Infrastruktura Železnice

Správa železnic chystá tržní konzultaci k VRT z Běchovic do Poříčan

Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra
Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty uspořádá koncem září tržní konzultaci k zakázce na zpracování dokumentace pro územní řízení k vysokorychlostní trati z pražských Běchovic do Poříčan. Oznámila to dnes v tiskové zprávě.

Cílem konzultace je podle SŽDC prodiskutovat se zástupci dodavatelů nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky, aby co nejlépe „odpovídaly současným trendům projektování vysokorychlostních tratí, které v tuzemsku představují unikátní investiční i technologický projekt“.

Klíčové pro zakázku bude především nastavení kvalifikačních předpokladů řešitelského týmu, železničáři chtějí diskutovat rovněž o způsobu hodnocení nabídek. SŽDC totiž zvažuje použití zahraniční metody zvané Best Value Approach/Best Value Procurement, kde se klade důraz na kvalitu, zatímco cena není rozhodujícím kritériem.

Metodu BVA/BVP použila správa železnic poprvé při nedávno zadané zakázce na studii proveditelnosti k VRT Přerov – Ostrava.

Kromě těchto stěžejních témat předběžné tržní konzultace však SŽDC hodlá dále diskutovat o vymezení předmětu veřejné zakázky, její předpokládané hodnotě, lhůtě pro podání nabídek, hlavních principech smluvních podmínek a technických aspektech plnění. SŽDC oslovila dvě desítky firem v tuzemsku i zahraničí.

Předběžná tržní konzultace proběhne 30. září v sídle SŽDC. Je zatím plánována jako jednokolová, může se ale ukázat potřeba dalších kol.

Úsek Běchovice – Poříčany má být jedním z pilotních projektů tuzemských „vrtek“. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předpokládá, že by na něj mohla mít stavební povolení v roce 2025.

92
Diskuze

avatar
13 Komentáře
79 Reakce na komentáře
40 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
40 Autoři komentářů
Jan AckermannMartinAlibabaVRTJirka Z Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Může mi někdo vysvětlit stavbu VRT k Wroclawi? Jezdí tam opravdu tolik lidí? Také mě zaráží vedení VRT mimo krajských měst. No nevím, nevím, jestli za těch 500 miliard Kč by se nemohlo postavit něco lepšího a lépe? Nejsem proti VRT, ale pořád přemýšlím, jestli to nedopadne jak v Německu, že podíl železniční dopravy poklesen, více lidí bude jezdit autem, vlak bude drahý a nespolehlivý? Inspiraci bych spíše hledal v Rakousku či Švýcarsku. Přehodnotil bych tento záměr.

VRT
Host
VRT

Jde o první část Praha – Brno.

Martin
Host
Martin

To neni tak jiste… (stale),…

VRT
Host
VRT

Dělá to SUDOP, tak jistota je tak 99,9%.

Martin
Host
Martin

No, obavam se, ze asi budete mit pravdu… ale totalne to zazdi jizni cechy… stejne jako je nyni zazden Liberec….

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Čím to „totálně zazdí jižní Čechy“?

Martin
Host
Martin

Jizdni doba smerem na jih bude temer totozna jizdni dobou po dalnici D3 a casove spojeni Tabora a Benesova s Prahou bude vice jak hodinove… tedy nedostupne pro dojizdeni… koridor mezi Prahou a Benesovem je nevyhovujici, silnejsi primestska doprava tam zhorsi podminky pro dalkovou a nakladni dopravu nebo bude omezujici… v dane oblasti nejvice roste zastavba dojizdejicich za praci do Prahy… Obavam se, ze pokud se zvoli severni varianta na Brno, tak nova trat timto smerem se odsune do vzdalene budoucnosti, nebo muze padnout i v Uzemnich planech jako nepotrebna… Ale samozrejme tomu tak byt nemusi… jen silne pochybuji, ze… Číst vice »

Georg
Host
Georg

z hlavniho je to do benesova 40 minut, mozna se par minut sunda s koncem vyluk.
po dokonceni suvo bude expresem tabor za hodinu.
tunel z prahy do bystrice/benesova/strancic je bohuzel jedna z poslednich priorit…

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Kdyby byla jízdní doba vlaku z Prahy do Liberce stejná, jako autem po dálnici, myslím, že by tady u nás nikdo nešpačkoval.

