dkv-spojujeme

Potvrzeno: Studii proveditelnosti k VRT Přerov – Ostrava dodají Egis Rail a Sudop Praha

Vizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDCVizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDC

Návrh vysokorychlostní tratě (Brno) – Přerov – Ostrava zpracuje sdružení francouzské firmy Egis Rail a české společnosti Sudop Praha. Deník

Návrh vysokorychlostní tratě (Brno) – Přerov – Ostrava zpracuje sdružení francouzské firmy Egis Rail a české společnosti Sudop Praha. Deník Zdopravy.cz informaci přinesl už koncem května, tehdy ji ale Správa železniční dopravní cesty s poukazem na běžící odvolací lhůty nepotvrdila. Nyní výběr oficiálně sdělil šéf SŽDC Jiří Svoboda na twitteru. „Od projekční firem Sudop Praha a Egis Rail očekáváme kvalitní návrh vysokorychlostní trati, který přispěje k její brzké realizaci,“ uvedl. Druhým účastníkem byla podle informací Zdopravy.cz firma AF-City Plan.

Zakázka je na české železnici průlomová ze dvou důvodů: poprvé se nesoutěžilo jen na nejnižší cenu, ale americkou metodou Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP), kde má cena váhu jen 30 % a více se řeší kvalita nabídky.  Výsledná cena je 13,8 milionu Kč bez DPH.

VRT Přerov - Ostrava. Pramen: SŽDC

VRT Přerov – Ostrava. Pramen: SŽDC

Ještě zajímavější je zakázka z byznysového pohledu. Egis Rail, který se podílel na projektování řady francouzských vysokorychlostních tratí, dosud v Česku spolupracoval se společností Pro Cedop, za kterou stojí někdejší náměstek generálního ředitele SŽDC Petr Šlegr. S jeho firmou Egis pracuje na zakázce na studii proveditelnosti pro rychlovlaky Praha – Drážďany.

Mezi Brnem a Přerovem bude trať na 200 kilometrů v hodině, plnohodnotná vysokorychlostní trať až na 300 kilometrů v hodině by pak měla vzniknout až v úseku mezi Přerovem a Ostravou, kterého se týká chystaná studie. Egis byl přitom dosud pro české firmy spíše zahraničním strašákem, který se snaží prodrat na český trh. Se „sudopy“ se střetl právě v soutěži o projektování úseku Brno – Přerov, kde ve třech ze tří soutěží nabídl nejnižší cenu. Byl ale vyřazen a dvě zakázky získali účastníci druzí v pořadí: Sudop Praha a Sudop Brno.

Pokud jde o úsek Přerov – Ostrava, musí vítěz do šesti měsíců po podpisu smlouvy předat podklady pro zpracování Dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) a Dokumentace pro vyhodnocení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) pro VRT minimálně v úseku Prosenice – Ostrava-Svinov. Do 14 měsíců po podpisu smlouvy pak musí předat finální verzi studie proveditelnosti včetně zapracovaných připomínek a stanovisek, které umožní předání studie ke schválení centrální komisi ministerstva dopravy.

Tagy Egis Rail Praha - Brno Správa železniční dopravní cesty Sudop Praha SŽDC VRT Přerov - Ostrava vysokorychlostní tratě v ČR
52 komentářů