Správa železnic hledá projektanta elektrizace trati Plzeň – Nýřany – Chotěšov
Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail
K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027
K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027
Náročný úkol. Zvlášť, když někdo trasu nalajnoval přes poddolované území mezi Nýřany a Zbůchem??? A trať do Hermanovy hutě jde také kolem starých dolů.
https://www.zdarbuh.cz/reviry/zud-reviry/dul-obrancu-miru-ve-zbuchu/
Tenhle článek je o elektrizaci stávající tratě, ne o novostavbě.
Není mic moc jasná situace v místě spojení staré a nové tratě; v článku se píše, že k němu dojde v dnešní výhybně Chotěšov, ale podle mapek se mi zdá, že to bude o něco severněji, na západní okraji Zbůchu (v prodloužení dnešní výhybny Chotěšov??). Tím by nová stanice nahradila dnešní zastávku Zbůch, která zanikne?
současná výhybna Chotěšov se akorát překlopí přes plzeňské zhlaví severovýchodně a bude to žst. a zastávka Zbůch bude u vjezdu do žst. od Nýřan ve véčku
Na YouTube je animace „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, nová trať Plzeň – Stod“, kde je provedení vidět.
Nevím, co přesně se v tomto případě myslí slovem napojovat, já osobně bych spíš řekl, že původní trať se bude napojovat hned za zastávkou Zbůch a ne až v místech dnešní výhybny Chotěšov. Viz video https://youtu.be/ffzlalkKIYE?list=PL_9qD8YjiAuwqoQVNhzalEcabFyAsZbJy&t=471
Ano, zastávka Zbůch má být v nové poloze a za ní odbočka na původní trať. Od odb. Chotěšov k Nové Hospodě má vést trať ve zcela nové stopě..