Správa železnic končí s modernizací stanice Holešov. Budova zůstala, přibyla nástupiště
Součástí akce byla kompletní modernizace stanice i úseku do Bystřice pod Hostýnem
Cestující na trati z Kojetína do Valašského Meziříčí mohou již využívat nová nástupiště ve stanici Holešov. Jejích budování bylo součástí velké modernizace stanice včetně úseku do Bystřice pod Hostýnem.
Stavba za 380 milionů korun začala loni v září, zakázku získalo sdružení firem Tomi-Remont a Signalbau. Ve stanici vznikla dvě nová bezbariérová nástupiště, jedno vnější a jedno jednostranné poloostrovní. Přístupné jsou centrálním přechodem, který navazuje na průchod výpravní budovou a je zabezpečen návěstidly a výstražným systémem pro cestující.
„Délka obou je s přihlédnutím na současné i výhledové záměry objednatelů veřejné osobní dopravy stanovena na 130 metrů. V případě potřeby je v budoucnu bude možné prodloužit o přibližně 40 metrů,“ uvedla Správa železnic v informačním letáku.
Celá stanice dostala nový orientační a informační systém, nástupiště budou rozdělena do sektorů. Na nástupištích a z obou stran centrálního přechodu jsou umístěny hlasové majáčky pro nevidomé. Součástí akce bylo i vytrhání kolejí: dosud jsou ve stanici tři dopravní koleje a devět manipulačních kolejí. Po rekonstrukci zde zůstaly tři dopravní a pět manipulačních kolejí.
V Holešově počítala Správa železnic letos i s demolicí části opravené výpravní budovy. Nakonec od plánu po kritice ustoupila.