cargo

SŽDC kupuje drezínu za více než čtvrt miliardy, má měřit tratě lépe a rychleji

Stávající měřící drezína MD2 je z roku 1994. Foto: SŽDCStávající měřící drezína MD2 je z roku 1994. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozšíří svůj vozový park o další drezínu. Bude pravděpodobně nejdražší, jakou kdy měla. Za 267,5

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozšíří svůj vozový park o další drezínu. Bude pravděpodobně nejdražší, jakou kdy měla.
Za 267,5 milionu korun bez DPH ji má dodat společnost NDCon Logic, která vyhrála zakázka na dodávku měřící drezíny pro diagnostiku železničního svršku.

Vyplývá to ze zveřejněné smlouvy v registru smluv. Podle písemné zprávy zadavatele nabídla o milion korun nižší cenu než ruská společnost Tvema.

Měřící drezína zajišťuje pravidelné a operativní měření na regionálních tratích, například geometrické parametry koleje, diagnostiku příčného profilu kolejnic  a čelní snímání tratě s využitím systémů GPS.

Takovou drezínu už SŽDC má: jde o typ MD1 z roku 1994. Ta už podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše dosluhuje. „Měřicí drezína bude osazena novějšími a výkonnějšími diagnostickými systémy, jenž umožní diagnostiku železničního svršku při vyšších rychlostech,“ vysvětlil Illiaš. Vozidlo bude mít všechny požadované systémy pro provoz v síti SŽDC, bude moci jezdit stokilometrovou rychlostí.

Jak bude drezína vypadat, to ještě není jasné. „Konkrétní typ vozidla upřesněn na jednáních s dodavatelem,“ dodal Illiaš. Podle smlouvy má NDCon Logic 32 měsíců na její dodání. Stejná firma má SŽDC dodat i měřící vůz.

Tagy Drezína NDCon Logic SŽDC
10 komentářů