Správa železnic na čtvrtý pokus našla firmu na zrychlení trati z Nymburka do Jičína
Dopravna Bartoušov. Pramen: Správa železnic
Jízdní doba mezi Nymburkem a Jičínem se má zkrátit až o 13 minut.
Jízdní doba mezi Nymburkem a Jičínem se má zkrátit až o 13 minut.
Jen by ještě stálo za to udělat druhou zastávku v Kopidlně ve směru na Jičín a tím dráhu přiblížit více cestujícím.
Třináct minu za tolik milionů má to vůbec smysl.
Na trase dlouhé 46 km? To je snad dobrý výsledek pro osobní zastávkové vlaky. Jen zde scházejí Sp a R.
A nebude tam náhodou za rok chtít jistý p. Borecký zrušit dopravu?
Ne jen v koncovém úseku dvě zastávky před Jičínem.
Ale jo, fajn, jen me opet napada, zda 2mesicni vyluka bude vyuzita k oprave ci jeste lepe modernizaci tratove koleje ve vyloucenem useku. Aby se tam zase vtipne nekopalo za par mesicu znovu. A rekl bych, ze ke zlepseni parametru trate a tim i drobne uspore v jizdnich dobach tu prostor je.
Jeje, jak koukám podle mapy, nebyly tam kdysi ty koleje ve stanici 2?:-)
Dokonce 4 – http://www.vlakregion.cz/trate/061/dopravny/bartousov/bartousov_mapa.jpg
Jéé no to jsme ušetřili:-)
Teď jde o to, kolik by stála údržba těch kolejí v provozuschopném stavu po celou tu dobu. A neříkejte, mi že ty výhbky, co tam byly, by dodneška stačilo jen v zimě vymetat. Že by se např. nemusely vyměnit, popř. na nich zavét PJ, změněno na TOR.
A že ve Švýcarsku jsou výhybny všude.. A ví samozřejmě proč.. A kolik stál to 13 minut čekání lidí..
Jako stanice s výpravčím pro křižování vlaků Bartoušov přestal sloužit koncem 80 let minulého století, od té doby je to jen hláska. Kolej číslo 3 byla vytrhána někdy před cca 20 lety.
Výpravčí tam byli ještě začátkem devadesátých let.
Právě, nejprve zrušíme a pak zase obnovíme. Hospodaření jak víno. A tak to bude postupně na více místech, budou se budovat místa pro nakládku, vlečky, koleje na křižování – tedy obnova toho, co se zrušilo, zbouralo, vytrhalo. To je koloběh života a koncepce SŽ.
Jestli čtvrtý pokus spíše neznačí, že se stavebním firmám nezamlouvají ty maximální nabídkové ceny, tak se je snaží zrušit tím, že dávají své nabídky nad 🙂
Prosím používejte jinou přezdívku.
„Zakázku se podařilo vysoutěžit až na čtvrtý pokus, což dokládá nedostatečné kapacity stavebních firem na železnici vyčerpané litím peněz ze schodkového rozpočtu do drážních staveb“
Nebo to dokládá, že se stavebním firmám nastavené limitní ceny nelíbí a snaží se je dáváním vyšších cen zrušit?
Nakonec je cena ve čtvrté soutěži nižší než ve třetí.
Odpověď SŽ na mé dotazy ohledně VRT a spojení Praha – Jičín/HK (KH a LIB kraj všeobecně): ‚k Vašemu dotazu Vám sdělujeme následující: s rozšířením linky R26 Příbram – Praha – Jičín uvažujeme v horizontu po roce 2040, a to až po výstavbě nové trati Praha – Beroun (tzv. berounský tunel), výstavbě VRT Praha – Poříčany a elektrifikaci tratí Příbram – Zdice a Nymburk – Jičín. Za těchto předpokladů vychází jízdní doba mezi Prahou a Jičínem na 1 hodinu a 15 minut (30 minut Praha – Nymburk, 45 minut Nymburk – Jičín). Stávající jízdní doba vlakem mezi Prahou a Jičínem… Číst vice »
V překladu nikdy…
Protože až bude tunel Praha – Beroun, tak budou jiné zvyklosti…
Takhle dnes vypadají pohádky o mašinkách, kdepak Zababa.
Bez přípravy to nepůjde. Zkuste přijít do firmy, že chete rodinný domek, pozemek nemáte a kolik to bude stát také nevíte. Jak to asi dopadne.
No v dalším životě se už dočkáme. Ještě že existuje ta reinkarnace. Jen se znovu narodit v ČR, aby se toho jeden dočkal.