Jirka Z
Host
Jirka Z

A nikdo se neobává přetížení toho úseku, až tam bude jezdit všechno směrem na východ,
tj. všechny rychlé vlaky na Brno, Pardubice, Hradec, Kolín a dál?

VRT
Host
VRT

No, proto tu ještě máme 011 a 231. Nebo jak se to bude po novu číslovat. Kdyby byly v úseku Libeň – Poříčany a Lysá – Nymburk 4kolejné měl byste celkem slušnou kapacitu.

Martin
Host
Martin

011 a 231 potrebuji ulehcit, pro regio a naklad, abychom pak necpali i obycejnou dalkovku a naklad na VRT, pac bysme museli snizovat rychlost a to pro spojeni Prahy a Brna pod 1h nevyjde…

Martin
Host
Martin

1. Tim smerem je i Hradec Kralove a Pardubice, nasledne pak i koridor do Olomouce vcetne naveznych regionalnich trati… 2. 500mld. je cena za kompletni sit VRT v CR, tedy plus minus v dnesnich cenach… 3. 1. koridor smerem na Pardubice, je prakticky pretizeny, uz neni jak pridavat vlaky, zvlaste u Prahy… 4. Muze jit o Sudopi variantu na Brno, ktera zazdi zlepseni spojeni na jih cech a znemozni tam posilit v budoucnu regionalni dopravu a nakladni vlaky… zaroven prida druhou uvrat na trase Berlin-Viden, pokud od Bechovic nepujde na Vrsovice… 5. Prave diky nedostatecne kapacite trati v okoli Prahy… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Už tu bylo nadneseno, že „ušetřením variantou sever“ by mohlo zbýt něco na 200 do Benešova.

Martin
Host
Martin

Na Benesov musite jit celou trasu v nove stope… a obavam se, ze se neusetri, i sudopi varianta jde totiz pres vysocinu a to jeste zemi nikoho… (nebot na Brno, viz odkaz vyse) neobslouzi ani Kolinsko oproti prave variante pres Benesov, ktera zlepsi parametry na Benesov, Tabor, Veseli a Budejovice vc. nakladni dopravy…

VRT
Host
VRT

Ušetří se vedením RS1 severní trasou proti vedení jižní trasou. A ano, do Benešova je nutné jít novou tratí. Ta je už nějaký pátek v metropolitním plánu.

Martin
Host
Martin

Na to usetreni jsem opravdu zvedav… je to delsi trasa a sklonove neni o moc lepsi, … osobne se mi libi spis tento model, prijde mi praktictejsi…
http://www.vysokorychlostnizeleznice.cz/

PS: V MP je zakreslena jako VRT na Brno, takze to muze snadno s planu zmizet pokud se pujde pres polabi…

VRT
Host
VRT

Jsou tam obě dvě. Resp všechny 4 včetně variant. Horší to je na Stř. kraji. Ostatně jako ve všem. Popravě řečeno (pokud by se tedy udělal ten Benešov v případě varianty sever) úplně nevím, která varianta je výhodnější. Ten sever je na tom lépe s projednatelností. No a měly by tam být menší sklony. Delší to je o kousíček.

Martin
Host
Martin

Ja si take nejsem jist, severni varianta neni nikde podrobne zakreslana, vc. zastavek… spis me zajima usek v Praze, soubezne se tam potka na 4 kolejich VRT Hradec, Brno + vse co jezdi po 1. koridoru… myslim, ze 4 kolej to nezachrani a cast vlaku bude muset jit pres Vrsovice… v mezinarodni preprave Berlin-Viden pribude uz druha uvrat… Sklon az tak vlakum nevadi, spis to bude levnejsi diky soubehu s trati na HK,… ale jinak ta trat nenavaze na zadnou jinou v dane oblasti, krome az Jihlavy a HB, totez co jizni varianta… Jinak jizni varianta je ve stredoceskem kraji… Číst vice »

