Autobusy

SOR dodá autobusy pro MHD ve Frýdku-Místku, poprvé půjde o vozy NS na zemní plyn

Autobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy
Autobus SOR NS12, ilustrační foto. Foto: SOR Libchavy

Společnost SOR Libchavy vyhrála veřejnou zakázku na dodávku patnácti nových autobusů na stlačených zemní plyn pro ČSAD Frýdek-Místek. Půjde o první město v zemi, kde budou jezdit autobusy nové řady NS na zemní plyn.

Vítězství vyplývá z informací na profilu zadavatele. Za patnáct autobusů zaplatí dopravce ze skupiny Transdev celkem 91 milionů korun bez DPH. Půjde o vozidla NS12. „Jde o první autobusy této řady, které dodáme s pohonem na zemní plyn,“ řekl obchodní ředitel SOR Libchavy Filip Murgaš.

Dopravce na nákup vozidel získá dotaci z Integrovaného operačního programu. Podle informací ve věstníku veřejných zakázek byl SOR jediným uchazečem. Ostatní výrobce mohla odradit krátká doba na dodání: podle smlouvy musí být všech 15 autobusů dodáno do konce července letošního roku.

SOR dosud vyrábí autobusy na plyn ve starší verzi NBG nebo BNG, vozy této řady začaly jezdit například nově v Kolíně.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David S.

Upřímně se na ty vozy těším. Oproti NBG nebo snad BNG (což je pěkný humus) jsou NS o dost dál a vypadají celkem dobře. Sice u nás ve F-M nejezdí moc staré autobusy a taková výměna je víceméně zbytečná, no bránit se tomu nebudu…

Simír

Je to divné, že do FM mělo přijít 15 autobusů. (Iveco) Ale poté co se paní STRUHALOVÁ dostala do vedení 3CSAD, bylo všem jasné, že se vše změní. Proč? Protože sedí v dozorčí radě SOR. Ruka ruku myje a peníze do vlastní kapsy se hodí.

Kernteriér

Tak tohle poněkud nevyšlo…

Simír

Je to divné, že do FM mělo přijít 15 autobusů. (Iveco) Ale poté co se paní STRUHALOVÁ dostala do vedení 3CSAD, bylo všem jasné, že se vše změní. Proč? Protože sedí v dozorčí radě SOR. Ruka ruku myje a peníze do vlastní kapsy se hodí.

PAN

Spol. s r.o. nemůže mít dozorčí radu – SOR Libchavy spol. s r.o.

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=683213&typ=UPLNY

Že by Simir myslel jinou firmu v rámci holdingu?

PAN
PAN
Matoo

s.r.o. mít dozorčí radu může.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Dozor%C4%8D%C3%AD_rada

Tím, ale netvrdím, že jí SOR má.

Láďa

Ns autobusy nevypadají špatně , na to jak krátkou historii tato firma má , ale Solaris je o strašný kus ve předu ,,,, hlavně ať dobře a dlouho slouží ve Frýdku Místku,,,,

Kubrt

Krátkou historii? Ty autobusy dělaj 27 let, v lecčems se posunuli, tak by mohli i v tom designu. Může se to zdát povrchní, ale když chceme, aby veřejná doprava byla pro cestující atraktivní, tak by vozidla z roku 2020 neměla vypadat hůř Karosa 700, která je konstrukčně 40 let stará a je to krabice, ale pořád se mi zdá elegantnější, než cokoliv z produkce SOR.

SaulGoodman

Ani NS nepovažuji za žádný výkřik designu, na Solaris nebo Scanii to nemá, ale budiž. Nicméně ty NB je vyloženě ostuda vyrábět, 20 let starý design, co tu bude jezdit dalších 10 let minimálně počítám. Nechápu, že to nevadí samotnému SORu, holt asi mají své jisté…

Kalendar

Hmm.. NS na CNG…
Jsem zvědavý… :O Už se docela i těším. 🙂

Ondřej

Tak já nevím, v Kolíně jezdí na MHD Mercedesy, na příměstské linky koupilo OAD Kolín Sorky CNG12 ne NBG nebo BNG.

Robert

Zřejmě bylo myšleno na MHD, jen neobratně napsáno.

SaulGoodman

Ví se, do kdy se plánuje souběžná výroba obou typů (a nejen na plyn, myslím NB a NS obecně)? Nebo už se „nedají nově koupit“, ale jsou to jen dodávky z předchozích soutěží? Či snad je NB ještě víc low cost varianta SORek?

SaulGoodman

Díky, zajímavá volba…