umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví Letiště

Soud nařídil uvolnit dvě zadržená letadla Českých aerolinií

Odstavená ATR 72 ČSA na ruzyňském letišti. Foto: Petr Juriš
Odstavená ATR 72 ČSA na ruzyňském letišti. Foto: Petr Juriš
Soud: Pokud by předběžné opatření nařízeno nebylo, mohlo by dojít k likvidaci provozu Českých aerolinií.

Obvodní soud pro Prahu 6 dnes předběžným opatřením dal za pravdu skupině Smartwings ve sporu s Letištěm Praha o dvě letadla ATR 72. Dceřiná firma letiště pro údržbu Czech Airlines Technics (CSAT) stroje začátkem února zadržela kvůli nesplaceným závazkům, soud je nyní nařídil uvolnit. Firma CSAT s výrokem nesouhlasí, její vyjádření bylo doplněno dodatečně (pod článkem).

Letadla provozují České aerolinie ze skupiny Smartwings, jejíž mluvčí Vladimíra Dufková dnes o rozhodnutí soudu informovala. Soud nařídil letišti a jeho dceřiné firmě „zdržet se zásahu do užívacího a nájemního práva Českých aerolinií (ČSA) ke dvěma letadlům typu ATR“. Konstatoval také, že „pokud by předběžné opatření nařízeno nebylo, mohlo by dojít k faktické likvidaci provozu ČSA“.

Smartwings považovaly zadržení letadel společností Czech Airlines Technics od počátku za protiprávní. ČSA kvůli tomu musely zrušit některé lety. Poukazovaly přitom mimo jiné na ochranné moratorium kvůli covidu a také na to, že letadla vlastní zahraniční subjekt. Společnost CSAT zase argumentovala neuhrazenými fakturami za údržbu letadel. Aktuální vyjádření CSAT k rozhodnutí soudu deník Zdopravy.cz shání.

Smartwings nedávno varovaly, že ČSA potřebují státní pomoc, jinak skončí v insolvenci.

Vyjádření Letiště Praha a CSAT (doplněno 18:20, redakčně kráceno)

Usnesení Obvodního soudu pro Prahu 6 ve věci zadržení letadel společnosti ČSA jsme obdrželi a budeme jej respektovat. Současně však považujeme za zásadní uvést, že s ním naprosto nesouhlasíme. Vedle odvolání, které již připravujeme, zvážíme i další právní kroky tak, abychom ochránili naši společnost před negativními dopady a zejména škodou, která v důsledku uvedeného usnesení soudu naší společnosti hrozí…. Soud ve svém usnesení také nezohlednil faktický stav letadel, kdy jedno z nich ČSA dlouhodobě nepoužívá pro jeho neprovozuschopnost. Soud také nijak nezohlednil zájmy naší společnosti, jakožto významného a legitimního věřitele ČSA a především neuvedl jediný argument, v čem spatřuje rozpor uplatnění zadržovacího práva s principy mimořádného moratoria… Skupina Smartwings, do které ČSA patří, má ve své flotile více než 40 letadel, která lze okamžitě v provozu využít a předejít tak rušení naplánovaných letů. Z tohoto důvodu považujeme za ryze účelové tvrzení, že zadržení dvou letadel, z toho jednoho neprovozuschopného, by ohrozilo celý provoz aerolinky a vedlo k jejímu úpadku. Taková vyjádření považujeme za snahu vytvořit mediální obraz jednostranně příznivý pro ČSA a snahu o odvrácení pozornosti od skutečných příčin současné špatné situace aerolinky, která však doposud s námi, i po několikerých žádostech, nedostatečně komunikovala o uhrazení dluhů vůči naší společnosti ani o budoucnosti jejího financování. …

Ohrazujeme se také proti naprosto lživému tvrzení, že skupina Letiště Praha, do které společnost Czech Airlines Technics patří, jakkoli zneužívá své postavení či ohrožuje budoucnost letecké dopravy v České republice…. ČSA měly v loňské roce podíl na provozu pražského letiště přibližně 13 %, v případě, že by byl provoz aerolinky ukončen, jednali bychom se všemi dopravci o navýšení jejich kapacit na již fungujících linkách do stejných destinací či o otevření linek nových, pokud by zde existovala poptávka.

