Autobusy

Skupina 3ČSAD rozšířila flotilu Scanií na plyn o dalších šest kusů

Nové autobusy Scania pro ČSAD Havířov. Pramen: Scania
Nové autobusy Scania pro ČSAD Havířov. Pramen: Scania

Autobusová skupina 3ČSAD, kterou loni v létě ovládl nadnárodní koncern Transdev, rozšířila svou flotilu autobusů Scania na CNG o další vozy. Od výrobce převzala šest autobusů Citywide LE pro ČSAD Havířov. Oznámila to Scania v tiskové zprávě.

Nově pořízené autobusy budou nasazeny na vytížených linkách v oblasti Hlučínska. Autobusy jsou vybaveny celovozovou klimatizací s nezávislou jednotkou pro řidiče, chladničkou v prostoru řidiče, couvacími senzory, USB zásuvkami a Wi-Fi. Kapacita třídveřového autobusu je 113 míst, z toho 50 k sezení a 63 ke stání.

Skupina 3ČSAD akvizicí rozšířila počet Scanií na plyn na 32. Další by měly přibýt v příštích měsících. Scania totiž uspěla i v další veřejné zakázce na šest autobusů o délce do 15 metrů; dodány mají být na konci letošního roku.

Skupina Transdev dominuje autobusové dopravě v Moravskoslezském kraji, který si zvolila za odrazový můstek pro expanzi do českých zemí. Samotný Transdev v soutěžích získal pět oblastí (Rýmařovsko, Novojičínsko západ, Krnovsko, Bruntálsko, Bílovecko). Další oblasti pak ovládl díky akvizici skupiny 3ČSAD, kam patří vedle ČSAD Havířov ještě ČSAD Karviná a ČSAD Frýdek-Místek. Uskupení 3ČSAD vládne v oblastech Českotěšínsko, Karvinsko, Orlovsko, Frýdlanstko a Hlučínsko. Transdev a spol. tak jezdí v deseti oblastech ze 16, na které je kraj rozdělen.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Armin

To je pro linku Bohumín – Ostrava?

Jiří

3 vozy by měly obsluhovat linku 75 (Poruba-Hlučín) zbylé tři budou rozdělené mezi ostatní linky.

Kevis

Bylo nám řečeno že bychom měli na tuto linku 3 dostat. Tyto Scanie mají 13,7m, jsou však troje dveře, takže mistňák. Mají je do Bohumina dodat v průběhu tohoto měsíce. Trochu bude problém s otáčením na Náměstí Svobody a další problém, který nastane,budou zpoždění. Jízdní řády jsou vytvořené tak, že ve špičku jsou mezi příjezdem a odjezdem minutové časy a tak počítejte s tím, že některé spoje budou z ÚANu odjíždět třeba s 5-ti minutovým zpožděním. Takže se rozlučte s připojí v Bohumíně

Kevis

A ještě něco. Počítejte s tím, že se zahájením provozu těchto autobusů v Bohumíně se konkrétně od 14. 6. mění ceny jízdného na tarif XXL. To znamená, že budou jízdenky na 10 a 45 minut. Ve výsledku to znamená, že při tomto tarifu budou slevy 75% platit jen po Bohumíně a v Ostravě budou mít nárok na slevu pouze držitelé nepřenosného průkazu ODIS. Takže důchodci, studenti,pokud tuto průkazku nemáte, zaplatíte z nebo do Ostravy plné jízdné,t.j. 24 Kč. Nepomůžou vám ani průkazy studenta nebo ISIC. Bohužel tím vznikne paradox, že za trasu přes Benešovou zaplatíte víc, než přes Mírovou

PetrN

Ono je moc hezké, že 3CSAD má ve svých busech „wifi“, nicméně pokud je tato wifi bez přístupu k internetu, jako je tomu u 90% busů této společnosti(minimálně co se Frýdeckomístecké části koncernu týče) tak je to celkem k ničemu 🙂 Ale v tiskové zprávě to vypadá hezky, máme wifi 🙂

Rosťa

Přesně tak. I Novojicinsko je bez internetu.

Apollo

tak internet v nekterých busech 3csad funguje ale nactes treba jen Seznam.cz nebo jejich portal a pripojení ti ihned spadne , schválně dneska jsem to zkoušel na lince 308 Frýdecko místecký MHD ….. Wifi na linkach DPO je prostě jiný kafe tam to šlape

VímVšechnoNejlíp

DPO je fakt někde jinde, ale v Havířově, alespoň tedy v MHD je Wifi vpoho.

Jan

Na jaké linky budou nasazovány? Ve špičkách by přišly vhod na linku 555.

Kevis

Budou na lince 555. Jak nám říkal šéf,do Bohumína přijdou 3 tyto Scanie a jedno 12-ti metrové Iveco. Bohužel to jsou však mistňáky, které mají troje dveře a tak je v nich jen 50 míst k sezení

Jan

Nebyly by vhodnější stejné 15m Scanie, které už vlastní ČSAD Karviná většinou pro linky mezi Karvinou/Orlovou a Ostravou? Nedochází mi důvod toho vnitřního uspořádání jenom s 50 místy k sezení.

Kevis

O 15-ti metrových v Bohumíně uvažovali. Bohužel ve Starém Bohumíně na náměstí to tehda,jak tam zkoušeli projet v době,kdy tam parkovalo jen pár aut kolem náměstí,projeli tak tak. Proto se rozhodli pro verzi 13,7 m, že prý má kratší rozvor kol a tudíž lepší průjezdnost. A nejspíš se autobus Scania této délky se vyrábí nejspíš jen v mistňácké verzi. Takže to je takový kompromis na požadavek na velkokapacitní autobus za tu cenu, že počet míst k sezení je jen asi o pět míst víc, než u 12 metrového,ale k stání je asi o 20 víc. Dle mne by tam stačily… Číst vice »

Dog

Ještě jste zapomněli na Frýdecko-Místecko, které vyhrálo rovněž 3ČSAD. Takže celkem v 11 oblastech.

Kevis

Třeba na Frýdecko-Mistecko nezapomněli. Jenže záleží na tom,kde kdy začíná platit výběrové řízení. A třeba pro Hlučínsko, tudíž i bohumínskou linku 555, začíná výběrovka platit 14.6., tudíž za týden a tak tam musí přednostně dát nové autobusy dle podmínek, jinak jim za to hrozí vysoké pokuty

Dog

Frýdecko-Místecko jezdí po vysoutěžení už rok. Takže zapomněli.

Student DR

Spíše místo o F-M píšou o Frýdlantu, což je špatně, ČSAD Frýdlant neex. 🙂