Třikrát musela Správa železnic posunout termín zprovoznění úseku mezi Dalovicemi a Hájkem kvůli problémům se sanací sesutého náspu na Podkrušnohorské magistrále. I když zde vlaky stále nejezdí, stavební společnost Chládek & Tintěra se již může pyšnit cenou za vítězství v kategorii Rekonstrukce a opravy železničních tratí nové soutěže Železniční stavba roku. Tu vypsala a vítězem poprvé vyhlásila Správa železnic. Jde výhradně o akce, kde je Správa železnic investorem.
Správa železnic oznámila vítězství této akce jen pár dní poté, co dopravcům rozeslala informaci o dalším měsíčním prodloužení prací v tomto úseku, které znamená posun obnovení provozu nejdříve do 13. března. Jde přitom od loňského května už o třetí prodloužení výluky. Důvod? Stavbu se stále nedaří dokončit včas.
Přesto ji ještě před dokončením Správa železnic vyhlásila za vítěze kategorie oprava. „Prodloužení realizace způsobila nepředvídatelná změna rozsahu prací, šlo o nutnost odtěžení většího množství zeminy po zahájení prací. Proto není možné hovořit o zpoždění, ale zohlednění stavu, který nemohl průzkum odhalit. Nelze tedy touto skutečností limitovat význam stavby. Sanace obdobného rozsahu se v ČR doposud nerealizovala,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Nominace staveb vzešly od odborné komise z jednotlivých úseků Správy železnic.
První ročník soutěže Železniční stavba rok má podle tiskové zprávy Správy železnic ocenit nejkvalitněji realizované investiční počiny za uplynulé období. To může vzhledem k náročnosti a termínu realizace nominovaných akcí zahrnovat více stavebních sezón.
Most přes Hracholuskou přehradu nebo přestavba Čelákovic
„Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele – získala rekonstrukce mostu přes Hracholuskou přehradu u Pňovan, která se dočkala v loňském roce i řady dalších významných cen, a to včetně mezinárodních,“ uvedla Správa železnic v tiskové zprávě. V kategorii Železniční tunely a mosty zabodovala nejvíce rekonstrukce mostu v Desné na trati Tanvald – Kořenov, vítězem kategorie Rekonstrukce a opravy budov byla renovace objektů pro Hasičský záchranný sbor Správy železnic v Českých Budějovicích.
V kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů zaujala porotu nejvíce přestavba stanice Čelákovice na trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Technologickou stavbou roku je pak modernizace zabezpečovacího zařízení na hlavním brněnském nádraží. V kategorii Projektová příprava porota ocenila projekt modernizace a dostavby pražského Masarykova nádraží, cenu za Technickou inovaci roku pak získalo nové designové provedení přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Projekt instalace systému GSM-R na trati mezi Berounem, Plzní a Chebem uspěl nejvíce v kategorii Bezpečná železnice. Celková renovace Negrelliho viaduktu loni opanovala kategorii Rekonstrukce historických železničních staveb.
Přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich krátké videoprezentace najdete na webu Správy železnic.
To snad není až tak divné. Už pan Čapek říkal: „Dobrý je lepší než nejlepší“
Tedy, i takováto stavba může vyhrát, pokud není horší než všechny ostatní 😀
To bude podobná legrace jako ten násep mezi stanicemi Zdice a Hořovice, dělal se – – dva roky? Furt se prováděly opravy náspu..neví někdo, proč a za kolik to ve finále bylo?
No tak je to přeci STAVBA roku…. nebo stavba na mnoho let?
A co oprava náspu na trati na Moldavu? Tuhle jsem tamtudy jel a fakt pěkně to udělali. Vůbec nechápu kudy tam stěhovali materiál…
Neuvěřitelné.
Je to násep který svět neviděl.
Vstříc lepším zítřkům! Se správou železnic na věčné časy a nikdy jinak!
Opět asi jen potřeba pana redaktora si rýpnout.
Když mu dobrá správa nahrává, to se to kope! I na tom náspu….
No pokud hlavním kritériem bylo jak se na tom dotyční napakovali, pak tahle stavba mohla být nejlepší, co my víme, že.
„Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele“ … Tak to mě pobavilo 😀
To je jak číst noviny ze Severní Koreje .. cena nejvyššího vůdce.
SŽ – Severokorejské železnice? No rozhodně se tak chovají.
Samochvála smrdí, Svobodo…
Nepochválíme-li se sami, nikdo to za nás neudělá…
Nevím. Je to něco, jako kdyby Škoda Mladá Boleslav vyhlásila soutěž o nejlepší auto roku a potom nejlepším autem vyhlásila třeba Karoq (nebo jiný typ vlastní výroby).
To je firma snu tohleto 😀
Že by téma na další cenu ? 🤔
Odkaz na konci clanku nefunguje.
Odmažte si tu tečku na konci v adrese a fungovat bude.
Špatné zprávy od špatné správy. Výsměch.
Každá liška chválí svůj ocas…
Naše rozvědka při zahájeni rekonstrukce Dalovice Hájek , hlásila dokončeni tak květen 2021. Zatim měla pravdu.
A myslíte, že to stihnou?
Měly by to stihnout do podzimu.
Bude zavřenej Elbtál do Německa.
Ne, Ale pokud si dobře pamatuju termíny ukončeni listopad. pote prosinec, pak leden, ninií březen. Lhani se rozmohlo v této republice. Pracně jsme ziskali zakázky na přepravu ,kterou nelze z důvodu výluky realizovat s termínem dodání.Jak dlouho bude mít trpélivost a pochopení pro provozní omezení. Přeprava je zpét na kamionech.
a v červnu začne další o těch 300m vedle 🙂
Potřebují si rozdělit a přidělit odměny?
Panebože to je stavba století. Jestli to nebude tím, že se tunelu vyhýbají jako čert kříži. Proinvestují tolik peněz jako kdyby ten tunel postavili a výsledek bude přinejlepším stejný jako před sesuvem.
„Nikdo nás nechválí, tak musíme sami?”