Škoda ukázala první snímky z výroby tramvaje pro Ostravu
Nová tramvaj 39T pro Ostravu. Foto: Škoda Transportation
Nové tramvaje mají přes rok zpoždění, vyrábět se budou v Ekově.
Nové tramvaje mají přes rok zpoždění, vyrábět se budou v Ekově.
Jen taková zajímavost: dívali jste se na ty dvě fotografie pořádně? Na jedné je článek A focený zprava zepředu. Článek je „prázdný“, je to jen nalakovaná hrubá stavba s podlahou a se zasklením. Tato fotka je pořízena v Ekově, na koleji č. 2 u přesuvny. V pozadí vykukuje nějaké ostravské Vario a vlevo vzadu je vidět tzv. pálící box (ten tedy evidentně přežil modernizaci Ekovy, i když jde o těžké provizorium vzniklé metodou „urob si sám“). Na druhé jsou z nadhledu zepředu zleva dva vozy, oba už sestávají z obou článků. V obou vozech zjevně probíhá konečná montáž a pokládka… Číst vice »
Měl jsem za to, že údržba Stadlerů v režii skupiny Škoda je neproveditelná, protože DPO nemůže legálně předat Škodovce dokumentaci ke Stadlerům.
Asi toho víš hodně o montáži 39 a 40T .jen pro představu,stolky,sedadlo nebo rozvaděče se dávají do kabiny ještě před montáží zástěny. Tzn dostanou se tam úplně v pohodě. Nejdříve si svoje domněnky ověř,pak dávej komentář.
Je to ostravský dílenský, takže ví sakra hodně.
Neplest dohromady Vario a Vario LF.
A kde se plánuje jejích nasazení, když na páteřních linkách to není adekvátní náhrada za T+T a nebo za kachnu, Kapacitně spíš Stadler.A nebo se počítá, že se substrát nějak vleze?
Slyšel jsem, že by měly nahradit Stadlery na 8. Ty by pak jezdily na linkách jako 4, 6, 7, 17.
Úplně se za to nezaručuju, plány se mohou kdykoliv změnit. Na linkách jako je 1 nebo 2 si je nedokážu bez 5 minutového intervalu představit.
kontrolní otázka, soudruzi: Kapacita o 12 osob větší, cena o 20 milionů. A roční zpoždění… Copak to asi bude za firmu?
Zajímalo by mě,kde by se ty tramvaje vyráběly,kdyby DPO Martinov Škodovce neprodal. V Plzni? V přetížených, už tak nestíhajících Vítkovicích? Ještě někde úplně jinde?
Nevím, ale stejně jako koupili Ekovu, tak by holt mohli koupit nebo úplně nově postavit něco nového. Možná by to bylo pro Škodovku méně výhodné, ale těch zakázek mají tolik, že by se jim to určitě vyplatilo. Ostatně rozšiřují a přestavují kde co.
MOVO v Plzni. Tam by mohla být kapacita pro výrobu taky zajímavá.
Probíhá v tom Movu nějaká výrobní aktivita? Koupili to tam už před mnoha lety, ale zatím jsem nezachytil, že by ten prostor měl nějaké využití. Díky za info.
V Movu se dělá na panterech. Škoda na to jde poměrně složitě – skříň vyrobí ve Vítkách, v Movu se zřejmě nějak dál mechanicky kompletuje (tam jsem nebyl přítomen, koukám pouze přes plot a vidím co přijde do Transportky). Tzn. dovezou tam skříň – holý skelet a v Transportce to pak osazují, tahají kabeláž, montují interiér a oživují.
No přece 💩werke 🍺!
Přeci ten nejlepší a jedinej možnej dodavatel . A běda tomu, kdo zkusí něco jinýho..
Ano, vím o tom a taky čekám, až se objeví v provozu. Jde o reakci firmy Škoda na to, že Ostrava nechala vyrábět Stadler OVA bez konkurzů a Škoda se ozvala, že mohli byt vyzváni, tak to bude 40ks stejně jako Stadler. Po ověření ceny, provozních nákladů a dalších požadavků uvidíme, které jsou lepší. Praha si nové Škodovky pochvaluje ale po reklamacích zaviněných nevhodné dlouhými šrouby v podvozcích. Už se na ně těším.
