lokálku do Vimperka ne pendolino do Vídně takže minuta sem minuta tam ….
Takže kvůli ohlašovací povinnosti všude se přidala vata do jízdních řádů, díky tomu se to stíhá a SprŽel teď může tvrdit, že se kvůli tomu vlaky nezpožďují (protože to zpoždění už v JŘ je). Tak jo, no…
Vata se nepřidala na to nějak zapoměli.
Tak i kdyby to tak bylo, mělo by to svojí logiku. Zároveň by nemohli tvrdit strojvedoucí že nestíhají, cestující že vlak jede pozdě. Problém by s tím měli akorát šotouši a odborářští dopravní experti.
Hloupý žvíst: problémy budou mít především přestupující cestující, protože prodloužení úsekových jízdních dob (dané upravenými jízdními řády) pochopitelně zkrátí doby na přestup a zajistila snad SŽ(DC), aby čekaly návazné spoje nejen jiných železničních, ale i autobusových dopravců v případech, kdy přestupní doby byly „na knop“ už při předchozích úsekových jízdních dobách?
Máme nějaký konkrétní příklad nebo věštíme z koule?
Jenže ona se až na výjimky žádná vata do jízdních řádů právě nepřidala…
Vím o přidané vatě na trati Mělník – Mšeno – Mlaá Boleslav. Toť vše. Víte snad o nějaké další?
Ano, tam se mezi Mšenem a Mělníkem prodloužila cestovní doba o pobyt ve Skalsku. A stojí za to porovnat starý a nový JŘ, jak přišli cestující o časy na přestup a kdo tady píše žvísty.
Lukáš.F: Na většině regionálních tratí je časová rezerva okolo pěti až deseti minut. Navíc se strojvedoucí mohou spojit přes rádio a nemusí do dopravní kanceláře.
A teď hajdy na kutě, další pohádku uslyšíte zase zítra. Dobrou noc milé děti. Dobrou noc strýčku Jirko