Šlesvicko-Holštýnsko objednalo další nové jednotky od Alstomu, budou jezdit do Dánska
Jednotky mají být dodány do roku 2027.
Německá spolková země Šlesvicko-Holštýnsko navýšila svoji objednávku nových elektrických jednotek Alstom Coradia Stream. Namísto původních 40 jich objedná 42. Díky tomu bude možné s novými jednotkami jezdit až do Dánska.
O podpisu další objednávky informoval zemský organizátor dopravy NAH.SH v tiskové zprávě. Jde o dodatek ke smlouvě na dodávku 40 jednotek, kterou země podepsala letos v létě.
Alstom dodá 40 vysokokapacitních jednotek Coradia Stream pro Šlesvicko-Holštýnsko
K objednávce došlo poté, co dánský parlament odsouhlasil financování přeshraničního provozu z Hamburku až do města Tinglev na Jutském poloostrově. Bez této dohody by vlaky končily v německém Flensburgu.
Hodnota celé zakázky je 900 milionů eur, zahrnuje i údržbu po dobu 30 let. Původní opce byla na dodávku dalších 55 jednotek, nyní zbývá možnost využít objednávku ještě 53 jednotek. Celkem 106 metrů dlouhé jednotky budou čtyřvozové. Dva vozy jsou dvoupodlažní, dva jednopodlažní. Lze je spojovat do dvou. Kapacita jednotky bude 360–390 míst, verze se budou lišit podle nasazení pro jednotlivé provozní soubory. Maximální rychlost bude 160 km/h.
Klimatizované jednotky budou vybaveny zásuvkami a wi-fi, budou také zobrazovat on-line svoji obsazenost. Každá jednotka pojme až 24 jízdních kol. Vyrábět se bude v německém Salzgitteru.
Nové vlaky mají jezdit od roku 2027, kdy končí stávají kontrakt s DB Regio. Jezdit budou na tratích RE 7/70 Tinglev – Kiel/Flensburg – Hamburk a RB 61/71 Wrist/Itzehoe – Hamburk.
Šlesvicko-Holštýnsko je jednou ze spolkových zemí, která si vozidla sama nakupuje a následně vybírá dopravce, který je provozuje. V Česku se takový model uchytil jen u Jihomoravského kraje.
Podle zemského ministra dopravy Clause Ruhe Madsena má dodávka nových vlaků přinést další zvýšení poptávky po cestování po železnici.