Odebírat
Upozornit na
guest
101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mik

Je to stejne jako s nouzovym stavem , sice je protiustavni ale zustane do konce unora az zacne platit v podstate totez ,ale jen jinak nazvano Tady se taky ceka az stat vymysli kde najde penize na zachranu spolecnosti ,ktera kdyby nemela za sebou cestovyky a stat ,tak by davno zkrachovala

alian

SW Group nejsou schopni dlouhodobě spláce. 28.února veřitelé začnou uplatňovat své nároky, po odeznění soudní ochrany – a nepochybně to bude znovu i pražské letiště.Rozhodně se nejedná o malé částky a 28.2. se SW hodně bojí – proto neustále plácají nesmysly a opakovaně multimiliardáři jako vlastníci žadoní o státní pomoc, resp. vyhození peněz do černé díry zvané SW. XX let psali o tom jak jsou nej a nej, nyní se staví do role největšího chudáčka. Necht´pan Šimáně vytáhne peněženku a zaplatí si sám ztráty vlastní firmy, společně s China boys. Hoši, nejpve ze svého a ne že zaplatí vše stát….ani… Číst vice »

Roman

Vy máte nějaké zákulisní informace?

zdeva

Příště platba předem…

RHood

Člověk by si myslel, že normálně smýšlející podnikatel, manager, majitel si nebude dělat zle u potenciálního partnera, který mu může vytrhnout trn z paty v situaci (v tomto případě technické), s kterou si není schopen nebo nebude schopen sám pomoci. Ale management a 51% majitelů se rozhodlo jít cestou konfrontace, která jak je známo nikdy nikam pořádně nevedla, nevede a nebude vést. Aby nakonec toto „vítězství“ nebylo tím další pyrrhovým vítězstvím SWG.

Tomas

Neotočil jste kapku kdo je tady ten „špatný“, a kdo je ten dobrý? 😀

tím, kdo tady šel cestou konfrontace, není smart wings … ale CZAT 🙂 Budíček 🙂

RHood

Tak já bych začal tím, kdo dluží a přidal bych, že dluhy dělají nepřátele. To by jste vy, jako odborník na všechno, včetně letu Pan Tau-a na křídle letadla měl vědět.

Jana

Ale to jsou predmoratorni dluhy

RHood

A co ? Vy si myslíte, že CSAT není společností která dává lidem práci, a za kterou si tito lidé zaslouží odměnu ? To jako si myslíte, že se vedení CSAT postaví před tyto lidi a řekne jim, tak hele, ČSA/SWG nám dluží za opravy několik stovek tisíc nebo milionů, vydržte a místo mzdy si tento měsíc můžete vzít ze skaldu 10 šroubků, nebo zbytky prasklé gumy? Tom mate trošku zpřeházené, ne.

Roman

No tak CSAT na SW závislé není. Většinu výdělku jim dělají aktuálně údržby pro jiné společnosti. Pro SW už stejně od jara udržují jen ATR. Takže s tím že nemají kvůli SW na výplaty bych byl asi opatrný

RHood

To není o tom, jestli je SWG majoritní zákazník, to není o tom jestli mají nebo nemají z titulu nezaplacení SWG CSAT na výplaty. Jedná se o platební morálku.

Jana

Ne, to si nemyslim. Jen jsem Vam psala ze to jsou predmoratorni dluhy. Moratorium neznamena ze nemusite za sluzby platit. Myslela jsem ze to vite. Evidentne jsem se spletla

RHood

Moratorium, které využívá jak QS tak ČSA na základě tzv. zákonu „Lex Smartwings“ chrání tyto dvě společnosti před věřiteli, kterých pohledávky vznikly před rozhodným datem, tedy datem, kdy tyto dva subjekty do moratoria vstoupily.

Kamui

Tak to je jednoduché. Letiště vrátí Smartwings klíče, ale letadlům nedovolí odstartovat, dokud nebude zaplaceno.

