Autobusy Doprava ve městě

SOR dokončil první dodávku nových autobusů NSG, jezdí po Frýdku-Místku

Autobus SOR NSG12 v barvách ČSAD Frýdek-Místek. Foto: ČSAD Frýdek-Místek
Autobus SOR NSG12 v barvách ČSAD Frýdek-Místek. Foto: ČSAD Frýdek-Místek

Společnost ČSAD Frýdek-Místek ze skupiny Transdev převzala poslední z patnácti objednaných autobusů SOR NSG 12. Dopravce je prvním zákazníkem, který začíná jezdit s novým typem autobusů ze SOR Libchavy s pohonem na stlačený zemní plyn.

SOR vyhrál zakázku na dodávku autobusů letos v květnu, podle smlouvy měl všech patnáct vozidel dodat do konce července. Patnáct autobusů vyšlo na 91 milionů korun. SOR byl jediným zájemcem v této soutěži.

Dopravce bude autobusy financovat hlavně díky dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Pro ČSAD Frýdek-Místek znamená kontrakt i náhradu posledních vozidel s naftovým motorem, flotila firmy je už kompletně na CNG.

Pro cestující není prakticky rozdíl mezi verzí NS12 a NSG12: kapacita je 33 míst k sezení, 68 ke stání. Autobusy jsou plně klimatizované, dopravce si do nich vyžádal 8 USB dobíjecích zařízení. Všechny autobusy by měly být v provozu od pátku.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendys

No tak po letitých zkušenostech s vozidly Sor a Iveco bych
ani od jednoho výrobce nekoupil ani propisovací tužku !!!
Přeji novým majitelům těchto vozidel pořádné nervy a vyrovnanost !

Apollo

Pane Sůro bohužel autobusy ještě nejezdí, stojí pořád na pláče

Tomáš Ramert

tady se zas někdo na tom nátěru vyřádil…vypadá to hrozně.

roman

co si ČSAD vybralo to má

Robert

Má na to přijít polep, takže je asi celkem jedno, co bude pod tím. A nevím, co je na tom nátěru oproti jiným vozům ČSAD F-M jinak.

David S.

Jenomže ono to s tím polepem vypadá ještě hůř…

PetrN

Náhodou, pokud tě nátěr udělají stejně nebo podobně, jako na těch sorkach, co už po městě jezdí, tedy polep s motivy města, tak se zlobit určitě nebudu, vypadá to hezky, určitě líp, než Sorky, který nám jezdí po Praze. A ve srovnání s těmi hrbatymi Sorkami, co po FM pořád jezdí, je tohle určitě posun dopředu.

Pavel Vavříček

Jsou to prý poslední vozy 3ČSAD, co budou mít zelenou barvu někde venku podle MHD Živě. Potom už to budou venku kompletně bílé nebo městské polepy. Starým vozům se to odstraňovat nebude.

PetrN

Jo, to souvisí s rebrandingem, původní 3csad bylo zelené, Transdef jede na bílou 🙂

Liboros

Jak by řekl Pohlreich: Proč to vypadá jak Kinderscheisse?!

svojsin

Asi budu v menšině, ale mě to neuráží.
Např. kola to má jako autobus, ne jako trabant a celkově mi to přijde docela zajímavý z venku.

Pražák

Mně se to také docela líbí, alespoň člověk na první pohled pozná co to je. U ostatních značek, MAN, Solaris…. to poznám jen dle loga, při zběžném pohledu zcela identické, nezajímavé krabice na kolech.

Martin V.

BN jako trabant, NB spíš kola jako traktor (vpředu menší, vzadu větší). 🙂 Ale třeba boční silueta NSG12 nevypadá špatně – hrb pro tlakové lahve není příliš vysoký. http://mhdzive.cz/images/phocagallery/csad_fm/SOR_NSG_12/2020-07-09@@@Gar%C3%A1%C5%BEe%20%C4%8CSAD%20Fr%C3%BDdek-M%C3%ADstek%20a.s.%20(3).JPG

Tom

Proč má SOR takové mega hrby, viděl jsem Crosway a ten měl ten hrb jen o malinko vyšší než klimatizaci.

David S.

Crossway má nádrž zapuštěnou do střechy, takže tolik nevyčnívá, ale to je specifikum Crosswaye…

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO