Cyklistika Doprava ve městě Infrastruktura

Nové Město a Vinohrady propojí nová lávka přes Bělehradskou ulici

Lávka přes Bělehradskou ulici. Autor: Petr Tej
Lávka přes Bělehradskou ulici. Autor: Petr Tej
O novou lávku, která naváže na světelnou křižovatku ulic Wenzigova a Legerova, dlouhodobě usiluje především městská část Praha 2.

Bělehradskou ulici na pražských Vinohradech překlene nová lávka, která propojí Wenzigovu ulici s ulicí U Zvonařky. Obě ulice jsou dnes zakončeny schodištěm. Lávka za zhruba 30 milionů korun zároveň ulehčí pěším a cyklistům cestu z Nového Města na Vinohrady (a opačně). Plán oznámil pražský magistrát.

Projekt je ve fázi projednávání dokumentace pro územní rozhodnutí. Stavba by mohla začít ve druhé polovině příštího roku a potrvá přibližně jeden rok. Lávka bude dlouhá 45 metrů a široká 4 metry. Uvedená částka zahrnuje i chystanou opravu schodů.

„Při výběru podoby lávky jsme mysleli na to, aby architektonicky hrála s krásnými schodišti a její konstrukce do nich co nejméně zasahovala a spíš je esteticky doplňovala,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

O novou lávku, která naváže na světelnou křižovatku ulic Wenzigova a Legerova, dlouhodobě usiluje především městská části Praha 2. „Vybudováním lávky se otevře prostor pro nový cyklokoridor směřující z Vinohrad k Vltavě či do Nuslí,“ doplnil místostarosta Prahy 2 Jan Korseska.

Výsledná podoba lávky se vybírala z desítky návrhů, které posuzoval Národní památkový ústav. Vítězný návrh je podle města i památkářů v souladu s památkově chráněným okolím. Oblouky lávky mají být ze speciálního betonu UHPC (ultra-high performance concrete) s povrchem odpovídajícím lesklému bílému mramoru.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

Co je to v tom modelu za tramvaje? Budapešťský T5C5?

MaT

Asi nějaké bateriové, když zvládnou jezdit i se staženými pantografy… 🙂

David

A nejen to. Obě jedou ve směru na Tylovo náměstí. S opačným směrem se v projektu lávky zřejmě nepočítá.

Lech Malý

V náhledu jsem myslel, že tam někdo odstavil Wapky.

jva

Několikrát jsem se tam při šocení po pár desítkách minut motal, ale NIKDY jsem tam neviděl nikoho jiného, který by po jedněch schodech slezl a druhých vylezl. Zase cyklolobby vysává veřejné peníze na úkor akcí pro podstatnější část občanů…

mirek

No právě kvůli těm schodům tam a zpět se tomu místu lidi vyhýbají. A je to hlavně pro pěší, pro cyklisty to bude spíš doplňkové spojení, i když hodně chybějící.

Y.K.

No právě. Když tam není přechod tak při tamním provozu raději jinudy i když se to tu tak pěkně nabízí.

MaT

Přechod pro chodce už teď je jak mezi těmi schodišti, tak o něco výš, kde je křižovatka s Koubkovou, Bruselskou a Šafaříkovou.

Y.K.

Aha, tak to je pozitivní.

PIDofil

Což ovšem pochopitelně neřeší nijak úžasně nejen situaci cyklistů, ale ani třeba lidí s kočárky a konec konců ani starších osob, kterým se po schodech chodí špatně.

MaT

Neházejte to prosím na nějakou cyklolobby. Zrovna Praha 2 dělá pro cyklisty takřka úplné prd. Tady asi nějaká firma získá zajímavou stavební zakázku (taky co na tom proboha chtějí stavět rok?). Jak moc ta firma bude spřátelená s někým z radnice bude asi také docela zajímavé. A cyklisty v tom zmiňují, že je to populární téma… Fakt ale je, že když se na kole dostanete někam do té Wenzigovy ulice – třeba přijedete přes Folimanku nebo po Nuselském mostě – tak se dál na Vinohrady legálně dostanete jedině tak po magistrále, takže té cyklodopravě a cyklistům to fakt může pomoci… Číst vice »

mirek

Praha 2 naopak proti cyklodopravě dost bojuje. Jenže teď se naskytla šance z peněz z městské kapitoly cyklodoprava postavit lávku, kterou lidem slibují dvacet let a doteď ji nebyli schopni sami postavit.

Jan

Praha 2 a potažmo město by se spíš mělo starat o vykoupení/vyvlastnění a opravu nádraží Vyšehrad než kvůli několika schodům využívaných jen místními stavět lávku za 30 milionů.

mirek

30 milionů stojí tři týdny provozu tunelu Blanka…

Jiří Kocurek

„využívaných jen místními“
A to nějak snižuje účelnost věci?

mirek

Budovu prodala italským spekulantům radnice vedená ODS, proč by ji teď měla radnice vedená ODS odkupovat zpět?

Lech Malý

Fajn, co by na tom Vyšehradě mělo vzniknout, informační centrum?

Prazak

Na těch vizualizacích to vypadá, jako by tam měli vybourat všechny domy a postavit místo nich nějaké moderní příšernosti.

Jan

Taky jsem si podle obrázku říkal, že to musí být vedle nějakého nákupního centra.

Daniel

Tak to už tam Klára Issová Ivanu Trojanovi kytičku neprodá… (film Ve stínu)

Martin V.

Dobrý nápad ta lávka! Po překliknutí na mapě jsou tam i pohledy shora.

A na provedení UHPC jsem zvědav – prý má mít životnost až 200 let. Tak to snad neskončí jako mnohé mosty ze 70. a 80. let minulého století, které se teď kvapně nahrazují.