Škoda poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k panterům
Škoda Transportation poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k jednopodlažním jednotkám pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). V ŽOS Trnava
Škoda Transportation poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k jednopodlažním jednotkám pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). V ŽOS Trnava budou čelní vozy spojeny s vozy vloženými, které už jsou na místě. Následně dojde k oživení a zkouškám jednotek. ZSSK si objednala celkem 25 elektrických jednotek, které jsou v českých zemích známé jako pantery.
„Kromě prvních dvou prototypových jednotek, které slouží k typovým a homologačním zkouškám, je všech dalších 23 sériových jednotek vyráběno v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, se kterým se nám daří pokračovat s montáží a oživováním vložených vozů, a to i za přispění moderních komunikačních platforem,“ uvedl prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Ve výrobě je nyní v různém stupni rozpracovanosti osm jednotek pro slovenské dráhy.
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 metrů a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 metrů s kapacitou 343 sedadel. Vozy mají zásuvky, klimatizaci a wi-fi.
Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. „Přes problémy, které nám způsobuje současná situace ohledně pandemie koronaviru a restrikcí s tímto spojených, kdy část dodavatelů komponentů uzavřela nebo omezila výrobu, se stále snažíme plynule pokračovat ve výrobě. Momentálně lze ve výrobní hale vidět vozy od úplného počátku čerstvě po lakování až po finální výrobní dokončení,“ doplnil projektový manažer Škody Transportation Miroslav Petr.