Co to je za blábol? Jaké konkurzy? Jaké šrouby?
Viděli jste někdy v praxi, že by někdo z cestujících využíval ty USB porty?
Nevím, jak v Ostravě, ale jinde jo.
Jsem z Ostravy a používám je často
Já je používám v ostravské MHD docela často. Pokud teda není zničená po zásahu vandalů.
Já se v Praze občas připojím.
Objektivně když je to potřeba, nosím powerbanku, pod stan solárko, takže si dovedu představit že by to nešlo. 😀
Ta to používám pořád, jak WiFi, tak USB porty, stejně jako velka spousta lidí…
Můj laický pohled Ostraváka, zpočátku to bylo častější, nyní je to méně časté. Tipuji,. že je to kvůli větším rozšíření powerbank.
Powerbanka? To už tady bylo: https://pm1.narvii.com/6817/6ce361a5769659500b77f51b3e46e8f7b264bb66v2_hq.jpg
Hezky je na tom vidět, jaký pokrok udělaly baterie. V 70. létech by baterie do Tesly (auta) vážila 3 tuny.
A to se Škoda nestydí? Tramvaje už měly dávno jezdit. A oni v podstatě začínají s výrobou. Kdo si na tom zase namastil kapsu??? Je ve smlouvě vysoké penále??? Nebo bude DPO ještě doplácet pokutu výrobci jako u lokomotiv ČD? Zajímavé, že ostatní soutěžící byly vyřazeni. To není vůbec standartní a jen to potvrzuje to, že to bylo se škodovkou domluvené a někomu šlo něco do kapsy a předchozí soutěž kde vyhrál stadler byla jen výhružkou pro škodu, že když nepůjde něco bokem tak to prostě půjde podle parametrů soutěže. Ale to je jen výjimka. Nejlépe by DPO udělal kdyby… Číst vice »
nejlepe kdyby si je DPO vyraběli sami
DPO svého času tramvaje vyráběl ve spolupráci například s Inekonem a Cegelecem. Dnešní vedení Ostravy a DPO zjevně raději preferuje pochybné kšefty se Škodovkou.
Nesrovnalost – první výroba tramvají Škoda v Ostravě, nebo se dosud vyráběly ve Vítkovicích? Myslím, že dosud se tramvaje dělaly jen v Plzni.
To proto, že právě v těchto dnech Škoda koupila ostravskou firmu Ekovaw vyrábějící tramvaje a elektrovyzbroj do trolejbusů Solaris. Ale taky je mohli vyrábět karoserie ve vagónce ve Vítkovicích.
Hmm, neměl náhodou Solaris výzbroj Cegelec ? A Tria Cegelec / Elin ?
Trolejbusy v Ostravě mají obě výzbroje – jak Škodu tak Cegelec 🙂
Vypadají jako ty Stadlery.
Tak jsou podstatně dražší.
Ano, jsou modré a dvoučlánkové. Dál tam moc podobu nevidím. Těším se až budou vedle sebe, obě tramvaje vypadají dobře.
Na “ vypadají dobře “ to nejezdí:).
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg
Sice jsem o jejich ježdění nepsal ani slovo, ale nebál bych se toho 🙂 Ta konstrukce je celkem osvědčená.
Největší šance pro obyčejného smrtelníka porovnat tyhle tramvaje vedle sebe bude na některé ze smyček. Až to tu bude jezdit, zkusím vyfotit a dát sem na foto odkaz.
Stačí se podívat na ty plzeňské,bude to úplně to samé.akorat dvouclanek a jednosměrné.
Také mě to napadlo, na fotky se budu těšit. Mě se ty Stadlery moc nelíbily, ale teď jsem je viděl na živo a je to fakt pěkná tramvaj. A ty Škodovky pro Plzeň (ty do Ostravy by měly být hodně podobné) vypadají taky hodně dobře.
Myslíte délku, nebo cena za sedačku?
No schválně. Jak vychází různé typy tramvají při přepočtu na sedačku?
U 15T mi vychází nejméně 1,1 mil. Kč/sedačka.