Obrazem: Škoda převáží z Ostravy do Plzně první jednotku pro Lotyšsko, musí po silnici

Převoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda Transportation

V plzeňském areálu mateřské Škody Transportation bude jednotka oživena a postoupí řadu testů a jízdních zkoušek.

Škoda Vagonka sestavila v Ostravě první elektrickou jednotku RegioPanter pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) a tento týden zahájila její přesun do Plzně. Ve zdejším areálu mateřské Škody Transportation bude jednotka oživena a postoupí řadu testů a jízdních zkoušek. Testy budou probíhat několik měsíců.

Vlak je do Plzně přepravován po silnici po jednotlivých vozech. „Přeprava po kolejích není možná, protože je vlak postavený na jiný rozchod a také celá skříň má jinou šířku než běžné vlaky v České republice,“ uvedl mluvčí Škody Transportation Jan Švehla. Lotyši očekávají, že první jednotka začne vozit cestující letos na podzim. „Další jednotky budeme postupně přepravovat přímo do Lotyšska. O podrobnostech budeme informovat,“ doplnil Švehla.

Převoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationPřevoz nových jednotek pro Lotyšsko z Ostravy do Plzně. Pramen: Škoda TransportationVýroba jednotek RegioPanter pro Lotyšsko. Pramen: Škoda TransportationVýroba jednotek RegioPanter pro Lotyšsko. Pramen: Škoda TransportationModerní interiér poskytne lotyšským cestujícím novým komfort. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czV ostravské Vagónce vznikají nové lotyšské Pantery. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Škoda vyrobí pro lotyšské dráhy celkem 32 souprav, cena zakázky se pohybuje okolo 6 miliard korun. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení. Dodávky by měly probíhat od letošního září do prosince 2023. Lotyši s českými vlaky počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Nové elektrické jednotky jsou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1 520 mm a napájecím systémem 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musejí odolat klimatickým podmínkám od −40 °C do +40 °C. Kapacita vozidel činí 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost je 160 km/h.

Tagy Lotyšsko Škoda Transportation Škoda Vagonka
47 komentářů