Správa železnic chystá tržní konzultaci k VRT z Běchovic do Poříčan

Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraVysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty uspořádá koncem září tržní konzultaci k zakázce na zpracování dokumentace pro územní řízení k vysokorychlostní trati

Správa železniční dopravní cesty uspořádá koncem září tržní konzultaci k zakázce na zpracování dokumentace pro územní řízení k vysokorychlostní trati z pražských Běchovic do Poříčan. Oznámila to dnes v tiskové zprávě.

Cílem konzultace je podle SŽDC prodiskutovat se zástupci dodavatelů nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky, aby co nejlépe „odpovídaly současným trendům projektování vysokorychlostních tratí, které v tuzemsku představují unikátní investiční i technologický projekt“.

Klíčové pro zakázku bude především nastavení kvalifikačních předpokladů řešitelského týmu, železničáři chtějí diskutovat rovněž o způsobu hodnocení nabídek. SŽDC totiž zvažuje použití zahraniční metody zvané Best Value Approach/Best Value Procurement, kde se klade důraz na kvalitu, zatímco cena není rozhodujícím kritériem.

Metodu BVA/BVP použila správa železnic poprvé při nedávno zadané zakázce na studii proveditelnosti k VRT Přerov – Ostrava.

Kromě těchto stěžejních témat předběžné tržní konzultace však SŽDC hodlá dále diskutovat o vymezení předmětu veřejné zakázky, její předpokládané hodnotě, lhůtě pro podání nabídek, hlavních principech smluvních podmínek a technických aspektech plnění. SŽDC oslovila dvě desítky firem v tuzemsku i zahraničí.

Předběžná tržní konzultace proběhne 30. září v sídle SŽDC. Je zatím plánována jako jednokolová, může se ale ukázat potřeba dalších kol.

Úsek Běchovice – Poříčany má být jedním z pilotních projektů tuzemských „vrtek“. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předpokládá, že by na něj mohla mít stavební povolení v roce 2025.

Tagy Běchovice - Poříčany SŽDC VRT
92 komentářů