Škoda poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k panterům
Čelní vůz elektrické jednotky Škoda pro ZSSK. Pramen: Škoda Tansportation
Škoda Transportation poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy k jednopodlažním jednotkám pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). V ŽOS Trnava
Těžko říct. Faktem ale je, že Plzeň je s úrovní montáže i se spoluprací v Trnavě velmi spokojená. Daleko více než třeba s ostravskou vagónkou, kde akvizici Plzní dodnes pořádně nevydýchali.
Dovoluji si tímto redakci zaslat odkaz na článek o dnešních dvou železničních nehodách, které se odehrály ve městě Děčíně. Nevím, jak jinak na tyto závažné události upozornit.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/perny-den-na-draze-v-decine-se-srazil-vlak-s-autem-a-lokomotiva-s-drezinou-20200507.html
to budeš spamovat v každé diskuzi?
Skôr to bude ŽOS Vrútky.. Poórovci (Žos Trnava a Zvolen) majú iné aktivity ktoré nespadajú do portfólia škodovky.okrem toho to patrí skôr pod Tatravagónku Poprad a Brhelovcov…. Žos Vrútky ale dlhodobo nemá iné aktivity než tie, ktoré sú priamo napojene na jednotky škoda.. zrušenie točny vo Vrútkach a obnova depa hovorí jasne o smerovaní spoločnosti.. Držím palce, nech jednotky fungujú a prinášajú radosť cestujúcim…
Vrutecke depo ma něco spolecneho se ŽOS Vrutky? Ta oprava ke akce ZSSK.
Jestli někdo ví, tak je pravděpodobně dost vysoko aby věděl kdy má mlčet 😉
Proč jsou na jednotce s celkem 8 podvozky hnací zrovna 3? Není to trochu nesymetrické?
Protože je jednodušší (a levnější) mít motory a trakční výzbroj na jeden výkon a celkový výkon jednotky škálovat počtem podvozků/trakčních kontejnerů, než vyvíjet motory a výzbroj pro každou výkonovou konfiguraci znovu. Navíc pokud vám až tak nezáleží na tažné síle (což u lehké jednotky na vyšší rychlost nemusí nutně záležet*), tak je výhodné co největší výkon soustředit na co nejméně náprav, protože dvě trakční výzbroje a motory s polovičním výkonem budou stát více než jedna s plným výkonem** *)víc hnaných náprav znamená rychlejší rozjezdy, takže záleží jestli vlak jezdí pomalu mezi velkým množstvím zastávek, nebo rychleji mezi méně zastávkami **)Platí… Číst vice »
„Proč jsou na jednotce s celkem 8 podvozky hnací zrovna 3? Není to trochu nesymetrické?“ Panter je skládačka.Dva vozy mají jedno trafo,které mění 25 kV na 3 kV do meziobvodu a je usměrněno.Každý vůz pak má trakční kontejner,který pohání jeden podvozek(2 motory).To je použito u dvouvozových a pětivozových(tam je tento pohon 2x plus jeden vůz bez pohonu) Panterů. Třívozové Pantery mají na třetím voze malé trafo pro jeden vůz a to napájí trakční měnič pro další podvozek(použito u třívozových a čtyřvozových -tam je jeden vůz bez pohonu). Vše je o nárocích a solventnosti zákazníka.Takže by mohly být poháněny 4 podvozky… Číst vice »
Pamatuju si, že vozidla serie 800 jsou širokorozchodné, avšak tento vůz se tváří jako normálněrozchodný.
Série 800 je co ?
Mám na mysli druhé trojčíslí, nevím jak to líp popsat. Například řada 125.8 jsou širokorozchodné mašiny.
Těch systémů, řádů a pravidel v „novém“ značení bylo vymyšleno spoustu a všechny mají společného v podstatě jen to, že nikdy nevydržely déle než pár let. V značení vozidel je tak po těch 32 letech takový bordel, že bez znalosti konkrétních vozidel se v tom nevyzná ani sebevětší odborník. A bude hůř. V době vzniku „nového“ systému se nepočítalo s mnohosystémovými vozidly, vloženými hnacími vozy nebo různými kombinacemi závislých a nezávislých trakcí a ty se tak na něj roubují všelijak podivně. O postupném rozcházení značení v Česku a na Slovensku ani nemluvě. A protože už jednou existující označení je „zabetonované“… Číst vice »
Díky za osvětu, že je to až takový zmatek jsem nečekal.
Mila redakce zdopravy.cz, kdybyste meli moznost pridavat k clankum i vice fotek, byla by to parada. 👍
To jo, ale řekl bych, že je moc nemaj kde brát. A pochybuju, že pan S. je ochoten za obrázky zaplatit
Je mi jasne, ze fotky byt nemusi, ale co kdyby byly v supliku nejake mobilovky primo z „mista cinu“
Možná má, ale s varováním: Nezveřejňovat, jinak příště stojíte před halou.
A je ochoten za ně zdopravy.cz zaplatit pan L.?
Doufám že budou jezdit též na trase Žilina – Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry
Do Tater nedojedou, do Lomnice nevede drát. 🙂
Stanica ma nazov Poprad – Tatry
Stanice má název Poprad-Tatry, ne Poprad – Tatry.
já vždy myslel, že je to Poprad!Tatry.
nebo Poprad?Tatry ?
Poprad=Tatry ! 🙂
Jaký znak tam má být??? :O
Jestli to není „Poprať Tatry (vo Vizíre)“ 🙂
Poprad@Tatry
jó ták. Děkuju! 🙂
Pomlčková válka! Po 30 letech to tu máme znova! 😀
Podle původních plánů ZSSK to mají být tyto relace: Žilina – Trenčín, Horní Lideč – Púchov, Žilina – Čadca – Zwardoń a Žilina – Liptovský Mikuláš.
Ještě ŽOS Vrútky a mohli by se přihlásit i do toho tendru na motorové jednotky s nějakou variací na 861… 😀
No… to by byl nářez! :O
Ale tak… proč ne. Aspoň by to bylo zajímavé… 🙂
Zase na druhu stranu v tom rozhovoru se píše, že dieselům moc nevěří…takže to spíše reálné není.
Nezávislá trakce nejsou jen diesely…
Správně. Už se dlouho nevyrobila žádná nová pára! 😉