Jen pro zajímavost, o opětovné zřízení výhybny Bartoušov se uvažovalo už v roce 2010. V té době na to vůbec nebyly peníze a projekt zapadl. Dovoluji si říct, že v roce 2014 jsem se jakožto běžný cestující zasadil o znovuobnovení a to bylo: České dráhy > SŽDC > Ministerstvo dopravy > Středočeský kraj, Královéhradecký kraj, starostové obcí, pořád dokola. Kupa dopisů, mnoho návštěv. Myslím, že dopis od hejtmana Petery s tím dost pohnul. Nenapadlo mne, že to do realizace bude trvat 8 let. Od začátku se však tlačilo, aby to nebylo o samovratech na D3, ale klasické dálkově řízení výhybně… Číst vice »
Aspoň takhle pochvala. Za tu hromadu času a nervů.
celá trasa je pomalá…. narovnat, jinak je to jen pro školáky
Narovnat trasu stojí úplně stejně, jako nová trať. Na této trati by stačilo opravit a zastavovat jako Sp Český ráj. Cestovní doba Nb – JC za 45 minut.
To bych neřekl, že cena bude stejná. Při troše šikovnosti se to dá nakouskovat a postupně se budou rovnat jen pomalé kroutící se úseky.
A několik let výluk při přepojování přeložky v každém druhém oblouku. Ne, raději to celé připravit, co se dá, a pak na půl roku zavřít a zrovoznit.
Přeložky musí být navrženy tak, aby se daly přepojit za dobu kdy bude výluka pro údržbu. Takže samozřejmě třeba musí být niveleta na začátku a na konci stejná, ideální je přeložku s původní tratí nekřížit.
Tak na druhou stranu ty samovraty tam mohly už 10 let být. V klasické výhybně to sice jde rychleji, ale je třeba odečíst promarněný čas cestujících během mnoha let čekání. Nicméně oceňuji Vaši iniciativu.
Třeba by mohly být zavedeny přímé Sp Praha-Jičín. Z Prahy do Nymburka v prokladu s hradeckými R
Nevím, jestli by infrastruktura trati po rekonstrukci něco takového dovolila, možná by to chtělo přidat nové vyhybny. V každém případě by to bylo časově konkurenceschopné autobusům.
Posílit vztah Praha – Nymburk na půlhodinu smysl dává, ale mnohem logičtější je vedení takového ramene do Poděbrad, které jsou srovnatelně velké, mnohem blíž (takže s větší spádovostí) a v neposlední řadě jsou pod trolejí.
Ať to radši jede do Nymburka s něčím spojené, už ťeď je z Prahy na bezmála pranice o kapacitu dopravní cesty.
Tak to už by bylo úplně k ničemu, podstatný je půlhodinový interval pro Nymburk.
Pokud budeme hovořit o spojení vlaků klasických, tedy vagóny a lokomotiva, tak to zdržení určitě představuje.
Nicméně vyspělý železniční svět se posouvá k uceleným jednotkám, pro které je dennodenní spojování/rozpojování naprosto běžné a výrobci s touto činností počítají.
Při výlukách v Dolním Sasku dopravce enno a soupravy Alstom Coradia Continental. Od Wolfsburgu přijeli čtyři spojené. První dvě fíra z kabiny rozvěsil a popojel. Poté teprve odjistil dveře cestujícím. Odjel směr Hildesheim za 4 minuty od zastavení. Druhý vlak odjel směr Hannover za 6,5 minuty od zastavení.
Spojování trvalo trochu déle, o tŕi minuty. Protože předpis.
Řešením by mohla být elektrická jednotka spřažená s motorovou. Nejlépe dieselelektrickou, která se dá napájet kabelem z elektrické jednotky. V Nymburce rozpojit a do Jičína motorová jednotka na vlastní pohon.
Vašku, naprosto souhlasím. Teď jsem si dělal takový menší skromnou soukromou studii a zjisitil jsem, že při křížování v Rožďalovicích je reálné aby Sp mezi Jičínem a Nymburkem město jeli 50 minut a Os mezi Jičínem a Nymburkem hl. N. 60 minut. Sp by se na Městě mohl spojovat s něčím elektrickým od Hlavního (nebo klidně od Poděbrad nebo tak něco). Návaznosti v JC by zůstaly a zbytek je téměř jedno
Přímý Sp Praha – Poříčany – Nymburk město – Veleliby – Jičín 😀. Bez zajíždění do Nymburka na hlavní.