Jan Ackermann
Host
Jan Ackermann

O.T. jsem v tomto naprostý neználek, a předem přiznávám naivitu podpořenou nedostatkem relevantních informací, ale neustále dokola mě zaráží mapka VRT. Schválně jsem se podíval na mapu TGV, když tedy od nich bereme tu technickou dokumentaci, kudy oni vedou ty tratě. Paris-Dijon-Lyon-Marseille/ Paris-Nancy-Strasbourg/ Strasbourg-Mulhouse-Besancon-Dijon/ Paris-Lille/ Paris-Tours-Bordeau/ Monaco-Marseille-Montpellier-Narbonne-Toulouse-Bodreau….. Nejsem znalec demografie Francie, ale proč jsou naše VRT koncipovány tak, aby primárně NEnapojily krajská města na Prahu? U nás se VRT projektuje tak, že se nejdřív asi vymyslí, kudy by se tak asi mohla nejsnadněji vést a pak se hledají důvody k čemu to bude dobré? Proč jako a čemu je dobrá… Číst vice »

ads
Host
ads

Ten RS5 je naznačený jako směr na Wroclaw, jelikož ještě nebylo rozhodnuto jestli přes Liberec nebo HK. Vše ale nasvědčuje tomu, že to bude přes HK. Brno -Ostrava mimo Olomouc není zrovna štastné řešení, ale průjezd přes Olomouc by byl značně problematický, takže by se muselo postavit nové VRT nádraží někde u D35, podobně se to uvažuje v případě HK. Jihlava bude napojená odbočkou, v tom problém nevidím, nejrychlejší mezinárodní vlaky tam stavět nebudou, ostatní tam zajedou (stejný pricnip jako HK). Když kouknete na mapu, je to celkem logické. Prostě zpomalovat VRT (třeba z 300kmh na 60km/h) průjezdem stávajících kolejí… Číst vice »

Frantisek
Host
Frantisek

Ano, okopírujeme od nich tu největší nepraktičnost – nádraží v polích, na něž zhusta doplácejí nezájmem stávající stoleté tratě – a vlastně tak napojení krajských center nevyřešíme, protože čas uspořený rychlostí zmaříme v nucených přestupech. Oproti tomu zbrzdit na závěr cesty na 120 km/h (kde je 60?) mi přijde být prkotinou, pro projíždějící vlaky může být postaven obchvat.

Karel II
Host
Karel II

To, že má vést VRT mimo Olomouc za zásadní průšvih fakt nepovažuji. Ve finále budou jezdit vysokorychlostní vlaky Ostrava-Praha přes Brno, Olomouc-Praha taky přes Brno a spoje Olomouc – Ostrava (Polsko/Slovensko) tu VRT také využijí.

Ono protáhnout VRT přes Olomouc by znamenalo hodně km navíc a nebo úvrať v Olomouci. První je drahé, druhé zdržuje. Třeba některé spoje sjedou z VRT do Olomouce a úvratí pojedou z Olomouce přes Brno do Prahy.

KII.

Martin
Host
Martin

Pokud bude VRT na Hradec s propojkou na Pardubice + nove spojeni u Bezpravi, tak muze Praha-Olomouc vest i soucasnou trasou a VRT vyuzije do Pardubic a pak nasledne cca 200km/h po koridoru az do Olomouce…

Karel II
Host
Karel II

Mno, pak je otázka, jestli spojení Praha – Ostrava takto vrchem nebude rychlostně na stejno, jako přes Brno úvratí…

Martin
Host
Martin

pres Brno nebude uvrat, zapoji se v Herspicich u D1 a bude pokracovat ve smeru na Brno nove hlavni a dal na Ostravu… Prijizdet tedy bude z opacne strany… Uvrat bude na Viden ev. vlaky na Viden od Prahy nebudou stavet v Brne….

https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/10/P%C5%99ehledn%C3%A1-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010.pdf

Karel II
Host
Karel II

Berlín – Vídeň: úvrať v Praze, úvrať v Brně… ach jo 🙁

Alibaba
Host
Alibaba

A v čem je při předpokládaných ucelených jednotkách (typu TGV, ICE) problém?
Než proběhne v Praze (částečná) výměna cestujících, tak předpokládám, že případný jeden strojvedoucí stihne přejít z jednoho konce na druhý a obrátit směr.

Jirka Z
Host
Jirka Z

K tomu nápadu vést Brno – Ostrava přes Olomouc: Proč to vést přímo a po rovině přes Přerov, když to můžeme vést delší trasou, ale o to víc přes kopečky, takže si postavíme o to víc mostů a tunelů. A k tomu nádraží v Olomouci pěkně za městem, bez pořádné návazné dopravy a přestupních vazeb, jen s parkovištěm u dálnice, ať tam všichni jezdí autem, protože to současné nádraží je zcela mimo směr, který potřebujete. Prostě se smiřte s tím, že v současné době jsou to tři různé linky, které z velké části využívají stejnou trať a tak to pravděpodobně… Číst vice »

