Správa železnic začne s přestavbou stanice Holešov. Vyjde dráž, než byl odhad

Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavbyVýpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby

Součástí modernizace za 380 milionů korun je vytrhání části kolejí.

Velká přestavba stanice Holešov na trati z Kojetína do Valašského Meziřící může začít. Správa železnic uzavřela smlouvu se sdružením firem Tomi-Remont a Signalbau na modernizaci stanic.

Podpis smlouvy vyplývá z dat v registru smluv. Konečná cena 380 milionů korun je vyšší, než byla odhadovaná cena. Projektanti spočítali odhadované náklady na 354 milionů korun. Podle písemné zprávy zadavatele přišly do soutěže tři nabídky: od sdružení Starmon a Chládek a Tintěra Pardubice a EPLcond s Ediktem.

Ve stanici se vybudují dvě nová bezbariérová nástupiště, jedno vnější a jedno jednostranné poloostrovní. Přístupné budou centrálním přechodem. Ten bude navazovat na průchod výpravní budovou a bude zabezpečen návěstidly a výstražným systémem pro cestující. „Délka obou je s přihlédnutím na současné i výhledové záměry objednatelů veřejné osobní dopravy stanovena na 130 metrů. V případě potřeby je v budoucnu bude možné prodloužit o přibližně 40 metrů,“ uvedla Správa železnic v informačním letáku.

Celá stanice dostane nový orientační a informační systém, nástupiště budou rozdělena do sektorů. Na nástupištích a z obou stran centrálního přechodu budou umístěny hlasové majáčky pro nevidomé. Součástí akce bude i trhání kolejí: dosud jsou ve stanici tři dopravní koleje a devět manipulačních kolejí. Po rekonstrukci zde zůstanou tři dopravní a pět manipulačních kolejí.

V Holešově počítala Správa železnic letos i s demolicí části opravené výpravní budovy. Nakonec od plánu po kritice ustoupila.

Tagy Holešov Signalbau Správa železnic Tomi-Remont trať 303 Kojetín - Valašské Meziříčí
22 komentářů