Tenhle prispevek prokazuje spolehlive, ze pisatel ma vazny nedostatek v matematice a zemepisu hranici s demenci. Jak muzu prokladat vlak do mesta, ktere ma 93000 obyvatel, s mestem, ktere ma 17000 obyvatel. To je asi stejne logicke jako tvrdit, ze plat 93000 mesicne je porovnatelny s platem 17000. Neni, je to totalne jina liga.
Proste Jicin je mestecko, kam temer nema smysl vypravovat vlak. A vsechny obce a mesta na trase – Kopidlno, Rozdalovice, atd. jsou na pul mrtvy. Do 50 let je to mrtvy kompletne. Najdete si na strankach CSU vyvoj poctu obyvatel v tehle sidlech.
Takže se tam obnoví prales?
Jako dva měsíce vkládat dvě výhybky? Vše ostatní by se mělo ( nástupiště druhá kolej) dát dělat za provozu. Dobře ať nejsem zlý pár dní na zabezpečení, ale stejně by zastavení provozu na víc jak týden nemělo být potřeba.
tak cim vetsi prd vim, tim radikalnejsi nazory zastavsm… diagnoza: sotousek
Nástupiště nebude přímo ve výhybně, ale v jednokolejné části na záhlaví, takže asi za provozu dělat nepůjde.
Koukám že jsem špatně četl článek, v tom případě ano delší výluka ano,ale pořád celé dva měsíce?
Chtělo by to výkaz výměr…
V Neratovicích se za provozu nestavely?
Super, konečně se vyplatí jezdit Liberec přes Jičín a Turnov město.
Myšleno vážně, nebo jako vtip?
Kéž by:D
Nebylo náhodou možné křižování v Bartoušově už v dávnější minulosti?
Už je to hodně let co byla výhybna pro nulové využití zrušena.
Ještě že tak. Královéhradecký a Středočeský kraj asi chtěly pozměnit dopravní koncept tak, aby i po zrychlení byly v Jičíně dobré přípoje, ale v prvním návrhu na jízdní řád 21/22 nejspíš SŽ předpokládala, že to ani napočtvrté nevyjde, a tak z toho vznikl takový paskvil, že se vlaky stále měly křižovat v Kopidlně, odkud navíc měl prakticky každý vlak na Jičín odjíždět jinou minutu.
To by mělo za následek ujíždění přípojů v Jičíně o 10-15 minut ve směru Turnov, směr Hradec už si nepamatuji.
V dnes aktualizované verzi uvádí Dobrá správa toto https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/141145645/k061.pdf/cfa0d22e-fe2c-48cc-8886-d73c7175c24f
Který pohlavní úd vymýšlel ten jízdní řád?
Ujíždění přípojů v Jičíně…
Objednatel (asi Královéhradecký kraj) uvážil, že chce posun základního taktu Os-041 o hodinu (čímž mimochodem vznikne celodenní celotýdenní přípojová skupina v Ostroměři se Sp-040). Ale zároveň je kvůli zajištění přípojů v Turnově (kde je uzel mírně vychýlen na cca S:37 – L:23 h) potřeba přesunout křižování vlaků základního taktu z Rovenska do Hrubé Skály. Výsledkem je, že Os-041 základního taktu nebudou v Jičíně ve „volných 30“, ale dřív (směr Turnov), resp. později (od Turnova). Při realizaci Bartoušova ale ty přípoje zajištěny budou (resp. ono by to u každého druhého spoje šlo nějak vychýlit, srov. se Sp-040 a přípoji na Sp-032… Číst vice »
Ta jízdní doba se ale dala zkrátit už teď – zrušit zastavování v polních/lesních zastávkách a dosáhnout míjení protijedoucích vlaků až v Jičíně. No, takto holt pořád Nymburk – Jičín za cca 1 h 10 min. namísto vhodnějších 55 minut.
Mmch. v těchto týdnech se ta kopidlnská „vata“ hodila, když Os vlaky z Nymurka jezdily odklonem přes Nymburk město + navíc musely dávat přednost odklonovým rychlíkům.
Které lesní zastávky máte na mysli? Napadá mě: Jíkev (tam se sám divím, že se ještě zastavuje, má ještě horší umístění než bývalá zastávka Straky) Mlýnec (nevhodné, nemá autobusovou zastávku) Bartoušov/Žitětín Staré Místo u Jičína (nevím, jak moc je využívána pro dopravu do průmyslové zóny) S pouze třemi projetými zastávkami by 55 minut byla stále velmi ostrá jízdní doba. Navíc ve špičkách, kdy vlaky jezdí každou hodinu, byste se musel s křižováním trefit přesně do Rožďalovic a zajistit, aby vlaky vjížděly téměř současně a nemusely na sebe čekat. Také byste definitivně byste pohřbil možnost přímého vlaku Městec – Nymburk, i… Číst vice »
Kromě toho, že by to bylo fakt dost ostré, je tu ještě jedna přitěžující okolnost: zastaralé SZZ ve stanici Rožďalovice (postupné vjezdy, interval křižování cca 5 minut). Takže takový koncept s křižováním v Rožďalovicích fakt ne.