Jirka Z
Host
Jirka Z

Směrem na Wroclaw má v dohledné době smysl stavět plnohodnotnou VRT maximálně do Hradce s odbočkou do Pardubic. To jsou dost velká města, aby společně s navazujícími tratěmi a mezinárodní dopravou generovaly každé třeba i dva přímé vlaky do Prahy za hodinu, pokud budou dostatečně rychlé. Dál už není dost velký potenciál cestujících, ale mohla by se zatím postavit klasická dvoukolejná elektrifikovaná trať do 200km/h, například přes Náchod na Kladsko přestavbou už existující trati přes Jaroměř, která by pomohla i příměstské a nákladní dopravě a i po ní byste byl z Prahy až na hranicích do 1,5h. Bylo by to… Číst vice »

Jan Ackermann
Host
Jan Ackermann

díky za vysvětlení, a ano, ta francouzská zastávka mezi Metz-Nancy mě taky zaujala… Samozřejmě mě tu hned několik chytráků níže chytilo za slovo, děkuji. Chápu to tak, že VRT v podmínkách ČR je primární vazba na zahraniční síť, nikoliv řešení vnitrostátní dopravní situace. Proto Berlín-Vídeň nebo Německo-Polsko apod. Nějak pořád mi není jasné, proč mám usilovat o cestující na trase Berlín-Vídeň (znovu opakuji, že železničnímu bysznysu vůbec nerozumím) – je to ekonomicky výhodné? Jakou přidanou hodnotu to má pro regiony ČR? Nebylo by přece jen lepší zainvestovat do infrastruktury, která má potenciál alternovat IAD ze spádových oblastí? Odkud dojíždějí lidé… Číst vice »

jirka
Host
jirka

Líp by se to napsat nedalo. Zřejmě nám to tu celé projektují a vymýšlejí nejpíš Eskymáci, nic proti Eskymákům ale o demografii Čr toho asi moc nevědí.

VRT
Host
VRT

No, začal bych tím, že si otevřu mapku té plánované sítě. No a až potom začnu psát příspěvky…

ads
Host
ads

Ještě doplnění: Tady máte mapku VRT ve Francii ( ). Když se pak kouknete na mapách kde jsou skutečně umístěná nádraží, tak zjistíte, že koncept je totožný s tím, co je plánováno u nás: 1) V Paříži a v koncových stanících (Bordeaux, Marseille, Strasbourg) jde trať přes/do města 2) Kolem většiny velkých měst vede VRT mimo město s odbočkou na nádraží v centru ( Le Mans) 3) U některých měst odbočka chybí úplně a nádraží je u dálnice na okraji města (např: Remeš, Avignon) 4) V Lyonu je kombinace obojího, něco jezdí přes město, něco rychlou trasou přes „Gare de… Číst vice »

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Líbí se mi Vaše poznámka u Liberce. „Výhledově“ se o tom žvaní už asi 40 let. A nezměnilo se vůbec nic.

Frantisek
Host
Frantisek

Já zas vidím zásadní chybu v okopírování tohoto nepraktického modelu. Proč asi Francouzi tolik protestují proti zdražení paliva do svých automobilů? Že by je tak lákala cesta vlakem? Navíc čím kratší vzdálenost, tím je ten přestup v poli méně příjemný.

ads
Host
ads

Však to tam píšu, u nás přestupy v poli hrozí v podstatě jen u těch mezinárodních nejrychlejších vlaku. Jinak to téměř všude může jet přes město. Proti Francouzům bude obsluha území luxusní.

Lektor
Host
Lektor

Při srovnání s Francií mě vždy napadá toto: počet měst nad 500 000 F-3, ČR-1, nad 100 000 F-41, ČR-6 nad 50 000 F-122, ČR-18…..

Martin
Host
Martin

vsak u nas bude jen jedna paterni trat + nektera krajska mesta, zbytek po koridoru a stavajicich tratich… Pravdepodobne padne varianta rychleho spojeni do Budejovic a zbude jen Usti-Praha-Jihlava-Brno-Prerov-Ostrava a k tomu Praha-HK/Pardubice pripadne Praha-Plzen a kratky usek Praha-Breclav…

jan
Host
jan

Jihlava je pro VRT.. díra.. Ale stejně se touhle VRT značně zlepší čas do Jihlavy.