Kakulo

Paní mluvčí příště posadit na detektor lži, když bude dávat další prohlášení.
I když ona pouze říká jen to co jí nadřízený poručí. Odporné. Ani korunu z veřejného rozpočtu. Zaměstnanci si najdou jinou práci, tak jak zbývajících 10 milionů lidí v republice …

beija

A nemluvě o tom, že Letiště Praha vlastní i budovu Smartwings na Ruzyni.Takže je může také vyhodit z nájmu..Vyšlo by je to levněji než případné splácení elektřiny, vodného, atd. po Smartwings. Nemluvě o případném neplacení nájmu. Ale v celkové dlužné částce Smartwings a ČSA Letišti Praha a jejím společnostem to budou drobné..Ale i ty se počítají.

Petr Noworyta

Tak z budovy Argo uz je vyhodili. Asi je vcelku jasne proc

beija

Přesně jak říkám – „Skupina Smartwings, do které ČSA patří, má ve své flotile více než 40 letadel, která lze okamžitě v provozu využít a předejít tak rušení naplánovaných letů. Z tohoto důvodu považujeme za ryze účelové tvrzení, že zadržení dvou letadel, z toho jednoho neprovozuschopného, by ohrozilo celý provoz aerolinky a vedlo k jejímu úpadku. Taková vyjádření považujeme za snahu vytvořit mediální obraz jednostranně příznivý pro ČSA a snahu o odvrácení pozornosti od skutečných příčin současné špatné situace aerolinky, která však doposud s námi, i po několikerých žádostech, nedostatečně komunikovala o uhrazení dluhů vůči naší společnosti ani o budoucnosti… Číst vice »

Jiří Kadlec

Mediální obraz je prakticky pořád stejný – většinou lžou.
Pasažérům upírají kompenzace za zpoždění i peníze za neuskutečněné lety. Když požadují peníze po státu tak jsou národní dopravce a strategický pilíř ekonomiky bez jehož existence se položí většina cestovních kanceláří a nikdo jiný je není schopen nahradit. A pro novináře jsou soukromou společností a nikomu nemusí nic sdělovat.

DOPRAVAK 01

Blíží se konec února, je potřeba zintenzivnit zprávy o SW …

Pan X

Pravidelně v provozu jsou pouze OK-NFV a OK-NFU, takze netuším proč by měl být problém s rušení letů, když ČSA mají 3 další ATR.

RHood

Myslím si, že problém není v tom, že ruší lety, problém je v tom, že takováto situace nenahrává SWG ve věci zajištění finančních prostředků od finančních institucí. Vrhá to hodně velké negativum na SWG. A pak, zadržíš majetek, majitel nebo provozovatel obdrží finanční „injekci“, kterou chce použít na provoz a on ji musí okamžitě použít na zaplacení věřitelům. Peníze by SWG jenom protekli, bez jakéhokoliv stabilizačního efektu, což si myslím, že tento scénář SWG nechce a nepodporuje,

Gwann

tak nemůžou z principu připustit, protože kdo ví kde by jim ještě něco zadrželi

Jiří Kadlec

Za 14 dní.

Nirus

Protože ty 3 další ATR patřili leasingové společnosti, která zkrachovala, stejně tak i OK-NFU a OK-NFV patřili zas jiné leasingové společnosti, která též zkrachovala. Problém je v tom, že díky krachu té leasingovky, která vlastnila ty 3 ATRky vlastně ty letadla nepatří v tuto situaci nikomu. Naštěstí se u OK-NFU a NFV nějakým způsobem prodloužil kontrakt na další rok, ale vlastně ty ATRky také nepatří nikomu. A další věc je ta, že GFR a GFQ nejsou schopné okamžitého provozu, tím pádem by museli opět na revizi k CSAT, které by s nimi díky nedoplatkům ČSA neudělalo vůbec nic.

Roman

NFU a NFV patří NAC a ti co vím tak nezkrachovali. Vstoupili do ochrany před věřiteli a řeší se restrukturalizace, ale stále fungují a letadla vlastní.