Já jsem ale o křižování v Rožďalovicích nic nepsal (to by vycházelo jen při 1h taktu). 🙂
Pokud už, tak eventuálně 2h takt zrychlených + 2h takt couráků tak, že křižování Sp-Sp by tedy vyšlo až v Jičíně, Os-Sp v Křinci a Os-Os nadále v Kopidlně.
To by možná fungovat mohlo, ale po celý den a týden tam asi poptávka po vlaku každou hodinu nebude, takže by někdy jezdily po trati jen spěšné vlaky. (Nebo jen osobní, ale tam byste se toho křižování nezbavil).
Také nevím, jak by poté vycházely přípoje v Nymburce a Jičíně
Hmm…
Od 1.1.2042 bude Nymburk v 1.turnusové skupině jako hlavní (a to jako cílová stanice příměstských Os linky P1), ale Jičín ve skupině přípojů, tj. přizpůsobujících se vlaků.
A protože obě jičínské tratě (041 i 061) budou mít dříve nebo později hodinový takt Os, tak se tam ty přípoje vytvoří tak jak tak.
** Na druhou stranu, i vámi zmíněné řešení „1h takt Sp s (i kdyby jen ve špičce) křižováním v Rožďalovicích“ by připadalo v úvahu.
Mimochodem, žádné zastaralé zab. zař. není věcí „na věčné časy“, viz i spousta dalších stanic v síti Dobré správy. Dříve či později stejně dojde i na Rožďalovice.
Troufám si tvrdit, že by bylo lepší zlepšit ty Rožďalovice, než úplně zbytečně stavět novou výhybnu
Obojí.
Zrychlených…
Když by pevně zastavoval jen v Nymburku, Velelibech, Křinci, Rožďalovicích, Kopidlně, a v Jičíně – a všude jinde na znamení – tak bude zrychlený dost…
Na 061 patří špičkový interval 60 minut. Je tam už a je opodstatněný. Troufám si tvrdit, že kdyby se cestujícím nabídli lepší časy, než nyní, tak by byl ještě opodstatněnější
No vidíte, o tom jsem nevěděl. Pokud by v dvouhodinovém taktu křižování neprobíhalo nikde, tak by v hodinovém nikam jinam než do Rožďalovic vyjít nemohlo. Takže bez dalších investic (Nové SZZ nebo svižnější vozidla) je tento koncept neproveditelný.
Neslo by např zastávku Mlýnec zařídit v režimu,, na znamení,,. ? Jikev je snad opravdu na zrušení.
Ten Mlýnec je ale dost využívaný, je to slušně napojeno na obec.
Kolik tam projede lidí za rok? Na kolik přijde tato úprava na jednoho cestujícího? Snad to bude míň než tisíc korun.
Dost lidí
asi takhle, když někdy stojím na přejezdu v Jičíně v Popovické ulici, tak málokdy je ve vlaku více jak 10 lidí. Ale nestojím tam „denně“, u Nymburka mohou být úplně jiná čísla a hlavně, tohle může být jednou rychlé spojení Jičín – Praha, takže na rozdíl od „mochovky“, či „rožmitálky“ zde vidím celkem velkou perspektivu
Jičín – Kopidlno je docela pro cestující zabitý, tam je docela výhodná autobusová doprava, ale od Kopidlna dál na Nymburk už se to plní. Třeba ty špičkové spoje není problém, aby v úseku Křinec- Nymburk (převážně spoj v 7 z Křince), aby se stálo, kapacita bývá naplněna běžně 150 %
No jo…ale co když ty autobusy nebudou jezdit z veřejných peněz?…
Nymburk – Rožďalovice je plne docela dost, protože je to v PID. Přes Kopidlno jezdí většinou 3 lidi – já, fíra a štíplístek…
… mimo jiné právě proto, že v Kopidlně ten vlak tak dlouho stojí, což by měl Bartoušov zlepšit …
A schází v Kopidlně ta další zastávka, takže na nádraží dlouhá docházka.
Příjmení Borecky nebo Pecková?