egoe-plus
Doprava ve městě Trolejbusy

Bratislava vypsala velkou trolejbusovou zakázku, shání až 50 vozidel v přepočtu za miliardu korun

Trolejbus v Bratislavě. Foto: DPB
Trolejbus v Bratislavě. Foto: DPB
Bratislava v tendru poptává i velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy pro nejméně 160 cestujících.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) dnes vypsal svoji největší trolejbusovou zakázku v historii. Shání celkem 50 trolejbusů tří různých typů v odhadované hodnotě 45,4 milionu eur (zhruba 1,16 miliardy korun).

Vypsání zakázky oznámil DPB v tiskové zprávě. Ve všech případech půjde o parciální trolejbusy, které umožní i jízdu částečně mimo troleje. Nákup má zaplatit z většiny díky evropské dotaci.

DPB shání tři typy trolejbusů o délce 12 metrů (11 vozidel), 18 metrů (23 vozidel) a také velkokapacitní tříčlánkové vozy o délce 24 metrů. Nejdelších trolejbusů má být celkem 16, DPB už loni tento typ s kapacitou nejméně 160 cestujících úspěšně testoval na lince 201, která patří mezi nejvytíženější ve městě a vede z hlavního nádraží na sídliště Vrakuňa.

Osmnáctimetrové trolejbusy mají mít kapacitu nejméně 115 cestujících, mají jezdit na lince na letiště a na lince 210, kde dosud jezdí trolejbusy s dieselovým pomocným motorem. Nejkratší trolejbusy mají jezdit na nové lince mezi Kolibou, Hradem a hlavním nádraží, vznikne spojením linek 41 a 203. Minimální kapacita těchto trolejbusů je 72 cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M M

Nechápu, proč ty parciální trolejbusy už dávno nenasadí na linku 32, ta je pro to jako dělaná.

PetoG

Lebo v Ba este nemame trolejbusy taketo a pre 32 sa už robí projekt zatrolejovania celej trasy a spojenia s 204

pavonel

Fotka z roku 2020, kdy si náš Budějcký trolejbus 406 udělal na týden výlet do Bratislavy. Ještě že mají oba DP stejné korporátní barvy 🙂

PetoG

Aj Norsko Oslo a tusim Belehrad

esc

„Dopravný podnik Bratislava (DPB) dnes vypsal svoji největší trolejbusovou zakázku v historii.“
To není pravda, v roce 2013 šlo o větší zakázky (spolu 80 trolejbusů s opcí na dalších 40).

Kubrt

A není to myšleno největší ve smyslu (předpokládané) ceny?

esc

I tak to nesedí – teď se poptávají trolejbusy za 42 milionů €, zatímco před 8 lety to byly vozy za 50 milionů € (s opcí spolu 69 milionů).

Luděk

Divím se že podobnou cestou nešlo i Brno při všech problémech které s VŘ na nové trolejbusy má. Poptavat takových 120-130 ve všech třech obvyklých délkách aby se vyřadili špekulanti (až na Škodovku).

Tady na Moravě

Brno ma nejvic narvanou MHD, ale resi nakupy vozu o delce K2 a KT8…. o tbusech nemluvě. Aspoň že do Kohoutovic už jezdí kloubáky, i to je skok kupředu.

Jedine vlaky

V Brně je nedostatek trolejbusů obecně, bohužel do Kohoutovic jezdí pravidelně i kloubové Karosy B961. Snad to aspoň částečně zachrání nové 27Tr a jsem zvědav, co dostaneme za sóla.

Luděk

Úplně bych nezatracoval pořizování těchto nových vozů protože například 45T se dá v podstatě použit na kterou koliv linku jako náhrada. A EVO2 at už teď pro tyto solo vozy nejsou výkony pořád mají perspektivu v podobě souprav I když ani mě se toto řešení nelíbí

Jiří Kocurek

A to jsou ty 31m tramvaje špatně, v Brně se pro ně nenajde využití?

esc

Bratislava to taky rozdělila na tři samostatná výběrová řízení (v opačném případě by se soutěže nemohl účastnit nikdo kromě Solarisu).

Luděk

Ještě je tu Hess a Van Hool

VojtaDrevik

Ale Hess ani Van Hool nevyrábí krátké trolejbusy.

Miroslav Zikmund

„Shání“ …. to snad platilo za bolševika, kdy se shánělo jednou TO, podruhé ONO „spotřební zboží“, počínaje toaletním papírem, přes mletou papriku, sirupy ….

VojtaDrevik

To jsem zvědavý jak do těch standardních narvou 7,2 milionů eur.😂

Kubrt

V pohodě, v pětiseteurovkách to dáš do kabely.

Jiří Kocurek

Nestačí krabice na víno?

Jiří 3

Zajímá mne, co za vozidla chcou v Bratislavě nahrazovat.

Kubrt

Nahrazovat nic; plánují nové tratě, dost velkoryse.

Lech Malý

Má nějaké reálnější obrysy spojení na Petržalku?

Kubrt

Neplánuje se. Teď je v plánu trať přes Mlynskou dolinu (napojení trati na Dlhe Diely na síť), zadrátování trasy k Novému SND (dnes pojizdena se stazenyma tykadlama) a něco v Ruzinove. Psalo se o tom na ČS dopraváku, lze to vygooglit.

robert

Tam se až ke hranicím plánuje prodloužit tramvajová trať. Ale podle mě je to málo. Je to 100tisícové sídliště a stojí to na jedné trati. Takové sídliště by mělo mít tramvajovou síť minimálně velikosti Olomouce.

PeterC.

Do Petrzalky by sa museli urobit niekolko desiatok km trolejovych trati. Neviem si to predstavit. Urcite vyhraje SOR alebo Skoda. Pre nich vedia tuzemski objednavatelia(Slovensko, Cechy) „nastavit‘ podmienky tendra, aby s prehladom vyhrali.

esc

SOR s největší pravděpodobností ne, výběrové řízení je děláno na míru tak, aby to vyhrála Škoda s kastlemi od Solarisu.

Jinak co se týče Petržalky, ideálním kandidátem je linka 80 – v úseku Nesto – Aupark by se natáhly dráty a přes Most SNP by šly trolejbusy na pomocní pohon.

PeterC.

Linka 50 obsluhuje Aupark -Nove Mesto -Slimak, zdroj imhd.sk

robert

No tak by se ty troleje postavily. Dnes se ve světě elektrifikují celá města, tak proč by Bratislava měla být pozadu?

Zdeněk

Řekl bych že většina by měla být na posílení provozu

Sharkovec

Vím, že 25Tr, ale jinak si myslím, že nic.