umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice

Oprava sesuté trati u Karlových Varů nabírá zpoždění. Vlaky se vrátí nejdříve v březnu

Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic
Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic
Jde již o třetí posunutí termínu zprovoznění důležité trati.

Správa železnic posunula zprovoznění trati mezi Karlovými Vary a Chomutovem v úseku Dalovice – Hájek o další měsíc. Podle nového rozkazu o výluce nebudou na trať v tomto úseku vypraveny vlaky až do 13. března. Jde již o třetí prodloužení výluky.

Jedná se tak o další zpoždění, které v úseku na Karlovarsku nastalo. Poslední výluka začala v květnu, od té doby po trati vlaky nejezdí. „Ukončení výluky předpokládáme v březnu, vliv na přesný termín bude mít teplota a charakter počasí,“ řekla mluvčí Správy žaleznic Nela Friebová.

Podle Friebové bylo v rámci stavby nutné odtěžit stávající nestabilní těleso náspu v délce 185 metrů, zpevnit podloží náspu, zajistit dostatečné odvodnění z okolních pozemků a zřídit nový násep tělesa železničního spodku s výztužným prvkem. „V současné době se práce zaměří na vlastní stavbu náspu. Dále bude potřeba opětovně zřídit železniční svršek a trakční vedení, aby mohlo dojít k obnovení dopravy,“ dodala Friebová.

K poslednímu posunu termínu došlo na podzim, podle původních plánů se mělo jezdit do konce původního jízdního řádu. Nový termín byl naplánovaný na 13. 2., ani ten už neplatí.

Mezi Dalovicemi a Hájkem se opravují dva úseky, problém se týká úseku v km 178,850 – 180,000. V části od propustku směrem ke stanici Hájek došlo při těžení k odhalení další poruchy podloží. Jde o takzvané smykové plochy, které zasahovaly mimo původní rozsah stavby

Zakázku provádí sdružení firem, které už získalo předchozí práce na sanace jiného úseku provádí. Jde o společnosti Chládek & Tintěra, STRIX Chomutov a H-PRO GEO. Za tuto část opravy Správa železnic zaplatí 135 milionů korun.

Správa železnic původně vypsala soutěž na sanaci větší části za půl miliardy korun, zakázku ale zrušila a zadala práce napřímo sdružení. První etapa byla vysoutěžena už dříve, Správu železnic přijde na 467 milionů korun.

Úsek mezi Dalovicemi a Hájkem postihl v roce 2018 velký sesuv. V místě dochází od května k odtěžení stávajícího náspu a vybudování nového kolejiště a trakčního vedení. Po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek363

Už se neoficiálně mluví o tom, že ta výluka bude minimálně do podzimu…

Doctor

Ten úsek u Hájku je prokletý a nebude tam nikdy pořádně klid. Nestabilní podloží, geologicky i vlivem těžby uhlí. Snad tahle táhnoucí se výluka k něčemu bude ? To se brzy pozná !
Každopádně všechny objízdné trasy si už dlouho užívají ucelených vlaků do Chebu, Sokolova, Nového Sedla … hlavně slavná trať okolo Berounky tím dost trpí.
Sakra, zhotovitelé, pohněte !

Apollo17

Už je zavedena i Náhradní Kamionová Doprava z Ostrova,kde je překládán sádrovec z kontejnerů .

Netris

Jaké uhlí se těží u Hájku?

Marty

Tak jen pro přesnost. Aktuálně je konec výluky naplánován na 19.3.2021 ve 20:00. Možná by měl někdo mluvčí SŽ poučit jak čist ROV anebo ji napsat menší tahák.

A ve Fortuně bych vypsal sázky na skutečné ukončení výluky. Třeba někdo vydělá.

jirka podolský

Kdyby dodavatel alespoň předstíral nějakou činnost. Teď se nečinnost svádí na počasí.Co bude po 13.březnu?

AlBi

Činnost tady vždy nějaká je. Zrovna aktuálně se drátuje, tak nemel nesmysly když o tom víš kulový.

Odpadlik

Nešel by ten oblouk trochu narovnat, když už to celé rozebírají?

Marty

Který oblouk máte na mysli?

Odpadlik

No měl jsem z těch fotek pocit, že se to sesulo v oblouku, nebo ne?

Jiří Kocurek

Není, pracuje se před obloukem, v přímé: https://mapy.cz/s/gacaguhulo

T_D

Řekl bych, ze Dalovice uz nejsou problem – na moste jsem uz videl polozene koleje. Problem je spis o par kilometru na vychod pred Hajkem (za prejezdem pod Concordií).

petr

Fotka je bohužel z úplně jiného místa, než o kterém se píše v článku. Tam už je sanace dokončena.

X 1

Problémy se svahem byl i na Dresdener Bahn (Drážďany – Berlín).
Od srpna 2016 do prosince 2017 trať z Elsterwerdy do Wünsdorf Waldstadt zavřeli a svah (Hohenleipisch-Rückersdorf) postavily znovu. O to těžší bylo že je přes kilometru dlouhý a část se nachází v bažinách.
Když už v tom byly, tak starou trať komplet rozebrali až na dřeň a s mírnou optimalizací postavili novou.
Jářku, za patnáct měsíců 80 kilometrů. Nové stanice, zastávky, parkoviště a všechny přejezdy (30) nahradilo 20 mimoúrovňových křížení.
Proč to nejde u nás?
Možná má Německej direktor líp zorganizovanej cirkus.
To aby potom nevypadal jako šašek.

