Doprava ve městě Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic chystá na Smíchově novou lávku za čtvrt miliardy

Lávka přes Smíchovské nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dnešní lávka přes Smíchovské nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Správa železnic připravuje velkou přestavbu Smíchovského nádraží, jejíž součástí bude i zbudování nové lávky přes kolejiště blíže nádražní budově.

Správa železnic (SŽ) pokročila v přípravě nové lávky přes kolejiště Smíchovského nádraží. Přes sto metrů dlouhé přemostění nahradí současnou lávku; nové přemostění se přesune směrem na jih k budově nádraží. Správa železnic vypsala tendr na projektanta lávky.

Samotné zahájení prací je naplánováno na příští rok a potrvá do roku 2025. Bude probíhat současně s rekonstrukcí stanice, podpory lávky budou vznikat vždy s přilehlými nástupišti. Lávka s nimi bude spojena schodišti, výtahy i eskalátory. Celkové investiční náklady na lávku odhaduje Správa železnic na 237 milionů korun.

Lávka pro pěší spojí prostor před nádražím s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, který vznikne v místě dnešního společného nádraží a nad kolejištěm. Lávka současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice. Její maximální šířka bude 33 metrů.

Zakreslení nové lávky na Smíchovském nádraží. Pramen: Správa železnic
Zakreslení nové lávky na Smíchovském nádraží. Pramen: Správa železnic

„Jelikož se předmětný záměr nachází v místě silných zdrojů bludných proudů, bude nutno provést celou řadu konkrétních ochranných opatření proti jejich účinkům. Zejména při výstavbě vlastních základů lávky, v místech uložení železobetonové konstrukce lávky, v technickém provedení jejího zábradlí, nebo v souvislosti s nutnými ochrannými opatřeními blízkých inženýrských sítí,“ píše se v dokumentaci SŽ.

Správa železnic chystá modernizaci celé stanice za zhruba dvě miliardy korun. Kromě kompletní přestavby kolejiště zde vznikne čtvrté ostrovní nástupiště, které umožní jízdu vlakům na Pražský semmering.

Hlavní město Praha pak připravuje výstavbu autobusového terminálu nad kolejištěm stanice. Opravou projde i nádražní budova, která se stane součástí terminálu a novým sídlem Správy železnic.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Liboros

Vypadá to krásně!

Alibaba

A proč by tuhle lávku měla investovat SŽ?
Vždyť by tenhle kus měl být jednolitou (nebo alespoň stavebně stejnou) součástí plochy(desky) autobusáku nad železničním nádražím.

P.S.: Všimli jste si kolejí pro NS2?

Jiří Kocurek

Proč SŽ? Stejně na to dostane peníze ze SFDI a ty budou vázané na konkrétní projekt. Ikdyby SŽ chtěla ušetřit a ušetřené peníze použít na modré zábradlí v Bezpráví, tak nebude moct.

Tom

Nádhera! Už se na to moc těším (neironicky, vážně)

Viktor

A kdy bude spojka ze Semmeringu na Smíchov…. říkalo se že to udělají ještě tenhle rok

Mirek

Ta lavka bude mit vazne 33 metru na sirku? To je docela solidni kus lavky…

David

Moc nerozumím tomu proč se dělá samostatně nějaká lávka když má být v podstatě celá stanice zastřešená autobusovým terminálem.

Gale

Možná na ten terminál nedostali nějaké povolení, tak to zatím staví jako lávku..

sch

To je první etapa. Autobusový terminál na střeše je ta poslední. Ja osobně doufám ze se to stavět nebude a ty autobusy se dají tam co teď, místo plánovaného náměstí. Ušetřené peníze by jak město tak SŽ melo investovat lépe.

...

Nechápete uvažování politika. Moderní politik nechce peníze šetřit, politik je chce rozhazovat, přičemž ten, který dokáže rozházet víc, je považován za úspěšnějšího.

J.L.

Základním posláním politika je být znovu zvolen. Tomu se podřizuje vše.

Martin

Zakladnim poslanim volicu je zvazit dusledky sve volby,… tedy uvazovat rozumne, nepodlehat jen populismu a recem, a s dobrym svedomim zvolit sve zastupce….

Tedy zvolit toho, kdo nebude rozhazovat jen tak bezduvodne pro sve opetovne zvoleni…

Jiří Kocurek

Ona je tam v okolí pláň, kde se prohání vítr a pozemek tam stojí 20 Kč za metr, protože se už všichni odstěhovali do Mexika?

Radek

A ony se tam po likvidaci Knížecí vejdou? Už teď Smíchvské obratiště nezvládá.

Otmar

A kam vypakujou Jančuru?😳

noerf

Regiojet bude mít vlastní depo. Pozemky už má koupené. A na odstavení souprav tam má kolejí dost.

Tomáš Gottschalk

Male shit

sterndestodes

oni ho už vypakovali…

Jan Pytela

WTF? To je jako lávka z obr. 3 samostatný projekt? Někteří žijeme v dojmu, že Smíchovské nádraží budou dělat architekti, a ne kamarádi z betonárky ŽPSV (náměstek pro modernizaci dráhy Nejezchleb).

Luděk S.

Co bychom pro ně neudělali…

Karel

To vypadá, že to nebude lávka, ale tunel..

Luděk S.

Díky!

sterndestodes

Ten má začínat hned o kus dál u šutru Barrandov 🙂