Tomas

To je velmi „kreativní“ výklad, že když „krachne leasingovka, tak leasnutné věci nepatří nikomu“.

To se učí kde?

G700

Už se těšim, až SmartWingsGroup půjde do insolvence a do půl roku shoří v propadlišti dějin. Zaměstnanců je mi líto, ale ty hov@da, co to řídí a vlastní, si nic jinýho nezaslouží…

Tomas

ach ta zavist.

RHood

ach ta servilita a rektální lezectví

Gwann

tak o panu Š. a panu V. nic nevím, jakkoliv mi nejsou zrovna sympatičtí. ale čínský akcionář, který odmítá, jak pomoct, tak prodat podíl za jinou cenu než nesmyslnou…ten si zaslouží, aby nedostal vůbec nic

alian

a kdo si ho do firmy vzal??? Šimáně…dobrovolně a s nadšením, jak jsou globální….:) Důsledky necht´si nese vlastník. Domluvil to Luftjarda, což samo o sobě je velmi rizikové jako vše, co tenhle superman domluví.

Dorota

Mě nepřipadá, že by to bylo o závisti, ale je to čistě pragmatický pohled na celou tu šarádu okolo SW a jak znám některé techniky, tak se chytnou všude a za podstatně lepších podmínek jako ti, co již odešli po nástupu těch zoufalců co si říká technické vedení, kteří naprosto nemají základní povědomí jak pracovat a jednat s lidmi a naprosto bez empatie a chápat člověka jak citově tak kognitivně. Vzhledem k svému věku a době se to tito manažeři neměli od koho naučit. Já bych doporučil vyšetření u psychiatra a zbavit je komplexu malých lidí a lidí bez vzdělání… Číst vice »

Peety

a jaky hovada konkretne?mas pocit, ze kdyz se ta firma uz rok snazi prezit, ze ji ridi hovada?

Zdeněk

Ano, když si platí reklamy, že stát nechce dát peníze, tak si opravdu nic jiného nezaslouží…

Mema

Zda sa ti, ze firma ktora funguje v najhlbsej krize letectva aka tu nebola od II sv. vojny a zatial preziva a manazment bojuje vsetkymi sposobmi ako ju udrzat nad vodou su hov@da? V tej firme je asi 2000 ludi ktori zivia rodiny takze tvoj komentar nie je celkom na mieste

DrFj

Ano, bojuji vsemi zpusoby, konkretne treba nevracenim penez lidem, kteri zivi rodiny…

Anonymus

Tohle Smartwings Group nemuze vyhrat…

Martin

Anonymus byl panem Surou amnestovan? Gratulki

mauricio

To je ale náhoda 😀

Věžník

Přesně jak píše Technics. Jedno zabavený Játro je vrak který už dlouho neletěl. Smrtwings to nafouk a vymlouvá se tím na zrušení několika linek což se jim hodí do krámu protože jsou jako firma ve výkalech. Na letišti jim stojí dalších min 20 letadel, ale linky do Amsterdamu museli zrušit kvůli zabavenýmu prašivýmu Átru. Technics jen nechtěli jen tak čekat na konec moratoria a chtěli si dluh který u nich Smrtwings nasekali pojistit. To že je vyhlášené moratorium snad znamená že všichni budou dál skákat kolem téhle firmy zadarmo ? Šimáně si lítá třikrát do měsíce zahrát golf na Kanáry… Číst vice »

Tomas

ach ta zavist…

j.Trojan

Myslíte si, že toto je o závisti ? Ve chvíli kdy neplatí pro všechny stejný metr…

Tomas

Narážím speciálně na to explictiní zmiňování golfu v každým druhým příspěvku na téma smartwings 😀

a nechápu to spojování stavu čsa / swg s tím, že si šimáně jezdí na golf. at si šimáně jezdí třeba do háje – šimáně o záchranu nežádá.

beija

Nekrmit trolly.

TC82

Smartwings někdy vlastnilo Cessny?

beija

Hmm, drobný dotaz..Bylo u tiskové zprávy přiloženo předběžné opatření vydané soudem?Jak se to standardně dělá? Nebo je to jen interpretace z dílny Smartwings PR?

