Správa železnic chystá tržní konzultaci k VRT z Běchovic do Poříčan

Správa železniční dopravní cesty uspořádá koncem září tržní konzultaci k zakázce na zpracování dokumentace pro územní řízení k vysokorychlostní trati
Správa železniční dopravní cesty uspořádá koncem září tržní konzultaci k zakázce na zpracování dokumentace pro územní řízení k vysokorychlostní trati z pražských Běchovic do Poříčan. Oznámila to dnes v tiskové zprávě.
Cílem konzultace je podle SŽDC prodiskutovat se zástupci dodavatelů nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky, aby co nejlépe „odpovídaly současným trendům projektování vysokorychlostních tratí, které v tuzemsku představují unikátní investiční i technologický projekt“.
Klíčové pro zakázku bude především nastavení kvalifikačních předpokladů řešitelského týmu, železničáři chtějí diskutovat rovněž o způsobu hodnocení nabídek. SŽDC totiž zvažuje použití zahraniční metody zvané Best Value Approach/Best Value Procurement, kde se klade důraz na kvalitu, zatímco cena není rozhodujícím kritériem.
Metodu BVA/BVP použila správa železnic poprvé při nedávno zadané zakázce na studii proveditelnosti k VRT Přerov – Ostrava.
Kromě těchto stěžejních témat předběžné tržní konzultace však SŽDC hodlá dále diskutovat o vymezení předmětu veřejné zakázky, její předpokládané hodnotě, lhůtě pro podání nabídek, hlavních principech smluvních podmínek a technických aspektech plnění. SŽDC oslovila dvě desítky firem v tuzemsku i zahraničí.
Předběžná tržní konzultace proběhne 30. září v sídle SŽDC. Je zatím plánována jako jednokolová, může se ale ukázat potřeba dalších kol.
Úsek Běchovice – Poříčany má být jedním z pilotních projektů tuzemských „vrtek“. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předpokládá, že by na něj mohla mít stavební povolení v roce 2025.