Martin
Host
Martin

No, ja bych napsal bez VRT, pac s VRT to bude rychle spojeni do Brna a relativne dobre spojeni do Prahy + navazna regionalni doprava…
Dnes je Jihlava prakticky bez dobreho spojeni s jinym velkym mestem…

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No za situace, kdy v ZÚR prostě něco je a něco není, to chápu. Samozřejmě, že „VOsek“ by byla hezčí etapa, ale ono by to z hlediska možností napojení prakticky vedlo asi až někam ke Káranicím, a souběh modernizace a novostavby kolem Žehuňského rybníka dokonce ještě v tom samém čase už asi někomu přišel moc. 🙂 Z pohledu Hradce bych tedy považoval poříčanskou etapu za OK, bude-li obsahovat napojení kolem Sadské. Akorát jestli se ještě přizpůsobí Nymburk, kde by krásně šlo využít odb. Babín k mimoúrovňovému rozpletu dálkovky a nákladů, toť otázka. Bral bych to prostě tak, že je potřeba… Číst vice »

Frantisek
Host
Frantisek

Z pohledu Hradce by to chtělo především dvě koleje od Oseka. Spousta přeprav už stejně přešla na dálnici. Nepřijde mi, že by tady byl nějaký zásadní kapacitní problém, na rozdíl od směru do Brna a příměstského úseku do Strančic.

hedonism.bot
Host
hedonism.bot

Je cílem projektu něco vyřešit, vyčerpat finance nebo jen zjistit jestli se vůbec v českých podmínkách dá prakticky VRT stavět?

Haha
Host
Haha

Podle mě nejdřív odpověď na poslední otázku… A pak se uvidí…

XXXD
Host
XXXD

Stavět se určitě dá, jde spíš o to jestli bude politická vůle to financovat.

Martin
Host
Martin

Jestli je cena 600mld. za celou sit, staci alespon 20mld. rocne na VRT… kdyby vic, bylo by to ok, podivejte na to, kolik jde v soucasnosti na vystavbu silnic a zeleznic a na strukturu rozpoctu…
Opravdu jde jen o tu vuli chtit…

VRT
Host
VRT
vídroholský houbař
Host
vídroholský houbař

Osobně tedy neznám nikoho, kdo by pospíchal z Běchovic do Poříčan. Ani v opačném směru.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Neznám sice každého cestujícího, ale cca 15 000 cestujících z nadregionální dopravy denně v úseku Poříčany – Běchovice a zpět pospíchá…

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Máš tak omezený rozhled, že to budou využívat jen lidi Poříčany – Běchovice?

patology_chef
Host
patology_chef

Například já často pospíchávám z Malešic do Kolína. Není to dobrý důvid k přetrasování? Jeden je víc než nula 😉

ceskolipak
Host
ceskolipak

20 km cancourek bude jistě světový unikát mezi VRT, jednak cenou a také délkou.
Mám obavy ohledně výstavby dalšího pokračování VRT, vždyť jaké problémy jsou u plánování úseků typu Nemáše, údolí Berounky…

Lektor
Host
Lektor

2025:-))))))))))))))))))) takovej nesmysl

Paja
Host
Paja

Znamená to, že VRT výjezd z Phy směrem na jih k Benešovu a dál podél D1 k Brnu je definitivně zavržen?

Martin
Host
Martin

Ne, ale sudop s ni nepocital uz od zacatku…

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

V Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje mají tuto variantu už léta schválenou jako veřejně prospěšnou stavbu. Je to pro mě také překvapení (jak budou Prahou projíždět vlaky v lince Berlín – Praha – Vídeň / Budapešť?), ale je to tak.

Frantisek
Host
Frantisek

Mně to přijde tak, že si to někdo narychlo ohnul podle svých zájmů, aniž by to zdůvodnil jinak, než že to bude levné. Takže teď máme mít z Prahy na východ prakticky souběžně sedm víceméně přímých kolejí, zatímco na jih zůstanou dvě značně klikaté.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

A kolik (a jakých) jich je na sever?

Martin
Host
Martin

Ja v ni porad doufam, …

Alibaba
Host
Alibaba

Pravděpodobně jako teď. Pokud to budou v budoucnu ucelené jednotky, tak by to taky neměl být problém.

