Škoda Electric vyhrála další soutěž na trolejbusy pro Bratislavu, porazila SOR
Trolejbus Škoda 27 Tr. Foto: Škoda Electric
Cena v tendru oproti odhadu klesla o třetinu. Stejný trolejbus pro Bratislavu vyjde o více než dva miliony korun levněji, než ho letos kupují v Plzni.
Velmi správně Kotasovy odpornosti musí zmizet ze světa.
V Hradci jezdí SORky na baterky a je to moc fajn.
Mě zajímá čím bychom jezdili bez těch evropských dotací, zaplatili bychom si sami nové vozy anebo by tu zůstávaly ještě 14TrM a 15TrM?
Zaplatili bychom si je sami. Tuším, že 2019 jsme měli čistý příjem dotací z EU asi 60 mld., což jako není málo peněz, ale zas to nejsou úplně zasadni peníze, co by nějak změnily fungování celého státu. Sice totiž dostáváme hromadu dotací, ale také tam hromadu peněz odvádíme a pak se to přerozděluje.
Tím neříkám, že nemá členství v EU smysl, má především kvůli jednotném trhu a souvisejícím svobodám, ale eurodotace samy o sobě nejsou žádný úplně zásadní zdroj, bez nějž bychom se měli výrazně hůř.
Na jednotný trh stačí EFTA, nemusí být nutně EU.
DSZO nakoupilo v posledních letech autobusy Iveco Urbanway z vlastních zdrojů.
DSZO nakoupila > ženský rod – iniciálová zkratka ….
A pak že konkurence a výběrka nefungují..
Dobře dělají. Dnes ráno jsem se díval na dva trolejbusy s karoserií SOR – do jednoho jsem doprovodil syna cestou do školy – a zajímalo by mně, proč je barva víc vybledlá, než starší Solaris? Oboje stejná kombinace (žlutá – modrá), oboje lakováno u výrobce, čtyřdveřové SORky jezdí snad od roku 2019. To i dieselkelektrické vozy s karoserií Renault/Irisbus vypadají líp. (nepočítám opravy po haváriích) Na barvu to nejezdí, ale třeba kloubová prototypová 401 šla vyřadit po 15 letech (a milionu km) kvůli korozi nosných částí. To je na prototyp slušné. U těchhle si nejsem úplně jistý, kolik vydrží.