Martin

Interpretace z dílny Smartwings PR? Vy si myslíte, že si to Smartwings celé vymysleli?

beija

Já nevím, jestli si to Smartwings vymysleli, ale nebylo by to zpochybněno, přiložili-li by předběžné rozhodnutí soudu, neboť rozhodnutí soudu a rozsudky jsou veřejné dokumenty. Proč ho tam Smartwings nedali? To mě zajímá víc, než jestli to pravda je nebo není.

Jana

Kdyz jsou verejne, tak si je prece muzete dohledat sam. Nebo si myslite ze by pan Sura skocil na lep Smartwings a vydal by clanek aniz by si overil fakta?

beija

Já se omlouvám, ale takto mediální komunikace firmy (největší letecké společnosti u nás ??) opravdu takto nemůže fungovat, že my si budeme dohledávat dokumenty, kterými dokládají ONI svá tvrzení.

Jana

Ale to narizeni vydal soud, nikoliv Smartwings

beija

Smartwings přece tu tiskovou zprávu vydal poté, co jim soud předběžné rozhodnutí zaslal. Proč ho nechtějí zveřejnit? je přece veřejné. Absolutně nedůvěryhodné !!

Jana

Takze vy neverite ceskym soudum?

kakov

nevěří SW, Ti si to mohly přikrášlit,
a české soudy také nejsou vzorem důvěryhodnosti

Jana

Takze SW si to prikraslili a pan Sura zverejnil nepravdivou informaci? Stejne tak ostatni media?

Tomas

boze, to jsou blaboly.

to se tu dnes sesli chovanci dobran?

kakov

copak máte osobní zkušenost? ze tu nemocnici znáte? :-DD

Michal

Ne. A OS P6 už vůbec ne.

beija

Smartwings přece tu tiskovou zprávu vydal poté, co jim soud předběžné rozhodnutí zaslal. Proč ho Smartwings nechtěli zveřejnit? Je přece veřejné. Absolutně nedůvěryhodné od Smartwings!!

Tomas

tys nekdy videl, ze by nekdy nekdo zverejnoval predbezne opatreni jako soucast tiskovy zpravy?

zijes v zajimavem paralelnim svete.

ps: kdyby si to smarti vymysleli, tak csat se uz davno ozvala. to, ze mlci, je jen doklad toho, ze je to tak, jak je. tak sklidni hormon a bez si hrat s pocitadlem

Tomas

uklidni se.

beija

Trolly nekrmím.

Peety

Sam si troll od RYR

Ogden

Co ty mas porad s Tim RYR?..

Pepa

Tak nežer

Jiří Kadlec

Nikdo nemůže nutit letiště a jeho dceřiné společnosti poskytovat služby někomu kdo za ně neplatí. ČSA ta situace stejně brzo dožene.

Gwann

pravděpodobně rozhodnutí znamená, že firma v moratoriu nadále nemusí platit za služby během moratoria. tak můžou zkusit ty služby neposkytovat. pokud je i k jejich poskytování pak donutí soud, tak za toto nařízení odpovídá stát (za škodu způsobenou) dokážu si představit argumentaci předběžného opatření (fakt zabavení způsobuje takovou újmu, že by se firma nemusela dočkat rozsudku) s tím, že mají asi nařízeno podat proti ČSA Technics nějakou žalobu či tak něco, bohužel asi soud poněkud neřešil skutkový stav – ČSA má dost letadel. Osobně bych se jako ČSA technics proti předběžku odvolal a popsal skutkový stav. on ho nadřízený soud… Číst vice »

Martin

V moratoriu ale musíte platit za služby které jste odebral během moratoria

Gwann

já vím. ale alibisticky soud si řekl…když to nechám tak, aerolinky uhynou a co pak já…způsobil jsem nečinnosti uhyn

Jeníček

Tímto rozhodnutím se flotila ČSA rozšířila o 67%! 🙂 🙂 🙂

Petr

Dobrá zpráva. Snad i tu podporu od státu dostanou, byť třeba jen jako úvěr s odloženou splatností.

