Správa železnic posunula zprovoznění trati mezi Karlovými Vary a Chomutovem v úseku Dalovice – Hájek o další měsíc. Podle nového rozkazu o výluce nebudou na trať v tomto úseku vypraveny vlaky až do 13. března. Jde již o třetí prodloužení výluky.
Jedná se tak o další zpoždění, které v úseku na Karlovarsku nastalo. Poslední výluka začala v květnu, od té doby po trati vlaky nejezdí. „Ukončení výluky předpokládáme v březnu, vliv na přesný termín bude mít teplota a charakter počasí,“ řekla mluvčí Správy žaleznic Nela Friebová.
Podle Friebové bylo v rámci stavby nutné odtěžit stávající nestabilní těleso náspu v délce 185 metrů, zpevnit podloží náspu, zajistit dostatečné odvodnění z okolních pozemků a zřídit nový násep tělesa železničního spodku s výztužným prvkem. „V současné době se práce zaměří na vlastní stavbu náspu. Dále bude potřeba opětovně zřídit železniční svršek a trakční vedení, aby mohlo dojít k obnovení dopravy,“ dodala Friebová.
K poslednímu posunu termínu došlo na podzim, podle původních plánů se mělo jezdit do konce původního jízdního řádu. Nový termín byl naplánovaný na 13. 2., ani ten už neplatí.
Mezi Dalovicemi a Hájkem se opravují dva úseky, problém se týká úseku v km 178,850 – 180,000. V části od propustku směrem ke stanici Hájek došlo při těžení k odhalení další poruchy podloží. Jde o takzvané smykové plochy, které zasahovaly mimo původní rozsah stavby
Zakázku provádí sdružení firem, které už získalo předchozí práce na sanace jiného úseku provádí. Jde o společnosti Chládek & Tintěra, STRIX Chomutov a H-PRO GEO. Za tuto část opravy Správa železnic zaplatí 135 milionů korun.
Správa železnic původně vypsala soutěž na sanaci větší části za půl miliardy korun, zakázku ale zrušila a zadala práce napřímo sdružení. První etapa byla vysoutěžena už dříve, Správu železnic přijde na 467 milionů korun.
Úsek mezi Dalovicemi a Hájkem postihl v roce 2018 velký sesuv. V místě dochází od května k odtěžení stávajícího náspu a vybudování nového kolejiště a trakčního vedení. Po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.
Už se neoficiálně mluví o tom, že ta výluka bude minimálně do podzimu…
Ten úsek u Hájku je prokletý a nebude tam nikdy pořádně klid. Nestabilní podloží, geologicky i vlivem těžby uhlí. Snad tahle táhnoucí se výluka k něčemu bude ? To se brzy pozná !
Každopádně všechny objízdné trasy si už dlouho užívají ucelených vlaků do Chebu, Sokolova, Nového Sedla … hlavně slavná trať okolo Berounky tím dost trpí.
Sakra, zhotovitelé, pohněte !
Už je zavedena i Náhradní Kamionová Doprava z Ostrova,kde je překládán sádrovec z kontejnerů .
Jaké uhlí se těží u Hájku?
Tak jen pro přesnost. Aktuálně je konec výluky naplánován na 19.3.2021 ve 20:00. Možná by měl někdo mluvčí SŽ poučit jak čist ROV anebo ji napsat menší tahák.
A ve Fortuně bych vypsal sázky na skutečné ukončení výluky. Třeba někdo vydělá.
Kdyby dodavatel alespoň předstíral nějakou činnost. Teď se nečinnost svádí na počasí.Co bude po 13.březnu?
Činnost tady vždy nějaká je. Zrovna aktuálně se drátuje, tak nemel nesmysly když o tom víš kulový.
Nešel by ten oblouk trochu narovnat, když už to celé rozebírají?
Který oblouk máte na mysli?
No měl jsem z těch fotek pocit, že se to sesulo v oblouku, nebo ne?
Není, pracuje se před obloukem, v přímé: https://mapy.cz/s/gacaguhulo
Řekl bych, ze Dalovice uz nejsou problem – na moste jsem uz videl polozene koleje. Problem je spis o par kilometru na vychod pred Hajkem (za prejezdem pod Concordií).
Fotka je bohužel z úplně jiného místa, než o kterém se píše v článku. Tam už je sanace dokončena.
Problémy se svahem byl i na Dresdener Bahn (Drážďany – Berlín).
Od srpna 2016 do prosince 2017 trať z Elsterwerdy do Wünsdorf Waldstadt zavřeli a svah (Hohenleipisch-Rückersdorf) postavily znovu. O to těžší bylo že je přes kilometru dlouhý a část se nachází v bažinách.
Když už v tom byly, tak starou trať komplet rozebrali až na dřeň a s mírnou optimalizací postavili novou.
Jářku, za patnáct měsíců 80 kilometrů. Nové stanice, zastávky, parkoviště a všechny přejezdy (30) nahradilo 20 mimoúrovňových křížení.
Proč to nejde u nás?
Možná má Německej direktor líp zorganizovanej cirkus.