Pavel
Host
Pavel

Je pěkné, že se SŽDC snaží dělat „tržní konzultace“, ale přitom neřeší smysluplnost úseku. Samotný úsek z Prahy do Poříčan nepomůže ve směru do Hradce (musel by vést až k Velkému Oseku), a ve směru Kolín (a dál na Třebovou) jenom posune úzké hrdlo o kus dál, takže kapacitně moc nepomůže. Smysl by úsek měl, pokud by VRT pokračovala až do Brna (a dál na Přerov a Ostravu), ale pokud vím, tak studie na VRT Praha – Brno se teprve zpracovává, takže se vlastně ani neví, jestli povede přes Poříčany nebo Benešov.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Úsek Běchovice-Poříčany je dnes nejklikatější, takže zde narovnáním dosáhnete největšího zkrácení jízdní doby u dálkových spojů.

Že dál na Hradec nic nevede? Však je to taky krátký úsek. Něčím začít musíte.

Panda
Host
Panda

No relativně krátké pokračování k Oseku/Sanům (na 200km/h) by tady dávalo logiku, pak by tudy šlo provézt nejen současné vlaky na Hradec, ale i část vlaků na Pradubice odklonit právě přes Hradec a odlehčit tak Nymburku i Kolínu včetně jejich okolí…

Jirka Z
Host
Jirka Z

Ono to propojení v Sánech by po dostavbě VRT někdy v budoucnu až k Hradci ztratilo smysl, ale jako dočasné ukončení VRT v místě, kde se kříží se současnou tratí na Hradec, by to mohlo být rozumné řešení. Za předpokladu, že by byla současně postavena odbočka do Velkého Oseku, která by sloužila jako alternativa k přetížené trati Poříčany Kolín a kterou by mohly využívat především vlaky ve směru na Kutnou Horu a Havlíčkův Brod. Podmínkou by také bylo, že jako základ trati na Hradec by to byla plnohodnotná VRT, tedy na žádných 200km/h. Jinou možností by byla nová spojka od… Číst vice »

Panda
Host
Panda

Propojení v Sánech by možná bylo brané jako dočasné, ale asi navždy, protože VRT na Wroclaw je teď úplné sci-fi;-) S odbočkou do Oseka souhlas, odlehčilo by to hodně i samotnému Kolínu (ubylo by křížení hlavní koleje). I Poděbrady by nebyly špatné, ale pohledem do mapy asi výrazně hůře projednatelné (vs. VRT podél D11)… Každopádně přínos toho úseku Poříčany-Sány (+ odbočka na Osek) by byl klidně srovnatelný s Běchovice-Poříčany s přihlédnutím k délce úseků a k úzkým hrdlům u Kolína/Nymburka a navíc by se pak nemusela patrně řešit ani třetí/čtvrtá kolej z Lysé do Libic…

Pavel
Host
Pavel

Máte pravdu, že pokud se bude jezdit jako dnes přes Kolín a Třebovou, tak se skutečně jedná o zajímavé zkrácení jízdní doby. Jenže přes Třebovou expresy (Praha – Ostrava – SK/PL, nebo Praha – Brno – A/SK) jezdit nebudou, v okamžiku kdy bude rychlejší trasa. Co se týče Hradce, tak nevím o tom, že by byl plán trasu dál prodloužit, a v tom je ten problém, aby se náhodou tím krátkým úsekem taky neskončilo. Pro srovnání, dalším pilotním úsekem je Brno – Vranovice, což je taky krátký, cca 25 km dlouhý úsek, ale tenhle úsek je plánován jako součást spojení… Číst vice »

vydra
Host
vydra

Čemu přesně tento úsek pomůže, když jsou z obou stran hrdla?

XXXD
Host
XXXD

Tak úsek Praha – Libeň až Praha – Běchovice se bude prý předělávat na čtyřkolejný. Takže pěkně vyhozený prachy za ty zastávky, když se dělala třetí kolej. Nechápu, proč se 4 koleje nemohly udělat už právě tehdy. To, že 3 nebudou stačit, se muselo vědet už tenkrát. Jinak co se týče úseku za Poříčanama, tak ten asi nikoho nezajimá.

vydra
Host
vydra

Nestačilo by protáhnout třetí kolej až do Kolína (větvení Pce/Kutná)? v těch Poříčanech snad některá linka z koridoru končí? Ne? Tak k čemu? Je to strašně nesystémové. A vymlouvat se na zástavbu je už trapné.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Tím ale nezkrátíte jízdní dobu.

