Škoda Transportation zvýšila tržby o 41 procent, v zásobě má práci za více než 80 miliard
Elektrická jednotka pro Lotyšské dráhy. Pramen: Škoda Transportation
Investice do modernizace a rozšiřování výroby Škody Transportation loni činily 1,4 miliardy korun.
Jsou to křápy.
Mohl byste prosím trochu blíže rozvést, v čem a proč je široký Panter pro zahraničního zákazníka křáp?
Čistě subjektivně musím říct, že ta mírná obezita tomu Panterovi docela sekne!
Máte pravdu. Taky je mi sympatické použití Schaku spřáhel namísto SA3 a naopak na normálním rozchodu bych aspoň u Carga klidně uvítal už před desítkami let Janney. „JEDNOU bude samocinné spřáhlo v UIC běžné“ nám říkal už pan učitel „kolejových vozidel“ za dob ČSSR. Taky nám řekl, že to bude asi za hodně dlouho a do té doby máme při jakémkoliv posunu/odtahu čehokoliv dávat bacha hlavně na sebe.
Automatické spřáhlo bude.
Viz, třeba:
https://zdopravy.cz/revoluce-v-nakladni-zeleznicni-doprave-aneb-konec-posunovacu-vyjel-vlak-s-digitalnim-automatickym-sprahlem-101713/
Btw. je docela zajímavá historie nezavedení automatického spřáhla myslím v 70. letech 20 st. Jestli si dobře pamatuju článek, co jsem o tom před lety četl, nezavedlo se kvůli ČSSR, které ho vetovalo na popud SSSR, protože nedokázalo zvládnout tak velké horizontální výchylky jak rusáci potřebovali.
Nám pro změnu pan učitel ,,kolejových vozidel“ za dob ČSSR říkal, že už nezažijeme laminátky v provozu…
Když vidím toho lotyšského pantera, který je evidentně širší než ty naše, tak neví někdo jak to budou převážet na místo určení? Je vůbec možné aby něco takového u nás projelo po kolejích, nebo to bude muset jet na silničním podvalníku?
https://zdopravy.cz/obrazem-skoda-prevazi-z-ostravy-do-plzne-prvni-jednotku-pro-lotyssko-musi-po-silnici-111200/
+1 Korekce Editor, jestli je to to, co to vypadá, že to je.
https://zdopravy.cz/obrazem-skoda-prevazi-z-ostravy-do-plzne-prvni-jednotku-pro-lotyssko-musi-po-silnici-111200/
Myslíte že by ten panter se širokým rozchodem jel po naší normálně rozchodne dráze?
Nebo na železničním podvalniku po dráze?
Je to řešitelné buď transportními podvozky a převazem na hranici (takhle jezdily výrobky ČKD a Škoda do CCCP), nebo takovýmito „podvalníky“ – Vectroni do Finska https://railcolornews.com/wp-content/uploads/Siemens-Vectron_VR-33303331_Railcolornews_Christian-Klotz_6949-600×600.jpg
Pokud se ovšem vlak nevejde do profilu, není co řešit.
Řešitelné ano, ale zbytečně komplikované. Podvalník je rychlejší a levnější.
Nedávno na den otevřených dveří byl tento dotaz položen. Odpovědí bylo, že plán byl na přepravních podvozcích do Haniska pri Košicích. Převaz na jejich rozchod a přes Ukrajinu a dále. Ale z důvodu válečného konfliktu to pojede zatím po silnici….
A jak myslíte, že třeba jezdily normálněrozchodná metra z Budapeště do širokorozchodné Moskvy/Mytiš? Po svých, jen na převozních podvozcích…
A jak myslíte, že třeba jezdily soupravy metra z Plzně do Petrohradu? Na trajlerech běloruských kamionů.
https://i.imgur.com/nZAt47m_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Ještě nedokončené, ale předpokládám, že na to půjdou podobně.
Chtělo by to průplav Úhlava-Regen-Dunaj 🙂
Kvůli rozchodu po silnici. Jinak by se bez problémů na trať vešel.
https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/prvni-vuz-z-jednotky-typu-16ev-do-plzne
Opravdu ? I okolo nástupišt a tunelech ?
V tunelech a na mostech je minimální průjezdný průřez 4600 mm. Jak široký je lotyšský Panter? Nikde jsem se to nedočetl, ale zase tak o moc širší, než český nebude a ten má 2820 mm.
3430 mm.
Tam se dočtu následující: „Přeprava se odehrála po silnici namísto po železnici z důvodu velikosti vozidla“
Ale šlo o výšku. Klasický Panter má šířku 2820 mm a minimální vzdálenost kraje průjezdného profilu od osy koleje na českých železnicích u běžného rozchodu je 2300 mm, takže je tam bohatá rezerva. Ten problém s velikostí se týkal výšky.
Bacha na oblouky, kde skříň vozidla vybočuje. Tam by těch 85 mm rezervy nemuselo stačit.
A co jízda kolem nástupiště?
To mě zaujalo, to nevím, jak se to řeší…Snad vyvýšený podvozek?
Takže panter je vyšší než 471 ? Pokud vím, tak má výšku 4575, kdežto 471 se staženým sběračem má 4635. Klasickej panter má výšku 4260mm. A taková 380 má výšku 3900.
Ale litevec má šířku 3430mm, což proti panteru s 2820mm je dost podstatnej rozdíl.
A že to byla holá kastle bez střešní výzbroje nevadí ?
Obávám se, že ne. Jak tyhle pantery (3430 mm), tak i staré SŽD električky, jsou ještě širší, než „klasické“ osobní vozy SŽD a nástupců, které třeba na SŽDC můžou (3100 mm).
V květnu jsem se byl podívat na den otevřených dveří. Tento dotaz tam zazněl. Původní plán byl: převoz autem do Košic-Haniska, převázat na široký rozchod a přes Ukrajinu a Bělorusko dovést do cíle. To kvůli rusakum padlo a vše se poveze kamióny. Kvůli výšce se musí demontovat část střešní výzbroje. Proto pro jeden vuz jsou potřeba 3 kamióny (skřín, podvozky a střešní výzbroj)
No právě. Přitom člověk z několika stran slyší, že na trajleru se to bez problémů odveze kamkoliv….