Apollo 17

To u nás až se začne v tomto úseku jezdit,začnou výluky kousek vedle 🙂 .Názorný příklad Negreliho viadukt ,kde se 3 roky nejezdilo a následovat bude přestavba stanice Bubny.

xyz

Stejně tak ale platí, že rekonstrukce proběhla právě jen do Wünsdorfu (navíc „mimo“), takže např. mezi Wünsdorfem a Blankenfelde se může přihodit další případná výluka.

Další věcí také je, že tato trať má relativně použitelnou objízdnou trasu, na rozdíl od většiny českých tratí. Tzn. o to snadnější tam bylo udělat totální výluku.

Jiří Kocurek

Nekončily v těch Bubnech během přestavby vlaky?

geometr

Ty končící vlaky potřebovaly i s odstavováním aktuálně nepotřebných náležitostí 2 staniční koleje u budovy – na zbytku stanice bylo klidně možno už aspoň něco použitelného pro výsledný stav připravit.

johny

S naší státní správou nikdy. Tohle je přesně typ myšlení, se kterým téměř v jakékoliv státní/veřejné organizaci brzy narazíte a vyštípe vás buď okolí, nadřízení nebo politická reprezentace.

Iveta

Jo to je dobré,hlavně to nepříznivé počasí je problém ,to mě pobavilo v Číně za tu dobu postavili 100km tratě do Lhasy na věčně zmrzlé půdě a dělalo se i v mínus 40 ceti ,zde je mínus 2 ,občas zaprší a rok trvá oprava cca kilometr.Od května odtěžují tři firmy stávající těleso ,opravdu at mě řekne tisková mluvka dobré správy i tu o Sněhurce

DJ TRAIN

povedal si bod A super..tak povedzme i bod B … financie ake ma na 1 km k dispozicii CLR a ake ma k dispozicii akykolvek stat V4, pripomienkove konanie ( tu to prosto nenariadis ako povedala strana), dodrzanie bezpecnosti prace,zakonnika prace, prav zamestnancov, adekvatna mzda ochranne prostriedky a hlavne ekologickych standartov atd…

Vzdy obdivujem ked sa porovnava neporovnatelne

ušatá

Peněz je dost, ale je otázka, kam se chtějí dávat a dále jaká je odpovídající skutečná cena.

geometr

Poněkud vám ovšem uniká rozdíl mezi „věčně zmrzlou půdou“ (která se chová vlastně podobně jako skála) a blátem, které je chvíli přimrzlé a chvíli „rozblemtalé“ – takže technologie musejí být v obou případech značně rozdílné a těžko je lze srovnávat.

S. Kaisler

Člověk si tak říká, jestli by nebylo rychlejší a jednodušší tam udělat most …

BND 30

To by tam nesmělo být to podloží, co tam je…

Apollo17

Budovat 180 metrů tratě přes 10 měsíců (i když v problémovém úseku) je neskutečně dlouho.

a8n

Což o to, technologické lhůty se dají pochopit. Horší by bylo, kdyby se za půl roku objevilo totéž o kus dál.

František Plášek

…vždyť se taky objevilo….

DJ TRAIN

Firmy za to nesu financnu a pravnu zodpovednost hold ked sa se,,e na priebeznu udrzbu a naraz zistime, ze tam mame seriu havarii a poruch co cakat hmmm

ušatá

U toho sesuvu u Lovosic je to podobné a s cenou nehorázné.

Michal

Ok, v březnu…. a kterého roku?

výletník

Vždyť na tom vlastně ani příliš nezáleží – s přihlédnutím ke způsobu, jakým současná vláda (rádoby) „řeší“ současnou epidemickou situaci ta trať v podstatě ani není a zjevně ještě dlouho ani nebude příliš potřebná.

MLB

Při prvním odložení si člověk řekne OK, hlavně ať je to udělané pořádně. Při druhém to taky ještě pochopí. Ale abychom se nakonec vůbec někdy dočkali…

BND 30

Tak dva měsíce už se dají vydržet, ne ?

František Plášek

Jen aby to bylo jen o dva měsíce……

Josef Král

To je nemilé. Myslím si, že pan generální ředitel dělá vše, co je v jeho možnostech.

BND 30

Ještě prosím o doplnění, zda je příspěvek myšleno jako fandění nebo povzdech…

Josef Král

Je to člověk, kterého si vážím.

BND 30

To je dobře, on takových srdcařů potřebuje hodně.

David

Neměl by se už ten manekýn ve funkci generálního ředitele Správy železnic vážně zamyslet nad tím, jak vyřešit poměrně zásadní rozpor mezi tím, k čemu má ta organizace sloužit a co předvádí. To nejsou jenom Vary, ale i Brandýs nad Orlicí, Pečky, Pardubice a další stavby. Ale proč by to řešil, když si jako vylepšení mediálního obrazu přiveze do Prahy ICE 4.

xyz

Tématicky srovnatelné se situací u Dalovic jsou jedině obdobné případy, tedy Dobkovičky, dříve též Lipka či Křižany.

Ne Pečky/Brandýs/Pardubice.

František Plášek

Nikoliv…..sice v případě Brandýsa n.O. nejde om sesuv…ale do průs…u se to tam řítí taky….

BND 30

Když ale u nás nic lepšího není… lepšího vážně nic nemáme…
Technicky vzato jde o stejnou věc, ale myslím, že je tak významná, že jsem ji uvedl hned dvakrát.