VíKo

Taky s tím nemám problém. Nejsem uderka SW, ale chci prostě leteckou společnost s českými majiteli na pražském letišti. Uz aby ten xindl covidskej odpadl.

Tomas

Neboj. Teď budeš obviněn z toho, že jsi zaměstnanec SW 🙂

Tswq1

Jenže Smartwings nemá české majitele. Je to česko-čínská firma.

Petr Tomeček

Dobrý den, stejně tak jako Lufthansa není německá, Brusel Airlines není belgický, a Austrian Airlines není rakouský. Ano, Smartwings není český. Bohužel musím říct, že argument česko-čínská společnost je naprosto zbytečný. S pozdravem,

Filip

Ale no tak. Zase hrušky a jablka. Třeba Lufthansa:
Společnost je ze 100 % volně obchodovatelná. Vlastnickou strukturu tvoří instituce (61,5 %) a soukromí investoři (38,5 %), z národnostního pohledu jsou na prvním místě investoři z Německa (68,6 %), USA (9,2 %) a Lucemburska (7,6 %).[36] Největší podíly vlastní Templeton Global Advisors Limited (5 %) a BlackRock, Inc., New York, USA (4,9 %)
Smartwings je půl napůl s Číňany. Není veřejně obchodovatelný. Naprosto nesrovnatelné.

Tomas

Tak samozřejmě, že má české majitele. Stále mají majoritu.

A i kdyby neměli majoritu, tak tvrzení „české majitele“ automaticky neznamená, že mají „jen české majitele“.

Axel

Podstatné je zadlužení SW/ČSA. Reálně totiž by dotace z našich daní pro ČSA/SW skončily zejména u irských pronajítmaelů letadel….

Tomas

coz je vcelku prirozene, kdyz najem za letadla je jednim z nejvetsich vydaju (a nakladu).

VíKo

???? Tak to je ovšem oxymoron. To co jste napsal. 🙂

skyline

Nemyslím si, že na tomto fóru vůbec kdy nějaká úderka SW operovala. Pár lidí ze SW určitě ano, ale pak je tu spousta těch, kteří smýšlejí podobně jako vy. Přece není nic divného na tom chtít v Česku českou aerolinku.

Axel

Kdo chce českou či čínskou či česko-čínskou aerolinku, tak ať si to platí ze svého = např. darem ze své kapsy nebo koupí letenky…. Z našich daní už byl dostatek podpory pro ČSA v minulosti. Letos společného už ani haléř dotací….

Martin

Já třeba nechci dotovat lyžařské středisko, které patří Slovákům. A nevypadá to že by slovenský miliardář sáhnul do vlastní kapsy

Axel

souhlas

Martin

No vidíte. A stejně ho dotuji ze svých daní. Stejně jako vy

Tomas

a vis o tom, ze austrian … swiss … brussel airlines … dostaly podporu, pritom jsou (majoritne) vlastneny lufthansou.

v dobranech red probirate cinu? 🙂

Jimbo Jones

Red čínu asi probírá každý. Každopádně nacionalismus skončil vždycky akorát průšvihem. Pokud si má firma zasloužit podporu, tak ne proto, že je „česká“, ale proto, že její byznys dává smysl a jen je v problémech kvůli covidu. Jenže ČSA je v problémech už patnáct let a co peněz v nich už zahučelo… tak jestli má smysl dál jezdit na chromým koni.

Axel

Nedává smysl mimořádnou dotací podporovat firmu SW/ČSA, když většina dotace by obratem doputovala zahraničním věřitelům – např. pronajímatelům letadel z Irska. Nechť irská vláda dotuje irské půjčovny letadel. A ať tyto půjčovny letadel převzemou do svého vlastnictví firmu SW/ČSA od jejích činských a českých vlastníků… A TEPRVE až věřitelé oddluží firmu SW/ČSA, tak má smysl zvažovat jestli nějakou mimořádnou dotaci či ne… Pane Tomas, namísto tapetování zdejší diskuze můžete šupky hupky nosit peníze ze SVÉ peněženky do Smartwings/ČSA. Z našich společných peněz (z našich daní) ani haléř mimořádné dotace!!!!!!!

