Správa železnic chystá nákup drezín za téměř miliardu, budou vybavené ETCS
Stále běží i miliardová zakázka na vybavení starších drezín zabezpečovačem ETCS.
Správa železnic chystá další obnovu svých drezín, oficiálně zvaných motorové univerzální vozíky (MUV). Na svém profilu zadavatele zahájila soutěž na dodávku 50 vozidel.
Odhadovaná cena zakázky je 900 milionů korun, jedna drezína tak má vyjít na 18 milionů korun. Zatím poslední velkou zakázku vyhrálo CZ LOKO. Nové drezíny mají být vybaveny ETCS.
Vítěz soutěže bude mít na dodání všech 50 drezín čtyři roky od podpisu smlouvy. Podle zadávacích podmínek drezíny musejí umět jezdit rychlostí nejméně 75 km/h. Dvounápravové vozidlo bude jezdit na naftový motor s výkonem nejméně 125 kW.
Správa železnic současně od loňského září stále soutěží firmu, která vybaví evropským zabezpečovačem celkem 98 drezín. Úpravy se týkají i těch, které Správa železnic převzala už v době, kdy bylo jasné, že ETCS se u nás bude zavádět.
Zatím poslední nové drezíny pro Správu železnic jsou od CZ LOKO. Jde o padesátikusovou sérii MUV 85. Vozíky mají novou konstrukci, a výrazně se tak liší od předchozích modernizací řady MUV 74.2. Celkový objem zakázky činí zhruba půl miliardy. Správa železnic vlastní stovky drezín, některé jsou staré přes 40 let. Proto železničáři postupně vozový park „muvek“ obnovují.
Drezína MUV 75 s hydrostatickým přenosem výkonu byla vyvinuta v CZ LOKO a vyhovuje nejnovějším evropským standardům a normám TSI. „Vytvořili jsme tak univerzální platformu našich speciálních vozidel pro příštích minimálně deset let,“ řekl v roce 2018 obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO Jaroslav Plhák. Firma už s tímto typem uspěla i v soutěžích v zahraničí.
Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídícími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Vozidlo pohání motor Caterpillar C4.4 o výkonu 130 kW, maximální rychlost je 75 kilometrů v hodině.