To aby potom nevypadal jako šašek.
To u nás až se začne v tomto úseku jezdit,začnou výluky kousek vedle 🙂 .Názorný příklad Negreliho viadukt ,kde se 3 roky nejezdilo a následovat bude přestavba stanice Bubny.
Stejně tak ale platí, že rekonstrukce proběhla právě jen do Wünsdorfu (navíc „mimo“), takže např. mezi Wünsdorfem a Blankenfelde se může přihodit další případná výluka.
Další věcí také je, že tato trať má relativně použitelnou objízdnou trasu, na rozdíl od většiny českých tratí. Tzn. o to snadnější tam bylo udělat totální výluku.
Nekončily v těch Bubnech během přestavby vlaky?
Ty končící vlaky potřebovaly i s odstavováním aktuálně nepotřebných náležitostí 2 staniční koleje u budovy – na zbytku stanice bylo klidně možno už aspoň něco použitelného pro výsledný stav připravit.
S naší státní správou nikdy. Tohle je přesně typ myšlení, se kterým téměř v jakékoliv státní/veřejné organizaci brzy narazíte a vyštípe vás buď okolí, nadřízení nebo politická reprezentace.
Jo to je dobré,hlavně to nepříznivé počasí je problém ,to mě pobavilo v Číně za tu dobu postavili 100km tratě do Lhasy na věčně zmrzlé půdě a dělalo se i v mínus 40 ceti ,zde je mínus 2 ,občas zaprší a rok trvá oprava cca kilometr.Od května odtěžují tři firmy stávající těleso ,opravdu at mě řekne tisková mluvka dobré správy i tu o Sněhurce
povedal si bod A super..tak povedzme i bod B … financie ake ma na 1 km k dispozicii CLR a ake ma k dispozicii akykolvek stat V4, pripomienkove konanie ( tu to prosto nenariadis ako povedala strana), dodrzanie bezpecnosti prace,zakonnika prace, prav zamestnancov, adekvatna mzda ochranne prostriedky a hlavne ekologickych standartov atd…
Vzdy obdivujem ked sa porovnava neporovnatelne
Peněz je dost, ale je otázka, kam se chtějí dávat a dále jaká je odpovídající skutečná cena.
Poněkud vám ovšem uniká rozdíl mezi „věčně zmrzlou půdou“ (která se chová vlastně podobně jako skála) a blátem, které je chvíli přimrzlé a chvíli „rozblemtalé“ – takže technologie musejí být v obou případech značně rozdílné a těžko je lze srovnávat.
Člověk si tak říká, jestli by nebylo rychlejší a jednodušší tam udělat most …
To by tam nesmělo být to podloží, co tam je…
Budovat 180 metrů tratě přes 10 měsíců (i když v problémovém úseku) je neskutečně dlouho.
Což o to, technologické lhůty se dají pochopit. Horší by bylo, kdyby se za půl roku objevilo totéž o kus dál.
…vždyť se taky objevilo….
Firmy za to nesu financnu a pravnu zodpovednost hold ked sa se,,e na priebeznu udrzbu a naraz zistime, ze tam mame seriu havarii a poruch co cakat hmmm
U toho sesuvu u Lovosic je to podobné a s cenou nehorázné.
Ok, v březnu…. a kterého roku?
Vždyť na tom vlastně ani příliš nezáleží – s přihlédnutím ke způsobu, jakým současná vláda (rádoby) „řeší“ současnou epidemickou situaci ta trať v podstatě ani není a zjevně ještě dlouho ani nebude příliš potřebná.
Při prvním odložení si člověk řekne OK, hlavně ať je to udělané pořádně. Při druhém to taky ještě pochopí. Ale abychom se nakonec vůbec někdy dočkali…
Tak dva měsíce už se dají vydržet, ne ?
Jen aby to bylo jen o dva měsíce……
To je nemilé. Myslím si, že pan generální ředitel dělá vše, co je v jeho možnostech.
Ještě prosím o doplnění, zda je příspěvek myšleno jako fandění nebo povzdech…
Je to člověk, kterého si vážím.
To je dobře, on takových srdcařů potřebuje hodně.
Neměl by se už ten manekýn ve funkci generálního ředitele Správy železnic vážně zamyslet nad tím, jak vyřešit poměrně zásadní rozpor mezi tím, k čemu má ta organizace sloužit a co předvádí. To nejsou jenom Vary, ale i Brandýs nad Orlicí, Pečky, Pardubice a další stavby. Ale proč by to řešil, když si jako vylepšení mediálního obrazu přiveze do Prahy ICE 4.
Tématicky srovnatelné se situací u Dalovic jsou jedině obdobné případy, tedy Dobkovičky, dříve též Lipka či Křižany.
Ne Pečky/Brandýs/Pardubice.
Nikoliv…..sice v případě Brandýsa n.O. nejde om sesuv…ale do průs…u se to tam řítí taky….
Když ale u nás nic lepšího není… lepšího vážně nic nemáme…
Technicky vzato jde o stejnou věc, ale myslím, že je tak významná, že jsem ji uvedl hned dvakrát.