Gwann

já osobně nevím, proč dotovat miliardami vykostěné, zminimalizované ČSA. už nás stály dost a vždy fungují jen do krize, pak zase s nataženou ručičkou. vždyť tohle by byl snad 5. pokus v posledních 25 letech o záchranu ze státního. stejně rozsahem připomínají větší aeroklub. je mi líto, už stačilo. PS: pokud: 1) sleví leasingovky z ceny pronájmů (prostě kus dluhu odepíšou nebo zakapitalizují) 2) banky zkapitalizují pohledávky 3) něco pošle Šimáně a 4) zmizí Číňani 5) bude se řešit jak SW tak ČSA 6) stát dostane alespoň za část pomoci prioritní akcie (ty jsou splatitelné v zásadě jako dluhopisy) tak… Číst vice »

Jiří Kocurek

To je docela dost úkolů a nejsem si jist, zda úkolovaní zasalutují a provedou.

Gwann

nemusí. jen jsem popsal, za jakých podmínek to je zachránitelné a to jinak než dárky od nás všech z našich daní. živím se restrukturalizací pohledávek, tudíž vím, o čem mluvím. pokud nebude splněno 1-6, pak to nemá smysl vůbec zachraňovat. a osobně budu litovat každé koruny z mých daní, co na to padne.

Jiří Kadlec

Zásadní problém a to i pro banky je, že majitelé nejednají ve shodě. Za takových podmínek by to financoval jen šílenec

Gwann

asi tak

Petr

Má to cenu zachraňovat. Přeci jen i rok 2019 se povedlo dostat se do zisku. Nejsou jako Alitalia, kteří byli naposledy v zisku roku 2002 a kteří zbankrotovali již roku 2017 a fungují krize, nekrize. S leasingovkami to bude poněkud horší domluva. ČSA mají snad každé letadlo pronajaté od někoho jiného, jestli se nepletu. Co se týká Číňanů, tak si vybavuji, že snad už v roce 2018 (nejsem si jistý) to vypadalo, że by je Šimáně z firmy nejraději vykopl, protože se na řízení nepodílí již delší dobu. A až odezní krize tak jsem si jistý, že to s radostí… Číst vice »

Jiří Kadlec

Jak si to vykopnutí představujete v praxi? Mají téměř 50%, nejsou drobní akcionáři které lze vytěsnit. Když nebudou chtít prodat, tak neprodají. Když nebudou chtít vložit peníze, tak nevloží. Mají na to právo.

Petr

Napadlo mě, že by vykoupili čínský podíl zase zpět, ale samozřejmě máte pravdu, že když nebudou chtít Číňané prodat, tak neprodají.

Gwann

číňani rádi prodají…minimálně ale za částku za kterou koupili. což je nesmysl, který jim nikdo nedá. takže nejíépe teď pumpnout stát o nějaké prachy, něco poplatit (možná i závazky ve skupině), pak to hodit do reo, financovat zapodstatově akcionářem (českým) a pak zakapitalizovat půjčku (předtím ještě snížit kapitál ztrátami utrpěnými) a číňánci mají náhle 5%.

Tomas

tak kdyby trzni podminky byly normalni, a csa byly v minusu, nikdo by o dotacich nepremyslel

pokud ale je stav takovy, ze za 12 mesicu mohly csa fingovat realne asi 4 mesice, je jasne, ze nemuzou prezit (stejne jako cokoli jineho) . a stat by tady mel byt tim, kdo je podrzi.

Axel

Ne, už žádné dotace pro ČSA. Těch peněz v minulosti bylo posláno do ČSA víc než dost (přes Letiště Praha státní podnik, Osinek s.p.)

Gwann

aha, takže leasingovky dostanou zpět vše a zaplatí to daňový poplatník? dtto číňan nedá aní vorla? vždyť je hodně olétaných ér za pusinku…proč platit celou cenu leasingovkám? ty musí taky nést kus ztráty. dělá se to mimo letectví běžně, nikdo nechce technologii vráti, když je jí přebytek, raději něco odepíše