Dušan
Host
Dušan

Takhle – čistě matematicky je dneska úsek Český Brod – Libeň kapacitně vyčerpán tzn., že v ranní 120-minutové špičce 6-8 hod. ve směru do Prahy dle GVD 2017/2018 zde celková doba obsazení činila cirka 110 min., tzn. kvalita dopravy byla nevyhovující a využití praktické propustnosti bylo nad 100%, přičemž v reálu tomu ale naopak hodně pomáhala ta 0-kolej, kde naopak byly ve špičce volné trasy a dá se říct, že ta 0-kolej číselně jela na polovinu výkonu. Úsek Velim – Český Brod vykazoval naopak kapacitní rezervy a úroveň kvality doprava byla hodnocena jako vyhovující – celková doba obsazení zde činila… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A co v tom Kolíně vybouráte? https://mapy.cz/s/kavacumuve

vydra
Host
vydra

Těch pár barabizen okolo Labe. Zas tak hrozné to není když si představím, že u nás byla kvůli trati vybourána část historického centra, včetně mostecké věže a kostela.

Kolín
Host
Kolín

Na to s klidem zapomeňte.

XXXD
Host
XXXD

No jsem zvědavý, jak přesně uděláte tu třetí kolej v Kolíně, byť před Kolín by to určitě šlo.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

24x EC
23x Ex
10x IC
42x R
23 RailJet
17x Pendolíno

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tohle všecko se nebude muset probíjet mezi osobákama z Poříčan, přes Český Brod a Úvaly, do Běchovic.
Jo a ještě k tomu připočítat soukromníky. Přibližně 150 vlaků denně by to využilo už dnes.

vydra
Host
vydra

Toho jsem si vědom, z Poříčan je to však stále 22km do Kolína.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Před Poříčanama eSko pásmuje a z toho, co zbylo, něco ještě v Poříčanech uhne do Nymburku. Další úzké hrdlo je až samotný Kolín a pak až obligátní Bezpráví.

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

Chválím výstižnou formulaci ´nebude muset probíjet mezi osobákama´… 😉 Pro srovnání příklad odjinud – trojkolejka do Ženevy: po jedné koleji jezdí jejich „ešusy“ (výhybny umožňují interval -snad si to pamatuju dobře- 12 min), po dvou kolejích frčí bez probíjení mezi osobákama dálkovka. Jak mají ošetřené výluky na té koleji pro regionálku nevím, ale zjevně to vše funguje švýcarsky …

Haha
Host
Haha

A nákladní vlaky jste zapomněl…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nezapomněl jsem na ně. Jen jsem je neuváděl.

Grossák
Host
Grossák

Libeň – Běchovice by měla mít 4 koleje. Poříčany – Nová Ves u Kolína 3 koleje.

Cargo
Host
Cargo

Já myslel, že pro SŽDC je vždycky rozhodujíci kvalita a né cena….
Myšleno s nadsázkou 😉

David
Host
David

Vtipe, vylez!

Zdenek
Host
Zdenek

Bude se zase chtit kopa autorizaci CKAIT, ktere Sudopacti lide ve vedeni Ckait nikomu cizimu nedají? Historie s Egisem stacila…

Insider
Host
Insider

Přesně tak, je až směšné, jak tyhle bolševicko-mafiánské kliky drží svá koryta. Na SŽDC si nikdo jiný než Sudop neškrtne a SŽDC si ještě libuje, jak je to super. A co na to NKÚ nebo ÚOHS? Nic, drží lajnu. Zpráva o tom, že bolševici ztrácejí pozice (dnešní průzkum verejnej mienky), je lživá. Bolševici pozice drží a získávají – mají předsedu vlády. Nyní trochu věcně. Japonci po WWII postavili první „VRT“ do roku 1964 v délce přes 500 km. Francouzi (jo, to jsou ti socialisti, co dvakrát ročně mají generální stávku a přes uprchlíky nevidí Eiffelovku) to zvládli do roku 1983… Číst vice »

Georg
Host
Georg

stoji, stoji, ale kdyby sedel, stejne by nepustil. aneb trzni konzultace ani nezacaly a par blbecku uz ma jasno, ze je to cele k nicemu. nechcete se nechat po smrti vycpat do muzea ceske povahy v picine (okr. benesov)?

IGCT
Host
IGCT

Tady má zase někdo mindráky 😊. Tak ať si egis udělá autorizaci u čkaitu. Pokud jejich lidi neprojdou a budou si myslet, že neoprávněně. Mají řadu možností na další řešení. Kdo chce stavět vrtky, nesmí sundávat kaťata před prvním brodem 😊

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll