umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice

Správa železnic ocenila své nejlepší stavby. Kategorii oprav vyhrála sanace náspu, po kterém se dosud nejezdí

Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic
Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic
Tři posuny termínu nelze podle Správy železnic označit za zpoždění, ale zohlednění stavu, který nemohl průzkum odhalit.

Třikrát musela Správa železnic posunout termín zprovoznění úseku mezi Dalovicemi a Hájkem kvůli problémům se sanací sesutého náspu na Podkrušnohorské magistrále. I když zde vlaky stále nejezdí, stavební společnost Chládek & Tintěra se již může pyšnit cenou za vítězství v kategorii Rekonstrukce a opravy železničních tratí nové soutěže Železniční stavba roku. Tu vypsala a vítězem poprvé vyhlásila Správa železnic. Jde výhradně o akce, kde je Správa železnic investorem.

Správa železnic oznámila vítězství této akce jen pár dní poté, co dopravcům rozeslala informaci o dalším měsíčním prodloužení prací v tomto úseku, které znamená posun obnovení provozu nejdříve do 13. března. Jde přitom od loňského května už o třetí prodloužení výluky. Důvod? Stavbu se stále nedaří dokončit včas.

Přesto ji ještě před dokončením Správa železnic vyhlásila za vítěze kategorie oprava. „Prodloužení realizace způsobila nepředvídatelná změna rozsahu prací, šlo o nutnost odtěžení většího množství zeminy po zahájení prací. Proto není možné hovořit o zpoždění, ale zohlednění stavu, který nemohl průzkum odhalit. Nelze tedy touto skutečností limitovat význam stavby. Sanace obdobného rozsahu se v ČR doposud nerealizovala,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Nominace staveb vzešly od odborné komise z jednotlivých úseků Správy železnic.

První ročník soutěže Železniční stavba rok má podle tiskové zprávy Správy železnic ocenit nejkvalitněji realizované investiční počiny za uplynulé období. To může vzhledem k náročnosti a termínu realizace nominovaných akcí zahrnovat více stavebních sezón.

Most přes Hracholuskou přehradu nebo přestavba Čelákovic

Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele – získala rekonstrukce mostu přes Hracholuskou přehradu u Pňovan, která se dočkala v loňském roce i řady dalších významných cen, a to včetně mezinárodních,“ uvedla Správa železnic v tiskové zprávě. V kategorii Železniční tunely a mosty zabodovala nejvíce rekonstrukce mostu v Desné na trati Tanvald – Kořenov, vítězem kategorie Rekonstrukce a opravy budov byla renovace objektů pro Hasičský záchranný sbor Správy železnic v Českých Budějovicích.

V kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů zaujala porotu nejvíce přestavba stanice Čelákovice na trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Technologickou stavbou roku je pak modernizace zabezpečovacího zařízení na hlavním brněnském nádraží. V kategorii Projektová příprava porota ocenila projekt modernizace a dostavby pražského Masarykova nádraží, cenu za Technickou inovaci roku pak získalo nové designové provedení přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Projekt instalace systému GSM-R na trati mezi Berounem, Plzní a Chebem uspěl nejvíce v kategorii Bezpečná železnice. Celková renovace Negrelliho viaduktu loni opanovala kategorii Rekonstrukce historických železničních staveb.

Přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich krátké videoprezentace najdete na webu Správy železnic.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

To snad není až tak divné. Už pan Čapek říkal: „Dobrý je lepší než nejlepší“
Tedy, i takováto stavba může vyhrát, pokud není horší než všechny ostatní 😀

Sir

To bude podobná legrace jako ten násep mezi stanicemi Zdice a Hořovice, dělal se – – dva roky? Furt se prováděly opravy náspu..neví někdo, proč a za kolik to ve finále bylo?

Luboš Beneš

No tak je to přeci STAVBA roku…. nebo stavba na mnoho let?

Odpadlik

A co oprava náspu na trati na Moldavu? Tuhle jsem tamtudy jel a fakt pěkně to udělali. Vůbec nechápu kudy tam stěhovali materiál…

Jiří Kocurek

Neuvěřitelné.

BND 30

Je to násep který svět neviděl.

Luboš Beneš

Vstříc lepším zítřkům! Se správou železnic na věčné časy a nikdy jinak!

Mirek

Opět asi jen potřeba pana redaktora si rýpnout.

Luboš Beneš

Když mu dobrá správa nahrává, to se to kope! I na tom náspu….

MildaIV

No pokud hlavním kritériem bylo jak se na tom dotyční napakovali, pak tahle stavba mohla být nejlepší, co my víme, že.

David

„Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele“ … Tak to mě pobavilo 😀
To je jak číst noviny ze Severní Koreje .. cena nejvyššího vůdce.

MildaIV

SŽ – Severokorejské železnice? No rozhodně se tak chovají.

Ferda Vomáčka

Samochvála smrdí, Svobodo…

BND 30

Nepochválíme-li se sami, nikdo to za nás neudělá…

Josef Král

Nevím. Je to něco, jako kdyby Škoda Mladá Boleslav vyhlásila soutěž o nejlepší auto roku a potom nejlepším autem vyhlásila třeba Karoq (nebo jiný typ vlastní výroby).

Koro

To je firma snu tohleto 😀

BND 30

Že by téma na další cenu ? 🤔

Hrebicek

Odkaz na konci clanku nefunguje.

M19

Odmažte si tu tečku na konci v adrese a fungovat bude.

MLB

Špatné zprávy od špatné správy. Výsměch.

zdeva

Každá liška chválí svůj ocas…

Ponov

Naše rozvědka při zahájeni rekonstrukce Dalovice Hájek , hlásila dokončeni tak květen 2021. Zatim měla pravdu.

MildaIV

A myslíte, že to stihnou?

X 1

Měly by to stihnout do podzimu.
Bude zavřenej Elbtál do Německa.

Ponov

Ne, Ale pokud si dobře pamatuju termíny ukončeni listopad. pote prosinec, pak leden, ninií březen. Lhani se rozmohlo v této republice. Pracně jsme ziskali zakázky na přepravu ,kterou nelze z důvodu výluky realizovat s termínem dodání.Jak dlouho bude mít trpélivost a pochopení pro provozní omezení. Přeprava je zpét na kamionech.

Miloslav

a v červnu začne další o těch 300m vedle 🙂

Vojtíšek

Potřebují si rozdělit a přidělit odměny?

Jiří

Panebože to je stavba století. Jestli to nebude tím, že se tunelu vyhýbají jako čert kříži. Proinvestují tolik peněz jako kdyby ten tunel postavili a výsledek bude přinejlepším stejný jako před sesuvem.

Haha

„Nikdo nás nechválí, tak musíme sami?”