Škoda poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k panterům

Čelní vůz elektrické jednotky Škoda pro ZSSK. Pramen: Škoda TansportationČelní vůz elektrické jednotky Škoda pro ZSSK. Pramen: Škoda Tansportation

Škoda Transportation poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k jednopodlažním jednotkám pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). V ŽOS Trnava

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
adviser

Těžko říct. Faktem ale je, že Plzeň je s úrovní montáže i se spoluprací v Trnavě velmi spokojená. Daleko více než třeba s ostravskou vagónkou, kde akvizici Plzní dodnes pořádně nevydýchali.

Honza

Dovoluji si tímto redakci zaslat odkaz na článek o dnešních dvou železničních nehodách, které se odehrály ve městě Děčíně. Nevím, jak jinak na tyto závažné události upozornit.

https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/perny-den-na-draze-v-decine-se-srazil-vlak-s-autem-a-lokomotiva-s-drezinou-20200507.html

Ondrys

to budeš spamovat v každé diskuzi?

Arpad

Skôr to bude ŽOS Vrútky.. Poórovci (Žos Trnava a Zvolen) majú iné aktivity ktoré nespadajú do portfólia škodovky.okrem toho to patrí skôr pod Tatravagónku Poprad a Brhelovcov…. Žos Vrútky ale dlhodobo nemá iné aktivity než tie, ktoré sú priamo napojene na jednotky škoda.. zrušenie točny vo Vrútkach a obnova depa hovorí jasne o smerovaní spoločnosti.. Držím palce, nech jednotky fungujú a prinášajú radosť cestujúcim…

Kubrt

Vrutecke depo ma něco spolecneho se ŽOS Vrutky? Ta oprava ke akce ZSSK.

Graylag

Jestli někdo ví, tak je pravděpodobně dost vysoko aby věděl kdy má mlčet 😉

Kamui

Proč jsou na jednotce s celkem 8 podvozky hnací zrovna 3? Není to trochu nesymetrické?

Graylag

Protože je jednodušší (a levnější) mít motory a trakční výzbroj na jeden výkon a celkový výkon jednotky škálovat počtem podvozků/trakčních kontejnerů, než vyvíjet motory a výzbroj pro každou výkonovou konfiguraci znovu. Navíc pokud vám až tak nezáleží na tažné síle (což u lehké jednotky na vyšší rychlost nemusí nutně záležet*), tak je výhodné co největší výkon soustředit na co nejméně náprav, protože dvě trakční výzbroje a motory s polovičním výkonem budou stát více než jedna s plným výkonem** *)víc hnaných náprav znamená rychlejší rozjezdy, takže záleží jestli vlak jezdí pomalu mezi velkým množstvím zastávek, nebo rychleji mezi méně zastávkami **)Platí… Číst vice »

Apollo17

„Proč jsou na jednotce s celkem 8 podvozky hnací zrovna 3? Není to trochu nesymetrické?“ Panter je skládačka.Dva vozy mají jedno trafo,které mění 25 kV na 3 kV do meziobvodu a je usměrněno.Každý vůz pak má trakční kontejner,který pohání jeden podvozek(2 motory).To je použito u dvouvozových a pětivozových(tam je tento pohon 2x plus jeden vůz bez pohonu) Panterů. Třívozové Pantery mají na třetím voze malé trafo pro jeden vůz a to napájí trakční měnič pro další podvozek(použito u třívozových a čtyřvozových -tam je jeden vůz bez pohonu). Vše je o nárocích a solventnosti zákazníka.Takže by mohly být poháněny 4 podvozky… Číst vice »

Jiří 3

Pamatuju si, že vozidla serie 800 jsou širokorozchodné, avšak tento vůz se tváří jako normálněrozchodný.

Jerry

Série 800 je co ?

Jiří 3

Mám na mysli druhé trojčíslí, nevím jak to líp popsat. Například řada 125.8 jsou širokorozchodné mašiny.

Graylag

Těch systémů, řádů a pravidel v „novém“ značení bylo vymyšleno spoustu a všechny mají společného v podstatě jen to, že nikdy nevydržely déle než pár let. V značení vozidel je tak po těch 32 letech takový bordel, že bez znalosti konkrétních vozidel se v tom nevyzná ani sebevětší odborník. A bude hůř. V době vzniku „nového“ systému se nepočítalo s mnohosystémovými vozidly, vloženými hnacími vozy nebo různými kombinacemi závislých a nezávislých trakcí a ty se tak na něj roubují všelijak podivně. O postupném rozcházení značení v Česku a na Slovensku ani nemluvě. A protože už jednou existující označení je „zabetonované“… Číst vice »

Jiří 3

Díky za osvětu, že je to až takový zmatek jsem nečekal.

Ludwig

Mila redakce zdopravy.cz, kdybyste meli moznost pridavat k clankum i vice fotek, byla by to parada. 👍

Luke

To jo, ale řekl bych, že je moc nemaj kde brát. A pochybuju, že pan S. je ochoten za obrázky zaplatit

Ludwig

Je mi jasne, ze fotky byt nemusi, ale co kdyby byly v supliku nejake mobilovky primo z „mista cinu“

Jiří Kocurek

Možná má, ale s varováním: Nezveřejňovat, jinak příště stojíte před halou.

Modré zábradlí

A je ochoten za ně zdopravy.cz zaplatit pan L.?

Bobicek z okrsku 11

Doufám že budou jezdit též na trase Žilina – Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry

Lemmy

Do Tater nedojedou, do Lomnice nevede drát. 🙂

Jan

Stanica ma nazov Poprad – Tatry

Kuba

Stanice má název Poprad-Tatry, ne Poprad – Tatry.

Ikarus

já vždy myslel, že je to Poprad!Tatry.

Ikarus

nebo Poprad?Tatry ?

Ikarus

Poprad=Tatry ! 🙂
Jaký znak tam má být??? :O

Vbb

Jestli to není „Poprať Tatry (vo Vizíre)“ 🙂

libcha

Poprad@Tatry

Ikarus

jó ták. Děkuju! 🙂

David

Pomlčková válka! Po 30 letech to tu máme znova! 😀

Istropolitan

Podle původních plánů ZSSK to mají být tyto relace: Žilina – Trenčín, Horní Lideč – Púchov, Žilina – Čadca – Zwardoń a Žilina – Liptovský Mikuláš.

SaulGoodman

Ještě ŽOS Vrútky a mohli by se přihlásit i do toho tendru na motorové jednotky s nějakou variací na 861… 😀

Ikarus

No… to by byl nářez! :O

Ale tak… proč ne. Aspoň by to bylo zajímavé… 🙂

M H

Zase na druhu stranu v tom rozhovoru se píše, že dieselům moc nevěří…takže to spíše reálné není.

Lemmy

Nezávislá trakce nejsou jen diesely…

Brzdič zániku

Správně. Už se dlouho nevyrobila žádná nová pára! 😉